Jump to content

Piese schimb - originale sau nu


Tien

Folositi numai piese originale BMW?  

284 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ai ideea cat costa sa opresti o linie de turnare ca sa schimbi calitatea materiei prime?

 

Gresesti fundamental. Linia de productie este aceeasi, materia prima este aceeasi, dar exista controlul calitatii. Evident nicodata doua piese de pe aceeasi linie de productie nu vor fi identice, exista abateri si tolerante. Crezi ca doua piese de directie sau franare iesite de pe aceeasi linie de fabricatie sunt perfect identice? Nu au cum sa fie. BMW poate impune abateri mai mici pentru cele vandute cu sigla lor. Ce conteaza ca sunt subansamble de siguranta? Si ele au abateri. Daca piesa nu respecta abaterea impusa de BMW, ea poate respecta abaterea proprie impusa de firma producatoare, care este un pic mai mare. Nu este nimic penal in faptul ca piesele cu sigla BMW sunt mai calitative. Si nici nu isi da producatorul cu firma in cap.

 

Eu personal am constat ca piesele originale (OE = original equipment) sunt mai bune sau in cateva cazuri la fel cu OEM (original equipment manufacturer), si mult mai bune decat de la alti producatori. Rar mi s-a intamplat ca o piesa OE sa fie proasta. Exemplu: stergator parbriz, buson ulei. In schimb cu cele aftermarket, OEM sau nu.. cum ti-o fi norocul. La OEM factorul noroc e de mai mica importanta intr-adevar.

 

Si ai 99 % sanse sa nimeresti o piesa buna . La fel si la OE poti nimeri exact unul neverificat si sa ai tu ghinionul de 0.1 % sa nimesti piesa defecta. Pentru asta exista garantia. Daca este produsul are la baza aceeasi linie de turnare si materiale ai 99 % sanse sa tina cat cea OE. Nici la cele oe nu sunt verificate tot lotul ci tot aleatoriu. Asta nu demonstreaza ca o piesa oe merita in plus 50 % doar pentru castigul celor de la bmw.

Probabil daca alegi oe ai sanse un pic mai mari sa nimeresti un produs mai verificat dar asta nu demostreaza ca doar discurile si placutele oe sunt bune restul nu. Ma bucur ca am stabilit ca se foloseste aceasi linie de productie asta e important.

 

Cu ce ai scris aici sunt perfect de acord, de multe ori nu merita platit adaosul BMW pentru piesa OE, tinand cont de plusul minor de calitate adus fata de piesa OEM. Este in medie un plus de calitate. Ca pretul creste cu alt raport decat creste calitatea, asta e altceva...

 

Totusi eu nu cred ca ai 99% sanse la OEM sa nimeresti o piesa la fel ca cea OE, cred ca sansele sunt ceva mai mici.. poate 85%? Ca sa arunc asa o cifra la intamplare.

Edited by Piovra
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Cumnatul meu lucreaza pentru o fabrica de componente auto in Italia. Au contracte cu multi furnizori de piese auto.

 

Lucreaza pentru BOSCH si au un anumit standard de respectat, practic firma BOSCH isi receptioneaza singura marfa direct de pe linia de productie si este verificata fiecare piesa "la sange" aceleasi piese sunt produse pentru LPR care face prin sondaj verificari si accepta loturile de piese livrate. Mai sunt o serie de piese care pleaca catre producatori cum ar fi starline, piese ce nu s-au incadrat in standardele BOSCH si care sunt cumparate dupa ce au primit refuz de livrare.

 

Cei de la BOSCH fac controale temenice si exista mari probleme si penalitati consistente daca nu se incadreaza in termenii de livrare si nu respecta specificatiile tehnice orice piesa care nu e in cote duce la refuzarea unui lot intreg. sau daca apare pe suprafata de lucru vre-o imperfectiune.

 

De obicei producatorii de renume externalizeaza productia pentru modelele mai vechi de masini si astfel un brat de Lemforder (spre exemplu)de E36 sau E46 cel mai probabil e produs intr-o unitate cu contract si nicidecum in unitatea proprie. Unitatile proprii sunt destinate pentru productia pieselor OEM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

@ GABIVVX1 ,@ ionatan/

Componentele /piesele Bosh , in special placutele de frana si sabotii sunt de cea mai proasta calitate, diferenta dintre Bosch si ATE e ca de la cer la pamant, an schimbat la mine placute si saboti Bosch pentru a face ITP-ul, am avut inainte ATE, am inlocuit pe spate si furtunele si etrierii si conducte + saboti Bosh + lichid de frana,, NU am reusit sa trec cu piesele noi marca BOSCH ,de testul franelor fata si spate, a trebuit sa le pun tot pe cele vechi si pe fata si pe spate, si m-am intors la ITP, (imi facusera revenire dupa remedierea problemei) , asa ca am trecut la limita cu cele vechi.

