Jump to content

cine comanda xenon ul adaptiv?


bogdanbalasa

Recommended Posts

poate cineva cunoaste cine... adica ce traductor comanda miscarea stg-dr a farurilor cu xenon adaptiv.

sunt implicati aici si senzorii de reglaj vertical aflati pe bratul din dr fata si dr spate?

pe modic nu apare nici o eroare..

 

PS nu cred ca roata dreapta fata 215/55/16 sa fie de vina :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu as vrea sa stiu cine comanda farurile sa se miste spre dreapta atunci cand faci dreapta . ce traductor are ? unde se afla ? calc de lumini e ok .. totul e ok dar poate nu vine informatia de la vreo dracie de traductor montat pe nu stiu unde .

nu am tis ul si nici alte programe de " cunoastere"

pls help!

Link to comment
Share on other sites

eu as vrea sa stiu cine comanda farurile sa se miste spre dreapta atunci cand faci dreapta . ce traductor are ? unde se afla  ? calc de lumini e ok ..  totul e ok dar poate nu vine informatia de la vreo dracie de traductor montat pe nu stiu unde.

173096[/snapback]

nu e asa de simplu ca un traductor/senzor/potentiometru sa comande unghiul in care se rotesc farurile. unghiul cu care se rotesc depinde de multi factori, printre astia ar fi asa: daca e in drive sau nu, viteza (daca e 0 nu se rotesc decit spre dreapta -> exteriorul drumului, sa nu orbesti pe cei ce vin din fata), unghiul de bracare al rotilor (care poate fi variabil, la masinile cu active steering), poate si alti senzori ai DSC (desi mi s-ar parea putin culmea ca daca masina incepe sa alunece lateral intr-o curba cineva sa mai piarda vremea sa calculeze sa roteasca sau "contrabracheze" farurile sa lumineze unde trebuie, luind in considerare si felul in care derapezi....).

 

si pina la urma, cu ce te ajuta daca ai sti exact cine si cum comanda farurile? vrei sa le repari acasa, pe coltu' mesei? mi se pare exagerat, mergi la reprezentanta cu ele.

Link to comment
Share on other sites

pai daca as sti cine comanda .. le pot face eu .. ca doar nu sunt vreun pantofar .. am invatat 5 ani despre masini la scoala si am prins multe lucruri din service bmw in germania .. unde se lucreaza cam altfel decat in romania .

in afara de modic si de ceva cunostinte din cazuri similare cei de la reprezentanta nu au in plus nimic .. dar cine stie ?acele cunostiinte dobandite de a lungul timpului din cazuri similare pot fi totul :blink: adica ceva mai multa experienta

deci daca stiti sa mi spuneti .. as putea sa va fiu recunoscator

daca nu asta e !!!!!

si le repar in garajul meu .. care e mai sigur decat la ab :)

am pierdut multe nopti si zile incercat sa inteleg autovehiculele astea ... cu f mult " windows xp "

si da e un traductor ( potentiometru ) care le comanda ... putem sa punem pariu pe cat vrei tu

Link to comment
Share on other sites

am vb cu un specialist bmw care lucreaza la AB si da .. in cazul asta Thebe are dreptate ... masina asta nu se poate repara decat la AB .. trebuie codate calc de alc .. adic apiesa 5http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA31&mospid=47750&btnr=63_0797&hg=63&fg=05

si vor merge ...

nu are nimic altceva

Link to comment
Share on other sites

am vb cu un specialist bmw care lucreaza la AB si da .. in cazul asta Thebe are dreptate ... masina asta nu se poate repara decat la AB .. trebuie codate calc de alc .. adic apiesa 5http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NA31&mospid=47750&btnr=63_0797&hg=63&fg=05

si vor merge ...

nu are nimic altceva

173179[/snapback]

 

 

Deci pana acum erau necodate,dar luminile functionau corect :)

Interesant,sa ne povestesti ce ai facut :blink:

Link to comment
Share on other sites

am schimbat farurile ..si am mutat cele 2 box uri de pe spate de pe una pe alta .

Asa se explica. Desi sunt aparent identice au totusi un ID diferit dupa care sunt identificate si comandate de modulul de control. E valabil pentru multe dintre servomotoarele de pe masinile actuale.

 

Oricum, intrebarea ta din acest topic s-a dovedit cam fara sens atata vreme cat nu ai dat toate detaliile. Printre care cel mai important era acesta cu inversarea blocurilor de comanda.

Link to comment
Share on other sites

am schimbat farurile ..si am mutat cele 2 box uri de pe spate de pe una pe alta .

Asa se explica. Desi sunt aparent identice au totusi un ID diferit dupa care sunt identificate si comandate de modulul de control. E valabil pentru multe dintre servomotoarele de pe masinile actuale.

 

Oricum, intrebarea ta din acest topic s-a dovedit cam fara sens atata vreme cat nu ai dat toate detaliile. Printre care cel mai important era acesta cu inversarea blocurilor de comanda.

