Jump to content

320d 136 cp Zgomot ciudat pornire!


Recommended Posts

Salut dragi colegi...am si eu o problema cu diesel-ul meu bmw 320d 136 cp din 1999, in sensul ca atunci cand o pornesc dimineata (dar si atunci cand sta oprita mai mult de 2 ore) motorul face un zgomot ciudat ca si cum ar merge fier pe fier, fara ungere. In acest timp care dureaza aprox 3-4 secunde imi sta aprins si martorul de la ulei cu rosu, deci lipsa de presiune. Am cateva variante insa as dori sa stiu daca exista un coleg sau un mecanic care a avut acceasi problema si a reusit sa o rezolve. Tind sa cred ca pompa de ulei se desamorseaza sau intinzatorul de la distributie...nu stiu exact. Nu as vrea sa incerc asa pe orbeste sa schimb piese pt ca sunt destul de scumpe. Dar consider ca e o problema care nu trebuie neglijata. Astept un sfat de la cineva care cunoaste problema. Va multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Problema e de la carcasa filtrului de ulei. Acolo exista o supapa de sens care nu ar trebui sa lase uleiul sa se scurga in baie. Din cauza varstei acea supapa cedeaza si asa uleiul se scurge in baie. La pornire de aceea se aud tachetii pentru ca pompa de ulei trebe sa aduca pana sus uleiul. Si eu am aceeasi problema. Problema e ca nu se poate schimba doar supapa, se schimba toata carcasa filtrului.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa spun...am schimbat garniturile de la filtru de ulei, tot asa face. Am fost la vreo 3 mecanici si imi tot spun ca e de la intinzatorul de la distributie sau de la pompa de ulei. Nu stiu ce sa fac...as schimba distributia daca as stii 100% ca face asa din cauza ei...Astept pareri de la colegii care au schimbat distributia sau care au avut o problema asemanatoare... Edited by arthur_nikool
Link to comment
Share on other sites

Eu am e46 318d motor m47.Eu de cand o am dupa pornire sta becul de ulei aprins cateva secunde ,se aude zgomotul de tacheti pana ia ulei si dupa aceea totul revine la normal.Toate e46 318d pe care am avut ocazia sa le vad faceau identic cu a mea.Am tras concluzia ca asa este normal.

Oare m-am inselat?

 

Am facut 7o k km de cand am masina.

Link to comment
Share on other sites

ai o masina veche cu apucaturi normale. de supapa de sens din carcasa filtrului de ulei nu am auzit. e posibil sa fie si asta insa zgomotul este de la intinzatorul distributiei si lant, pinioane si de ce nu tacheti/culbutori. faza cu becul aprins orie d ela presiune slaba, dar n cred ca ai cu ce s ao masori si de la senzorul de nivel ulei, ca pana la urma ala face becul sa se aprinda. dupa pornire ramane si galben cateva secunde si apoi se stinge sau e doar rosu si se stinge repede dar niciodata nu devine galben?
Link to comment
Share on other sites

Vad ca pe aici lumea te ia la misto in loc sa te ajute. Am activat pe multe forumuri, dar oamnei ca si aici nu am mai intalnit. In loc sa te ajute mai bine iti infige un cutit in rana.

 

@Pole - nu crezi ca esti offtopic putin. In loc sa comentezi despre altii mai bine te-ai documenta si ai vedea ca e o problema des intalnita, dar este mai usor sa clicai din butoane si sa scrii acolo ceva ca sa faci numar de postari.In loc sa fi scris "sau o suta alte chestii" mai bine enumerai macar vreo 3.

Edited by ggaby1981
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Problema e de la carcasa filtrului de ulei. Acolo exista o supapa de sens care nu ar trebui sa lase uleiul sa se scurga in baie. Din cauza varstei acea supapa cedeaza si asa uleiul se scurge in baie. La pornire de aceea se aud tachetii pentru ca pompa de ulei trebe sa aduca pana sus uleiul. Si eu am aceeasi problema. Problema e ca nu se poate schimba doar supapa, se schimba toata carcasa filtrului.

 

te referi la piesa nr 5?

piesa 5

daca da acea se poate schimba...dar necesita putina munca

 

si eu am aceasi problema identica cu tacanitu la prima cheie si nu i-am dat inca de capat

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

problema este la carcasa filtrului de ulei, nu la pompa. Fa un test, dimineata inainte sa pornesti motorul desfaci capacul de la filtru de ulei si daca filtrul nu e plin cu ulei atunci e clar ca uleiul se scurge in baie, se dezamorseaza. La mine cand am facut schimbul filtrul era gol. Iti dau un link care sa te ajute:

 

www.bmwclub.ro/showthread.php?16752-Dupa-schimb-ulei-probleme-E-46-320-D

Edited by ggaby1981
Link to comment
Share on other sites

Am incercat si eu sa fac lucrul asta...in momentul in care desfaci capacul de la filtru de ulei automat iti curge tot uleiul in baie pt ca tu practic ridicand capacul intepartezi si garniturile situate pe tija de la capac (o-ringurile care tocmai acest rol il au, de a tine uleiul in carcasa). Deci testul asta este irelevant dupa parerea mea pt ca dupa ce ridici capacul filtru oricum este plin cu ulei doar pana la gaura de scurgere in baie...Din cate observ nimeni nu a reusit sa inteleaga ce se intampla de fapt acolo...Am umblat in ultimul timp la o gramada de mecanici dar nici unul nu mi-a dat un raspuns concret...se pare ca imi ramane doar metoda de a schimba aiurea piese fara sa stiu daca voi rezolva sau nu problema la final...:(
Link to comment
Share on other sites

posibile motive care imi vin minte:

