Jump to content

Consum FOARTE mare de ulei + spuma galbena, in ulei


ayrton2388

Recommended Posts

Am un e46 coupe, NFL, motor de 2L, 143 cp, 147 000 km. Il am de prin octombrie. A fost facut schimbul de ulei, filtre, etc. Dupa 1 luna, s-a aprins beculetul galben, ce indica nivelul uleiului. M-am uitat, si intr-adevar, nivelul pe joja era la minim. Am completat cu 1,5L de ulei. Mobil, 10w40.

 

De atunci, din 2 in 2 saptamani, tot se aprinde beculetul, si trebuie sa completez cu ulei. In vreo 3 luni, in care am facut nici 4000 km, am pus vreo 5 litri de ulei. M-am uitat sub masina, nici o pata, nimic. M-am uitat la fumul de esapament... nu mi s-a parut nimic iesit din comun, deoarece toate masinile scot iarna fum, din cauza temperaturii.

Totusi, cand ma uit in baia de ulei, pe joja,e un ulei galben, cu foarte multa spuma.

 

Aveti careva vreo idee, ce poate fi? Nu ma deranjeaza sa dau bani pe 2l de ulei pe luna, dar nu mi se pare normal, si "sanatos", pt motor.

Link to comment
Share on other sites

Verifica cum stai cu nivelul antigelului si vezi daca nu cumva ai ulei in antigel.....pentru ca atunci este ceva in neregula cu garnitura de chiulasa si ajunge uleiul in apa (si invers, de si o potentiala cauza a spumei in ulei).

 

Spuma in ulei mai poate aparea si datorita temperaturilor/drumurilor scurte/ulei de proasta calitate....etc

 

 

Legat de consumul de ulei....este foarte mare, insa ar trebui sa citesti si alte experiente similare, de pe forum(e simplu cu un search pe forums dupa cuvinte cheie gen consum ulei, etc), mai ales daca ai motor N42(entru ca asta inteleg eu ca ai pe masina, motorul de 2 litri/4 cilindri si 143 cp; eu iti sugerez sa mai arunci un ochi si aici, si in cazul in care ai un N42 sa pui un ulei gen 0w40, 0w30....in nici un caz 10w40:

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103624-schimbare-simeringuri-supape/page__hl__schimbare+semeringuri+supape__st__20

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/103378-m54b22-consum-ulei/

Link to comment
Share on other sites

Ahh acum am citit atent 10w40... Aia clar nu e de bine .. ;eugen la ce te refereai ca spuna mai poate aparea de la drumuri scurte / temp sau ulei? Adik daca merg in fiecare zi 3 km cu masina sau distante scurte ii fac rau?

pai eu cred ca se formeaza un pic de condens atunci cand e foarte frig, motorul se incalzeste, apoi masina sta....cat despre mersul pe distante scurte, cred ca mai era un topic pe aici cu uzura partilor componente versus km parcursi/distante scurtem atunci cand motorul nu se incalzeste.....insa relax, e doar o masina si e facuta sa mearga si iarna si vara, si in plus nu o sa o tii 100 ani.

Link to comment
Share on other sites

s-a mai discutat de spuma ...in special pe busonul de ulei .Condens din porniri la rece . Posibil! Totusi daca nu consuma uleiul unde pleaca , masina are in sistemul racire doar ulei ? :)) .Plus ca trebuia sa o ia razna temperatura . Eu as merge tot pe simeringuri si fum la greu pe evacuare dar nu sesizeaza acum , e si normal . 10w40 e naspa pt N42 . Probabil caraie de rupe la porniri la rece . :) . Citeste topicurile alea . Si schimba cu ulei Castrol 0w40 FST .
Link to comment
Share on other sites

Ms mult de tot de raspunsuri. Temperatura e normala, niciodata nu a crescut. Dupa ulei in antigel, e destul de greu sa ma uit, nu prea se vede, trebuie sa incerc odata la lumina zilei, si cu o lanterna, ceva. Nu am vazut sa dispara antigel, desi nu bag mana in foc. Erori in bord nu am.

 

In legatura cu caraitul la porniri la rece, etc. Nu mi se pare sa caraie nimic, din cate aud, e totul perfect normal. Spuma de ulei nu e doar pe buson, e destul de multa si pe joja.

