Jump to content

BMW E60 cu perne de aer?


dj_rzn

Recommended Posts

Am vazut pe net de vanzare, si mai nou si un topic la un coleg despre perne de aer pe BMW E60\E61, prima data am zis ca o fi vreo greseala dar cred ca e imposibil sa fie aceeasi in 2 locuri. A mers cineva cu unul pe perne? Cum este? Se poate face retrofit la asa ceva?
Link to comment
Share on other sites

Da numai e 61 are, dar e de cacao ca se cam strica si costa 700e un compresor.

 

 

Nu-i adevarat, atata timp cat compresorul nu este solicitat, nu are ce sa se strice. Eu am avut o perna piscata si scapa mereu aer si mi-o punea pe burta doar atunci cand masina era oprita; am mers cu ea asa mai bine de o luna si la fiecare pornire a masinii, pornea si compresorul pt a ridica masina la nivel, si nu s-a mai stricat.

Link to comment
Share on other sites

pernele mele nu pierd dar la fiecare pornire a motorului porneste si compresorul (al meu se aude e mai zgomotos, cam ca un frigider) poate pt reglaje de nivel. Mie de 2 ani imi arata la jumatate din porniri eroarea aceea pe bord. Am intrebat la bmw si au spus ca e obosit compresorul. La tine daca nu rezolvi cu perna, e posibil sa urmeze compresorul pt ca oboseste precis.
Link to comment
Share on other sites

pernele mele nu pierd dar la fiecare pornire a motorului porneste si compresorul (al meu se aude e mai zgomotos, cam ca un frigider) poate pt reglaje de nivel. Mie de 2 ani imi arata la jumatate din porniri eroarea aceea pe bord. Am intrebat la bmw si au spus ca e obosit compresorul. La tine daca nu rezolvi cu perna, e posibil sa urmeze compresorul pt ca oboseste precis.

 

Din cate stiu, nu prea e normal asa ceva, pt ce reglaj de nivel sa porneasca daca masina nu se clinteste? tu sigur ai vreo scapare de aer pe undeva. Daca instalatia de aer nu are scapari, compresorul NU trebuie sa porneasca, exceptie facand doar atunci cand incarci porbagajul cu obiecte mai grele si masina se lasa.

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu pornitul compresorului e relativa. De exemplu astazi au fost 3 grade afara si nu a pornit compresorul, insa alaltaieri la - 13 a functionat cam 20 sec. Fara greutati suplimentare si fara schimbarea pozitiei de parcare. Cand acumulatorul este slab am observat ca apar problemele la suspensia pneumatica.
Link to comment
Share on other sites

Treaba cu pornitul compresorului e relativa. De exemplu astazi au fost 3 grade afara si nu a pornit compresorul, insa alaltaieri la - 13 a functionat cam 20 sec. Fara greutati suplimentare si fara schimbarea pozitiei de parcare. Cand acumulatorul este slab am observat ca apar problemele la suspensia pneumatica.

 

 

Ciudat pt ca faza cu bateria am patit-o si eu,chiar foarte grav...in sensul ca am descarcat bateria complet (dintr-o prostie) insa suspensia de pe puntea spate nici nu s-a clintit. Repet,eu asa stiu, ca daca instalatia de aer nu are scapari,compresorul de aer nu are de ce sa porneasca, pur si simplu nu vad motivul...pt ce porneste,cui mai pompeaza aer daca pernele sunt la nivel?

Link to comment
Share on other sites

pernele le-am verificat la bmw si circuitul. Si masina am lasat-o si 2 sapt nemiscata fara sa se lase vreun pic. Eu cred ca aproape la fiecare pornire isi fac o calibrare. Dar stiti cumva unde este filtrul de aer al compresorului?

 

 

Nu stiu sigur sa-ti spun, din cate am inteles ar fi chiar pe compresor, asa am mai auzit...

Link to comment
Share on other sites

eu m-am si uitat si am bagat si mana pe deasupra lui fara sa-l scot din suruburi si nu am gasit nimic. Am vazut in schimb un furtun de cauciuc mai gros negru prin care probabil se alimenteaza cu aer si care se duce in sus pe langa aripa de plastic si se pierde undeva unde nu mai vad.

 

 

Aia este conducta ce duce spre perne si le alimenteaza cu aer; la capatul acestui furtun se afla o supapa care se imbina cu supapa pernei. Daca dai placajul de dupa bancheta la o parte (nu ala mare,celalalt care ramane fix) ai sa vezi furtunul legat la o perna si din perna aia mai pleaca un furtun spre cealalta.

Link to comment
Share on other sites

Ciudat pt ca faza cu bateria am patit-o si eu,chiar foarte grav...in sensul ca am descarcat bateria complet (dintr-o prostie) insa suspensia de pe puntea spate nici nu s-a clintit. Repet,eu asa stiu, ca daca instalatia de aer nu are scapari,compresorul de aer nu are de ce sa porneasca, pur si simplu nu vad motivul...pt ce porneste,cui mai pompeaza aer daca pernele sunt la nivel?

 

 

Singura explicatie care ar fi e ca la temperaturi scazute se comprima aerul din perne din aceasta cauza porneste si compresorul. Sa zicem ca se intampla asta, insa daca de la o zi la alta de la - 13 ajunge la + 6, ce se intampla cu surplusul de aer? Din septemprie si pana in decembrie cand a dat frigul nu am avut probleme. Nu stiu ce sa zic....

Cat priveste problema colegului, eu inclin sa cred ca subansamblele sunt bune, dar compresorul nu baga aer.

Link to comment
Share on other sites

pernele mele nu pierd dar la fiecare pornire a motorului porneste si compresorul (al meu se aude e mai zgomotos, cam ca un frigider) poate pt reglaje de nivel. Mie de 2 ani imi arata la jumatate din porniri eroarea aceea pe bord. Am intrebat la bmw si au spus ca e obosit compresorul. La tine daca nu rezolvi cu perna, e posibil sa urmeze compresorul pt ca oboseste precis.

 

inseamna ca ceva este defect.

 

Nu porneste decat cand este cazul, respectiv cand se "lasa masina" sub o anumita limita.

 

De exemplu, la mine la E61 porneste numai cand este ridicata de fata stanga sa spunem, si greutatea masini este preluata de puntea spate, dreapta. Atunci compresorul porneste si umfla perna din dreapta pt a tine la nivel masina. A mai pornit o data cand m-am suit cu jumatate de masina pe o bordura f inalta si atunci a umflat pe stanga, partea care era mai jos decat restul masinii.

 

Nu am incercat sa o incarc pana la refuz sa vad cand porneste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Eu am auzit compresorul functionand cand masina era oprita, incuiata.

Prima oara nici nu am inteles ce se aude (cu toate ca sunetul era clar specific unei pompe pneumatice)

Dupa ceva timp nu s'a mai auzit nici compresorul, nici nu s'a mai ridicat masina.

Nu stiu daca ar fi din cauza unui drum mai rau pe care am mers sau poate are legatura cu bateria pe care am schimbat-o. Ea fiind noua - n-ar trebui, dar imediat dupa schimbare..mi'a aparut eroarea in bord.

Este un E61 din 2008.

Inca nu am rezolvat-o.

Daca cineva are o sugestie sau indrumare in privinta service-ului / mecanicului..as aprecia mult un raspuns.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.