Jump to content

Achizitie Z3


Zelin

Recommended Posts

Salutare , tocmai ce mi-am facut cont aici in speranta de a primii cateva raspunsuri. Vreau sa achizitionez un Z3 (dupa 99)si as vrea sa imi recomandati o motorizare buna, fiabila cu consumuri decente. Ceva la 2.0. Am inteles ca sunt mai multe motorizari cu diferite avantaje si dezavantaje. Nu ma dau in vant dupa motoare prea mari . Momentan detin un 406 Coupe 2.0 140 cai si sunt mai mult decat suficienti pentru o masina de plimbari scurte dar si drumuri lungi . Am facut aproape toata europa cu ea si sunt multumit . Consumul momentan pe timp de iarna in oras este de 11 lintri la suta de km . Pe autostrazi la un drum de aproape 3000 Km am scos 8.5 consum mediu. NU vreau sa sar peste aceste consumuri cu un Z3. Ulterior vreau neaparat HardTop pentru ca sa ma pot bucura de ea in siguranta aproape tot anul. Presupun ca oricand pot da jos hardtop-ul si sa o fac decapotabila, eventual ii pun soft top sa nu ma prinda ploaia. Ideal ar fi sa dau masina mea + diferenta .
Link to comment
Share on other sites

Conform criteriilor tale de mai sus, ai doua optiuni:

- BMW Z3 2.0, motor M52 2.0 litri 150 CP

- BMW Z3 2.2, motor M54 2.2 litri, 170 CP

 

Statistic, ambele modele consuma in medie cam tot atat:

http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/45-Z3.html?constyear_s=1999&power_s=150&power_e=150&powerunit=2

http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/45-Z3.html?constyear_s=1999&power_s=170&power_e=170&powerunit=2

Media de consum inseamna combinat, oras / in afara, pe o perioada lunga de timp.

 

Eu iti recomand sa cauti modelul al doilea, Z3 2.2. Consider ca motorul M54 este mai reusit decat M52.

Gaseste o masina cat mai bine ingrijita si cu rulaj cat mai mic. Nu-mi dau seama ce gasesti acum pe piata din Romania, dar s-ar putea sa ajungi la concluzia ca trebuie sa aduci una rulata din strainatate.

Singurul dezavantaj al motorului M54: Vei plati semnificativ mai mult impozit anual, intrucat motoarele peste 2.0 litri sunt taxate "regeste", dar fara sa intri intr-o categorie de impozitare care sa te spolieze.

 

De asemenea, daca iti permiti, ar fi o idee buna ca Z3-ul sa fie masina de primavara / vara / toamna, dar iarna sa-l cruti si sa folosesti o a doua masina - macar una ieftina, de mic litraj. Dupa cum sunt "intretinute" drumurile si cum se circula la noi iarna, Z3-ul se va harbui destul de repede.

Link to comment
Share on other sites

Mersi pt raspuns. Intre seria 3 (2000 -2004) si Z3 , in afara de faptul ca in Z3 stau pai aproape de pamant sunt diferente mari la cum se comporta masina pe asfalt? In cazul in care ma prinde ninsoarea pe autostrada sau orice alta strada ma descurc la fel ca orice alt bmw ?
Link to comment
Share on other sites

La puntea din fata, suspensiile Z3-urilor, seriei 3 E46 (1998-2005), seriei 3 E36 (1991-1999) si seriei 3 E30 (1983-1992) sunt identice dpdv conceptual.

La puntea spate insa, difera. Seria 3 E46 si seria 3 E36 au suspensie mai moderna (multilink), pe cand Z3 a mostenit suspensia tip "semi-trailing arms" a seriei 3 E30 (1983-1992). Este o ciudatenie, pentru ca Z3 este construit pe platforma seriei 3 E36.

 

Ca urmare, puntea spate de la Z3 este ceva mai putin precisa, iar controlul masinii poate fi pierdut mai usor, la limita, in comparatie cu E46 / E36.

Pe de alta parte, suspensia puntii spate de la Z3 este mai usor de reparat (fiind mai simpla), iar unii soferi o apreciaza mai mult tocmai datorita nervozitatii acesteia.

 

Atat timp cat nu te ocupi de efecte speciale pe drumurile publice, nu cred ca vei observa vreo diferenta in sens negativ, la Z3 fata de E46.

 

In ceea ce priveste zapada, intrucat Z3 este ceva mai instabil de spate, probabil ca te vei descurca un pic mai greu decat cu un E46. Mai mult, in comparatie cu o masina cu tractiune fata, comportamentul pe zapada al unui Z3 este in general inferior.

Link to comment
Share on other sites

La puntea din fata, suspensiile Z3-urilor, seriei 3 E46 (1998-2005), seriei 3 E36 (1991-1999) si seriei 3 E30 (1983-1992) sunt identice dpdv conceptual.

