Jump to content

bloc motor 3.0D fisurat la un X5 din 2006


Recommended Posts

Filetate gaurile, apoi cu suruburi mai mari prinse cu blocant pentru filet. Eventual din acelasi material, iar apoi poti veni cu sudura doar pe capul exterior al surubului! Mai multa munca, mai elegant si probabil mai durabil! Spor la treaba!

parerea mea, nu sustin ca e si cea mai buna, este ca ar fi bine sa nu mai pun suruburi acolo unde pun sudura ca sa elimin riscul de a se fisura din nou, iar daca am gauri cu filet facute de fabricant, care au fost calculate ca in zona respectiva sa fie blocul solid, de ce sa nu le folosesc?

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

parerea mea, nu sustin ca e si cea mai buna, este ca ar fi bine sa nu mai pun suruburi acolo unde pun sudura ca sa elimin riscul de a se fisura din nou, iar daca am gauri cu filet facute de fabricant, care au fost calculate ca in zona respectiva sa fie blocul solid, de ce sa nu le folosesc?

 

Am crezut initial ca gaurile ies in baia de ulei! Procedura era doar ca sa astupi gaurile! Nu pentru a monta suportul de ele!!

 

Am vazut fotografiile si am vazut care este problema!

Link to comment
Share on other sites

blocul motor la tine e din fonta.

Cand faci sudura cu nichel, nichel-ul e mult mai dur decat fonta si iti va crapa cam in acelasi loc garantat. In al doilea rand in fonta se tranmit repede crapaturile si stress-ul, chiar daca nu ai presiune acolo, nu e o garantie.

 

Se poate suda cu nichel, dar procedura e destul de grea, si nu cred ca o face orice gica, nu neaparat ca nu stie dar ii trebuie niscaiva scule.

 

Adica demontezi blocul complet, se incalzeste la 800 de grade si apoi sudezi, cu blocul la 800 de grade.

 

Se poate face si la rece, dar acolo e alta problema. Trebuie sa il mentii la maxim 80 de grade toata zona, si iti trebuie niste electrozi speciali, ca si apartul de sudura, e ceva mai special. .. cam problema si asta..

 

Procedura e lunga si complicata, se face foarte incet si ceva gen incarci putin, lasi gen 20-30 de min sa se raceasca natural.. dar e destul de riscanta.

Trebuie sa intelegi ca nu vorbim de balustrazi de balcon aici.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am crezut initial ca gaurile ies in baia de ulei! Procedura era doar ca sa astupi gaurile! Nu pentru a monta suportul de ele!!

 

Am vazut fotografiile si am vazut care este problema!

nuuuuuu, nu-s inginerii de la BMW asa idioti sa faca gauri filetate strapunse in motor, fiindca nu exista nici un avantaj, doar dezavantaje exista(rezistenta scazuta in zona respectiva, surubul trebuie sa fie etans, etc).

Link to comment
Share on other sites

Vorbisem si eu cu un sudor de problema asta , si tot ca Domi zicea , cu incalzire si decalire,sudura speciala , nu face oricine asa ceva.

Asta imi zisese si ca exista nush ce solutie minune cu care lipesc astia la vapoare si ca aia ar merge si la fonta , din pacate nu stiu cum se numeste...

Link to comment
Share on other sites

blocul motor la tine e din fonta.

Cand faci sudura cu nichel, nichel-ul e mult mai dur decat fonta si iti va crapa cam in acelasi loc garantat. In al doilea rand in fonta se tranmit repede crapaturile si stress-ul, chiar daca nu ai presiune acolo, nu e o garantie.

 

Se poate suda cu nichel, dar procedura e destul de grea, si nu cred ca o face orice gica, nu neaparat ca nu stie dar ii trebuie niscaiva scule.

 

Adica demontezi blocul complet, se incalzeste la 800 de grade si apoi sudezi, cu blocul la 800 de grade.

 

Se poate face si la rece, dar acolo e alta problema. Trebuie sa il mentii la maxim 80 de grade toata zona, si iti trebuie niste electrozi speciali, ca si apartul de sudura, e ceva mai special. .. cam problema si asta..

 

Procedura e lunga si complicata, se face foarte incet si ceva gen incarci putin, lasi gen 20-30 de min sa se raceasca natural.. dar e destul de riscanta.

Trebuie sa intelegi ca nu vorbim de balustrazi de balcon aici.

Imi pare rau sa te contrazic, dar tine minte paragraful de mai jos, ce ai spus tu cu duritatea este o aberatie, in rest ai dreptate, stiam restul!

