Jump to content

Problema Cutie Steptronic 530d E60


Guest Pole

Recommended Posts

Si eu am avut problema asta dar la mine a fost turbina de vina...intre 1500-2000 rpm simteam o scadere de putere asa cum spui tu si dupa aceea isi revenea si mergea bine !!!

 

Asta am vrut sa zic si eu. De unde si pana unde vina pe cutie ?

Poate sa fie altceva.

Link to comment
Share on other sites

Poi trebuie sa astepti putin pana sa schimbe bine, dupa ce ai schimbat uleiul filtrul si ai resetat adaptarile ( daca ai facut asta) trebuie sa o lasi sa (invete) sa schimbe cu uleiul nou, plus ca poate fi si overlap control-ul http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=249937

 

Care are nevoie de timp sa functioneze corect :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Uite si eu mi-am schimbat uleiul si nu mi-au resetat adaptarile cutiei. Insa la o luna mi-am facut update la AB pt toate modulele si dupa ce am luat-o eram chiar incantat de cum schimba. Smooth, fara socuri, ma intelegeam perfect cu, cutia. Acum sincer si a mea mai are ceva ezitari. Mai ales cand merg f alert si apoi cand incerc sa merg incet, linistit. Tot pe acolo...pe la 2000, parca da sa urce in trepte dar parca ar si creste turatiile fara sa schimbe. Bine, la mine e izolata treaba asta si se intampla destul de rar, aproape insesizabil.Baga-o pe manual si analizeaza atent simptomele pe care le are, sa nu fie alta problema.Mergi si la un update sau o resetare de adaptari.
Link to comment
Share on other sites

pai si eu am fost la BMW si au zis ce am scris mai sus... practic nimic, nu se stie, insa se banuieste cutia.

 

Ciudat, nu stiu cum pot verifica turbina, exista o testare speciala pentru turbina ?

 

Eu ma indoiesc sa fie asa, face fix in jurul a 2000 rpm, si pentru o secunda, sau de fapt chiar mai putin, scade turatia f putin, apoi creste la loc si primesc acel soc.

 

Am probat si pe manual, la fel, in 1 si 2 se manifesta, tot in zona turatiei respective.

 

Si daca ar fi de la turbo, nu ar trebui sa se manifeste si in alte feluri ? sa nu traga, sa fumeze, sa suiere, etc. ?

Link to comment
Share on other sites

normal masina ta e setata sa plece cu a doua de pe loc, nu cu I-a. Doar daca incerci sa pleci gen "cu scart" schimba I-a, adica, sa ai viteza 0, de pe loc setata pe mod sport si sa infigi talpa in ea.. atunci abia trece in prima treapta sau sa rulezi lent cu 10-20 km /h si sa te infigi brusc in ea..

 

 

 

 

 

 

Asta e valabil cam pentru toate cutiile automate din 95 incoace.

tie iti face asa doar cand pleci de pe loc, sau si in mers ?

 

 

 

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La mine a fost dus partea electrica de pe turbina si facea la fel masina !!! M-a facut reprezentanta sa schimb egr-ul, debitmetrul de aer si tot degeaba...pana la urma am lasat masina la ei si au descoperit dupa 5 zile ca ii de vina turbina, care fiind comandata electric facea figuri la turatiile respective.Partea nasoala ii ca nici un tester din lume nu iti arata ca ii dus turbo, ba chiar te incurca pentru ca iti da eroare de debitmetru,egr si senzor admisie.

 

Daca vrei sa faci treaba ca la carte cu admisia, o schimbi nu o cureti. Galeria de admisie la bmw a devenit o consumabila .

