Jump to content

Piese schimb - originale sau nu


Tien

Folositi numai piese originale BMW?  

284 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Folosesc piese originale numai cand pretul e foarte apropiat de varianta pe producator bun sau nu gasesc decat originale.

Piese pe producator am schimbat asa pana acum: termostat Wahler, pompa de apa Hepu, curele Contitech, amortizoare Sachs, kit ambreiaj Sachs, un cap de bara Lemforder, tampoane cutie de viteze Lemforder, discuri frana Ferodo (spate), placute frana ATE (spate). Nu cred ca daca luam piese originale luam ceva mai de calitate, majoritatea cred ca ar fi fost aceleasi piese dar cu sigla BMW pe cutie.

Am mai cumparat (n-am reusit sa le montez inca) si bieletele de la bara stabilizatoare spate marca TRW care au sigla BMW stearsa pe ele, probabil erau dintr-un lot pentru BMW dar au fost vandute cu marca producatorului.

Link to comment
Share on other sites

Folosesc piese originale numai cand pretul e foarte apropiat de varianta pe producator bun sau nu gasesc decat originale.

Piese pe producator am schimbat asa pana acum: termostat Wahler, pompa de apa Hepu, curele Contitech, amortizoare Sachs, kit ambreiaj Sachs, un cap de bara Lemforder, tampoane cutie de viteze Lemforder, discuri frana Ferodo (spate), placute frana ATE (spate). Nu cred ca daca luam piese originale luam ceva mai de calitate, majoritatea cred ca ar fi fost aceleasi piese dar cu sigla BMW pe cutie.

Am mai cumparat (n-am reusit sa le montez inca) si bieletele de la bara stabilizatoare spate marca TRW care au sigla BMW stearsa pe ele, probabil erau dintr-un lot pentru BMW dar au fost vandute cu marca producatorului.

eu prefer originale .sunt mai de incredere chiar daca sunt produse de aceeasi firma pentru bmw

Link to comment
Share on other sites

originale, numai originale.

o singura data am luat niste discuri recomandate de dogma, ceva din 3 litere. dupa 2 saptamani deja cand puneam frana tremura volanul, cand m-am dus la garantie cica e din vina mea ca erau incalzite si le-am stropit cu apa. dar fara sa se uite sau ceva. deci teapa

am pus originale si culmea, nu mai "intra" apa pe la ele si dupa 10 000km se comporta super.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
sunt ft multe piese "aftermarket" fabricate de acelasi producator care livreaza la BMW , care se vand in cutiile producatorului dar cu sigla BMW stearsa (polizata in cazul pieselor din cauciuc), nu cred ca se fac separat pt BMW si separat pt restul pietei

 

asa este, astia care ziceti piese originale pana in panzele albe, credeti ca unde e stanta BMW stearsa, le-au facut pe toate cu BMW de la inceput, apoi la controlul calitatii au sters stanta BMW la cele proaste?

 

si in plus de asta, sunt multe cazuri cand piesele originale sunt mai ieftine.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

si in plus de asta, sunt multe cazuri cand piesele originale sunt mai ieftine.

 

Pentru ca sunt multe firme care practica preturi aberante.

 

Insa cele mai de calitate piese sunt cele originale pentru ca BMW alege producatorul cel mai bun sau cat mai bun.

Link to comment
Share on other sites

evident.

 

clasamentul meu ar fi asa:

1. piese originale (OEM)

2. piese fabricate de producatorul care face si originalul, care au avut si stanta BMW si aceasta este stearsa (exemplu cumparat de mine: bielete antiruliu spate E34 LemfĂśrder)

3. piese fabricate de producatorul care face si originalul, fara stanta BMW: (exemplu cumparat de mine: termostat Wahler, am cumparat si original si Wahler)

4. restul sunt in general de evitat

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord cu o exceptie:

 

2 & 3 sunt la fel dupa parerea mea..

 

Ca o paranteza, am descoperit si o chestie ciudata... Am comparat 2 flanse de cardan, modelul pentru masina mea, una era Boge si cealalta LemfĂśrder dar ambele aveau sigla SGF stantata si erau identice. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Interesant ce zici. Uite am dat un search si cica ar fi aceeasi firma / conglomerat : ZF - Sachs - Boge - LemfĂśrder

 

http://www.zf.com/amt/content/de/trading/d...orate/Home.html

http://www.zf-trading.co.uk

http://www.sachs-boge.co.uk

 

Eu eram cam circumspect cu Boge. Sachs si LemfĂśrder le consideram calitate suprema, de Boge ma feream nu stiu de ce. De acum o iau in considerare :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Interesant ce zici. Uite am dat un search si cica ar fi aceeasi firma / conglomerat : ZF - Sachs - Boge - LemfĂśrder

