Jump to content

Sezonul 2013 - F1


4EST

Recommended Posts

 

 

3 butoane, 4 vrajeli. daca la schumi era arta pilotajului, ce sa mai zicem Clark, Fangio, Stewart, Senna, Lauda? cand pe vremea aia murea cel putin un pilot pe sezon..

Fara suparare, dar nu poti spune despre un tip care a luat 7 titluri si a pierdut la limita cateva, un om care deĂâşine mai toate recordurile competiĂâşiei ca fĂŁcea 3 butoane 4 vrĂŁjeli. Eu pe vremea aia urmĂŁream frecvent F1 si am remarcat treburile astea. Iar in cazul in care nu stii, Schumi colaborare strâns cu Rosa Beawn, Jean Todt si echipele de ingineri a adus Ferrari pe culmea pe care a fost la vremea respectiva, pt ca el a fost un pilot foarte complex care era un bun dezvoltator.

Ca a facut greĂâ˘eala sa revinĂŁ la 40+ de ani ĂŽntr-o competiĂâşie schimbatĂŁ radical este o alta poveste, am vrut sa evidentiez altceva.

Stilul asta de piloti din ziua de azi ar fi Button si Alonso. Raikonnen este foarte bun si scoate performanĂâşa din orice, dar nu le are cu pusul umarului la dezvoltare si lucrat in echipa

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Scuzati greselile, am auto corect-ul asta stupid si am mai pocit unele cuvinte.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

chestia cu "3 butoane, 4 vrajeli" era pt poza cu volanu lui kimi. si nu am zis nimic de talentu lu schumi, dar mi s-a parut prea egoist atribuita expresia "arta pilotajului" cand inainte de el au existat piloti care conduceau fara sisteme electronice, setari, etc. :)

 

ps: nu mai scrie cu diacritice ca nu se vad pe forum.

Link to comment
Share on other sites

pai si schumi conducea fara sisteme electronice . controlul tractiunii mi se ca a fost reintrodus in 2002 sau 2003 dupa care e fost iarasi interzis prin 2007, asta dupa ce a fost interzis prima data prin 1993

 

deci toata lumea conduce fara sisteme electronice

 

sisteme electronice au fost la greu in era lui senna, care a condus doar masini pline de electronica

 

deci inante sa ne spui care e artist si de ce , mai studiaza cine si ce a condus

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

ok.

 

atunci cand schumi era la benneton ford in '94 se batea cu senna. si in primele doua curse l-a batut schumi pe senna. au aparut insa niste zvonuri ca benneton avea pe masina atunci un sistem de control al tractiunii neaprobat de fia si imbunatatit fata de celelalte sisteme de pe celalte masini concurente.

 

tu vorbesti doar de controlu tractiunii, care a fost interzis in mai multi ani, dar eu nu ma refeream doar la asta. ci de toate sistemele electronice care s-au pus pe masini.

 

vrei sa-mi spui ca poti sa compari pilotii de dupa 2000 cu pilotii din anii 50, 60, 70, 80, 90? normal ca nu exista termen de comparatie pt ca pilotii de atunci erau invatati sa conduca masinile de atunci si in opinia mea era mult mai greu ca acum. dupa aceeasi judecata daca l-ai pune pe niki lauda sau jackie stewart intr-un monopost de acum ar fi greu daca nu imposibil sa se obisnuiasca cu masinile si tehnologiile din era asta.

 

am intervenit si i-am raspuns colegului madalin pt ca nu doar schumi pilota in adevaratu sens al cuvantului in anii 90, ci si predecesorii lui nu sunt de lepadat.

Link to comment
Share on other sites

una e sa zici ca in anii 80 au inceput dezvoltarile unor sisteme gen sasiu activ sau controlu tractiunii si in 90 s-au perfectionat, dar nu poti sa zici ca erau pline de electronica asa cum sunt astea de acum. in anii 80 se incepuse dezvoltarea aerodinamicii si a sasiului sau a cockpitului, cu toate astea nu au scapat senna, villeneuve sau altii care au mai murit atunci.

 

ma rog, revenind, asta e parerea mea. si e si logic. ce tehnologii erau pe atunci si cate au aparut acum? adica crezi ca nu s-a dezvoltat deloc chestia asta?

