Jump to content

"Pisina" mea, E92 330CD manual


flo_sb

Recommended Posts

La ce turatie schimbi vitezele la 3.0d? Eu am 530d manual, E60 si treapta I mi se pare foarte "lenesa" (cam orice masina pleaca mai tare ca mine). Bag a II-a repede, la 2000rpm - a II-a trage super; a III-a din nou fff bine. Mentionez ca am masina de aproape 4 ani si asa a fost mereu.

La tine cum e?

 

Vrei sa pleci mai repede? Nu schimba la 2000rpm :) schimba peste 3500.

Nu-ti recomand nici mersu usor sa schimbi la 2000, macar un 2400 sa intre mai bine turbina.

Edited by Chinezupwnz
Link to comment
Share on other sites

Multumesc inca odata pentru aprecieri :) Acum ii comand piesele pentru revizie la grozadan.

 

Legat de sunet, sunt in continuare in dubii. daca scrie "S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL" cum poate fi Logic7 ?

 

Vitezele le schimb maxim in 4500. Poate se gaseste cineva sa-mi confirme aici - eu la E60 non LCI aveam arcul ala metalic care cobora pe masura ce se incalzea motorul. La E92 el insa sta fix :unsure:

In a 1a parerea mea, cu ESP on, e ca daca vrei sa obtii cel mai bun timp, sa pleci frumos de pe loc, si talpa doar de la 2000 in sus. Altfel mie imi intra ESP si sta toata 1a.

Fara ESP nu stiu, nu am incercat inca.

 

Ce inseamna transmisie noua ? Eu sunt pregatit pentru volanta si ambreiaj, mai e ceva ce pot sa stric de la cuplu ?

 

La iarna, o sa merg cu ea. Ma bate tare gandul, am citit pe undeva pe aici pe forum, ca se da cu ceara si cu sealant masina si se lasa asa pana vine vara si nu se mai spala deloc. O sa mai caut exact despre procedeu. De ce mi-e mie mai frica e o chestie la care nu m-am gandit pana acum - cum fac sa nu mi se lipeasca geamul de chedere ? Eu am cumparat de la grozadan anul trecut un tratament pentru chedere, un Sonax - tubulet mic, ceva cu rasina de brad parca. Exista vreo solutie mai buna sa ma protejez pentru asta ?

 

Taxa de inmatriculare am platit-o, da, dar a fost "doar......" 8600RON~ nu 3000EUR. Am citit un articol pe promotor daca nu ma insel in care zicea ca urmeaza in urmatoarele 3 sapt sa se aprobe legea prin care o sa ne dea banii de taxa auto inapoi, in 5 ani, esantionat.

Link to comment
Share on other sites

Asta este discutabil, gusturile difera foarte mult. Eu de exemplu am avut ocazia sa conduc doua masini identice, E90 LCI 330xd, una manuala si una automata.

 

Manuala m-a impresionat profund, iti da un feeling aparte. In schimb automata mi s-a parut soft, orientata spre confort mai mult decat sportivitate, nu brusca deloc, urca lin in viteza, nu era asa agresiva ca si cea manuala.

Link to comment
Share on other sites

automata mi s-a parut soft, orientata spre confort mai mult decat sportivitate, nu brusca deloc, urca lin in viteza, nu era asa agresiva ca si cea manuala.

Pana la urma conteaza cat de repede accelereaza, nu cat de tare te bruscheaza, iar la capitolul asta automata schimba mai repede decat orice sofer obisnuit.

Am avut ocazia o data sa ma joc cu un accelerometru, cu un 525dA, si pe grafice se observa ca puterea nu scadea complet intre schimburi, ca la manuala, unde atunci cand apesai ambreiajul o lua in jos complet.

Dar are si manuala farmecul ei, nu zic nu :)

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Am vrut manuala pentru ca senzatia este mult mai frumoasa, cu automata ce sa fac, semnalizez ca ocolesc gropile ? :)

Pt vorbit la telefon exista blustiut iar daca fumezi nu mergi tare.

Cand vrei sa pleci de pe loc sa iesi intr-o intersectie, ce faci ? Pt Bucuresti poate se preteaza mai bine, ca aveti coloane mari, dar in Sibiu nu e problema asta :)

 

Pe langa asta, cel mai important, automata LYM, prinde suta mai incet decat manuala, cu 0.2s, 0.3s, nu mai stiu (zic pe cazul concret 330D E92).

Din disperare ca nu imi gaseam E92 cum vreau eu, era sa ma intep sa imi iau un E93 330CxiA (suna bine si numele :rolleyes:) dar cand m-am uitat la performante, m-a luat cu plans, ~7.1 suta.

L-am intrebat pe un baiat cu un 535D pe forum (vroiam initial E60 535D LCI dupa care am zis E92 335D, ca aveau cuplu de 580NM, dar din pacate erau doar pe automat), mi-a zis ca atunci cand ii dai kickdown te lipeste de scaun pana la 200. Pai si fara sa te bruscheze, nimic ? Unde mai e distractia ?

 

Automata asta de este pe majoritatea BMWurilor 97-2010 (sau cand o fi pus DSG-ul, presupun ca la M5 F10) este... meh, parerea mea :) Nici nu e mai performanta decat manuala, nici nu iti da senzatii, nici nu are timp de reactie bun (nici la schimbat in sus, nici in jos)

Am mers cu DSG pe un 5 GTI de 230cp, degeaba, ala zici ca are numa o viteza. Sunt asa de smooth tranzitiile de daca nu te-ai uita la ac nici nu simti cum schimba, noroc ca are toba aia care suna fain si iti dai seama de acolo ca a schimbat viteza.

