Jump to content

proiect m42b18 supercharged


gabu_alex

Recommended Posts

salutare...

proiectul ce va porni undeva pe la inceputul verii viitoare (sper din tot sufletul) are la baza un e36 318is coupe, motor m42b18

vreau sa pun un compresor si nu turbina din mai multe motive

1 mai usor de montat

2 presiune mai mica deci nu trebuie sa umblu la pistoane, etc

3 cost mai scazut

4 fara turbo lag

 

si mai pot gasi motive...deci oricum turbo nu intra in discutie

 

chiar am fost pe punctul sa-mi duc chiulasa la alezat, sa-mi comprim motorul, dar m-am razgandit pe ultima suta de metri..cred ca acum va trebui sa-l decomprim..

asa..din ce am gasit pe net, un eaton mi-ar trebui (sincer sunt destul de nou in motoare cu FI, din acest motiv cer parerea voastra)..din ce am vazut se monteaza intre corpul de acceleratie si chiulasa, pastrand debitmetrul de aer si valva ICV

admisia de pe e36 "dual lenght intake manifold" clar nu face loc la un compresor..deci ori mi-ar trebui una facuta "from scratch", ceea ce nu prea am unde, ori cred ca ar merge "aranjata" o admisie de pe 318is e30...

fulia pentru compresor ma gandesc ca o pun pe vibrochen (masina n-are AC, si nici nu vreau ) si va trebui sa gasesc o curea la dimensiune corespunzatoare

 

astept parerile voastre, sfaturile voastre..de care compresor sa iau, unde sa-l montez, cum sa-l montez, daca mai trebuie modificari aduse internelor motorului... orice idee e binevenita ,atat timp cat nu sunt reply-uri de gen" schimba motorul cu un m50b25 " sau alte idei dintr-astea..

va multumesc

 

later edit

pun si un link cu un topic asemanator, pacat ca nu inteleg limba ...

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=184682

Link to comment
Share on other sites

Referitor la "pune M50B25", tine cont ca si modificarile gen compresor/turbo necesita omologare de catre RAR. In rest, mult succes!

ok.

multumesc !

 

Aer ii dai in plus , dar la benzina nu te-ai gandit?

 

 

ba da..de aia am deja pregatite 4 injectoare mai mari cu tot cu rampa si supapa de vacuum...si va fi si un cip tuning ca sa-mi tina mai mult deschis injectorul... ms de observatie

Edited by gabu_alex
Link to comment
Share on other sites

ma bucur sa vad ca ai de gand sa faci o astfel de conversie. eu ma pregatesc in legatura cu un bmw m44 1.9l.... probleme o sa ai destule... injectoarele sunt inutile in cazul tau , mai mult de 0.7 nu ai sa bagi in motor...lasal neatins , cauta 2 tipuri de kompressor [ sunt cele mai recomandate ]... ai nevoie de un regulator de presiune bun , un intercooler , kompressor , si o valva de bypass sau bov. daca nu ai clima si nici nu ai de gand sa ii pui , atunci punel in locul kompresorului de aer conditionat. Ca buget iti zic atat : Fara 1500 de euro [ asta daca o faci de unul singur ], nu faci nici o branza... cu piesele potrivite vei atinge un target de 180 de cai la roata aprox..... daca vrei sa sari de acei 0.6-0.7 bari , atunci scoate bani de stand alone , altfel nu ai nici o sansa ! Ca sa iti mearga tot in parametrii corespunzatori ai nevoie doar de 2 tipuri de kompressor , ATAT.... Eu am pierdut juma de an de documentari si cele necesare la piese , conteaza pana si pozitionarea lor in momentul conversiei. Daca totul e facut cu cap , o sa atingi acel target de putere.

 

 

Personal iti recomand mai intai sa faci un test de compresie si de scurgere a motorului , ca degeaba bagi bani in el , daca el e prea obosit. daca vrei mai multe detalii da mi un pm cu numarul tau de contact sau id de mess !

 

 

PS : ce ai vazut tu acolo e o replica dupa binecunoscutul kit dasc daca nu ma insel , dar care costa aprox 3000 de euro !

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Baga pentru un aspirat , pentru supraalimentare nu mai iese amestecul , schimbi motorul in 2000 km..

si ce diferenta al debitului de benzina este intre un aspirat si un supraalimentat?

nu face fata pompa de benzina?

ok,nici eu nu tare sunt de acord cu motorul aspirat si modificat cu supraalimentare,dar daca se fac toti pasii corect,care-i problema?

Link to comment
Share on other sites

Baga pentru un aspirat , pentru supraalimentare nu mai iese amestecul , schimbi motorul in 2000 km..

 

pentru 0.6 apro , nu e nevoie de nici o interventie asupra motorului , pompa de benzina face fata fara probleme ! cat despre amestec , un regulator de presiune bun isi face treaba perfect + ca nici nu stim ce injectoare are baiatul la masina

Link to comment
Share on other sites

Depinde de presiunea cu care lucrezi , in mod normal se regleaza cu afr ca sa iasa bine amestecul . Conteaza foarte mult si soft-ul cu care se va lucra.

