Jump to content

problema incalzire electrica auxiliara


luk22

Recommended Posts

Din câte ºtiu la e46 NFL modulul este situat În compartimentul de stocare din stânga capotei, iar la e46 FL este situat În partea dreaptã a motorului, lângã alternator.

Probabil de asta nu l-am vazut.

Multumim pentru lamurire.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ĂncaĂŁlzirea auxiliarĂŁ electricĂŁ nu este o dotare opĂžionalĂŁ. Este standard pe motorizĂŁrile diesel de pe e46 deoarece datoritĂŁ randamentului din ce ĂŽn ce mai crescut al acestor motoare termice, cĂŁldura degajatĂŁ este insuficientĂŁ pentru a aduce temperatura apei la 90 de grade pe perioada iernii. Ăncalzirea auxiliarĂŁ ĂŽnsĂŁ nu funĂžioneazĂŁ doar ĂŽn anotimpul rece ci ori de câte ori temperatura lichidului de rĂŁcire este sub 80 de grade. De aceea la e46 diesel apa se ĂŽncĂŁlzeÂşte mult mai repede decât la un 1.9TDI de exemplu.

 

Cantitatea de cĂŁldurĂŁ pe care o produce acel modul de ĂŽncĂŁlzire auxiliarĂŁ electricĂŁ este dependentĂŁ de gradul de ĂŽncĂŁrcare al alternatorului, de aceea este indicat ca ĂŽn anotimpul rece, la pornirea motorului dimineaĂža sĂŁ se evite utilizarea inutilĂŁ a altor consumatori electrici(lumini, dezaburire lunetĂŁ, etc), astfel motorul se va ĂŽncĂŁlzi mult mai repede.

 

Eu de exemplu când pornesc dimineaÞa motorul, În primele 10 minute nu deschid nici un alt consumator, nici mãcar climatizarea, care pe de o parte consumã energie electricã de la alternator pentru alimentarea ventilatorului, iar pe de altã parte scade temperatura apei din motor amestecând-o cu cea din circuitul de Încalzire care este Înca rece. Astfel În 10 minute indicatorul de temperaturã trece de zona albastrã. Dupã deschiderea climatizãrii temperatura va avea o scãdere de scurtã duratã datoratã amestecului apei reci din instalaÞia de climatizare cu cea caldã din motor, dar va Începe sa creascã imediat.

 

Din câte ºtiu la e46 NFL modulul este situat În compartimentul de stocare din stânga capotei, iar la e46 FL este situat În partea dreaptã a motorului, lângã alternator.

La seria 5 exista asa ceva? mai precis la 530d e39?:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Din ce vad pe Realoem nu este mentionata decat incalzirea webasto, nu si cea electrica. La fel si pentru 520d

 

http://www.realoem.c...545&hg=64&fg=65

 

 

Am observat ca nu este, ar fi fost frumos sa aibe si seria 5 asa ceva...nu inteleg de ce n-au pus si pe 5 acest sistem...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Salutare, colegi forumisti! Eu am cest sistem electric de incalzire auxiliara la masina, dar nu mai functioneaza. As vrea sa cumpar altul bun, iar daca cineva ma poate ajuta in acest sens, il rog sa raspunda sau sa ma contacteze. 0743030600. Multumesc. Edited by Scoro
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 6 months later...

da, cand dai peste 24grd sta mai mult pornit, in rest doar pe dunga albastra

Am si eu o intrebare,incalzitorul functioneaza doar cu clima pornita?

Eu am o problema si banuiesc ca e de la incalzitor,bujiile incalzitorului se pot schimba?

La mine dupa pornirea motorului cu clima pornita daca pun mana pe el se simte cum se incalzeste.

Link to comment
Share on other sites

Acel incalzitor auxiliar electric functioneaza concomitent cu pompa auxiliara. Cand se da drumul la caldura, acel incalzitor ajunge la duty cycle 93%(tester), pompa auxiliara are o morisca ce trimite apa spre HVAC si o recircula prin acel incalzitor.

Daca porniti masina si mergeti fara sa dati drumul la clima va garantez ca nu se va invalzi deloc si nici nu intra in functiune, se poate verifica pe tester duty cycleul/semnalul trimis de ecu spre el.

O alta chestie interesanta, cu contactul pus, motor oprit, masina face caldura, doar ca va stoarce bateria(nu am cronometrat cat de repede). Apa e impinsa fortat spre HHAC(calorifer din habitaclu), si recirculata prin acel racitor.

Daca va uitati la traseu o sa vedeti ca furtunele din pompa auxiliara duc spre acel incalzitor, merg si prin HVAC si fac retur.

Clima pornita inainte de incalzire motor = recirculare apa mai multa deci incalzire groaie a motorului, care are problema cu asa ceva ar trebui sa dea pompa auxiliara jos si sa verifice pistonul intern daca se inchide sau deschide cand ia curentul de pe pompa.

Link to comment
Share on other sites

Mai JuiCe, sti tu ceva dar nu e chiar asa...

 

1.Cand se da drumul la caldura, acel incalzitor ajunge la duty cycle 93%(tester), pompa auxiliara are o morisca ce trimite apa spre HVAC si o recircula prin acel incalzitor.