173492[/snapback]

pana nu am vb cu amicul meu de la AB nu stiam ca cele 2 box uri trebuie codate dupa ce le demontezi... credeam ca este de la traductorul care comanda farurile adaptive .. pentru mine pana sa aflu ca trebuie codate intrebarea a fost cu un sens .. acela de a afla cine le comanda .. uite nici acum nu stiu cine le comanda si unde se afla ... e o chestie importanta tousi .

sa fie senzorii de pozitie de pe volan?

Link to comment
Share on other sites

...nu stiam ca cele 2 box uri trebuie codate dupa ce le demontezi...

...credeam ca este de la traductorul care  comanda farurile adaptive...

...uite nici acum nu stiu cine le comanda si unde se afla ... e o chestie importanta tousi. sa fie senzorii de pozitie de pe volan?

174283[/snapback]

inca o data: le comanda un calculator care stringe data din muuult prea multe locuri ca sa poti tu spune "uite dom'le asta e variabila care determina cum se rotesc". deci, nu o sa gasesti cine le comanda si SIGUR nu e un simplu traductor. senzorii care zic cit e rotit volanul sint irelevanti, doar ei. ti-am dat un exemplu, dar l-ai ignorat: masinile cu active steering. si da, stiu, e frustrant sa ai mai multa tehnologie pe masina decit ce ai invatat la scoala :blink:

Link to comment
Share on other sites

uite nici acum nu stiu cine le comanda si unde se afla ... e o chestie importanta tousi .

sa fie senzorii de pozitie de pe volan?

174283[/snapback]

 

 

Incerc sa iti explic asa cum stiu eu.

Daca masina este dupa 03/2005 nu mai exista computer special pentru farurile adaptive,totul este controlat in LM.

Pentru controlul vertical computerul primeste informatii de la senzorii montati pe axe.Senzorii sunt montati pe partea dreapta.Senzorii sunt conectati direct la LM iar informatia catre motoarele pas cu pas este transmisa pe LIN Bus.

Bun,asta pentru vertical,pentru farurile adaptive este un pic mai complicat ,dar simplu in realitate.

LM este conectat la K-CAN si PT-CAN,astfel primeste si transmite informatiile necesare.

Senzorul de la volan si senzorul DSC-ului trimit semnalele .Semnalele sunt analizate in functie de viteza masinii.Pana la 30km/h farurile sunt controlate in functie de semnalele primite de senzorul de la volan.Intre 30-50km/h este o tranzitie in evaluarea semnalului intre cel primit de la senzorul volanului si yaw senzor,care apartine DSC-ului.Peste 50km/h se considera numai senzorul yaw,al DSC-ului.

Informatia este transmisa astfel:

SZL(care contine senzorul de la volan)---byteflight---SGM---K-CAN---LM

 

Pe scurt cam asa sta situatia.

Link to comment
Share on other sites

Incerc sa iti explic asa cum stiu eu.

Daca masina este dupa 03/2005 nu mai exista computer special pentru farurile adaptive,totul este controlat in LM.

Pentru controlul vertical computerul primeste informatii de la senzorii montati pe axe.Senzorii sunt montati pe partea dreapta.Senzorii sunt conectati direct la LM iar informatia catre motoarele pas cu pas este transmisa pe LIN Bus.

Bun,asta pentru vertical,pentru farurile adaptive este un pic mai complicat ,dar simplu in realitate.

LM este conectat la K-CAN si PT-CAN,astfel primeste si transmite informatiile necesare.

Senzorul de la volan si senzorul DSC-ului trimit semnalele .Semnalele sunt analizate in functie de viteza masinii.Pana la 30km/h farurile sunt controlate in functie de semnalele primite de senzorul de la volan.Intre 30-50km/h este o tranzitie in evaluarea semnalului intre cel primit de la senzorul volanului si yaw senzor,care apartine DSC-ului.Peste 50km/h se considera numai senzorul yaw,al DSC-ului.

Informatia este transmisa astfel:

SZL(care contine senzorul de la volan)---byteflight---SGM---K-CAN---LM

 

Pe scurt cam asa sta situatia.

174417[/snapback]

masina este 01/2005

Link to comment
Share on other sites

Diferenta este ca mai exista un modul AHL care controleaza farurile adaptive,la cele dupa 03 este integrat in LM.

In rest este identic ca functionare,la fel de banal ca la cele mai noi.

175032[/snapback]

de fiecare data cand voi umbla la faruri ... vreau sa fac rost si eu de facelift ... va trebui sa merg la AB sa mi " invete " farurile sa se " miste "?

Link to comment
Share on other sites

de fiecare data cand voi umbla la faruri ... vreau sa fac rost si eu de facelift ... va trebui sa merg la AB sa mi " invete " farurile sa se " miste "?

177387[/snapback]

 

 

Farurile nu functioneaza daca nu au aceeasi codificare cu masina.Da,trebuie sa mergi la un dealer BMW pentru codificare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.