BMWClub: proiect m42b18 supercharged - BMWClub

Jump to content


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

proiect m42b18 supercharged Rate Topic: -----

#1 User is offline   gabu_alex 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 26-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Galati Galati

Posted 18 September 2012 - 07:37

salutare...
proiectul ce va porni undeva pe la inceputul verii viitoare (sper din tot sufletul) are la baza un e36 318is coupe, motor m42b18
vreau sa pun un compresor si nu turbina din mai multe motive
1 mai usor de montat
2 presiune mai mica deci nu trebuie sa umblu la pistoane, etc
3 cost mai scazut
4 fara turbo lag

si mai pot gasi motive...deci oricum turbo nu intra in discutie

chiar am fost pe punctul sa-mi duc chiulasa la alezat, sa-mi comprim motorul, dar m-am razgandit pe ultima suta de metri..cred ca acum va trebui sa-l decomprim..
asa..din ce am gasit pe net, un eaton mi-ar trebui (sincer sunt destul de nou in motoare cu FI, din acest motiv cer parerea voastra)..din ce am vazut se monteaza intre corpul de acceleratie si chiulasa, pastrand debitmetrul de aer si valva ICV
admisia de pe e36 "dual lenght intake manifold" clar nu face loc la un compresor..deci ori mi-ar trebui una facuta "from scratch", ceea ce nu prea am unde, ori cred ca ar merge "aranjata" o admisie de pe 318is e30...
fulia pentru compresor ma gandesc ca o pun pe vibrochen (masina n-are AC, si nici nu vreau ) si va trebui sa gasesc o curea la dimensiune corespunzatoare

astept parerile voastre, sfaturile voastre..de care compresor sa iau, unde sa-l montez, cum sa-l montez, daca mai trebuie modificari aduse internelor motorului... orice idee e binevenita ,atat timp cat nu sunt reply-uri de gen" schimba motorul cu un m50b25 " sau alte idei dintr-astea..
va multumesc

later edit
pun si un link cu un topic asemanator, pacat ca nu inteleg limba ...
http://www.bimmers.n...hp?f=1&t=184682
0

#2 User is offline   DYC88 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1167
  • Joined: 27-September 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:BMW

Posted 18 September 2012 - 07:40

Referitor la "pune M50B25", tine cont ca si modificarile gen compresor/turbo necesita omologare de catre RAR. In rest, mult succes!
0

#3 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1751
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 September 2012 - 10:28

Aer ii dai in plus , dar la benzina nu te-ai gandit?
0

#4 User is offline   gabu_alex 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 26-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Galati Galati

Posted 18 September 2012 - 17:18

 DYC88, on 18 September 2012 - 07:40, said:

Referitor la "pune M50B25", tine cont ca si modificarile gen compresor/turbo necesita omologare de catre RAR. In rest, mult succes!

ok.
multumesc !

 bitz, on 18 September 2012 - 10:28, said:

Aer ii dai in plus , dar la benzina nu te-ai gandit?



ba da..de aia am deja pregatite 4 injectoare mai mari cu tot cu rampa si supapa de vacuum...si va fi si un cip tuning ca sa-mi tina mai mult deschis injectorul... ms de observatie

This post has been edited by gabu_alex: 18 September 2012 - 17:25

0

#5 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1751
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 September 2012 - 17:28

Ce supapa de vacuum? Pompa de benzina nu o schimbi? Intercooler?
0

#6 User is offline   Sly 

  • primitiv
  • Group: Banned
  • Posts: 2750
  • Joined: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:hunedoara/cluj-napoca

Posted 18 September 2012 - 17:57

lol.cati cai speri sa obtii cu,compresorul?pe 1,8?

de ce respingi ideea unui swap?sincer mi se pare putin nerealist proiectul tau,avand in vedere targetul de putere raportat la investitie.

ma rog,bafta
0

#7 User is offline   Costi9b 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 175
  • Joined: 05-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti si Slatina Olt

Posted 18 September 2012 - 18:26

injectoarele ca injectoare, dar pompa de benzina? am tot auzit ca trebuie schimbata pompa, sincer eu nu cred ca trebuie ea oricum baga mult mai mult devat este nevoie.
0

#8 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1751
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 September 2012 - 18:50

Baga pentru un aspirat , pentru supraalimentare nu mai iese amestecul , schimbi motorul in 2000 km..
0

#9 User is offline   DEVIL's Style 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 336
  • Joined: 25-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Barlad/Torino

