Jump to content

"Pisina" mea, E92 330CD manual


flo_sb

Recommended Posts

Am patit-o si eu la E90. Discul fiind uzat, buza aceea fina de pe margine care indica uzura discului a penetrat placuta pana la senzorul de uzura al placutei si chiar daca acestea sunt ca noi tot apare martorul in bord. Mi s-a intamplat si mie tot la cateva zile dupa ce am schimbat placutele..... Verifica discurile si nivelul lichidului de frana cu ocazia asta. Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

E ciudat, ca SI fata SI spate s-a declansat asa, aiurea.

Zilele astea o duc la mecanic sa ii schimb telescoapele fata (cu tot ansamblu ala de 13 piese sau cate sunt), un brat fata dreapta, si vedem atunci :)

 

Referitor la lichid frana si discuri - lichidul de frana l-am schimbat sa fie schimbat, acum vreo 8 luni si tot atunci am facut inspectia la toate discurile. Acum 4 luni a mai fost odata verificat spatele, cand mi-am strans frana de mana. Mai verificam odata, nu-i de joaca :)

Revin cu info.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Intre timp i-am facut schimbul de filtre/uloi, chiar inainte sa plec la Hungaroring.

 

Cu ocazia tripului la Hungaroring masinuta a implinit 170k KM.

Se pare ca am uitat sa mai scriu, intre timp masina a primit papuci noi, Dunlop Sport Maxx RT (nu TT), care, poate sunt eu nebun, dar mi se par mult mai bune decat Michelin Primacy HP.

Masina sta mult mai bine pe curbe acum si nu mai da "scart" din a 2a in a 3a.

 

@Hungaroring - daca vreti sa radeti de mine,

"

filmuletul de la a 3-a sesiune.

A fost prima oara pentru mine si bENch si a fost super tare. Imi pare rau de tot ca a plouat. Avand experiente neplacute cu E60-ul anterior, nu am avut tupeu sa scot ESP-ul.

Am zis, ma, hai, a trecut, hai sa dam tot ce putem, si, in 1a sesiune, dupa 1 lap jumate, la sicana (asa i se zice din cate am inteles - aia dreapta tare, stanga tare) - cand am iesit din ea, am pus-o de-a latul cu tot cu ESP.

Acum ca ma uit la film, loc mult de imbunatatit la abordarea virajelor si la tot.

Tot la capitolul imbunatatiri - nu stiu daca o sa pot vreodata sa-mi scot din sange accelerarea in curba ca sa-mi fuga curu - ESP-ul a clipit in toate virajele ca un pom de craciun (se si aude).

 

In a 3a sesiune m-a lasat bENch in fata ca a vrut sa mearga mai chill, insa in a 2a a trebuit sa ma las depasit ca ma tot pupa in fund :grrrrrr: - se va vedea din filmuletele lui presupun :)

Dupa cum se vede in filmulet ne-am mai intalnit cu un coleg - Mircea - Golf 5 Edition30.

Era pe acolo si o pisica M3, parca erau romani? Insa, fiind chiar dupa 1a sesiune si injectat / extaziat, nu am intrat in vorba cu pisica.

 

Per general sunt foarte multumit de ce a iesit & i`m looking forward to next time.

bENch era fan si de octombrie - eu unul nu stiu ce sa zic, mi se par putin ridicate costurile - sa vad ce si cum ca am de schimbat DPF Off si galeria de admisie

"

 

Altceva ce sa mai zic - telescoapele noi si bratul sunt ok, nu mai bate deloc, mai putin la gropi ff usoare, cand cade roata putin. Disper - nu stiu ce are - poate's eu prea fixist.

Eroarea de replace brakepads inca mai e - am fost la 2 electricieni si s-au uitat stramb. Mecanicul mi-a zis ca nu e nicio problema.

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

circuitul e o experienta placuta care dupa parerea mea merita facuta daca avem ocazia, prima data si eu am fost mai reticent cand am fost cu RS-ul, apoi cu GTi-ul a fost mai fun si mai lipsit de stres. Cat costa pe Hugaroring si ce ofera? Spre exemplu aici platesc cca. 150Eur, beneficiez de un garaj cu AC si am voie la 3 sesiuni de cate 1h fiecare, ultima data fiind doar avansati(nefiind prima data) ne-au lasat open session, safety car-ul nu a mai dat start-ul si puteam face cate tururi ne tinea coaja in cele 3h. Daca mai mergi ai putea sa iti schimbi lichidul cu unul cu un punct de fierbere mai ridicat, eu am folosit ATE Super Blue Racing si e foarte bun pentru un regim de circuit sportiv dar nu dus la limita pentru ca oricum astea sunt masini de strada si nu vor rezsita prea mult, vor ceda oricum franele chiar daca nu fierbe lichidul.

 

Pe circuitul de aici sunt marcate punctele de franare, virare si apexul si asta te ajuta sa si inveti cum sa abordezi curbele cat mai bine, nu am vazut pe Hungaroring sa fie, e un punct in plus care te ajuta.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Cum ma sa nu fie nici o problema daca tu ai eroare??

