Jump to content

motor consuma ulei


mardeiasu

Recommended Posts

O alta (mica) problema la masina mea E61 este consumul de ulei. Masina merge perfect, porneste, nu scoate pic de fum de nicio culoare, nu are pierderi dar cu toate astea la 10000km papa 2 litri de ulei. Adica per total cu atat completez ca sa mentin acelasi nivel la joja. Eu mai ating cu ea deseori cand merg pe autobanda 200-220km/h. Iesirea la toba este perfect curata, masina are filtru de particule. Nu am nicio eroare in bord. Totusi de ce manaca ulei. Km reali 300.000.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e pt. motoarele diesel,dar pentru cele pe benzina aspirate(BMW) cica pana in 0,7l/1000km e un consum normal.Asa mi-a zis un oficial de la reprezentanta BMW.Iar pt. motoarele M pana in 1,5l/1000km e o.k..Acum nu stiu ce sa zic,oare un tip de ulei care e consumat in cantitate mai mica decat alt tip inseamna ca e si neaparat mai bun? Iar vizavi de tipul de ulei,pt. un rulaj mai mare de 150.000km, e recomandat 5w40. Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

Iesirea la toba este perfect curata, masina are filtru de particule. Nu am nicio eroare in bord. Totusi de ce manaca ulei. Km reali 300.000.

Si daca nu e curata iesirea la toba, ce inseamna ca are?De are o dunga neagra in circumferinta, sa zicem.

Edited by IoNus
Link to comment
Share on other sites

O alta (mica) problema la masina mea E61 este consumul de ulei. Masina merge perfect, porneste, nu scoate pic de fum de nicio culoare, nu are pierderi dar cu toate astea la 10000km papa 2 litri de ulei. Adica per total cu atat completez ca sa mentin acelasi nivel la joja. Eu mai ating cu ea deseori cand merg pe autobanda 200-220km/h. Iesirea la toba este perfect curata, masina are filtru de particule. Nu am nicio eroare in bord. Totusi de ce manaca ulei. Km reali 300.000.

 

 

Benzina sau motorina? daca e pe motorina consuma foarte mult ulei,vezi poate ai probleme cu turbina.

Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

mai am 1000 km si o sa incerc mobil 1 full sintetic 5w 30. sper sa nu mai consume.

 

si mobil1 si castrol sunt printre cele mai contrafacute uleiuri! Eu ti-as sugera sa cumperi din afara, Germania spre ex daca ai cumva drum pe acolo! Printre altele, daca nu poti sa-l cumperi de afara eu iti recomand MOTUL 5W40 8100 X-Clean! Chiar sapt asta am fost printr-un magazin din TM si am vazut ca pe bidonul de 1L(MOTUL) scria Made in France si o localitate ce incepea cu A...! Din asta mi-am pus si eu in mai 2013, doar ca l-am luat din Ger! Oricum tot Made in France scria si pe al meu! Mai sunt si alte marci de ulei care se fac deocamdata doar in Ger, Repsol spre ex! oricum trebuie sa cauti ulei cu norma "LL04" ultima norma pentru motoarele BMW! De mancat ulei tot o sa-ti manance si cu unul mai gros gen 5w40, dar mai putin totusi! Ideea este ca BMW zice ca 0.7l/1000Km este un consum de ulei acceptat! Mi-au zis si mie cei de la reprezentanta, dar am gasit si o confirmare de la un oficial BMW din Munchen, un e-mail pe care cineva l-a primit in urma unor solicitari de acelasi fel! Sunt motoare de turatie si mai ales daca o alergi si o ti sus in turatii, mananca ulei! Ai putea sa mergi mai lenes cu ea si sa nu o mai duci in plaja turbo asta ca sa nu-ti mai manance ulei, dar la un moment dat ti se va "colmata" turbina avand in vedere ca nu mai lucreaza!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

De ce nu schimbi uleiul acum, daca tot mai ai asa putin pana la revizie? Trebuie sa se faca nr exact de km pe bord pentru a-i schimba uleiul?

 

Asa tot stai mereu cu stres si cu gandul ca ceva nu e in ordine.

 

Cand faci revizia verifica si sa nu ai pierderi pe undeva.

 

Referitor la ce zicea colegul mai sus cu "motoare de turatie", mi se pare o aberatie sincer, mai ales la diesel. Pun pariu ca majoritatea bmw-urilor diesel vad foarte rar 3000 ture :)

Link to comment
Share on other sites

eu am un E90 tot diesel si imi consuma cam 2l de ulei intre revizii (adica la 10 000 km). M-am speriat si eu la inceput si am fost pe la toti mecanicii existenti in Buc si am primit si eu raspunsuri de genul: "pierde pe undeva", "ai ulei in admisie", "turbina trebuie schimbata/reconditonata".