Link to comment
Share on other sites

nu a avut ce sa se dezvolte omule totul a fost interzis de FIA. masina anului 2013 in F1 e cat se poate de raw daca vrei

 

cum nu poti sa zici ca erau pline de electronica? cand la inceputurile anilor 90 masinile de F1 erau echipate cu toate driving aidurile posibile ca in nfs

 

The 1992 Williams-Renault FW14-B which took Nigel Mansell to his drivers' championship title were even more electronic-packed than the current cars - featuring computer-controlled active suspension in addition

 

 

si pe langa alea mai avea si ABS

 

in 90 senna pe masina lui avea, controlul tractiunii, abs, suspensie activa

 

nimic din toate astea nu mai exista pe masinile de F1 de ani de zile

 

zi-mi si mie ce tehnologie este acuma pe masina de F1 care sa-l ajute pe pilot sa conduca mai bine?

 

cu ce era mai bun senna care conducea cu toate driving aidurile posibile mai bun decat vettel de exemplu care inafara de o cutie secventiala nu are nimic pe masina care sa-l ajute sa conduca mai bine

Link to comment
Share on other sites

Jerez, ziua a doua - 06.02.2013 (sursa: Mercedes)

 

 

 

Pos.

 

Driver

 

Car

 

Time

 

Laps

 

 

 

1

 

Romain Grosjean

 

Lotus

 

1:18.218

 

95

 

 

 

2

 

Paul Di Resta

 

Sahara Force India

 

1:19.003

 

95

 

 

 

3

 

Daniel Ricciardo

 

Toro Rosso

 

1:19.134

 

83

 

 

 

4

 

Mark Webber

 

Red Bull

 

1:19.338

 

101

 

 

 

5

 

Nico HĂźlkenberg

 

Sauber

 

1:19.502

 

99

 

 

 

6

 

Lewis Hamilton

 

Mercedes AMG

 

1:19.519

 

15

 

 

 

7

 

Sergio Perez

 

McLaren

 

1:19.572

 

81

 

 

 

8

 

Felipe Massa

 

Ferrari

 

1:19.914

 

78

 

 

 

9

 

Pastor Maldonado

 

Williams

 

1:20.693

 

71

 

 

 

10

 

James Rossiter

 

Sahara Force India

 

1:21.273

 

19

 

 

 

11

 

Giedo Van Der Garde

 

Caterham

 

1:21.311

 

88

 

 

 

12

 

Luiz Razia

 

Marussia

 

1:23.537

 

31

 

 

He he Grosjeam s-a dat bine daca tii cont de nr de tururi efectuate si diferenta de timp poti sa zici ca e norocos sau i-a lipsit miza cursei pentru a "faulta" pe cineva.

Link to comment
Share on other sites

Si acum sunt multe sisteme pentru controlul tractiunii, vezi filmulete de prezentare ale volanelor prezentate de Massa, Alonso, Hamilton...in care explica clar ca sunt setari diferite pe care le fac din volan pentru ploaie, start, diferite gume (si nivel de uzura) pentru a regla cuplul transmis catre roti, normal ca nu mai sunt aceleasi ca in anii 90 dar exista si acum. De ce crezi ca a castigat Brawn GP acum 3 ani fara drept de apel, fiind si o echipa noua, pentru ca a speculat toate hibele din regulament.

 

Suspenia activa a fost una din cele mai tari inovatii in F1, pe langa masurile de securitate.

Link to comment
Share on other sites

controlul tractiunii nu exista si a fost banat in 2008 ce dracu nu vreti sa intelegeti odata???

 

eu nu vorbeam de ce setari poate face masina de pe volan, eu spuneam ca in ziua de azi pilotul de formula 1 nu are nici un fel de ajutor cum aveau cei din 80/90

 

brawn gp a castigat campionatul din cauza unui difuser si astea nu sunt hibe in regulament, se numeste invoatie

Link to comment
Share on other sites

da viper ai dreptate. :thumbsup:

 

bine.. ca in anii 50 si 60 atunci era electronica la greu, dupaia s-a mai diminuat pana acum, in 2013, cand nu mai exista deloc. ma si intreb dc mai fac astia teste la greu si ce mai inventeaza, ca pe masinile de f1 nu exista nimic.

