Jump to content

Urca greu acul de apa


Recommended Posts

Va salut, masina cu pricina este un 320d, 136 cai, E46. Problema este ca plec de acasa si acul de apa se ridica foarte greu. Caldura baga foarte bine, nu am probleme. Fac deobicei 17 km pana la lucru din care 10 exterior. In cei 10 km in exterior acul se ridica pana la mijloc, adica in jur de 74-77 grade vazut pe BC(viteza medie 90-110 km/h). Cum intru in oras incepe sa scada acul si nici nu mai creste peste 75.

 

Termostatul principal l-am dat jos si l-am testat, l-am fiert si deschide, sigur deschide peste 70 de grade.

Termostatul EGR l-am schimbat pentru ca cel vechi era dus (nu am pus termostat nou)

 

Zilele astea cum au fost afara -15 grade in oras nici nu ajungea acul la 60 de grade, adica prima liniuta, in exterior urca cu greu pana la 70-73 grade dar cum scadeam viteza scadea si temperatura.

 

CA si concluzie la mine problema e ca scade temperatura cand scad si turatiile, cum cresc turatiile/viteza creste si temperatura.

 

Intrebarea este care termostat nu isi face treaba. Sa deschida prea repede cel principal?

Link to comment
Share on other sites

Schimba termostatele cu unele noi Beru. Nu ai ai Dacie sa fierbi termostate oricum in general termostatele de bmw se strica pe deschis nu pe inchis. In timp termostatul numai inchide perfect si atunci numai se ridica apa la temperaturi scazute afara. Mai ramane sa pui un carton in fatza la radiator si o sa intreti bmw ul ca la carte. Edited by malasorte
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

aceias masina la -4~-8 grade ,in 20 minute mers moderat ajunge pe mijloc si acolo ramane indiferent oras,autostrada,regim de mers turat/subturat,mentionez ca am toate carcasele si scuturile de plastic ale masinii(radiatorul are o cutie de plastic cu niste clapete,nustiu daca toate au)
Link to comment
Share on other sites

Va salut, masina cu pricina este un 320d, 136 cai, E46. Problema este ca plec de acasa si acul de apa se ridica foarte greu. Caldura baga foarte bine, nu am probleme. Fac deobicei 17 km pana la lucru din care 10 exterior. In cei 10 km in exterior acul se ridica pana la mijloc, adica in jur de 74-77 grade vazut pe BC(viteza medie 90-110 km/h). Cum intru in oras incepe sa scada acul si nici nu mai creste peste 75.

 

Termostatul principal l-am dat jos si l-am testat, l-am fiert si deschide, sigur deschide peste 70 de grade.

Termostatul EGR l-am schimbat pentru ca cel vechi era dus (nu am pus termostat nou)

 

Zilele astea cum au fost afara -15 grade in oras nici nu ajungea acul la 60 de grade, adica prima liniuta, in exterior urca cu greu pana la 70-73 grade dar cum scadeam viteza scadea si temperatura.

 

CA si concluzie la mine problema e ca scade temperatura cand scad si turatiile, cum cresc turatiile/viteza creste si temperatura.

 

Intrebarea este care termostat nu isi face treaba. Sa deschida prea repede cel principal?

 

Din informatiile de pe bmwclub: ar fi pompa de apa (daca la turatii mici nu se incalzeste)

Link to comment
Share on other sites

Termostatul principal, trebuie sa deschida la 88 grade, mai mult ca sigur el e. Temperatura apei sta la 90-92 grade in mod normal. Asta a fost si la mine cand nu urca apa.

 

Daca nu merge pompa de apa efectul nu e invers ? Adica fierbi motorul ?

 

 

Sent from ĂŻÂŁÂż New iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca e termostatul egr defect.ca sa fii sigur ca ai scapat de problema schimba-le pe ambele totusi.dar daca spui ca ai dat termostatul principal jos si cele doua cleme de plastic sunt in regula , ca astea se rup de obicei , termostatul principal este ok.schimba-l pe cel egr prima data , nu e o avere si il poti schimba tu.si eu am avut cam aceeasi problema si a fost cel egr cu defect

 

La mn aceeasi masina cam aceeasi situatie... e fix invers. La mn in oras sta fix pe mijloc si cand ies in exterior scade pana la prima linie. Sa fie termostatul egr ?

 

 

la tine sigur este termostatul egr.sunt 100% sigur

Link to comment
Share on other sites

La mn aceeasi masina cam aceeasi situatie... e fix invers. La mn in oras sta fix pe mijloc si cand ies in exterior scade pana la prima linie. Sa fie termostatul egr ?

 

 

Si la mine la fel (530 e39), aceeasi situatie. Eu am termostatul (cel principal) nou nout de vreo 4 luni zace in garaj, nici acum n-am reusit sa-l schimb :bashwall: , sper sa reusesc sa-l schimb saptamana asta, si sper sa nu fie EGR-ul.

 

App, ce rol are egr-ul si cam unde se afla?

Link to comment
Share on other sites

Eu am fost in aceeasi situatie ca si el. La mine erau terminate amandoua.

 

Am schimbat cel EGR si degeaba, tot deschidea mai repede si apa nu urca mai mult de ~70grade. L-am dat jos pe cel de apa si parea totul in regula doar ca deschidea mai repede.

 

Si eu l-am fiert cu termometru in apa sa vad ce are, si intradevar deschidea mult mai repede de 88 grade, nu mai tin minte cat.

 

Testeaza cel EGR, trebuie sa treaca putin aer cand sufli plin el. Mai putin ca printr-un pai.

 

Eu cred ca cel principal de apa ti-e dus.

Bafta.