Link to comment
Share on other sites

@Pole ti-au resetat adaptarile la cutie ?? Dupa cate ai relatat, la fel se comporta si in cazul resetarii adaptarilor. Eu acum cateva zile mi le-am resetat si la fel se comporta dar isi revine (nu este prima data cand mi le resetez). Daca tu o fortezi si conduci haotic in perioada de adaptare a cutiei, mai mult o derutezi, automat se prelungeste perioada de adaptare + ca o inveti sa schimbe intr-un regim ciudat. Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu probleme Cu 535D.....tot legate de cutie....ideea este ca am schimbat cutia de viteze si am luat-o de la alt 535d care se dezmembra. Am facut treaba asta la AUTOKAPPA Craiova , de acolo am cumparat cutia, acolo am schimbat-o si tot acolo am schimbat si uleiul din ea cand am montat-o pe masina. Tin sa spun ca din prima a mers perfect fara sa fie nevoie de 1000 km sau ceva de genul, fara suturi, fara pierderi de putere samd.... Am schimbat-o cu tot cu convertizor.

Nush dc iti face asa...in mod normal nu are avea nevoie de 1000 de km....ar trebui din prima (gandeste-te ca eu am schimbat cutia dupa alta masina si nu a fost nevoie sa isi mai faca ea anumite reglaje).

Parerea mea este ca la tine problema este Convertizorul....

Link to comment
Share on other sites

La mine a fost dus partea electrica de pe turbina si facea la fel masina !!! M-a facut reprezentanta sa schimb egr-ul, debitmetrul de aer si tot degeaba...pana la urma am lasat masina la ei si au descoperit dupa 5 zile ca ii de vina turbina, care fiind comandata electric facea figuri la turatiile respective.Partea nasoala ii ca nici un tester din lume nu iti arata ca ii dus turbo, ba chiar te incurca pentru ca iti da eroare de debitmetru,egr si senzor admisie.

 

Daca vrei sa faci treaba ca la carte cu admisia, o schimbi nu o cureti. Galeria de admisie la bmw a devenit o consumabila .

 

de ce as schimba admisia ? nu pierde ulei, nu are vreo problema. Am curatat-o pentru ca asa am vrut, nu pentru ca mergea prost masina, la fel si EGR-ul, din cate stiu, se recomanda operatiunea asta.

Link to comment
Share on other sites

normal masina ta e setata sa plece cu a doua de pe loc, nu cu I-a. Doar daca incerci sa pleci gen "cu scart" schimba I-a, adica, sa ai viteza 0, de pe loc setata pe mod sport si sa infigi talpa in ea.. atunci abia trece in prima treapta sau sa rulezi lent cu 10-20 km /h si sa te infigi brusc in ea..

Eu inca n-am intalnit cutie steptronic care sa plece cu a 2a de pe loc, in D sau DS; poate ma lamuresti si pe mine care modele pleaca cu a 2a si care pleaca cu 1a. Sunt si modele care pleaca cu a 3a? Chiar as fi curios sa aflu.

Merci.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@mik15/Dariusel - fa un filmulet cum accelerezi usor de la 0 la 80-100km/h in D si numara cate schimbari de treapta face. Am mai intalnit persoane ferm convinse ca masina lor pleaca cu a 2a cand, de fapt, era 1a toata ziua.

E60 525d, spre expl, pleaca cu 1a, cu toate ca am mai intalnit oameni care spuneau ca pleaca cu a 2a.

 

As vrea sa vad cu ochii mei, ceva de genul:

Cei care tot afirma ca masina pleaca cu a 2a de pe loc cred ca au luat prea de bune unele informatii de pe forum, cel putin pana la proba contrarie.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

majoritatea masinilor cu cutii automate si in special cele cu motoare cu cuplu mare pleaca cu a doua de pe loc, bineinteles depinde si de conditii, de cum apesi pedala de acceleratie si alti factori , in primul rand pentru confort. ca sa nu te smuceasca de aiurea.

MAjoritatea asa sunt.

In al rand doilea faza cu adaptarea la noul fluid este reala si specificata in manual

De exemplu la cutia 6hp26 este de ~ 160 de km , dar ea este data orientativ. Poate sa fie mai mult in km efectivi, ca multe chestii se reseteaza cand opresti, deci ca sa fii sigur trebuie sa ii faci dintr-o bucata.