La puntea spate insa, difera. Seria 3 E46 si seria 3 E36 au suspensie mai moderna (multilink), pe cand Z3 a mostenit suspensia tip "semi-trailing arms" a seriei 3 E30 (1983-1992). Este o ciudatenie, pentru ca Z3 este construit pe platforma seriei 3 E36.

 

Ca urmare, puntea spate de la Z3 este ceva mai putin precisa, iar controlul masinii poate fi pierdut mai usor, la limita, in comparatie cu E46 / E36.

Pe de alta parte, suspensia puntii spate de la Z3 este mai usor de reparat (fiind mai simpla), iar unii soferi o apreciaza mai mult tocmai datorita nervozitatii acesteia.

 

Atat timp cat nu te ocupi de efecte speciale pe drumurile publice, nu cred ca vei observa vreo diferenta in sens negativ, la Z3 fata de E46.

 

In ceea ce priveste zapada, intrucat Z3 este ceva mai instabil de spate, probabil ca te vei descurca un pic mai greu decat cu un E46. Mai mult, in comparatie cu o masina cu tractiune fata, comportamentul pe zapada al unui Z3 este in general inferior.

 

 

Bestiale cu hardtop si acele jante !post-59821-0-47021200-1358802062_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salutare , tocmai ce mi-am facut cont aici in speranta de a primii cateva raspunsuri. Vreau sa achizitionez un Z3 (dupa 99)si as vrea sa imi recomandati o motorizare buna, fiabila cu consumuri decente. Ceva la 2.0. Am inteles ca sunt mai multe motorizari cu diferite avantaje si dezavantaje. Nu ma dau in vant dupa motoare prea mari . Momentan detin un 406 Coupe 2.0 140 cai si sunt mai mult decat suficienti pentru o masina de plimbari scurte dar si drumuri lungi . Am facut aproape toata europa cu ea si sunt multumit . Consumul momentan pe timp de iarna in oras este de 11 lintri la suta de km . Pe autostrazi la un drum de aproape 3000 Km am scos 8.5 consum mediu. NU vreau sa sar peste aceste consumuri cu un Z3. Ulterior vreau neaparat HardTop pentru ca sa ma pot bucura de ea in siguranta aproape tot anul. Presupun ca oricand pot da jos hardtop-ul si sa o fac decapotabila, eventual ii pun soft top sa nu ma prinda ploaia. Ideal ar fi sa dau masina mea + diferenta .

 

Salut,

 

Cred ca am discutat si pe email. Oricum, bine ai venit pe forum!

 

In primul rand vreau sa spun ca decizia de a achizitiona unul fabricație dupa 1999 te face din start sa beneficiezi de ultima restilizare a Z3-ului (cea mai importanta fiind, ĂŽn opinia mea, forma de coapsa conturata a aripilor spate, care face Zet-ul mult mai aspectuos).

 

O alta decizie buna in opinia mea este aceea de a opta pentru o motorizare de minim 2.0 litri. Am avut douĂŁ motorizari, pe cea de 116 CP și cea de 150 CP (actuala). Sunt foarte atent cu mașinile mele și niciodata nu le-am abuzat ĂŽn vreun fel, ĂŽnsa 116 CP a fost o dezamĂŁgire. Important, mai ales dacĂŁ vei face cĂŁlĂŁtorii lungi. Comparativ (pentru mine), Maxda MX5 1.6 / 110 CP (avutĂŁ anterior) era mult mai rapidĂŁ și plĂŁcutĂŁ la condus. Acum, Z3 2.0 / 150 CP cred ca reparĂŁ ceva la capitolul asta, aducând ceva mai multĂŁ performanțĂŁ, la un consum decent (cĂŁ doar la asta ne raportĂŁm mereu, impozitul ĂŽn cazul ĂŁsta fiind același).

 

Consumul obținut de mine pe distanțe mai semnificative s-a situat, conform computerului de bord, de la 6,5 litri (cel mai mic ĂŽnregistrat de mine, mers pânĂŁ ĂŽn 100 km/h și atent la indicatiile "pasagerei" din dreapta) și cĂŁtre 8 litri, calculat pe distanțe mai scurte, când am "alergat-o" un pic pe autostradĂŁ.

Ăn oraș nu l-am calculat, pentru ca l-am folosit rar (ĂŽn jurul a 11-12 litri, +/-, depinde și de oraș și de stilul de condus).

 

Despre fiabilitate, nu pot spune decât cĂŁ am avut o singurĂŁ problemĂŁ, comunĂŁ pentru majoritatea Z3-urilor (sursa forumuri SUA/UK), și anume fulia ventilatorului (care a crĂŁpat puțin dezvoltând un zgomot abia perceptibil), corp comun cu pompa de apĂŁ. Cred ca reparația a fost 500 lei, care a inclus și cureaua de accesorii schimbatĂŁ, toatĂŁ manopera inclusĂŁ. La mulți cedeazĂŁ pompa de apĂŁ prima, cred cĂŁ ĂŽn cazul meu, i-am luat-o ĂŽnainte. Alte probleme nu.