 

 

@Catalin BMW, Termostatul EGR ( ii impropriu spus ca nu el le raceste, apa ), raceste gazele care trec prin EGR spre admisie. La E46 se afla sus, in fata, mijloc langa EGR

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

eu l-am schimbat in toamna, testat pe BC si deschide si inchide cum trebuie, de cand a venit iarna trebuie sa merg 1 ora cu ea sa ajunga la 90 de grade, parerea mea e ca dieselul nu genereaza suficienta caldura in regim de oras astfel incat sa incalzeasca cum trebuie si motorul si habitaclul
Link to comment
Share on other sites

Schimba termostatele cu unele noi Beru. Nu ai ai Dacie sa fierbi termostate oricum in general termostatele de bmw se strica pe deschis nu pe inchis. In timp termostatul numai inchide perfect si atunci numai se ridica apa la temperaturi scazute afara. Mai ramane sa pui un carton in fatza la radiator si o sa intreti bmw ul ca la carte.

 

De ce sa arunc banii pe geam si sa schimb piese doar de dragul de a schimba. Asa ma duceam la servis unde ziceau la fel. Vreau sa vad exact care este problema. Asa poate o sa ajut si pe altii pe viitor.

 

 

Din informatiile de pe bmwclub: ar fi pompa de apa (daca la turatii mici nu se incalzeste)

 

Exclus, pentru ca imi baga caldura in habitaclu si la relanti, doar ca scade temperatura licidului de racire.

 

Termostatul principal, trebuie sa deschida la 88 grade, mai mult ca sigur el e. Temperatura apei sta la 90-92 grade in mod normal. Asta a fost si la mine cand nu urca apa.

 

Daca nu merge pompa de apa efectul nu e invers ? Adica fierbi motorul ?

 

Asa zic si eu, daca nu baga pompa nu mai face circuit lichidul si se supraincalzeste motorul.

 

 

eu zic ca e termostatul egr defect.ca sa fii sigur ca ai scapat de problema schimba-le pe ambele totusi.dar daca spui ca ai dat termostatul principal jos si cele doua cleme de plastic sunt in regula , ca astea se rup de obicei , termostatul principal este ok.schimba-l pe cel egr prima data , nu e o avere si il poti schimba tu.si eu am avut cam aceeasi problema si a fost cel egr cu defect

 

Termostatul principal, e ok, l-am testat, e intreg, clemele nu sunt rupte. Cel de egr l-am schimbat de 2 saptamani. Prin cel vechi trecea aerul fara probleme. Pe care l-am pus acuma aerul nu trece cand suflu in el.

 

As fi luat termostat egr nou dar nu imi adice nimeni pe comanda behr, doar original la 220 ron.

Link to comment
Share on other sites

Vb cu grozadan ca iti aduce termostat EGR behr, am luat de la el.

 

Referitor la termostatul principal, si la mine era ok, nu avea cleme rupe, totul era ok, doar ca deschidea mult mai repede.

 

De curios l-am luat si l-am fiert pe cel care l-am dat jos intr-o oala ( deoarece nu era blocat pe deschis, arata ok ) si pe termometrul din apa unde l-am pus imi arata ca deschidea la 66 grade.

 

Trebuie sa deschida la 88 grade.

 

Daca nu trece aerul prin termostatul egr cand sufli este bun.

Edited by Dr.Cipry
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Problema rezolvata, imi era spart racitorul de gaze care intra in EGR si pierdeam apa spre evacuare. Am inlocuit racitorul, acuma acul urca frumos pana la 88 de grade, cand ma opresc sau merg mai incet mai scade pana la 80 dar asta din cauza, cred, ca nu am scut dedesubt. Cand imi arata apa ca e la 84 de grade am verificat conducta principala care merge spre radiator si era rece, la fel si radiatorul. Deci termostatele lucreaza bine doar ca motorul nu produce destula caldura cand nu are turatii, mai ales daca afara e frig si nici nu sunt existente toate platicele care protejeaza motorul.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Termostatul EGR este compus din mai multe piese ?

De ce intreb, acus 2 ani am verificat la cineva termostatul EGR si in interiorul lui mai avea o teava. Al meu parca nu avea.

 

Mai exact cand e defect cel de la EGR ce simbptopme sunt. Acul sta pe verticala dar nu depasrste 75-80 C?

Link to comment
Share on other sites

Partea din aluminiul (teava) al meu parca nu il are.

 

Am gasit aici http://www.autokarma.ro/termostat+lichid+racire/behr/bmw/3-e46/320-d/9045/10107/10194/52

 

Sper ca vine cu garnitura...

 

Daca plec de pe loc direct la drum intinsa fara semafoare cam in cati km apa tre sa ajunga la 75 si 90 . Sa presupunem ca afra sunt 0 grade. Fara sa functioneze WEBASTO.

post-57367-0-67387000-1420406805_thumb.jpg

Edited by silgal191
Link to comment
Share on other sites

Partea din aluminiul (teava) al meu parca nu il are.

 

Am gasit aici http://www.autokarma.../10107/10194/52

 

Sper ca vine cu garnitura...

 

Daca plec de pe loc direct la drum intinsa fara semafoare cam in cati km apa tre sa ajunga la 75 si 90 . Sa presupunem ca afra sunt 0 grade. Fara sa functioneze WEBASTO.

 

cam 3-5km la 320d, ai webasto sau preincalzitorul electric'?

Link to comment
Share on other sites

cam 3-5km la 320d, ai webasto sau preincalzitorul electric'?

La mine la N47 in 5km abia simti o dezmortire a aerului. Cam in 10km cu deal ajunge apa la vreo 60.

Fara a porni sirocoul. Doar incalzitorul electric automat din bord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.