Posted 18 September 2012 - 18:59

ma bucur sa vad ca ai de gand sa faci o astfel de conversie. eu ma pregatesc in legatura cu un bmw m44 1.9l.... probleme o sa ai destule... injectoarele sunt inutile in cazul tau , mai mult de 0.7 nu ai sa bagi in motor...lasal neatins , cauta 2 tipuri de kompressor [ sunt cele mai recomandate ]... ai nevoie de un regulator de presiune bun , un intercooler , kompressor , si o valva de bypass sau bov. daca nu ai clima si nici nu ai de gand sa ii pui , atunci punel in locul kompresorului de aer conditionat. Ca buget iti zic atat : Fara 1500 de euro [ asta daca o faci de unul singur ], nu faci nici o branza... cu piesele potrivite vei atinge un target de 180 de cai la roata aprox..... daca vrei sa sari de acei 0.6-0.7 bari , atunci scoate bani de stand alone , altfel nu ai nici o sansa ! Ca sa iti mearga tot in parametrii corespunzatori ai nevoie doar de 2 tipuri de kompressor , ATAT.... Eu am pierdut juma de an de documentari si cele necesare la piese , conteaza pana si pozitionarea lor in momentul conversiei. Daca totul e facut cu cap , o sa atingi acel target de putere.


Personal iti recomand mai intai sa faci un test de compresie si de scurgere a motorului , ca degeaba bagi bani in el , daca el e prea obosit. daca vrei mai multe detalii da mi un pm cu numarul tau de contact sau id de mess !


PS : ce ai vazut tu acolo e o replica dupa binecunoscutul kit dasc daca nu ma insel , dar care costa aprox 3000 de euro !

This post has been edited by DEVIL's Style: 18 September 2012 - 19:04

0

#10 User is offline   ratcatalin16 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 97
  • Joined: 14-September 12
  • Gender:Not Telling
  • Location:empty
  • Interests:empty

Posted 18 September 2012 - 19:02

 bitz, on 18 September 2012 - 18:50, said:

Baga pentru un aspirat , pentru supraalimentare nu mai iese amestecul , schimbi motorul in 2000 km..

si ce diferenta al debitului de benzina este intre un aspirat si un supraalimentat?
nu face fata pompa de benzina?
ok,nici eu nu tare sunt de acord cu motorul aspirat si modificat cu supraalimentare,dar daca se fac toti pasii corect,care-i problema?
0

#11 User is offline   DEVIL's Style 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 336
  • Joined: 25-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Barlad/Torino

Posted 18 September 2012 - 19:06

 bitz, on 18 September 2012 - 18:50, said:

Baga pentru un aspirat , pentru supraalimentare nu mai iese amestecul , schimbi motorul in 2000 km..


pentru 0.6 apro , nu e nevoie de nici o interventie asupra motorului , pompa de benzina face fata fara probleme ! cat despre amestec , un regulator de presiune bun isi face treaba perfect + ca nici nu stim ce injectoare are baiatul la masina
0

#12 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1751
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 September 2012 - 19:07

Depinde de presiunea cu care lucrezi , in mod normal se regleaza cu afr ca sa iasa bine amestecul . Conteaza foarte mult si soft-ul cu care se va lucra.

 DEVIL, on 18 September 2012 - 19:06, said:

pentru 0.6 apro , nu e nevoie de nici o interventie asupra motorului , pompa de benzina face fata fara probleme ! cat despre amestec , un regulator de presiune bun isi face treaba perfect + ca nici nu stim ce injectoare are baiatul la masina


Nici puterea nu o sa fie cine stie ce... , kompresorul face si el overboost ca turbina?

This post has been edited by bitz: 18 September 2012 - 19:10

0

#13 User is offline   DEVIL's Style 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 336
  • Joined: 25-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Barlad/Torino

Posted 18 September 2012 - 19:10

 bitz, on 18 September 2012 - 19:07, said:

Depinde de presiunea cu care lucrezi , in mod normal se regleaza cu afr ca sa iasa bine amestecul . Conteaza foarte mult si soft-ul cu care se va lucra.



Intelege , nu ai ce sa lucrezi pe un m42 ca management ... poti face extrem de putine... mai bine pui regulator si il lasi asa decat interventie asupra chipului , mai rau va face !

Nu face overboost si am pus 0.6 minim , m42 suporta si 0.9 fara mari probleme ! Puterea e liniara si o tine pana in capat daca e sa aleagakompresorul corect !

210 cai la motor ti se pare putin?

