Jump to content

Activare pilot automat e46


Recommended Posts

Salut din nou, de cateva zile ma confrunt cu o problema la masina (bmw e46 316i, an 1999), mai exact, masina are pilot automat de fabrica, insa nu tot timpul reusesc sa il activez, ori nu stiu eu sa il activez ori are probleme pilotul. Imi poate spune cineva concret cum se activeaza pilotul automat?

Multumesc.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Daca incerci sa-l activezi sub 40 km/h ,nu merge.

 

Daca vrei sal activezi procedura e cam urmatoarea:

 

1.apesi butonul 0/I si se aprinde in bord martorul verde ca pilotul e activ

2.folosesti +/- pt a seta viteza dorita

3.daca dintr-un anumit motiv scazi viteza sau cresti, poti reveni la viteza presetata apasint butonul de deasupra butonului 0/I

4.Frina sau ambreiajul intrerupe pilotul automat ,deasemenea daca mergi pentru un anumit timp peste viteza presetata

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare cel putin aiurea functia de pilot la o masina cu cv manuala... eu de ex la a mea daca vreau sa decelerez din butonul "-" pot s-o fac linistit pana la viteze mici,astfel automata stiind cand sa schimbe intr-o treapta inferioara fara sa se dezactiveze functia; nu stiu cum e la manuala dar presupun ca are o limita de decelerare, dupa care esti nevoit sa schimbi intr-o treapta inferioara astfel dezactivandu-se pilotul.
Link to comment
Share on other sites

Exemplul dat de tine e cat se poate de prost. Oricum, si daca esti in treapta 5, poti decelera pana la 50 km/h si ramane la viteza aia fara nicio problema, nu trebuie sa schimbi.

 

Nu in asta consta utilitatea unui pilot automat. De ce te-ar interesa cel mai mult sa poti decelera din buton fara sa schimbi? Mai ales ca decelereaza incet si ramane setat la viteza aia.

 

Eu am cutie manuala si il gasesc extrem de util pe autostrazi sau in sate si comune lungi.

Edited by september child
Link to comment
Share on other sites

Exemplul dat de tine e cat se poate de prost. Oricum, si daca esti in treapta 5, poti decelera pana la 50 km/h si ramane la viteza aia fara nicio problema, nu trebuie sa schimbi.

 

Nu in asta consta utilitatea unui pilot automat. De ce te-ar interesa cel mai mult sa poti decelera din buton fara sa schimbi? Mai ales ca decelereaza incet si ramane setat la viteza aia.

 

Eu am cutie manuala si il gasesc extrem de util pe autostrazi sau in sate si comune lungi.

 

 

Tu gasesti ceva normal sa mergi in treapta 5 cu 50 la ora???

Si altceva, pe mine ma intereseaza f mult accelerarea/decelerarea din butonul +/- atunci cand sunt pe autostrazi si cand am o viteza constanta de mers... de ex cand ma apropii de o masina aflata in fata mea decelerez pana ajung la aceeasi viteza cu a lui fara sa fiu nevoit sa franez, iar daca vreau sa-l depasesc, ma bag pe banda din stanga si accelerez din buton...e simplu. Bine, toate astea le fac atunci cand situatia o permite, cand e trafic intens nici nu folosesc pilotul.

 

De ce este prost exemplul dat de mine?:twitch:

Link to comment
Share on other sites

am pilot automat si pe masina manuala si pe masina cu cutie automata,nu se comporta la fel :)

 

la e60 530dAuto pilotul e cam brutal cind il activez deseori retrogradeaza trepte pt a atinge repede viteza dorita( spre exemplu daca vreau 100 si am 90,retrogradeaza).

 

la e46 e mult mai smooth,eu il folosesc prin sate/orase in treapta aIV-a,e f bun pt a nu depasi viteza admisa sa te ia radarul,si drum lung,autostrazi in aV-a de la 70 in sus( 320d cu 5 viteze)

 

faza cum ca ar fi aiurea pilotul pe masini cu cutii manuale nu e adevarat ,faptul ca nu te joci cu +/- de la 40km/h la 200+ nu mi se pare mare diferenta fata de 70 la 200+,repet eu am pe amindoua

 

@dolc3_sell cind nu vrea sa mearga si totusi ai martorul verde in bord,ceva nu e in regula,poate un coleg mai cu experienta sa spuna posibile cauze

Link to comment
Share on other sites

am pilot automat si pe masina manuala si pe masina cu cutie automata,nu se comporta la fel :)

 

la e60 530dAuto pilotul e cam brutal cind il activez deseori retrogradeaza trepte pt a atinge repede viteza dorita( spre exemplu daca vreau 100 si am 90,retrogradeaza).