A verificat cineva senzorii? Trebuie incercat cu senzori noi sau strap intre pinii din mufa.

 

Referitor la batai... daca ai suspensie sport, stai linistit, asa "face ele". Si eu tre' sa tot dansez pe drum in evitarea gropilor. Altfel e cam rigida.

Link to comment
Share on other sites

@ mik15 - Prea tare treaba cu 150EUR si 3x1 ore. Unde e asta?

Aici a fost 21.000HUF (~70E) 3x20min. Din cate am inteles sunt maxim 12 sesiuni pe zi si daca le iei pe toate ar veni 60.000HUF. De oferit, iti ofera pista si atat.

 

@ lichid - am fost tentat sa schimb furtunasele si lichidul dar pana la urma nu am mai schimbat nimic. M-am blocat la DOT, era unul DOT5 (?) care cica trebuia schimbat la an. Nu am gasit niciun thread pe forum care sa-mi zica daca scap de fade sau nu, cu lichidul si cu furtunasele schimbate asa ca am renuntat. Daca ai vreun link mai de Doamne ajuta, te rog sa mi-l dai :)

 

Ma gandesc acum daca sa pun discuri/etrieri de 335D (tentativa cu cele de M3 nu a reusit ca trebuia sa am roti pe 18"). Nu stiu daca se merita sau nu se merita. Un lucru e clar - pe sosea nu am nicio problema cu franele, dar pe circuit, daca nu era sa fie ploaie, sigur aveam.

 

 

@C_o_s_m_i_n - cica nu e nicio problema mecanica. Mazga ulei - nu am mai avut rabdare sa stau sa vad ce e. Strap intre pinii din mufa = scurtcircuitati?

Faza e ca s-a declansat si fata si spatele deodata, si aman2 raporteaza pe tester dau -255. Cam greu imi vine sa cred ca e de la senzori. Mai am un senzor nou de E60 aici, o sa incerc cu ala ca urmeaza sa-mi schimb cat de curand placutele spate.

 

Cat despre suspensia sport - repet, face doar foarte usor, si doar la unele gropi mici. Si mecanicul mi-a zis ca "asa face ele".

Link to comment
Share on other sites

pretul e ok si pe Hungaroring, 12 sesiuni pentru 210Eur e super bine, e totusi un circuit de F1 asa ca merita. Daca pui furtunase metalice si un lichid gen ATE Super Blue Racing sau Motul vei intarzia mult efectul da fade, practic efectul asta apare pentru ca fierbe lichidul de frana si isi pierde densitatea de unde si pedala se duce pana la fund, tocmai de aceea e indicat ca dupa 3 tururi (de obicei, depinde acum si de circuit si cum o alergi tu) sa faci cel putin un tur de racire, asta ajuta nu numai lichidul de frana cat si toate celelalte lichide sa se mai raceasca. Discuri mai mari nu inseamna neaparat si o rezistenta sporita in conditii de circuit, la fel se vor incalzi si alea, racirea lor e foarte importanta, oricum nu merita cred investitia pentru ca probabil mergi foarte rar pe circuit, doar furtune si lichid vor fi suficiente cat sa te distrezi fara stres prea mare si cu cheltuiala minima.
Link to comment
Share on other sites

mersi de sfaturi mik15 - desi ma roade tare sa merg si acum in octombrie, cred ca o sa merg doar la anul si o sa vad atunci; Din ce m-am uitat eu furtunase + lichid dau in ~200E.

 

multam fain Livione! Chiar vroiam sa zic sa deschizi un topic cu masina ta, ca sigur primeste mai multe aprecieri decat a mea, dar vad ca ai facut asta deja :D Ma duc sa-l citesc.

Link to comment
Share on other sites

astazi i-am facut schimbul la placute spate si ma declar foarte fericit - se pare ca din cauza ca senzorul de pe spate era intrerupt, imi zicea sa replace si fata. Odata schimbat senzorul, s-a calmat, nu mai am nicio eroare acum :)

 

Masina a implinit 171.083km fericiti :)

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

A venit timpul s-o dau, am luat un G30 540i xDrive adica ceva foarte diferit fata de acest E92 manual cu tractiune spate care e muuuuuuuuuuuuuult mai distractiv.

Din pacate nu am finantele sa le tin pe ambele. Asta e, imi trebuie 4 usi si o sa ma multumesc cu tona de gimmickuri tehnologice de pe G30 in timp ce tempomatul adaptiv isi face toti banii.

 

Am pus-o la 11500 initial dar mi-am dat seama ca nu o sa fie apreciata asa ca am scazut-o la 10900.

Sper sa nu ma enervez prea tare de pretul la care o sa dau si sa regret ca am stat sa ii fac istoric super detaliat in loc sa ii dau fain frumos km inapoi si s-o vand ca fiind "tzipla extra full, boss"

 

Detalii vanzare aici: https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-3-330-ID7GyA8Z.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.