Edited by andubalauru
Link to comment
Share on other sites

am spus anii 80/90 nu anii 50/60

 

si da in anii 80/90 exista pe masinile de f1 : controlul tractiunii, suspensie activa, abs, toate astea fac masina mult mai usor de condus la limita decat in 2013

 

nimic din chestiile astea nu mai exista in 2013

 

ce nu vrei sa intelegi?

 

 

eu ma refer strict la chestiile care-l ajuta pe sofer, discutia a pornit de la faza cum ca pilotii din 80/90 erau mai buni ca aia nu aveau masinile pline de electronic aids, si defapt e chair invers, ti-am dat si quote de pe formula1.com unde iti spunea exact asta, ce mai vrei? sau chiar nu reusesti sa intelegi 3 randuri?

Link to comment
Share on other sites

prietene, daca tu crezi ca vettel era mai bun ca senna, inseamna ca te uiti la desene animate sau nu stiu. normal ca atunci aveau nevoie de abs pt ca franele nu erau asa puternice ca acum, normal ca aveau nevoie de suspensie activa pt ca era ceva nou si era marketing, dupaia s-a bagat la toate masinile.

 

spune-mi ce inseamna toate butoanele de pe volanu unei masini de f1 din prezent? ai vazut ce fel arata volanu unei masini f1 de atunci? cutie secventiala? nu taticu, atunci schimbau viteza cu o mana si cu cealalta tineau volanu la 300 km/h. acum schimba franele de pe spate pe fata si plm, si tu intrebi de ce aveau abs atunci? lasa-ma cu textele astea.

 

stai in lumea ta acolo si crezi ca masinile de acum sunt RAW, auzi tu. LOL

Link to comment
Share on other sites

ce legatura are ma abs cu franele puternice? adica acuma nu este abs pentru ca franele sunt puternice?:)))) abs nu face frana mai puternica, asta ca sa nu mori prost

 

in rest iti mai dau odata un quote de pe formula1.com poate poate intelegi

 

cars like the 1992 Williams-Renault FW14-B which took Nigel Mansell to his drivers' championship title were even more electronic-packed than the current cars - featuring computer-controlled active suspension in addition

Link to comment
Share on other sites

am spus anii 80/90 nu anii 50/60

 

si da in anii 80/90 exista pe masinile de f1 : controlul tractiunii, suspensie activa, abs, toate astea fac masina mult mai usor de condus la limita decat in 2013

 

nimic din chestiile astea nu mai exista in 2013

 

ce nu vrei sa intelegi?

 

 

eu ma refer strict la chestiile care-l ajuta pe sofer, discutia a pornit de la faza cum ca pilotii din 80/90 erau mai buni ca aia nu aveau masinile pline de electronic aids, si defapt e chair invers, ti-am dat si quote de pe formula1.com unde iti spunea exact asta, ce mai vrei? sau chiar nu reusesti sa intelegi 3 randuri?

 

 

Poate chiar asta l-a omorat pe Senna , chiar el zicea ca o sa fie multe accidente cu noile restrictii , el a murit chiar in anul acela.

Link to comment
Share on other sites

da ce face abs? poti sa franezi cu rotile bracate nu? acum nu se mai franeaza cu rotile asa pt ca franele sunt puternice si iti permit sa ai o distanta de franare mai mica deci rezulta ca poti sa franezi mai tarziu in linie dreapta. credeam ca poti sa gandesti si tu.

 

da, am citit quoteul de prima data. dar raman la parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

poti bai sa franezi cu rotile bracate si fara abs, numai e nevoie de tehnica si indemanare

 

pai daca aia de pe formula1.com iti spun una, dar tu ai parerile tale foarte bine trebuia sa spui asta de prima data nu-mi mai raceam gura

 

Poate chiar asta l-a omorat pe Senna , chiar el zicea ca o sa fie multe accidente cu noile restrictii , el a murit chiar in anul acela.