 

la e46 e mult mai smooth,eu il folosesc prin sate/orase in treapta aIV-a,e f bun pt a nu depasi viteza admisa sa te ia radarul,si drum lung,autostrazi in aV-a de la 70 in sus( 320d cu 5 viteze)

 

faza cum ca ar fi aiurea pilotul pe masini cu cutii manuale nu e adevarat ,faptul ca nu te joci cu +/- de la 40km/h la 200+ nu mi se pare mare diferenta fata de 70 la 200+,repet eu am pe amindoua

 

@dolc3_sell cind nu vrea sa mearga si totusi ai martorul verde in bord,ceva nu e in regula,poate un coleg mai cu experienta sa spuna posibile cauze

 

Am specificat si repet ca NU am condus manuala cu pilot automat (mint, am facut o tura prin oras cu un fost e46 318i al unui prieten, dar nici vorba sa testez pilotul :D ), ceea ce am spus mai sus, a fost o presupunere; cat despre faza cu pilotul brutal la 530, aici sunt doua aspecte de care trebuie sa tinem cont, si anume: sunt motoare diferite ce au puteri diferite (nu compara cuplul de porc de la 530 cu cel al 3-ului) si cutii diferite cu etajari ale treptelor diferite... de aceea e normal ca actiunea functiei de pilot sa fie mai brutala pe seria 5 fata de seria 3. Sunt sigur ca daca ai fi avut un 330d cu pilot, lucrurile ar sta altfel.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

am pilot automat si pe masina manuala si pe masina cu cutie automata,nu se comporta la fel :)

 

la e60 530dAuto pilotul e cam brutal cind il activez deseori retrogradeaza trepte pt a atinge repede viteza dorita( spre exemplu daca vreau 100 si am 90,retrogradeaza).

 

la e46 e mult mai smooth,eu il folosesc prin sate/orase in treapta aIV-a,e f bun pt a nu depasi viteza admisa sa te ia radarul,si drum lung,autostrazi in aV-a de la 70 in sus( 320d cu 5 viteze)

 

faza cum ca ar fi aiurea pilotul pe masini cu cutii manuale nu e adevarat ,faptul ca nu te joci cu +/- de la 40km/h la 200+ nu mi se pare mare diferenta fata de 70 la 200+,repet eu am pe amindoua

 

@dolc3_sell cind nu vrea sa mearga si totusi ai martorul verde in bord,ceva nu e in regula,poate un coleg mai cu experienta sa spuna posibile cauze

Martorul se aprinde in bord, insa nu tot timpul se activeaza cand apas "+".

Link to comment
Share on other sites

Am specificat si repet ca NU am condus manuala cu pilot automat

 

Aaaaa, ok. Deci vorbesti ca sa te afli in treaba. Am inteles ...

 

Da, mi se pare ok sa merg cu 50 in a 5a prin sate. De ce nu ar fi ok? Te rog nu spune faza cu fortatul motorului.

 

@ifx - 1000 si ceva, spre 2000. De ce?

Link to comment
Share on other sites

Aaaaa, ok. Deci vorbesti ca sa te afli in treaba. Am inteles ...

 

Da, mi se pare ok sa merg cu 50 in a 5a prin sate. De ce nu ar fi ok? Te rog nu spune faza cu fortatul motorului.

 

@ifx - 1000 si ceva, spre 2000. De ce?

 

 

Bine, atunci incearca sa mergi cu a 5-a pe la vreo 30 km/h,eventuall 20, si daca tot nu te multumesti, incearca sa-i schimbi cutia cu una cu 6 trepte,poate asa merge si mai "beton"...app, de ce faci asta, da bine la consum?:mellow:

Link to comment
Share on other sites

Nu am nevoie sa merg cu 20 km/h in a 5a. Am nevoie sa merg cu minim 50-60. Asta ca sa nu schimb viteza, nicidecum pentru consum(dar atat pricepi tu). Pe langa asta, postul tau nu ajuta absolut deloc, ne-ai impartasit parerea ta despre cruise control pe care nimeni nu ti-a cerut-o.