 

http://www.zf.com/amt/content/de/trading/d...orate/Home.html

http://www.zf-trading.co.uk

http://www.sachs-boge.co.uk

 

Eu eram cam circumspect cu Boge. Sachs si LemfĂśrder le consideram calitate suprema, de Boge ma feream nu stiu de ce. De acum o iau in considerare :twoup:

Le stie Ciupa .. le stie :D :twoup:

Link to comment
Share on other sites

pentru elementele de siguranta si performanta ale masinii - piese exclusiv ORIGINALE !!!

pentru alte chestiuni de efect estetic/optic sau cine mai stie ce altceva - se pot accepta si piese din alte surse, dar de calitate...

inainte de a lansa un produs de serie BMW AG are programe de testare a calitatii pieselor de la diferiti producatori. care nu rezista sau rezista mai putin decat altele ies din competitie. iar un contract cu BMW isi doreste orice producator, fie el LemfĂśrder, Meyle, BĂśge sau altii...

parerea mea... :twoup:

Edited by b50xxl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Sunt curios daca cei care cumpara piese SH voteaza DA. :)

Cred ca o sa voteze „depinde de pret”. :rolleyes:

La piesele SH dupa parerea mea, ar merita doar cele de caroserie (aripi, capota, etc.) Mai bine cumperi piese originale de tipul asta SH decat noi, dar aftermarket.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 10 months later...

app.de teoria conspiratiei, tocmai am schimbat fulia ( cu piesa originala ) si mi-a aratat mecanicul, cum erau sterse niste coduri de pe fulia noua. era indentica cu cea veche, inclusiv inscriptiile de pe ea, pana la coduri care erau sterse.

el zicea ca sunt piese pe care producatorii originali ai pieselor, nu au voie sa le vanda decat in varianta cu stanta bmw si la un pret mult mai mare. nu stiu ce sa cred, dar te poate duce gandul si la faptul ca bmw le impune asta, si ia o buna parte din profit...

Normal ca asa este, nu au voie sa vanda sub marca bmw. De aia e o prostie fara margini sa crezi ca un produs este facut diferit pt bmw. Eu am cumparat numeroase piese care aveau arsa sau stearsa sigla bmw (produse de corteco, lenforder, siemens vdo, jurid, sachs). Cand mai vad pe cate unu ca scrie ca singura varianta este oe ma ia durerea de cap. Cat de naiv sa fii sa crezi ca aia fac 2 lini separate de productie si ca in produsele care se vand sub marca lor pun materiale mult mai proaste? Apropo ca scria acum cateva zile cineva ca singura varinta buna de discuri si placute este oe restul sunt mizeri. Hai sa fim seriosi. Adica jurid si ate pun metal mai naspa la alea lor? dar le fac si cu sigla bmw si dupa o sterg? Si banuiesc ca de aia sub mai proaste ca au zgarietura.

Diferenta de bani este data numai de brand ( adaosul bmw)

Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca postarea mea contribuie in rau, dar sunt curios daca, pentru toate cazurile CONCRETE si informatiile din acest topic ar fi trebuit mai mult de vreo 5, maxim 10 pagini.

Prea multe postari pe langa subiect (exact ca aceasta postare a mea), comparatii cu alte marci si pareri personale.

Il inteleg perfect pe colegul care zicea mai sus ca informatia e greu de gasit / separat de restul non informatiei din acest topic.

Link to comment
Share on other sites

Normal ca asa este, nu au voie sa vanda sub marca bmw. De aia e o prostie fara margini sa crezi ca un produs este facut diferit pt bmw. Eu am cumparat numeroase piese care aveau arsa sau stearsa sigla bmw (produse de corteco, lenforder, siemens vdo, jurid, sachs). Cand mai vad pe cate unu ca scrie ca singura varianta este oe ma ia durerea de cap. Cat de naiv sa fii sa crezi ca aia fac 2 lini separate de productie si ca in produsele care se vand sub marca lor pun materiale mult mai proaste? Apropo ca scria acum cateva zile cineva ca singura varinta buna de discuri si placute este oe restul sunt mizeri. Hai sa fim seriosi. Adica jurid si ate pun metal mai naspa la alea lor? dar le fac si cu sigla bmw si dupa o sterg? Si banuiesc ca de aia sub mai proaste ca au zgarietura.

Diferenta de bani este data numai de brand ( adaosul bmw)

Nu e intotdeauna asa cum spui.

Exista cazuri in care piesele originale si cele facute de acelasi producator sunt identice, dar exista si cazuri cand sunt diferite.

 

De exemplu, piesele de articulatie Lemforder si cele originale sunt diferite.

Discurile originale si cele pe producator sunt diferite.

 

Discurile Ate si cele originale nu rezista la fel de mult.

 

Nu vad de ce ar fi atat de greu de crezut ca piesele originale si cele pe producator pot respecta aceleasi standarde sau standarde diferite.

Mai ales avand in vedere ca fabricantii de piese au fabrici peste tot in lume.

De exemplu, Bosch fabrica in n tari.

Am vazut filtru de combustibil Bosch fabricat in Israel.

Aici e vorba si de clauze contractuale care pot exista.

Exista cazuri cand BMW adauga doar ambalajul, dar nu este intotdeauna asa.

 

De exemplu, atunci cand iei piese de articulatie Lemforder sau discuri Ate, nu exista nici o stanta BMW polizata.

 

Un alt argument ar fi faptul ca o piesa montata de BMW pe o masina noua trebuie sa tina 100 000 km sau 3 ani.

O piesa pe producator are garantie de 12 luni.

 

Nu trebuie sa te gandesti doar la material ci la diversele modalitati de tratare care pot mari durata de fabricatie, deci si pretul.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Un alt argument ar fi faptul ca o piesa montata de BMW pe o masina noua trebuie sa tina 100 000 km sau 3 ani.

O piesa pe producator are garantie de 12 luni

Pai si la o piesa cumparata de la reprezentanta BMW, nefabricata de ei, montata la BMW pe un autoturism iesit din garantie, cat primesti garantie?

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Tot 12 luni pentru ca atat spune legea.

 

Dar m-as mira ca BMW sa aiba 2 standarde diferite, unul pentru piesele de vanzare si altul pentru piesele cu care echipeaza masinile.

 

Eu n-am vazut piese originale de proasta calitate.

 

Dar pe piese pe producator de proasta calitate - destule.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Producatorii garanteaza masina pentru 3 ani sau 100 000 km.

Daca-ti pica alternatorul la o masina in garantie, acesta se schimba pe baza acelei garantii.

Prin urmare, logic ar fi ca respectivele piese sa respecte anumite standarde de calitate.

O piesa pe producator n-are de ce sa respecte toate standardele cerute de BMW pentru ca nu BMW este clientul ci un magazin de piese sau un service auto.

 

 

@Bimmer-Service:

Ma rog, sunt tot felul de clauze.

 

Ca tot ai zis de acumulatori...

Stiai ca acumulatori Varta vin cu garantie valabila doar daca le duci la verificare la fiecare 6 luni?

Am un client care a avut probleme cu o bateria Varta pe care o avea de 9 luni, deci era in garantie.

Nu i-a fost schimbata pe garantie pentru ca n-a fost s-o verifice dupa 6 luni de la achizitie.

 

18 luni pentru cele mai multe piese?

Oricum sub pieselor originale care tin ani de zile.

Am schimbat de multe ori discurile cu care a venit masina din fabrica in cazul unor masini de 6-7 ani. Erau uzate, dar nu scartaiau, nu dadeau trepidatii in directie.

Pe de alta parte, am pus discuri Textar care s-au ovalizat dupa 10 000 km. Nu prea e normal.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Dar m-as mira ca BMW sa aiba 2 standarde diferite, unul pentru piesele de vanzare si altul pentru piesele cu care echipeaza masinile

Pai daca piesele din echiparea de noua a masinii au 3 ani si piesele de schimb vandute de ei au 1 an, 1,5 sau poate chiar 2, mie mi se par 2 standarde diferite.

Exludem piesele care fac parte intr-un sub/ansamblu influentat de uzura masinii. O unitate MKIV, un cablu, un furtun, un debitmetru, etc,

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Asta e doar concluzia ta.

 

Garantia la piesele auto nu o stabileste BMW sau alt producator ci legile in vigoare intr-un anumit stat.

Sigur ca ar putea da o garantie mai mare, dar de ce ar face-o?

E ca si cum si-ar taia o parte din profit cu buna stiinta.

 

Eu nu spun ca toate piesele pe producator sunt mai proaste decat cele originale, dar unele chiar sunt.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Da, e concluzia mea si nu e neaparat sa fie adevarata, exacta si/sau completa. de aia intreb.

Eu sunt curios, garantia aia de 3 ani, o acopera BMW sau furnizorul?

Daca o acopera BMW, atunci e in pierdere.

Daca o acopera furnizorul, de ce nu ofera aceeasi garantie pentru aceeasi piesa, indiferent ca autovehicolul e nou sau nu? EDIT: mai ales ca pentru aceeasi piesa cumparata ulterior platesti un pret mult mai mare decat atunci cand vine la pachet cu masina.

Ineptii? Poate. Dar totusi ma intreb.

Edited by Rares_CJ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.