1. tacheti f uzati care se descarca peste noapte asta vine si si cu o pornire ceva mai greoaie

2. ulei de f proasta calitate, contrafacut care este prea lichid

3. pompa de ulei care face figuri

4. uzura in cuzineti de linie... pierde presiune sistemul de ungere ( mai greu de crezut)

5. vreun circuit de ungere colmatat

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Hmm....uleiul e luat de la service original BMW. Ma bate un gand sa cumpar ulei direct de la reprezentanta BMW si sa pun 10w40 (am fost cu maisna la Apan Motors reprezentanta BMW din Braila si acolo mi-au gasit pe computer ca uleiul pentru motorul M47 recomandat de fabrica este 10w40)

 

Referitor la pompa de ulei...ma gandesc ca daca era ceva stricata in ea...nu functiona si nu baga ulei calumea nici in timpul mersului ceea ce nu este cazul.

 

Dupa umila mea parere, tind sa cred ca problema este de la vro supapa de sens care imi dezamorseaza circuitul de ungere.

Link to comment
Share on other sites

posibile motive care imi vin minte:

1. tacheti f uzati care se descarca peste noapte asta vine si si cu o pornire ceva mai greoaie

2. ulei de f proasta calitate, contrafacut care este prea lichid

3. pompa de ulei care face figuri

4. uzura in cuzineti de linie... pierde presiune sistemul de ungere ( mai greu de crezut)

5. vreun circuit de ungere colmatat

Si eu sunt interesat, am un 520d si am observat acelasi lucru, la pornirea de dimineata sau daca o las cateva ore, masina face un zgomot ciudat "parca nu are ulei", pe realoem nu am vazut nici o supapa la filtrul de ulei... cei drept am observat ca face dupa ce am schimbat uleiul si filtrul...

In acelasi timp, masina de ceva vreme porneste mai greu dimineata... ca si cum nu are suficienta motorina... poti te rog sa detaliezi putin "punctul 1. tacheti f uzati care se descarca peste noapte asta vine si cu o pornire mai grea" ... care este legatura intre tachetii descarcati si pornire?

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am nici cea mai mica problema de pornire, mie imi porneste la fel si daca sta masina 5 zile nepornita, tot timpu invarte la fel. Cine mai are probleme si cu pornirea atunci e alta chestie.

 

masina si mie imi porneste la fel indiferent de cat timp sta oprita si indiferent de ce temperatura este afara numai ca la pornire are un zgomot ciudat care dureaza aprox 3-4 secunde imi sta aprins si martorul de la ulei cu rosu iar dak opresc motoru si il pornesc dupa o perioada mai scurta acel sunet nu mai apare iar becu se singe imediat..maine voi face o vizita iar la service.

Edited by crs2788
Link to comment
Share on other sites

se pare ca problema asta cu tacanitu e o problema generala la motorul M47 136cp

insa vad ca nimeni nu reuseste sa-i dea de capat :wacko: ...si mie multa lume cu motoru asta se plange de tacanitu ala de 3-4 sec la prima cheie urmat de becul de ulei rosu aprins in intervalul acela si asta numa daca e lasata ceva vreme nepornita...insa pareri sunt fara numar dar rezolvari..0 :wink:

 

sper sa elucidam odata misteru asta

sincer si eu cred ca e o problema de dezamorsare circuit

nu se poate toti sa avem pompele de ulei stricate

Edited by motorsport
Link to comment
Share on other sites

se pare ca problema asta cu tacanitu e o problema generala la motorul M47 136cp

insa vad ca nimeni nu reuseste sa-i dea de capat :wacko: ...si mie multa lume cu motoru asta se plange de tacanitu ala de 3-4 sec la prima cheie urmat de becul de ulei rosu aprins in intervalul acela si asta numa daca e lasata ceva vreme nepornita...insa pareri sunt fara numar dar rezolvari..0 :wink:

 

sper sa elucidam odata misteru asta

sincer si eu cred ca e o problema de dezamorsare circuit

nu se poate toti sa avem pompele de ulei stricate

 

Daca ar avea ceva pompa de ulei atunci becul rosu s-ar aprinde si cand ti-am merge motorul mai ales in relantiu, nu numai la pornire. In ceea ce priveste rezolvarea problemei eu cred ca lumea nu se baga pentru ca e o operatiune foarte costisitoare si nici nu stii daca rezolvi problema. Daca iei carcasa de filtru la mana a doua nu ai certitudinea ca e ok, iar daca iei noua te rupe la bani, sa nu mai vorbim de manopera pentru ca trebe demontat foarte mult ca sa poti sa dai jos carcasa.

Link to comment
Share on other sites

Astazi am fost in service la Trado Motors, reprezentanta Bmw din Iasi unde am facut un alt test de presiune la ulei si care a iesit foarte bine atat in relanti cat si in turatii. Mi s-a spus ca a ajuns la ei o comunicare de la bmw din Germania in care se preciza ca acest zgomot este normal la motoarele cu pompa vp 44 (136 cp). Mecanicul de acolo spunea ca a schimbat pompa si distributia cu intinzator la acest model si tot asa facea. Sincer nu stiu ce sa mai cred...oricum baietii au fost foarte amabili si au stat de vorba cu mine ca intre prieteni. Nota 10 pentru ei. Insa problema daca o pot numi asa persista...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.