 

anul in care a murit senna a fost apogeul pentru electronic aids, era mai ceva ca in nfs, cand iti pui brake help, steering help si alea

 

da balauru nu vrea ma sa inteleaga, el are parerile lui , nu conteaza faptele

 

incet incet le-au scos pe toate ca pilotul sa aibe un rol mai activ in masina aia, nu doar sa fie pasager

Link to comment
Share on other sites

frate te inteleg. ai dreptate, controlu tractiunii nu mai e si nici abs. dar nu poti spune ca pilotu face toata treaba acum, cand astia schimba masina de la o cursa la alta. aerodinamica si setari peste setari. asta vreau sa spun. si e normal sa fie asa, f1 reprezinta totusi apogeul tehnologiei. asa a fost dintotdeauna.

 

si raman la parerea mea, in sensu ca pilotii de atunci, anii 80 si 90, ca despre asta vbim, nu erau doar pasageri. uita-te la niste curse si ai sa vezi ce fel le face capu in masina sau cat de epuizati sunt dupa cursa, la conferinta de presa. nici macar nu pot ridica cupa deasupra capului.

Link to comment
Share on other sites

uita-te la niste curse si ai sa vezi ce fel le face capu in masina sau cat de epuizati sunt dupa cursa, la conferinta de presa. nici macar nu pot ridica cupa deasupra capului.

Mda, intr-adevar, erau mai solicitati pilotii pe vremuri. La o cursa, parca Mansell sau Senna era atat de obosit incat abia s-a descurcat la festivitatea de premiere. Acum pilotii sunt veseli, glumesc dupa cursa, par fresh. Sa fie in asa buna conditie fizica?

Edited by djtaotao
Link to comment
Share on other sites

dar scuza-ma ce are una de-a face cu alta? pilotul nu face tot pentru ca masina e aerodinamica si are multe setari? pai chiar nu are nici o legatura una cu alta

 

deageaba are multe setari daca nu stii ce sa faci cu ele, degeaba poti schimba balansul la frana de pe fata pe spate sau viceversa cand nu simti masina si sesizesi chestiile astea

 

ideea e urmatoarea , in 2013 pilotul conduce masina aia fara nici un fel de ajutor, singura chestie care poti sa spui ca ii face viata mai usoara e cutia secventiala, in rest totul vine de la sofer de la simturile lui de la talentul lui.

 

a si sa-ti mai spun un secret , masina ta personala e mai aerodinamica decat masina de F1...cu mult :p

 

Mda, intr-adevar, erau mai solicitati pilotii pe vremuri. La o cursa, parca Mansell sau Senna era atat de obosit incat abia s-a descurcat la festivitatea de premiere. Acum pilotii sunt veseli, glumesc dupa cursa, par fresh. Sa fie in asa buna conditie fizica?

 

da, sunt intr-o conditie foarte buna incomparabila cu politii de pe vremuri, si asta din cauza ca si ecest segment evolueaza. au regimurile , lor exercitiile lor...

Link to comment
Share on other sites

Comparati mere cu pere sau mai rau cu banane, ce treaba au generatiile diferite. Pana si in fotbal unde tot echipamentul e o banala minge nu ai cum sa pui egal intre jucatori de generatii diferite de ce s-ar chinui sa faca cineva comparatii in F1.

 

E greu sa il compari pe Alonso cu Vettel si au in comun cateva campionate bune cred ca cine face astfel de topuri nu prea stie ce inseamna cu adevarat F1 si doar se joaca cu ideiile.

Link to comment
Share on other sites

hai sa revenim la oile noastre, si anume la sezonul 2013 :)

Am inteles ca Viper considera ca masinile de acum nu au electronica si balaurii considera invers !

 

Eu zic ca acum au multa electronica, dar altfel, mai mult monitorizare si interventie la mai putine componente ale motorului. Plus ca electronica motorului e la fel la toti, difera maparea care si-o face/modifica fiecare cum vrea din volan

 

Hai sa comentam rezultatele de ieri. Ferrari cel mai rapid - ce ziceti de asta?

Link to comment
Share on other sites

hai sa revenim la oile noastre, si anume la sezonul 2013

Am inteles ca Viper considera ca masinile de acum nu au electronica si balaurii considera invers !

 

Eu zic ca acum au multa electronica, dar altfel, mai mult monitorizare si interventie la mai putine componente ale motorului. Plus ca electronica motorului e la fel la toti, difera maparea care si-o face/modifica fiecare cum vrea din volan

 

Hai sa comentam rezultatele de ieri. Ferrari cel mai rapid - ce ziceti de asta?

Se anunĂâşa un sezon interesant

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.