 

Acel incalzitor este ELECTRIC si functioneaza doar electric daca indeplineste conditiile, pompa auxiliara este o pompa care recircula apa in circuitul mic (inclusiv radiatorul din habitaclu)

http://i.ebayimg.com/00/s/MTA1OVgxNjAw/z/As0AAOSw-jhT~CkO/$_12.JPG

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/y/310.png

 

2. Daca porniti masina si mergeti fara sa dati drumul la clima va garantez ca nu se va invalzi deloc si nici nu intra in functiune, se poate verifica pe tester duty cycleul/semnalul trimis de ecu spre el.

 

Conditiile de pornire sunt:

 

- Terminal 15 ON

- Semnal motor pornit

- Functia OFF dezactivata (deci ventilatoarele pornite)

- Sa nu fie restricti de curent (power economy mode)

- Temperatura ambientala sun 10°C

- Temperatura lichidului de racire sun 75°

- Mixer flap position above 95%

 

3. O alta chestie interesanta, cu contactul pus, motor oprit, masina face caldura, doar ca va stoarce bateria(nu am cronometrat cat de repede). Apa e impinsa fortat spre HHAC(calorifer din habitaclu), si recirculata prin acel racitor.

Daca va uitati la traseu o sa vedeti ca furtunele din pompa auxiliara duc spre acel incalzitor, merg si prin HVAC si fac retur.

Clima pornita inainte de incalzire motor = recirculare apa mai multa deci incalzire groaie a motorului, care are problema cu asa ceva ar trebui sa dea pompa auxiliara jos si sa verifice pistonul intern daca se inchide sau deschide cand ia curentul de pe pompa.

 

Punctul 3 trebuie sa il reformulezi ca te contrazici singur <_<

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Teoria e teorie, testam ? Propun sa faca oricine care are asa ceva pe meniul "*REQUEST" in DIS, si sa aleaga auxiliar heat. Acolo se vede cand lucreaza si cand nu, e un duty cycle ce inseamna voltajul trimis spre aux heat.

@smiley unde am gresit? poate is prea multe cuvinte...si nu-s adeptul lor, precum Ceausescu...oricum, ideea e ca pompa + aux merg doar la clima ON, cel putin asa e la mine si va pot demonstra prin loguri si poze chiar.

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

Am scos mufa de comanda de la incalzitorul auxiliar,am pornit motorul si problema a disparut,

daca o conectez la loc iar apar oscilatiile si la lumini si la relantiu.

Intrebarea mea este daca merg fara incalzitor se poate strica ceva? eu cred ca nu,doar ca o sa se incalzeasca motorul mai greu,am dreptate?

Fara incalzitor oare in cat timp o sa dea caldura?

Cred ca e incalzitorul defect.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

am si eu problema asta pe tester.. dar am masurat firul care intra in mufa si ajunge curent pe el... si dimineata cand am pornit motorul de cateva ori am pus mana imediat pe capac sa vad daca se incalzeste si in cateva secunde a inceput sa fie caldutz.. cu mult inainte sa se incalzeasca apa.. nici eu nu sunt sigur daca merge dar nah... testeaza asta si vezi

iar daca se incalzeste greu.. verifica termostatul de la EGR

 

Salut sunt nou aici si am si eu o problema cu un sistem de incalzire ca asta nu stiu ce curent trebuie sa imi ajunga in mufa pe firele acelea subtiri daca ma puteti ajuta . Am cumparat un sistem de incalzire pe care vreau sa il montez pe masina si nu stiu unde trebuiesc legate cele 2 fire subtiri sau ce curent trebuie sa aibe pe ele nu am gasit nici o schema nimic vasi fi recunoscator daca mati putea ajuta multumesc

Link to comment
Share on other sites

Am scos mufa de comanda de la incalzitorul auxiliar,am pornit motorul si problema a disparut,

daca o conectez la loc iar apar oscilatiile si la lumini si la relantiu.

Intrebarea mea este daca merg fara incalzitor se poate strica ceva? eu cred ca nu,doar ca o sa se incalzeasca motorul mai greu,am dreptate?

Fara incalzitor oare in cat timp o sa dea caldura?

Cred ca e incalzitorul defect.

Nu stie nimeni ?

Link to comment
Share on other sites

Testeaza si tu sa vezi:) Apar oscilatii pentru ca ziceam mai sus, daca a fost schimbt de cineva inaintea ta si nu e pus codul corect, o sa dea trepidatii motorului. Nu are ce sa strice, doar ca poate se va incalzi mai greu motorul atunci cand dai clima.
Link to comment
Share on other sites

Testeaza si tu sa vezi:) Apar oscilatii pentru ca ziceam mai sus, daca a fost schimbt de cineva inaintea ta si nu e pus codul corect, o sa dea trepidatii motorului. Nu are ce sa strice, doar ca poate se va incalzi mai greu motorul atunci cand dai clima.

:thumbsup: Multumesc pentru raspunsuri,o sa caut si un tester poate o sa rezolv problema din tester.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...
In primul rand acest incalzitor are rezistente care se incalzesc si nu buji.Pe langa acestea rezistente mai are niste tranzistori care comanda curentul la ele.In cazul meu era ars un tranzistor(caci are 4 rezistente si 4 tranzistori),si din aceasta cauza poate sa se incalzeasca insuficient sau deloc.Nu cred ca poate schimba cineva rezistentele sau celelalte piese pt ca sunt capsulate.deci trebuie schimbat cu totul.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.