Am mai intrebat 2-3 persoane, si ele au zis tot de segmenti sau garnitura de _chiulasa_. Ar trebui totusi sa o duc la un mecanic, cat de curand.

 

In cazul in care trebuie schimbati segmentii sau garnitura de _chiulasa_, aveti idee la cat s-ar ridica pretul? piese + manopera? doar asa, informativ, sa nu ma jecmaneasca vreun mecanic chiar ca pe ultimul fraier.

Link to comment
Share on other sites

pe capac si pe joja daca ai este de la ulei prost , daca ai din abundenta e alta poveste

in 2 masini diferite am bagat castrol si in amandoua a facut spuma , e un ulei excelent n-am ce spune

 

Intamplarea face ca am avut vreo 4 masini si cu ultima 5 + care mai sunt prin familie opel, vw, bmw,.. si am castrol si nu are spuma si bag de 4 ani si recunosc ca am incercat si aral si alte uleiuri dar nici cu castrol nu am prob , acu depinde si de unde iei si cum se nimereste..:) si ultima oara am bagat in bmw n42 castrol 0w40 sport si am facut pana acum 2000km si nu a disparut nici ulei si nu am vazut acest tip de spuma inca:)

Link to comment
Share on other sites

Totusi, sa iei in calcul si ca folosesti uleiul nepotrivit; in prima faza poate verifici antigelul si cand te duci la mecanic schimba uleiul/filtrul de ulei cu ulei potrivit pentru motorul tau : 0w40, 0w30, asta daca ai motor N42; citeste problemele specifice motorului ...gen valva PCV, scurgeru ulei pe la garnituri (gen garnitura pompa vacuum) si apoi incepi sa te gandesti la garnitura chiulasa; daca pastrezi uleiul actual nu faci decat sa agravezi poate o serie de probleme(in special la pornirea la rece); segmentii..........totusi cam greu de crezut.........
Link to comment
Share on other sites

Totusi, sa iei in calcul si ca folosesti uleiul nepotrivit; in prima faza poate verifici antigelul si cand te duci la mecanic schimba uleiul/filtrul de ulei cu ulei potrivit pentru motorul tau : 0w40, 0w30, asta daca ai motor N42; citeste problemele specifice motorului ...gen valva PCV, scurgeru ulei pe la garnituri (gen garnitura pompa vacuum) si apoi incepi sa te gandesti la garnitura chiulasa; daca pastrezi uleiul actual nu faci decat sa agravezi poate o serie de probleme(in special la pornirea la rece); segmentii..........totusi cam greu de crezut.........

+1 , alt ulei 0w30 0w40, valva pcv si daca nu si nu semeringuri supape :(, sa ne tii la curent ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

intradevar consumul de ulei e foarte mare in ce priveste spuma de pe joja de ulei sau capac eu zic sa ne uitam fiecare.ar insemna sa golim magazinele de garnituri chiulasa!cand intra apa in ulei tot uleiul i-si schimba culoarea devenind cafeniu!logic ar fi sa dispara antigelu iar el zice ca nu are probleme de genu!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

mobil 1 e cel mai prost ulei care exista am bagat si eu in N42 0w40 si pana si ala facea spume dar nu aveam consum de ulei.

 

deci si prin urmare spuma e de la condens si consumul de ulei e tot de la ulei + eventuale garnituri colmatate(garnitura baie,simeringuri etc)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Am gasit acum si eu asa ceva,urme de spuma galbena pe ulei.. Pe`asta chiar nu o stiam.. Ulei,intr`adevar,am unul cam aiurea pentru N42,nu am apucat sa`i fac inca schimbarea cu uleiul potrivit gen 0w40 pentru ca am vrut sa vad daca imi mai consuma dupa ce am schimbat semeringurile,dat fiind ca mi`a pierdut cam mult ulei si pe drumul de intoarcere de la Bucuresti (300 ml la 300 km !). Plecari fac destul de des dimineata si noaptea cand vin/plec de la/spre munca cand e bruma pe masina. Drum parcurg foarte putin pe vremea aia,aprox 1 km spre casa,apuca sa se aseze relantiul la 700 si plec... Doar uleiul sa fie oare cauza?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.