 

Fierul pur nu reprezintă o importanță practică. În schimb, aliajele fierului cu carbonul numite fontă și oțel sunt materialele metalice cele mai utilizate în tehnică. Fonta este aliajul fierului cu carbonul, care conține între 2,06% și 4,3% carbon, iar oțelul, aliajul fierului cu carbonul care conține sub 2,06% carbon. În afară de fier și carbon, atât fontele cât și oțelurile, mai conțin, în cantități mici, și alte elemente ca siliciu, mangan, sulf, fosfor (numite elemente însoțitoare), care nu au putut fi complet îndepărtate în procesul de elaborare sau care au fost introduse în mod voit, pentru a le conferi anumite proprietăți (elemente de aliere).

 

Ideea este urmatoarea, daca sudez fonta cu electrod de fonta nu pot sa controlez concentratia de carbon in toate zonele, iar daca apar zone cu concentratie mare de carbon se sparge ca sticla, tocmai de aceea sudez cu nichel care este mai moale, concentratia de carbon fiind mai mica, ca sa nu apara zone bogate in carbon, ci zone mai slabe in carbon, fiindca pe mine nu ma intereseaza duritatea la o zona de 1-2 cm2, poate sa aiba duritate cat o tabla.

daca nu crezi, incearca sa strambi o piesa de fonta cu ciocanul si una de nichel si ai sa vezi ca fonta se sparge, iar nichelul nu, de ce oare? fiindca fonta este mult mai dura decat nichelul!

 

Du-te la Termorep, aia cu asta se ocupa, iti explica cineva acolo ce se poate face in situatia asta. Nu astepta sfaturi de pe internet ca mai mult te incurca decat te ajuta.

 

http://termorep.ro

 

Astia fac toate sudurile posibile si imposibile.

am fost si am discutat si nu vor sa se bage nici ei nici cei de de la Metal Technics. L-au luat pe NU in brate! NU SE POATE; NU SE SUDEAZA!

 

blocul motor la tine e din fonta.

Cand faci sudura cu nichel, nichel-ul e mult mai dur decat fonta si iti va crapa cam in acelasi loc garantat. In al doilea rand in fonta se tranmit repede crapaturile si stress-ul, chiar daca nu ai presiune acolo, nu e o garantie.

 

Se poate suda cu nichel, dar procedura e destul de grea, si nu cred ca o face orice gica, nu neaparat ca nu stie dar ii trebuie niscaiva scule.

 

Adica demontezi blocul complet, se incalzeste la 800 de grade si apoi sudezi, cu blocul la 800 de grade.

 

Se poate face si la rece, dar acolo e alta problema. Trebuie sa il mentii la maxim 80 de grade toata zona, si iti trebuie niste electrozi speciali, ca si apartul de sudura, e ceva mai special. .. cam problema si asta..

 

Procedura e lunga si complicata, se face foarte incet si ceva gen incarci putin, lasi gen 20-30 de min sa se raceasca natural.. dar e destul de riscanta.

Trebuie sa intelegi ca nu vorbim de balustrazi de balcon aici.

http://facultate.regielive.ro/cursuri/metalurgie-si-siderurgie/metalurgia-otelului-37524.html

uitasem sa-ti zic ca nu sunt chiar pe dinafara, am facut Stiinta si Ingineria Materialelor(Metalurgia) la Politehnica in Bucuresti.

Edited by bogdanVL
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.

Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

 

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.

Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

 

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

ok, merci de informatie, o sa trag o fuga si acolo sa vedem ce zic!

 

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.

Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

 

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

esti sigur ca la Megainvest ai fost, fiindca pe net la domeniul de activitate scrie asa:

 

"Activitatea comerciala

Megainvest Srl are ca domeniul de activitate Fabricarea incaltamintei.

 

Cod CAEN 2009 - 1520 - Fabricarea incaltamintei. (Vezi si alte firme)

Cod CAEN 2008 - 1930 - Fabricarea incaltamintei."

aici am vazut domeniul de activitate:

http://www.firmepenet.net/Megainvest-Srl-Cod-Fiscal-6596426.html

sau aici:

http://www.listafirme.ro/top_2012/diploma_38479.htm

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

Mai de mult am avut un lancer cu cutia de viteze pur si simplu sparta.

Mi-a sudat-o cineva din bucuresti de ziceai ca este noua, dar nu stiu ce tip de aliaj era acolo, dar cred ca semana cu aliajul blocului motor.

 

Sper raureni mai este o firma , "megainvest" de se ocupa cu sudat in orice, incearca si acolo.

pai este o mare diferenta, 100% tu aveai carcasa la cutia de viteze din duraluminiu. Aluminiul se sudeaza foarte usor, pe cand fonta nu,temperatura de topire a aluminiului este de 658 °C iar a fontei de 2 ori mai mare si multe alte diferente, sunt total diferite!