This post has been edited by DEVIL's Style: 18 September 2012 - 19:12

0

#14 User is offline   ratcatalin16 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 97
  • Joined: 14-September 12
  • Gender:Not Telling
  • Location:empty
  • Interests:empty

Posted 18 September 2012 - 19:13

corect,sa puspunctul pe i!aer,benzina dar,si resoftare,altfel...
0

#15 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1751
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 September 2012 - 19:16

Pentru cat il costa e destul de mica puterea , iti iei 4-5 motoare de 328i.
1

#16 User is offline   DEVIL's Style 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 336
  • Joined: 25-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Barlad/Torino

Posted 18 September 2012 - 19:18

 bitz, on 18 September 2012 - 19:16, said:

Pentru cat il costa e destul de mica puterea , iti iei 4-5 motoare de 328i.


da , dar va avea puterea unui 2.8 poate chiar mai bine si va plati taxe mici + totul in regula la acte :)
0

#17 User is offline   bitz 

  • white out
  • Group: Members
  • Posts: 1751
  • Joined: 10-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Posted 18 September 2012 - 19:30

Seria de motor in regula , ca nu ai voie sa pui compresor de capul tau , fara omologare. Ce sa zic , bafta cu proiectele , suna interesant!
0

#18 User is offline   ratcatalin16 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 97
  • Joined: 14-September 12
  • Gender:Not Telling
  • Location:empty
  • Interests:empty

Posted 18 September 2012 - 19:52

 bitz, on 18 September 2012 - 19:30, said:

Seria de motor in regula , ca nu ai voie sa pui compresor de capul tau , fara omologare. Ce sa zic , bafta cu proiectele , suna interesant!

ca o concluzie,faci asemenea proiect dar nu ca sa circuli pe drum public si nu la asemenea cilindree,altfel..?care e scopul?stirile pro tv?e suficient asa,sau poate ca si loganu e prea mult!
0

#19 User is offline   gabu_alex 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 83
  • Joined: 26-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Galati Galati

Posted 18 September 2012 - 21:42

multumesc tuturor pentru reply-uri..chiar nu ma asteptam :rolleyes:

am sa incerc printr-o fraza sa raspund la mai multe intrebari de-ale voastre..desi mai mult ca sigur n-am sa reusesc :)
nu vreau alt motor..pe asta il cunosc bine (mecanic vorbind) , cat despre starea lui, nu papa gram de ulei, putere are, schimbate recent multe piese la el, nu ma apuc de enumerat... ca si putere undeva la 200 cai (170 la roata) mi-ar fi de ajuns...nu vreau sa il forjez prea tare (n-am de gand sa-l tin numai in limitari) , fiind masina de zi cu zi...
despre pozitia compresorului ma gandeam sa fie deasupra alternatorului..exact cum e in linkul pus de mine...n-as vrea sa-l pun in locul compresorului de AC pentru ca e cale lunga de la el pana la chiulasa plus ca acolo e si evacuarea, ceea ce nu cred ca s-ar intelege tocmai bine, caci nici intercooler nu o sa-i pun..doar un CAI (cold air intake) homemade
pompa de benzina eu cred ca e suficienta din moment ce in rampa am vreo 3 bari din ce stiu eu

da..si toata treaba o voi face eu...nu umbla altcineva

eu cam asta cred ca ar fi compromisul ideal, nu o sa particip la curse, nu fac drifturi, ci merg lin...dar imi place sa stiu ca am o rezerva de putere atunci cand am nevoie de ea :)

inca un motiv de ce nu schimb motorul este pentru ca m42 este usor...raportul putere greutate la un e36 318is (m42) este de 113cai/1000kg la m44 este de 105cai/1000kg iar la un 320i m50 sau chiar m52 raportul e de 109 cai/1000kg

daca am gresit cu ceva, astept parerile voastre..de aia am postat nu? sa ma pot sfatui cu voi
si inca odata ma repet : nu fac swap

LATER EDIT: pentru cei care ma intreaba de omologare..da..o sa-i fac si omologare
si o poza cu motorul in cauza
http://imageshack.us/a/img193/4291/asaiyv.jpg

This post has been edited by gabu_alex: 18 September 2012 - 21:52

0

#20 User is offline   io's 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3261
  • Joined: 29-January 05
  • Gender:Male
  • Location:București

Posted 18 September 2012 - 21:51

vroiam sa stiu din curiozitate.. la ce suma te-ai gandit sa investesti?
0

Share this topic:


  • 3 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro