Jump to content

retrofit tempomat (cruise control)


ggaby1981

Recommended Posts

Va salut, m-am hotarat sa fac un retrofit la un tempomat. Masina cu pricina este un e46 din 1998, 320d, motor 136 cai - m47.

 

Toate bune si frumoase, am tras firele unde era nevoie, unu fir la dde pin 27 si 2 fire la blocul de lumini. Dupa ce am tras firele m-am pus pe testat ca sa stiu ce volan sa cumpar, eu am volan in 4 spite. Un prieten de al meu are un e39 facelift cu comenzi pe volan tot in 4 spite si iau airbagul cu tot cu comenzi de la el si il pun la mine sa-l testez. Toate bune si frumoase butoanele lumineaza cand aprind pozitiile dar cand apas butonul sa pornesc tempomatul becul verde in bord nu se aprinde, deci nu se activeaza tempomatul. Cum volanul este de e39 are si buton de recirculare aer pe volan si culmea ala da comanda la clima, adica cand apas butonul pe volan activeaza recircularea.

 

Acuma intrebarea mea este, butoanele de pe e39 nu sunt compatibile cu e46 sau nu stie dde-ul meu tempomat.

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca nu ai regulator electornic la clapeta. Mai ai nevoie de un regulator electronic care sa preia comanda tempomatului. Comenzile de pe volan sunt ok, altfel nu ar fi functionat niciun buton. Eu mi-am montat retrofit-ul pentru tempomat pe e46 din 2004 facelift si atunci am aflat ca la e46 fara facelift exista aceasta problema. Edited by Ace83
Link to comment
Share on other sites

nu era el, era cineva de la constanta parca acum 1 an. liviu......

GABI--la e90 e nevoie de reprezentanta pt. codarea tempomatului sau o poate face un tester simplu?

intreb pt ca stiu ca tu ai facut retrofit la e90-ul tau /si daca esti bun trimite si mie un pm cu pretul la care se invarte coloana cu manete pe second :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca nu ai regulator electornic la clapeta. Mai ai nevoie de un regulator electronic care sa preia comanda tempomatului. Comenzile de pe volan sunt ok, altfel nu ar fi functionat niciun buton. Eu mi-am montat retrofit-ul pentru tempomat pe e46 din 2004 facelift si atunci am aflat ca la e46 fara facelift exista aceasta problema.

 

ai aflat prost! daca nu ai facut procedura respectiva nu mai vorbi "din auzite" ca incurci lumea aiurea

Link to comment
Share on other sites

la diesel nu cred ca e nevoie de regulator electronic, pentru ca nu are clapeta de acceleratie,

 

@mariusagar cred ca te referi la benzinare care au acceleratia pe cablu.

 

Din ce m-am documentat comenzile audio si butonul de recirculare il preia blocul de lumini, iar tempomatul dde-ul, de aceea merge butonul de recirculare. Comenzile audio nu am cu sa le incerc pentru ca am HU aftermarket.

 

Azi am mai facut si alte teste cu comenzile de e39, am luta borna, am pus borna si tot degeaba, nu imi activeaza tempomatul.

 

Cred ca ajung la concluzia ca nu sunt compatibile de la seria 5 la seria 3, mai ales pe nonfacelift, presupun pentru ca e dde 3.0

 

Trebe sa incerc cu comenzi de seria 3. Dar aici iara e o problema, oare merg cele de pe facelift.

Link to comment
Share on other sites

@ggaby1981 - cred ca m ai confundat mai sus. probabil te refereai la Ace83 ca vad ca el o tine cu regulatorul. la M47 fie ca e e39 sau e46 ai nevoie doar de un fir tras la DDE ( ambele masini au DDE 3.0 )

problema ta cred ca e la fire, nu iti face contact bine pinul din DDE. poate nu ai pus pin de care trebuia, verifica bine firul respectiv. cred ca ar trebui sa mearga si cu volanul de e39 ( comenzi) dar personal nu am incercat.

 

 

.... butoanele lumineaza cand aprind pozitiile .......deci e bine legat firul de 58G....

 

......are si buton de recirculare aer pe volan si culmea ala da comanda la clima, adica cand apas butonul pe volan activeaza recircularea...... deci e bine legat I-BUS

 

trebuie sa verifici firul de la DDE, eu cred ca nu iti face contact bine!

Link to comment
Share on other sites

@ggaby1981 - cred ca m ai confundat mai sus. probabil te refereai la Ace83 ca vad ca el o tine cu regulatorul. la M47 fie ca e e39 sau e46 ai nevoie doar de un fir tras la DDE ( ambele masini au DDE 3.0 )

problema ta cred ca e la fire, nu iti face contact bine pinul din DDE. poate nu ai pus pin de care trebuia, verifica bine firul respectiv. cred ca ar trebui sa mearga si cu volanul de e39 ( comenzi) dar personal nu am incercat.

 

 

.... butoanele lumineaza cand aprind pozitiile .......deci e bine legat firul de 58G....

 

......are si buton de recirculare aer pe volan si culmea ala da comanda la clima, adica cand apas butonul pe volan activeaza recircularea...... deci e bine legat I-BUS

 

trebuie sa verifici firul de la DDE, eu cred ca nu iti face contact bine!

 

 

Asa este, scuze de confuzie, ace83 spunea de regulator.

 

Am masurat ieri firul care l-am tras la dde si are continuitate. L-am masurat direct din mufa care intra in dde(ce l-am tras eu) si pe partea cealalta direct dupa spirala. Daca tin minte era pinul al doilea din stanga din mufa de 4 pini din spirala, de langa minus. Deci sigur firul ajunge in dde la pinul 27 mufa cu 40 de pini. De control am incercat si in mufa cu 58 pini la pozitia 37 si tot degeaba.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

la M47 e pinul 27. daca firul ajunge pana in mufa, nu e garantat ca va ajunge si pana in modul atunci cand cuplezi mufa. scoate un pin din mufa aia, unul din margine sa nu l incurci si compara l cu pin ul pus de tine ca sa iti dai seama daca ai pus pinul potrivit.

spun asta pentru ca am patit si eu asa la un e46 si nu stiam de ce nu merge sa pornesc tempomatul, pana la urma am schimbat pinul ca nu era cel potrivit si nu facea contact cum trebuie. alta explicatie nu ar fi nici la tine deoarece treapa e prea simpla ca sa gresesti ceva. Mai exista si posibilitatea ca ECU sa fie defact sau modulul de la comenzile de pe volan sa fie defect dar nu cred ca e cazul aici, sunt doar ipoteze teoretice. eu merg pe ideea ca firul nu face contact in mufa de la DDE

Link to comment
Share on other sites

la M47 e pinul 27. daca firul ajunge pana in mufa, nu e garantat ca va ajunge si pana in modul atunci cand cuplezi mufa. scoate un pin din mufa aia, unul din margine sa nu l incurci si compara l cu pin ul pus de tine ca sa iti dai seama daca ai pus pinul potrivit.

spun asta pentru ca am patit si eu asa la un e46 si nu stiam de ce nu merge sa pornesc tempomatul, pana la urma am schimbat pinul ca nu era cel potrivit si nu facea contact cum trebuie. alta explicatie nu ar fi nici la tine deoarece treapa e prea simpla ca sa gresesti ceva. Mai exista si posibilitatea ca ECU sa fie defact sau modulul de la comenzile de pe volan sa fie defect dar nu cred ca e cazul aici, sunt doar ipoteze teoretice. eu merg pe ideea ca firul nu face contact in mufa de la DDE

 

parea la fel cu celelalte, dar nu am scos alt pin sa vad exact, am sa incerc. Pini provin de la mufa care se introduce in spirala dinspre coloana de volan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi am incercat comenzi de la un volan de M5. Nu merg, nu se aprinde ledul de tempomat. Zic ca hai sa pun INPA-ul sa vad daca vede modulul si surpriza ca-l vede. Pot sa intru pe modul, vede cand apasa fiecare buton.

 

Nu inteleg de ce nu merge daca DDE-ul vede modulul de comenzi.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Azi am incercat comenzi de la un volan de M5. Nu merg, nu se aprinde ledul de tempomat. Zic ca hai sa pun INPA-ul sa vad daca vede modulul si surpriza ca-l vede. Pot sa intru pe modul, vede cand apasa fiecare buton.

 

Nu inteleg de ce nu merge daca DDE-ul vede modulul de comenzi.

 

ceea ce vezi tu cand apesi butonul de tempomat, nu e o confirmare ca DDE primeste comanda ci doar faptul ca tu apesi butonul respectiv! telegrama e pe ibus si de aia o vezi

Link to comment
Share on other sites

ceea ce vezi tu cand apesi butonul de tempomat, nu e o confirmare ca DDE primeste comanda ci doar faptul ca tu apesi butonul respectiv! telegrama e pe ibus si de aia o vezi

 

 

Asa este, mi-am dat si eu seama ca modulul il vede pe ibus. Oare nu se poate coda modulul sa trimita codul care ii trebe la dde? Eu presupun ca difera codul care il trimite modulul spre dde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.