 

Nu faci decat sa confirmi ceea ce cred eu despre tine.

 

Ca sa stii si tu, la mine trage si sub 2000 rpm.

 

Nu mai continui cearta cu tine pentru ca evident esti un frustrat.

 

On: daca opresti si pornesti masina isi revine? E destul de greu de gasit problema fara o diagnoza. Poate fi de la un simplu contact prost.

Edited by september child
Link to comment
Share on other sites

Nu am nevoie sa merg cu 20 km/h in a 5a. Am nevoie sa merg cu minim 50-60. Asta ca sa nu schimb viteza, nicidecum pentru consum(dar atat pricepi tu). Pe langa asta, postul tau nu ajuta absolut deloc, ne-ai impartasit parerea ta despre cruise control pe care nimeni nu ti-a cerut-o.

 

Nu faci decat sa confirmi ceea ce cred eu despre tine.

 

Ca sa stii si tu, la mine trage si sub 2000 rpm.

 

Nu mai continui cearta cu tine pentru ca evident esti un frustrat.

 

On: daca opresti si pornesti masina isi revine? E destul de greu de gasit problema fara o diagnoza. Poate fi de la un simplu contact prost.

 

 

Lumea iti spune ca e alba, tu BATMAN BATMAN, "nu, ca e neagra!!!"

A, si frustrat cred ca tu esti, atata timp cat tu ai inceput sa te dai cocos pe topic, in fine, nu ma deranjeaza, stai linistit :thumbsup: ...+ de asta eu nu vad nici-o cearta intre noi doi, ci doar o discutie putin mai aprinsa...deci pana la urma cine-i frustratul???:hyper:

 

Hai sa traiesti boss :drinks: !!!

 

 

 

Si totusi, ca sa te fac sa intelegi mai bine la ceea ce m-am referit eu, in primul rand nu-mi trebuie vreo scoala de specialitate sa vad cum functioneaza un pilot automat la o masina cu cv manuala,deci imi pot da seama la fel de bine cum am facut-o si atunci cand am testat functia pe automata; dar ceea ce am vrut sa subliniez este faptul ca pilotul automat isi face toata treaba pe o masina cu cutie automata, pe cand la manuala isi face treaba doar pe jumatate si am sa-ti dau ex: tu la 50 km/h in a 5-a cu pilotul activat, nu faci decat sa chinui motorul ala, ca sa-ti mearga lejer fara sa-l omori, trebuie s-o schimbi intr-a 4-a astfel dezactivandu-se pilotul, dupa care, binenteles, trebuie sa-l activezi din nou. Pe cand la mine, eu daca vreau sa merg cu 50 la ora, nu fac absolut nimic in afara de a regla viteza, masina stiind cand si cum sa schimbe intr-o treapta anterioara tocmai pt a nu forta motorul si pt a functiona la un regim optim.

Link to comment
Share on other sites

Baieti, eu am deschis acest thread pentru a rezolva problema cu pilotul la masina mea, nu pentru a va certa intre voi, va rog ramaneti on-topic.

 

On topic: Care ar putea fi problema de nu se activeaza tot timpu pilotul?

 

Scz de off topic dar cineva a avut chef de raca (probabil s-a trezit cu fata la cearceaf) si m-a gasit pe mine mai voios asa...

 

Problema la tine este mai delicata, nu cred c-o vei rezolva aici, cel mai bine ar fi sa pui un tester pe masina si sa vezi daca-ti da vreo eroare ceva; totusi cred ca e pe partea electronica/electrica vreun modul ceva care face figuri.

 

 

P.S. In momentul in care apesi pe + pt a pune in functiune pilotul, acceleratia o tii apasata sau iei piciorul de pe ea?

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Mergeti cu a5a cu 50km/h si dup-aia spuneti ca dieselurile sunt praf ca le pica turbo, injectoare......etc...