Link to comment
Share on other sites

cauta un tabelas cu scari de duritate si verifica singur.

 

 

in momentul in care introduci nichel acolo, o sa ai zona de stress garantat.

In al doilea rnad nu ai cred ca ai idee daca blocul e afectat si in alte parti, nu numai ciupiturile care le vezi. Nu cred ca vezi si fisuri mici etc etc..

 

Cauta al bloc mai bine, sigur gasesti, bloc-ul de 3.0 D m57 a ramas cam la fel din 2002 incoace..

 

 

Link to comment
Share on other sites

cauta un tabelas cu scari de duritate si verifica singur.

 

 

in momentul in care introduci nichel acolo, o sa ai zona de stress garantat.

In al doilea rnad nu ai cred ca ai idee daca blocul e afectat si in alte parti, nu numai ciupiturile care le vezi. Nu cred ca vezi si fisuri mici etc etc..

 

Cauta al bloc mai bine, sigur gasesti, bloc-ul de 3.0 D m57 a ramas cam la fel din 2002 incoace..

Am gasit bloc , dar eu nu vreau sa desfac motorul asta, daca l-ai vedea m-ai intelege, inafara de praf si putin ulei in zona unde s-a spart erste exact ca unul nou 0 km, de fapt toata masina este asa, persoana care a avut-o n-o scotea iarna din garaj. Vreau s-o tin pentru mine, daca nu merge asa pana la urma o sa-i schimb blocul, dar sunt sigur de reusita!

 

uite un paragraf de pe net ca sa vada toata lumea ca FONTA SE SUDEAZA:

 

Fonta se poate suda in primul rand cu electrozi din nichel pur. Nichelul este in stare sa

absoarba mai mult carbon decât fier fara sa se schimbe substanta! proprietatile sale. Dilatarea

la temperatura a nichelului si a fontei sunt comparabile. Nichelul are o ductilitate mal mare

decât celelalte materiale pentru sudarea fontei si se poate prelucra bine. Se foloseste pentru

umplerea cavitatilor si reparati in general, când se cere o duritate de cea 150 HB. Nu se

recomanda pentru repararea fontei cu un contjnut mare de sulf si fosfor.

Pregatirea imbinarii pentru sudarea fontei

 

- Deschiderea sanfrenului trebuie sa fie mai mare decât cel folosit la oteluri.

- Toate muchiile trebuiesc rotunjite.

- In general se prefera canale in forma U.

- Fisurile intai trebuie sa fie deschise complet ca sa fie accesibile.

In cazul repararii fisurilor trebuie ca la fiecare capat al fisurii sa se practice o mica gaura, vezi

figura de mai jos.

 

Sudarea fontei

 

Deoarece fontele sunt poroase, piesele din fonta in timpul functionarii absorb ulei si alte lichide,

care pot afecta sudabilitatea si este necesar ca inainte de sudare sa fie indepartate Pentru a le

arde si indeparta este necesara incalzirea materialului de baza. In multe cazuri insa acest lucru

nu se poate realiza din cauza formei si dimensiunilor defavorabile sau din cauza timpului limitat

pentru reparatie.

 

Una din posibilitati de rezolvare a acestei probleme este utilizarea pentru pregatirea

sanfrenului, a electrozilor de craituire OK 21.03. Sunt excelenti pentru repararea pieselor din

fonta deoarece usuca si ard impuritatile de la suprafata sl prin aceasta se reduce riscul de

fisurare si aparitia porilor Ia sudare. La o polizare obisnuita impuritatile si grafitul din fonta se

intind pe suprafata canalului sl la sudare pot cauza probleme.

 

La unele reparatii se foloseste cu preferinta tehnica placari cu sudura (tapetare a fetelor

imbinarii). Aceasta inseamna ca pe una sau pe ambele suprafete de sudat se depun inainte de

sudarea propriu zisa straturi tampon.

 

Tehnica de placare

 

Sudare multistrat dupa placare

 

Sudarea fontei la rece

 

In majoritatea cazurilor, reparatiile pieselor din fonta se realizeaza prin sudare manuala cu arc

electric, cu electrozi invelit. La ora actuala se sudeaza mai mult la rece (fara preincâlzire)

utilizând urmatoarele tehnici de lucru:

 

- se depun prin sudare cordoane scurte (20-30 mm) in functie de grosime.

 

Sudarea fontei

Scris de Administrator

Duminică, 14 Martie 2010 09:18 - Ultima actualizare Duminică, 14 Martie 2010 10:24

se folosesc electrozi de diametru mic si curent scazut de sudare.

 

- temperatura intre straturi trebuie sa fie in orice caz sub 100 C.

