Jump to content

Sezonul 2013 - F1


4EST

Recommended Posts

Ne apropiem de teste

 

Iata lista cu echipele si pilotii (pana acum)

 

Infiniti Red Bull Racing 1. S. Vettel, 2. M. Webber

Scuderia Ferrari 3. F. Alonso, 4. F. Massa

Vodafone McLaren Mercedes 5. J. Button, 6. S. Perez

Lotus F1 Team 7. K. Raikkonen, 8. R. Grosjean

Mercedes AMG Petronas 9. N. Rosberg, 10. L. Hamilton

Sauber F1 Team N. Hulkenberg,E. GutiĂŠrrz

Sahara Force India

Williams F1 Team 16. P. Maldonado, 17. V. Bottas

Scuderia Toro Rosso D. Ricciardo, J. Vergne

Caterham F1 Team C. Pic

Marussia Racing T. Glock, M. Chilton

 

 

 

Noutati: se pare ca Lotus lanseaza masina la sfarsitul lui ianuarie (s-a scapat Grosjean). Foarte repede

Link to comment
Share on other sites

Parca trebuia sa plece Massa de la Ferrari....

 

tu te uiti la f1 din cand in cand?

 

 

in alta ordine de idei am o presimtire ca cei de la mercedes vor fi foarte puternici anul asta

 

PS cam toata lumea o sa-si lanseze masinile in ianuarie , sau cel tarziu pana in 5 februarie cand incep testele pentru sezonul 2013

 

deci mare secret nu a dat din casa grosjean

Link to comment
Share on other sites

Da, ma mai uit din cand in cand...poate am ramas eu cu ideea asta de la unele zvonuri :). Parerea mea este ca nu prea are fata de echipa de top, poate la echipele slabe sa exceleze dar la ferrari nu poate si nici nu va mai putea straluci. Este posibil ca forma proasta din ultimii 3-4 ani sa fie din cauza unei slabe motivari, se intampla sa te plafonezi. De asta este bine sa schimbi mediul...poate echipa sau chiar competitia. Edited by dumi_id
Link to comment
Share on other sites

asta cu forma proasta e cu dus si intors

 

fiecare pilot conduce intr-un anumit fel, in sensul ca de exemplu vettel a iesit campion cu o masina cu care posibil ca Alonso de exemplu sa nu aiba aceleasi rezultate

 

din cauza asta multi analisti spun ca nu e bine sa ai 2 campioni intr-o echipa, pentru ca nu poti dezolta masina pe placul amandouara, trebuie sa faci compromisuri sa le faci pe plac ambilor si compromisurile nu aduc titluri.

 

revenind la massa in 2012 a fost pe nicaieri 3/4 din sezon. dar in ultimele curse cand ferrari disperati cautau sa imbunatateasca masina , au facut fara sa vrea o masina mai mult pe placul lui massa decat pe placul lui alonso si asta s-a vazut in rezultate

Link to comment
Share on other sites

mercedes au ramas fara designerul sef in mijlocul sezonului si asta s-a vazut , la inceputul sezonului erau competitivi

 

perez nu mi se pare un mare castig, l-au avut pe hamilton care e cel mai rapid pilot la momentul asta, nu am spus ca e cel mai bun dar e cel mai rapid, sa-l inlocuiesti mi se pare o pierdere pentru echipa, dar poate la anul vor face o masina mai pe placul lui button caz in care button s-ar bate pentru titlu

Link to comment
Share on other sites

Mclaren nu a avut ĂŽncotro decât sa il lase pe Hamilton sa plece, era frustrat de lipsa de competitivitate a maĂâ˘inii si era avid dupa rezultate mai bune. Poate ca schimbarea asta ii va face bine si lui, dar si competitiei

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am citit undeva ca revenirea in F1 ptr Kubica este un lucru imposibil, neputandu-se ridica la standadrele fiziologice impuse de acest sport. Insa pentru alte sporturi cu motor, pare a fi apt si...sa speram ca va avea succes :)
Link to comment
Share on other sites

Semnificatia cifrelor - din perspectiva echipei Lotus pentru un monopost F1

 

0 - Timpul ĂŽn secunde necesar cutiei de viteze a E21-ului pentru a schimba o treaptĂŁ (transmiterea puterii motorului nu este pierdutĂŁ deloc pe durata schimbĂŁrii)

0,1 - Cu atâtea secunde este mai rapid E21-ul dupã fiecare tur datoritã reducerii greutãÞii pe mãsurã ce maºina consumã combustibil (nu se ia În calcul ºi uzura pneurilor)

1,6 - Timpul În secunde necesar frânãrii de la 100 km/h la 0 km/h

3,0 - Timpul mediu (secunde) necesar echipei de mecanici de la boxe pentru a schimba toate cele 4 roĂži Âşi pneuri la un pit stop

4,9 - Câte secunde are nevoie E21-ul pentru a atinge viteza de 200 km/h cu plecare de pe loc

5 - Numãrul curselor consecutive pe care trebuie sã le facã o cutie de viteze pentru ca pilotul sã nu fie penalizat cu tot atâtea locuri pe grila de start

6 - Câte ore este nevoie pentru o reconstruire completã a unui monopost la circuit, cu 12 mecanici, subasamblarea fiind deja finalizatã . De la zero, la fabricã, e nevoie de 7 zile ºi 150 de oameni