 

 

 

"The shift quality adapts are used to obtain a high quality and consistent shift feel. This is achieved through monitoring shift quality and then adapting the shift

pressures and shift energy management to overcome hardware variability and 'in service wear'.

It will typically take a new transmission approximately 161 kilometers (100 miles) of use to fully adapt. "

 

In al doilea rand, la cutiile 6hp TCM monitorizeaza in permanenta calitatea schimbului de viteza, si daca apare des "ezitarea" aia , cum o descrii tu, in mod normal se va inregistra o eroare, nu suficienta sa iti intre in limp mode, dar va ramane inregistrata si trebuie sa apara la diagnoza.

si va indica si treapta de viteza vinovata.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iti apare ceva de genul..

 

Strategy DTCs Description Malfunction Criteria Value Secondary

Parameter

Enable

Conditions

Time

Required

MIL

Gear

monitoring

P0731 1

st

gear error Calculated slip on 2

nd

engagement

> 400 RPM

(internal map)

Forward range

Gear engaged

Shift in progress

OSS

ISS sensor

Selected

= 1

= No

> 250 RPM

Not faulty

Continuous 2 DTC

Gear

monitoring

P0732 2

nd

gear error Calculated slip on 2

nd

engagement

> 400 RPM

(internal map)

Forward range

Gear engaged

Shift in progress

OSS

ISS sensor

Selected

= 2

= No

> 250 RPM

Not faulty

Continuous 2 DTC

Gear

monitoring

P0733 3

rd

gear error Calculated slip on 2

nd

engagement

> 400 RPM

(internal map)

Forward range

Gear engaged

Shift in progress

OSS

ISS sensor

Selected

= 3

= No

> 250 RPM

Not faulty

Continuous 2 DTC

Gear

monitoring

P0734 4

th

gear error Calculated slip on 2

nd

engagement

> 4 00 RPM

(internal map)

Forward range

Gear engaged

Shift in progress

OSS

ISS sensor

Selected

= 4

= No

> 250 RPM

Not faulty

Continuous 2 DTC

Gear

monitoring

P0735 5

th

gear error Calculated slip on 2

nd

engagement

> 400 RPM

(internal map)

Forward range

Gear engaged

Shift in progress

OSS

ISS sensor

Selected

= 5

= No

> 250 RPM

Not faulty

Continuous 2 DTC

Gear

monitoring

P0729 6

th

gear error Calculated slip on 2

nd

engagement

> 400 RPM

(internal map)

Forward range

Gear engaged

Shift in progress

OSS

ISS sensor

Selected

= 6

= No

> 250 RPM

Not faulty

Continuous 2 DTC

asta normal era un fel de tabelas, dar nu s-a pastrat forma la copy/paste... dar ma rog intelegi ideea..

Daca mergi la diagnoza si nu ai erorile alea, poate sa fie altcineva vinovat, desi nu exclude complet cutia. Dar banuiesc ca ai fost la diagnoza si daca aia au zis ca nu apare nici o eroare legata de chestia asta...

 

Edited by DOMI
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E38 730d pleacĂŁ in a 2 a dupĂŁ loc. DacĂŁ plec brusc dupĂŁ loc sau in panta ii da a1-a. Despre problema lui pole eu banuiesc ori o problema in blocul hidraulic, ori vreo uzura in vreun drum ( sau chiar vreo fisura in carcasa vreunui drum). Practic dureazĂŁ pana se descĂŁrcĂŁ unul din drumuri un pic mai mult decât e normal si bruscheaza la cuplare urmatorului drum. O cutie automata este un mecanism hidraulic care oriunde pierde presiune creeazĂŁ probleme de acest tip. Exista posibilitatea sa facĂŁ așa si din convertor . Când ai schimbat ulei ai gĂŁsit depuneri ca un arici pe magnetii din baie?
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.