 

Asta pana intr-o zi cand m-am enervat si m-am dus atat la Bavaria cat si la BMW Filaret. In fiecare din aceasta locatie s-au uitat mecanicii atat la turbina cat si pe la garnituri iar raspunsul a fost acelasi: "asa este normal la diesel, cand masina are peste 200 000 km si folosesti ulei 5W30, sa consume cam 2 litri intre revizii"

 

Deci trage singur concluziile.

P.S. si atat Bavaria cat si Filaret mi-au recomandat sa merg in continuare pe ulei OE 5W30

Link to comment
Share on other sites

Referitor la ce zicea colegul mai sus cu "motoare de turatie", mi se pare o aberatie sincer, mai ales la diesel. Pun pariu ca majoritatea bmw-urilor diesel vad foarte rar 3000 ture :)

 

 

Sa sti ca a mea vede continu 3000rpm(80% doar pe aici schimb treptele) si cand ies afara chiar 4000! Pentru un diesel e destul de ridicata turatia! La Logan spre exemplu, 1,6 benzina are turometrul gradat la fel ca un diesel si treptele tot la 3000 schimbam! Pe langa asta, sa revenim la capitolul consum de ulei, ce putere dezvolta un motor bmw si ce putere dezvolta unul mai comun de pana in 100CP? Poate ca nu totul se rezuma la turatii, intrucat is multe diesel-uri care cu putere mai mica tot pe acolo le turezi, dar totusi puterea aia in plus(60 - 80CP) la un motor bmw trebuie sa vina cu o solicitare mai mare din partea tuturor pieselor ce sunt angrenate, chiar daca cilindreea este la fel cu un altul cu mai putina putere!

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Citisem mai demult pe un forum bmw nemtesc ca depinde foarte mult de cum este condusa masina in primii 3-5000 km.

 

Deci probabil de asta unele motoare consuma mai mult ulei decat altele...

 

Era si o explicatie tehnica exacta, insa nu am tinut-o minte :)

 

@RaYn3: nu am vrut sa insinuez ca tu spui aberatii, sa nu ma intelegi gresit...doar ca mi se pare aberatie sa numeasca "motor de turatie" cei de la BMW un diesel de 2000cmc. In perceptia mea, motor de turatie ar fi cel de pe M-uri, de pe un VW GTI, o Honda S2000, etc...

 

Si eu schimb destul de sus si asa am facut cu toate masinile diesel pe care le-am avut, insa nu toata lumea face asta...iar la cutiile automate noi cel putin, daca mergi linistit, schimba la turatii extrem de joase.

 

Oricum, ca idee generala, nu mi se pare ca are legatura ca motorul are mai multi cai...deci ar trebui automat sa consume ulei. Pe principiul asta ar insemna ca toate motoarele modelul respectiv ar trebui sa consume.

Edited by mikken
Link to comment
Share on other sites

Citisem mai demult pe un forum bmw nemtesc ca depinde foarte mult de cum este condusa masina in primii 3-5000 km.

 

Deci probabil de asta unele motoare consuma mai mult ulei decat altele...

 

Era si o explicatie tehnica exacta, insa nu am tinut-o minte :)

 

@RaYn3: nu am vrut sa insinuez ca tu spui aberatii, sa nu ma intelegi gresit...doar ca mi se pare aberatie sa numeasca "motor de turatie" cei de la BMW un diesel de 2000cmc. In perceptia mea, motor de turatie ar fi cel de pe M-uri, de pe un VW GTI, o Honda S2000, etc...

 

Si eu schimb destul de sus si asa am facut cu toate masinile diesel pe care le-am avut, insa nu toata lumea face asta...iar la cutiile automate noi cel putin, daca mergi linistit, schimba la turatii extrem de joase.

 

Oricum, ca idee generala, nu mi se pare ca are legatura ca motorul are mai multi cai...deci ar trebui automat sa consume ulei. Pe principiul asta ar insemna ca toate motoarele modelul respectiv ar trebui sa consume.

 

Sa consume ori sa piarda ulei cum zicea cineva mai sus! Evident ca nu trebuie sa fie o regula acum ca toate motoarele bmw spre ex sa consume ulei, doar ca la bmw treaba asta este intr-un procent mare in comparatie cu alte branduri, dar in acelasi timp trebuie tinut cont ca bmw = "bolid", deci viteza, adrenalina(ce n-are treaba cu consumul de ulei evident :) ), putere, etc! Un exemplu legat de consumul de ulei si la audi....mi-a zis unchi-meu ca nus ce nepot de-al directorului si-a luat un Q5 diesel nou(evident pe firma lu' unchi-su :p) si ca tot la fel i s-a aprins becul de ulei in bord si explicatia lui a fost: pai daca merge ca turbatu, viteze de 180 - 200km/h", masina noua doar fortata ceva mai mult!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.