 

Din ce am citit intr-un thread de vreo 20 pagini pe 4tuning despre DSG vs. SMG (vs. mai discutau si de hidramata), singura cutie automata care mi-ar fi placut ar fi fost SMG-ul ca e ca si o manuala, simti cand apasa ambreiajul etc. Si si timpii de reactie sunt mult mai buni, si constanti - si la schimbatul in sus, si in jos; nu ca la DSG-ul de pe GTI, care in anumite situatii o ia sus cu 600ms timp de reactie, dar e bun la liniuta.

 

Parerea mea :)

 

flavyus, la E60 LCI sigur nu mai merge arcul, la E60 mergea.

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa spui ca tu sesizezi 0.2 sec in 0-100? :))

Si oricum, timpul ala la manuala nu il scoate toata lumea. Daca te uiti pe youtube ai sa vezi ca alea manuale au timp mai mare pana la 100, datorita soferului.

 

Nu ma intelege gresit, imi place si manuala dar, in special la motoare mai mari, se preteaza mai bine automata.

 

Sa faci un test cu noile cutii hidramate cu 8viteze, sa-mi spui daca sesizezi schimbul :), iar ca timp de reactie sunt f aproape de dsg.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La inceputul lunii i-am facut revizia :)

 

I-am schimbat:

filtrele(MANN)

uleiul(BMW 5W-30)

placutele fata(OE BMW)

un rulment spate(SKF)

2bucsi micute din fata (nu stiu exact cum le zice)(Lemforder)

lichid frana(OE BMW)

 

Am pus-o pe tester, i-am testat de curiozitate si injectoarele.

Am vazut ca avea pe tester ceva de genul - corectie admisa intre -4 si 5. La toate injectoarele aveam gen 0.02, -0.01, 0.03, -0.01, etc. Mi-a zis mecanicul in concluzie ca sunt ca noi si mi-am luat ceva de pe inima.

Mi-a gasit pompa auxiliara de apa arsa testerul, i-a dat curent direct pompei, si da, intr-adevar e arsa. Nu inteleg cum imi merge aerul cald in habitaclu atunci.

 

Am facut acum o achizitie de la "///MPower_5er", setul complet fata spate de frane pentru M3. Mai strang ceva cascaval si la vara o sa-l montez. Pacat ca trebuie sa trec pe jante de 18".

 

Filtrul epurator se schimba sau doar se curata la E92 ?

Link to comment
Share on other sites

Si la mine face figuri pompa auziliara, dau drumu la REST si nu merge pompa, misc un pic de fire si porneste.

Parerea mea e ca ori nu fac contact bine firele alea, ori se intepeneste pompa si miscad putin isi da drumul,cred ca putini folosesc functia REST, doar iarna de cateva ori in an, deci ar fi mai plazibila ultima varianta cu intepenitul :thumbsup:

 

 

Sa inteleg ca la anu' rotile sunt de vanzare?

Link to comment
Share on other sites

la mine e moarta 100% pompa, nici cu curent de 12V direct pe ea nu se intampla nimic.

REST - chiar am testat butonul ala acum vreo 3saptamani, a fost curios asociatul meu ce face, apasam pe el si nu se intampla nimic, nici macar nu se aprindea ledul verde de pe el sau sa imi afiseze ceva pe CCC. Ce face butonul ala pana la urma ? (inteleg ca are treaba cu pompa auxiliara, dar ce face mai exact ? la mine merge caldura perfect in masina).

 

Apropo, mi-a zis mecanicul (care a lucrat la BMW) ca e boala lor pompa asta auxiliara.

Putin offtopic ca te interesai de webasto - mi-a zis mecanicul ca mi-ar lua 150-200EUR manopera sa imi puna webasto.

 

Rotile nu cred ca vor fi de vanzare la anul. Ma doare inima sa merg iarna cu roti de 18" pe masina. Cred ca o sa merg cu 2 seturi de roti si 2 seturi de etrieri/discuri/placute, sau... nu stiu sincer.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu rotile e treaba ta, adica no sa ti aiurea cateva sute de euro in beciul parintilor, ca o fi, ca o pati mai bine faci urmatorul retrofit care ti-l doresti pe masina nu? :hyper: si cred ca e destul de costisitor sa schimbi tu in fiecare iarna etrierii discurile, lichid, aerisit :wacko:

 

 

Butonul REST face urmatorul lucru: dupa ce ai oprit motorul si apesi REST (residual heat) poti incalzi interiorul masinii cu motorul oprit ( in caz ca faci cumparaturi, sau iei copilul de la scoala) pentru doar 15 min! Atunci cand REST este apasat porneste si pompa auxiliara pentru a recircula lichidul de racire.

 

Pentru ca REST sa porneasca trebuie sa indeplineaca 3 conditii:

 

1. Temperatura exterioara sa fie minim 25 grade

 

2. Temperatura motorului minim 60 grade

 

3 Tensiunea bateriei minim 11,4v

 

 

Oricum eu tot cred ca problema pompei ar fi neutilizarea ei care duce la blocare, e scumpa ca draq pompa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.