6,67 - NumĂŁrul secundelor pe turul de circuit pentru care KERS-ul poate fi activat la putere maximĂŁ

7 - NumĂŁrul treptelor de viteze a E21-ului

8 - NumĂŁrul motoarelor alocate fiecĂŁrui pilot ĂŽn 2013

10,2 - Greutatea În kilograme a unui pneu spate Pirelli, incluzând ºi janta

18,5 - În psi, presiumea medie a unui pneu de monopost F1

30 - Greutatea ĂŽn kilograme a capului Âşi a cĂŁÂştii unui pilot pe durata decelerĂŁrii maxime cu 4,5G (similarĂŁ cu un geamantan bine ĂŽncarcat)

42 - Numãrul de rotaÞii pe secundã a unui pneu când E21-ul are o vitezã de 300 km/h

60 - Cantitatea de apĂŁ, ĂŽn litri, dispersatĂŁ pe secundĂŁ de un pneu Pirelli la aceeaÂşi vitezĂŁ de 300 km/h

87,75 - Energia de impact mãsuratã În kilojouli la care trebuie sã reziste nasul maºinii În testul de siguranÞã efectuat de FIA. Este aceeaºi energie necesarã opririi unui elefant de 4 tone care vine spre tine cu o vitezã de 25 km/h

90 - Temperatura de funcĂžionare ĂŽn grade Celsius pentru fiecare pneu Pirelli

130 - Masurat ĂŽn decibeli, acesta este zgomotul produs de motorul RS27-2013 la turaĂžie maximĂŁ

400 - Energia mĂŁsuratĂŁ ĂŽn kilojouli pe care generatorul KERS o poate produce Âşi trimite la baterii pe durata unui singur tur de pistĂŁ

500 - Temperatura ĂŽn grade Celsius pe care o poate atinge ambreiajul pe durata unei curse

642 - Greutatea minimĂŁ a unui monpost ĂŽn kilograme

900 - Temperatura În grade Celsius a gazelor de evacuare când motorul este turat la maximum

1100 - În grade Celsius, aceasta este temperatura la care poate ajunge un disc de frânã pe durata unei curse

1500 - NumĂŁrul total de piese/elemente aflate ĂŽn miÂşcare ĂŽn fiecare motor RS27-2013

2500 - NumĂŁrul schimbĂŁrilor de treaptĂŁ de vitezĂŁ pe care un pilot trebuie sĂŁ-l facĂŁ pe durata unui Grand Prix tipic

4000 - NumĂŁrul total de componente care alcĂŁtuiesc motorul V8 RS27-2013

10000 - Numãrul componentelor aerodinamice testate pe durata unui an În tunelul de vânt

11000 - Numãrul desenelor tehnice produse pânã la construirea E21-ului

30000 - NumĂŁrul componentelor individuale care alcĂŁtuiesc fiecare monopost E21

250000 - NumĂŁrul orelor invesite ĂŽn proiectarea E21-ului

Link to comment
Share on other sites

Da, si eu am fost surprins de asta, insa lucrurile se pot schimba pana la inceputul sezonului. Sa speram ca macar altii au renuntat la acel tip de nas...

 

pai nasul in sine ar fi acelasi, doar ca pentru sezonul 2013 a fost acceptata un fel de placa care sa acopere treapta din nas

 

lotus nu foloseste placa asta pentru modelul 2013 din motive de greutate( probabil nimeni nu o va folosi , nici o echipa nu o sa adauge nimic pe masina care are rol doar de frumusete)

 

ma gandesc ca si mclaren vor ridica sasiul anul asta si inevitabil vor avea si ei nasul in treapta.cica s-ar castiga cateva zecimi de secunda din treaba asta

Link to comment
Share on other sites

Au lansat "la apa" monoposturile si cei de la Ferrari, McLaren si Force India. Din fericire, ce putin pentru moment, toate arata bine, cu cea "placa" ce cosmetizeaza nasul. Nu stiu daca cei de la Lotus nu au folosit-o din motive de greutate..Daca ai citit undeva asta poate ne dai si noua un link. Ma gandesc ca oricum, cat ar putea sa cantareasca o bucata de fibra de carbon, care e oricum foarte usoara. Cred ca motivele ar putea fi si de ordin aerodinamic. Edited by Schumi
Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_E21

 

However, the E21 was launched without a modesty panel, as the team felt that it offered no aerodynamic benefit, and that the aesthetic qualities it offered were not worth the added weight, however slight the weight gain might be

 

sunt o gramada de linkuri pe net, plus ca i-am auzit spunand asta live cand au lansat masina. motivele nu sunt de ordin aerodinamic, altfel nu ar folosi-o nimeni

Link to comment
Share on other sites

Au lansat mai RedBull si Mercedes noile masini, de fapt "faceliftul" pentru sezonul 2013, au recunoscut si echipele implicate acest lucru. Nici nu aveau cum altfel e un sezon ce se joaca dupa regulile din 2012, au perfectionat pe ici pe colo in partile esentiale. Mai avem un an sa asteptam efectele noului regulament aplicabil din 2014 atunci inginerii vor porni cu niste planse albe, daca nu au si desenat deja si ultimile piulite.

 

Ar mai fi ceva, nu da bine negrul ala sub monopostul Ferrari nu ca as fi mare fan si sunt dezamagit dar are o nota de masina din pluton. Parca i-au taiat "distinctia"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.