 

Daca as avea diesel bineinteles. Nu vad nicio problema in a merge cu a 5a la 50 60 la ora. Are undeva la 1500 1700 rpm. E evident ca atunci cand mergi in regimul asta doar intretii usor cu acceleratia. Nu vad rostul de a sta la 50 km/h si 2500 rpm.

 

Problema e ca toti se gandesc automat la diesel, mai sunt si oameni cu masini pe benzina.

 

Asa ca nu imi spune nimeni ca e alba, degeaba te agiti si te bucuri. Esti in necunostinta de cauza. Cum ti-au spus si altii, e foarte bun pilotul automat pe masina cu cutie manuala, nu isi face treaba de jumatate, trebuie sa fii cel mai lenes om din lume sa te deranjeze ca trebuie sa apesi un buton dupa ce schimbi viteza. Ca sa incheiem tampenia asta, se poate merge foarte bine cu 50 60 in a 5a, nu trebuie sa o tii in 2500 prin sate. Nu se chinuie motorul, mai terminati cu aberatiile. Singura problema apare la ambreiaj sau cutie, in momentul in care accelerezi puternic de la turatiile respective. La diesel e vorba despre alte turatii(si sunt de acord ca trebuie tinute in turatii), insa si acolo nu este nicio problema in a merge cateva minute cu turatie mica.

 

Nu am avut chef de raca, insa ma enerveaza fantastic de mult oamenii ca tine, care intra si posteaza fara niciun sens. Nu l-ai ajutat cu nimic, doar ai spus ca ce aiurea e pilotul automat pe manuala bla bla. Hai pa, eu nu mai discut cu tine.

 

@dolc3_sell - incearca sa apesi + si butonul de revenire deodata cand vrei sa iti setezi viteza. Alte erori ai? Poate sunt pe una din componentele care intrerup pilotul automat.

Link to comment
Share on other sites

Daca as avea diesel bineinteles. Nu vad nicio problema in a merge cu a 5a la 50 60 la ora. Are undeva la 1500 1700 rpm. E evident ca atunci cand mergi in regimul asta doar intretii usor cu acceleratia. Nu vad rostul de a sta la 50 km/h si 2500 rpm.

 

Problema e ca toti se gandesc automat la diesel, mai sunt si oameni cu masini pe benzina.

 

Asa ca nu imi spune nimeni ca e alba, degeaba te agiti si te bucuri. Esti in necunostinta de cauza. Cum ti-au spus si altii, e foarte bun pilotul automat pe masina cu cutie manuala, nu isi face treaba de jumatate, trebuie sa fii cel mai lenes om din lume sa te deranjeze ca trebuie sa apesi un buton dupa ce schimbi viteza. Ca sa incheiem tampenia asta, se poate merge foarte bine cu 50 60 in a 5a, nu trebuie sa o tii in 2500 prin sate. Nu se chinuie motorul, mai terminati cu aberatiile. Singura problema apare la ambreiaj sau cutie, in momentul in care accelerezi puternic de la turatiile respective. La diesel e vorba despre alte turatii(si sunt de acord ca trebuie tinute in turatii), insa si acolo nu este nicio problema in a merge cateva minute cu turatie mica.

 

Nu am avut chef de raca, insa ma enerveaza fantastic de mult oamenii ca tine, care intra si posteaza fara niciun sens. Nu l-ai ajutat cu nimic, doar ai spus ca ce aiurea e pilotul automat pe manuala bla bla. Hai pa, eu nu mai discut cu tine.

 

@dolc3_sell - incearca sa apesi + si butonul de revenire deodata cand vrei sa iti setezi viteza. Alte erori ai? Poate sunt pe una din componentele care intrerup pilotul automat.

 

 

Te-ai suparat???:console:

Link to comment
Share on other sites

Am descoperit problema la pilotul automat, trebuie sa trag de pedala de ambreiaj inapoi pentru a se activa, cred ca am probleme cu acel arc de la pedala, nu trage pedala de ambreiaj suficient de mult . Se poate gasi acel arc nou? Este greu de schimbat? Multumesc.

 

 

Daca nu ma insel, pedala se poate regla, trebuie sa te uiti dedesubt sub bord...acolo trebuie sa fie si arcul, iar daca este foarte slab se schimba, nu e cine stie ce dificil, doar ca e incomod, e o pozitie de kkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.