- imediat dupa incarcare, se indeparteaza zgura si suprafata cordonului se ciocaneste

cu un ciocan cu vârf rotunjit.

Scopul acestei tehnici este de a impiedica aparitia fazelor fragile, in plus. tensiunile interne,

aparute din cauza racirii metalului depus de la straturile ulterioare vor influenta mai mult

materialul stratului de placare, cu plasticitate ridicata decât zona de legatura, fragila, a

materialului de baza.

 

Este adevarat ca procedeul este mai greu decat la celelalte aliaje, dar un sudor bun care respecta aceste reguli trebuie sa reuseasca.

 

FONTA SE SUDEAZA!

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

ok, merci de informatie, o sa trag o fuga si acolo sa vedem ce zic!

 

 

esti sigur ca la Megainvest ai fost, fiindca pe net la domeniul de activitate scrie asa:

 

"Activitatea comerciala

Megainvest Srl are ca domeniul de activitate Fabricarea incaltamintei.

 

Cod CAEN 2009 - 1520 - Fabricarea incaltamintei. (Vezi si alte firme)

Cod CAEN 2008 - 1930 - Fabricarea incaltamintei."

aici am vazut domeniul de activitate:

http://www.firmepenet.net/Megainvest-Srl-Cod-Fiscal-6596426.html

sau aici:

http://www.listafirme.ro/top_2012/diploma_38479.htm

 

 

 

 

 

Megainvest se ocupa cu mai multe, o sa vorbesc cu fiul patronului ca imi este prieten si iti zic unde e mai exact.

Link to comment
Share on other sites

nu a zis nimeni ca nu se sudeaza fonta, dar un bloc de motor alte pretentii.

Tot ce spun eu e ca trebuie niste precautii speciale, un meserias bun si sa fii constient de riscuri.

Plus ca efectele nu se vad neaparat acum. ci sa apara la prima defectiune a sistemului de racire de exemplu.

Asta e tot.

Eu personal nu m-as baga la asa ceva. nu e masina aia asa ieftina de pomana.

Link to comment
Share on other sites

Te-am bagat si pe mess, dar ti-am dat si pm cu numarul patronului, vorbeste cu el

totul a decurs perfect! am facut o proba pe bucatelele care s-au smuls din motor, le-am sudat intre ele dupa care le-am luat la ciocan, s-au tesit muchiile de la lovituriile de ciocan si sudura nu s-a rupt. o sa fac luni poze sa vedeti cum a iesit lucrarea!

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

totul a decurs perfect! am facut o proba pe bucatelele care s-au smuls din motor, le-am sudat intre ele dupa care le-am luat la ciocan, s-au tesit muchiile de la lovituriile de ciocan si sudura nu s-a rupt. o sa fac luni poze sa vedeti cum a iesit lucrarea!

 

E bine daca ai rezolvat.

Ai facut la baietii de unde ti-am dat eu numarul?

Link to comment
Share on other sites

E bine daca ai rezolvat.

Ai facut la baietii de unde ti-am dat eu numarul?

Nu, am facut la un sudor foarte bun, care a lucrat la Oltchim vase de presiune si care e si autorizat I.S.C.I.R.

Bine, nu autorizarea lui ma interesa, ci experienta lui. Lucreaza de circa 20 ani sudor si mi-a fost recomandat de cineva care face frecvent lucrari la utilaje si camioane.

Mi-a zis ca s-a aliat foarte bine si mi-a garantat ca n-o sa am niciodata probleme.

Edited by bogdanVL
Link to comment
Share on other sites

Nu, am facut la un sudor foarte bun, care a lucrat la Oltchim vase de presiune si care e si autorizat I.S.C.I.R.

Bine, nu autorizarea lui ma interesa, ci experienta lui. Lucreaza de circa 20 ani sudor si mi-a fost recomandat de cineva care face frecvent lucrari la utilaje si camioane.

Mi-a zis ca s-a aliat foarte bine si mi-a garantat ca n-o sa am niciodata probleme.

 

 

pai e bine de stiut , ar trebui sa-l intrebi daca poti sa-i pui nr aici ca sa-l poate contacta si altii daca au nevoie :) Se pare ca sunt greu de gasit .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, am facut la un sudor foarte bun, care a lucrat la Oltchim vase de presiune si care e si autorizat I.S.C.I.R.

Bine, nu autorizarea lui ma interesa, ci experienta lui. Lucreaza de circa 20 ani sudor si mi-a fost recomandat de cineva care face frecvent lucrari la utilaje si camioane.

Mi-a zis ca s-a aliat foarte bine si mi-a garantat ca n-o sa am niciodata probleme.

Bine ca ai rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.