 

pentru 0.6 apro , nu e nevoie de nici o interventie asupra motorului , pompa de benzina face fata fara probleme ! cat despre amestec , un regulator de presiune bun isi face treaba perfect + ca nici nu stim ce injectoare are baiatul la masina

 

Nici puterea nu o sa fie cine stie ce... , kompresorul face si el overboost ca turbina?

Edited by bitz
Link to comment
Share on other sites

Depinde de presiunea cu care lucrezi , in mod normal se regleaza cu afr ca sa iasa bine amestecul . Conteaza foarte mult si soft-ul cu care se va lucra.

 

 

Intelege , nu ai ce sa lucrezi pe un m42 ca management ... poti face extrem de putine... mai bine pui regulator si il lasi asa decat interventie asupra chipului , mai rau va face !

 

Nu face overboost si am pus 0.6 minim , m42 suporta si 0.9 fara mari probleme ! Puterea e liniara si o tine pana in capat daca e sa aleagakompresorul corect !

 

210 cai la motor ti se pare putin?

Edited by DEVIL's Style
Link to comment
Share on other sites

Seria de motor in regula , ca nu ai voie sa pui compresor de capul tau , fara omologare. Ce sa zic , bafta cu proiectele , suna interesant!

ca o concluzie,faci asemenea proiect dar nu ca sa circuli pe drum public si nu la asemenea cilindree,altfel..?care e scopul?stirile pro tv?e suficient asa,sau poate ca si loganu e prea mult!

Link to comment
Share on other sites

multumesc tuturor pentru reply-uri..chiar nu ma asteptam :rolleyes:

 

am sa incerc printr-o fraza sa raspund la mai multe intrebari de-ale voastre..desi mai mult ca sigur n-am sa reusesc :)

nu vreau alt motor..pe asta il cunosc bine (mecanic vorbind) , cat despre starea lui, nu papa gram de ulei, putere are, schimbate recent multe piese la el, nu ma apuc de enumerat... ca si putere undeva la 200 cai (170 la roata) mi-ar fi de ajuns...nu vreau sa il forjez prea tare (n-am de gand sa-l tin numai in limitari) , fiind masina de zi cu zi...

despre pozitia compresorului ma gandeam sa fie deasupra alternatorului..exact cum e in linkul pus de mine...n-as vrea sa-l pun in locul compresorului de AC pentru ca e cale lunga de la el pana la chiulasa plus ca acolo e si evacuarea, ceea ce nu cred ca s-ar intelege tocmai bine, caci nici intercooler nu o sa-i pun..doar un CAI (cold air intake) homemade

pompa de benzina eu cred ca e suficienta din moment ce in rampa am vreo 3 bari din ce stiu eu

 

da..si toata treaba o voi face eu...nu umbla altcineva

 

eu cam asta cred ca ar fi compromisul ideal, nu o sa particip la curse, nu fac drifturi, ci merg lin...dar imi place sa stiu ca am o rezerva de putere atunci cand am nevoie de ea :)

 

inca un motiv de ce nu schimb motorul este pentru ca m42 este usor...raportul putere greutate la un e36 318is (m42) este de 113cai/1000kg la m44 este de 105cai/1000kg iar la un 320i m50 sau chiar m52 raportul e de 109 cai/1000kg

 

daca am gresit cu ceva, astept parerile voastre..de aia am postat nu? sa ma pot sfatui cu voi

si inca odata ma repet : nu fac swap

 

LATER EDIT: pentru cei care ma intreaba de omologare..da..o sa-i fac si omologare

si o poza cu motorul in cauza

http://imageshack.us/a/img193/4291/asaiyv.jpg

Edited by gabu_alex
Link to comment
Share on other sites

chiar habar n-am

stiam ca un compresor e vreo 500e plus piesele aferente...sa zic cam 1000e?

asta e si motivul pentru care ma apuc undeva pe la inceputul verii viitoare

 

 

Problema e suportul + calcularea fuliei ca sa iti scoata kompressorul acei 0.6-07 bari.. inca ceva nu uita ca abreiajul va pica... acolo mai e nevoie de o investitie de 300 de euro aprox.. ai de intarit suportul spate la diferential + planetarele ...pun pariu ca la astea nu te ai gandit :)..motorul e capabil ...dar transmisia are nevoie de putin ajutor

Link to comment
Share on other sites

@devil

ai dreptate..momentan nu m-am gandit la ambreiaj/cutie/cardan/diferential/planetare..dar avand in vedere ca nu ma fi forjata incontinuu, cred ca nu vor fi probleme majore

cat despre ambreiaj, deja va urma un schimb la mine cam peste 2 luni cred, imi cam patineaza...si tot atunci ma gandesc sa schimb volanta cu una single mass..ce zici? m-ar ajuta cu ceva? din ce stiu eu (si o iau logic) motorul ar urca ceva mai usor si mai repede in ture..gresesc?

oricum problema e ca nu stiu care volanta single mass s-ar potrivi la mine...citisem pe undeva ca de la 325i..adica m50b25..acum nu stiu...

iar suportul si fulia compresorului intr-adevar imi vor da batai de cap...dar incet incet cred ca le voi scoate la capat..trebuie un pic de pasiune si ambitie

 

@io's

chiar am sa fac un calcul, eventual si un DIY..tot ce sper e sa ma apuc de el..momentan sunt in stadiul de "colectare de informatii" :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.