Parerea mea personala e sa NU cumparati piese aftermarket, ci doar originale. Pe blogul meu gasiti si poze cu componentele pe spate.http://bmw-roads.blogspot.ro/p/sistem-franare-spate.html

Ce am am patit cu ele a fost ulterior datei de inlocuire a lor, nu am mai pus poze si cu placutele pe fata , pentru ca diferenta este doar ca scrie Bosch Made in Italy, mare minune sa nu fie made in Turkey

Nu acelasi lucru l-am patit la o Skoda Fabia, pe spate am montat saboti Bosh, + oale Starline, franele au fost extrem de eficiente, deci nu pot generaliza ca produsele lor sunt bune sau rele,

e ceace am patit eu la ITP.

 

Link to comment
Share on other sites

Mai sti ca trebuie ceva timp si rulare ca sa se faca luciul si sa se formeze placuta/ferodoul dupa disc/tambur mai ales ca doar placutele /ferodourile au fost schimbate?Chiar si cand sunt toate noi trebuie rulate putin ca sa aibe eficienta maxima,asa ca daca vreti sa nergeti la itp nu schimbati placutele inainte cu 1 ora.Referitor la calitate ,credeti ca cele originale facute de ex de Textar au ceva praf sfintit fata de cele after ?? Edited by 99buz
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

99buz user_popup.png Ma tem ca nu prea ai dreptate, daca ar fi sa-mi cumpar o masina noua, la fel trebuie sa ma tem ca frana ar putea sa nu fie eficienta pentru ca"trebuie ceva timp si rulare ca sa se faca luciul si sa se formeze placuta/ferodoul dupa disc/tambur" ? Ei bine nu e chiar asa, intreaba tu pe cine vrei care si-a luat masina noua ,ce impresie are despre frane, si nu acelasi lucru il poti spune despre acceasi masina la care se face primul schimb de placute/saboti , in al doilea caz aproape toti spun acelasi lucru: franele sunt elastice si dupa multi km se obisnuiesc cu franele. Nu la fel s-a intamplat la o Skoda fabia de 1.2 benzina an2006, astfel ca franele pe spate erau foarte eficiente, adica saboti Bosch si oale Starline, eu la BMW nu am avut acelasi noroc. Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

@cristianro,Bosch dezvolta si produce sisteme de franare.Sunt masini care au din fabrica ca echipare de original tot sistemul de franare Bosch (Fiat,Renault).

Sabotii sunt foarte buni si nu poti spune ca sunt produse proaste.Adevarat,placutele de frana nu pot fi comparate cu:Ate,Trw,Textar,Jurid,Brembo,Hella Pagid...dar fata de alte trompete sunt si ele destul de ok.

Racoarde de frana,etrieri,saboti frana,pistonase de frana,cablu frana mana,toate produse de bosch,sunt produse care merita toata atentia.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru ca exista 3 categorii de piese de schimb:OE,OEM,AM si fiecare produs are:calitatea lui,pretul lui,clientela lui.

Exista clienti care au X6 si isi cumpara placute fata LPR si exista clienti care au E36 si isi cumpara placute fata Ate. :wink:

Spre exemplu la saboti frana ai asa:

Premium Ate,Trw,Jurid,Textar,Brembo,Hella Pagid,Bosch.

Mediu Ferodo,Delphi,Sbs,Valeo.

Ieftin Lpr,Starline,Abe,Breck,Trusting,Mintex.

OE=piesa de schimb venita pe ralatia original,in ambalaj cu sigla producatorului autoturismului,si cu sigla producatorului autoturismului aplicata pe piesa.

OEM=piesa care echimpeaza masinile pe relatia original,dar comercializate in ambalajul producatorului piesei.

AM=restul de piese auto comercializate.

Niciodata o piesa AM nu o sa aiba calitatea si pretul unei piese OEM sau OE.

Link to comment
Share on other sites

In primele 2 linkuri postate am observat ca nu e specificat nicaieri ca e produs OE OEM AM sau PM(eu locuiesc in Romania) , ce am gasit si pe alte magazine online, este faptul ca produsele OE, (e specificat acest detaliu), in cazul sabotilor pe spate,pretul lor este cel mai mare, fara accesorii, si fara a fi pre-asamblate (normal pentru ca nu au accesorii), oare cine le produce? In legatura cu ultimul link, am observat ca multi dintre posesorii au probleme cu sistemul de franare, discuri ovale,oscilatii ale volanului(din alte cauze,mai ales din cauza neintretinerii la tinp) ,eu nu am aceste probleme deoarece eu consider ca directia si franele sunt cele mai importante, si da problema cu pasuirea placutelor/sabotilor deja o stiam. Multumesc pentru raspunsuri.r
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.