 

Despre motorul de 2.2 nu pot spune nimic, Aitilop pare mai documentat. Eu cred cĂŁ dacĂŁ nu ar fi impozitul ĂŁsta idiot, poate am vedea mai multe pe la noi. Nici mie nu mi-ar displace :angel: dar 2.0/150 CP cred cĂŁ oferĂŁ un minim decent.

 

Iarna, nu am mers cu Z3-ul și nu pot spune nimic. Nici cauciucuri de iarnĂŁ nu am și .. nu ĂŽl pot scoate. Deși un drĂŁcușor mĂŁ tot ispitește ... :girl_devil:

 

Cam asta a fost experiența mea, pe scurt, dacĂŁ mai pot ajuta cu ceva, cu mare plĂŁcere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Cred ca am discutat si pe email. Oricum, bine ai venit pe forum!

 

In primul rand vreau sa spun ca decizia de a achizitiona unul fabricație dupa 1999 te face din start sa beneficiezi de ultima restilizare a Z3-ului (cea mai importanta fiind, ĂŽn opinia mea, forma de coapsa conturata a aripilor spate, care face Zet-ul mult mai aspectuos).

 

O alta decizie buna in opinia mea este aceea de a opta pentru o motorizare de minim 2.0 litri. Am avut douĂŁ motorizari, pe cea de 116 CP și cea de 150 CP (actuala). Sunt foarte atent cu mașinile mele și niciodata nu le-am abuzat ĂŽn vreun fel, ĂŽnsa 116 CP a fost o dezamĂŁgire. Important, mai ales dacĂŁ vei face cĂŁlĂŁtorii lungi. Comparativ (pentru mine), Maxda MX5 1.6 / 110 CP (avutĂŁ anterior) era mult mai rapidĂŁ și plĂŁcutĂŁ la condus. Acum, Z3 2.0 / 150 CP cred ca reparĂŁ ceva la capitolul asta, aducând ceva mai multĂŁ performanțĂŁ, la un consum decent (cĂŁ doar la asta ne raportĂŁm mereu, impozitul ĂŽn cazul ĂŁsta fiind același).

 

Consumul obținut de mine pe distanțe mai semnificative s-a situat, conform computerului de bord, de la 6,5 litri (cel mai mic ĂŽnregistrat de mine, mers pânĂŁ ĂŽn 100 km/h și atent la indicatiile "pasagerei" din dreapta) și cĂŁtre 8 litri, calculat pe distanțe mai scurte, când am "alergat-o" un pic pe autostradĂŁ.

Ăn oraș nu l-am calculat, pentru ca l-am folosit rar (ĂŽn jurul a 11-12 litri, +/-, depinde și de oraș și de stilul de condus).

 

Despre fiabilitate, nu pot spune decât cĂŁ am avut o singurĂŁ problemĂŁ, comunĂŁ pentru majoritatea Z3-urilor (sursa forumuri SUA/UK), și anume fulia ventilatorului (care a crĂŁpat puțin dezvoltând un zgomot abia perceptibil), corp comun cu pompa de apĂŁ. Cred ca reparația a fost 500 lei, care a inclus și cureaua de accesorii schimbatĂŁ, toatĂŁ manopera inclusĂŁ. La mulți cedeazĂŁ pompa de apĂŁ prima, cred cĂŁ ĂŽn cazul meu, i-am luat-o ĂŽnainte. Alte probleme nu.

 

Despre motorul de 2.2 nu pot spune nimic, Aitilop pare mai documentat. Eu cred cĂŁ dacĂŁ nu ar fi impozitul ĂŁsta idiot, poate am vedea mai multe pe la noi. Nici mie nu mi-ar displace :angel: dar 2.0/150 CP cred cĂŁ oferĂŁ un minim decent.

 

Iarna, nu am mers cu Z3-ul și nu pot spune nimic. Nici cauciucuri de iarnĂŁ nu am și .. nu ĂŽl pot scoate. Deși un drĂŁcușor mĂŁ tot ispitește ... :girl_devil:

 

Cam asta a fost experiența mea, pe scurt, dacĂŁ mai pot ajuta cu ceva, cu mare plĂŁcere.

 

 

 

Da , am vb pe mail. M-am dat cu mx5 110 cp si mi-a placut senzatia. Dar trag spre Z3 pt ca e mai masculina mai nemeasca. In opinia mea e mai frumoasa decat Z4 sau orice alt cabrio fara sa luam in considerare masinile exotice.

Eu peste o luna plec in sudul frantei pentru cateva saptamani, ideea mea era sa plec cu un Z3 pe care poate sa il dau acolo . In Franta sunt mai scumpe si mai apreciate. Un Z3 ingrijit se da cu 8000 Fara nici o problema. Referitor la ce am discutat pe mail , sunt deschis catre alte `negocieri` (Cash sau orice altceva ai nevoie)

Link to comment
Share on other sites

La puntea din fata, suspensiile Z3-urilor, seriei 3 E46 (1998-2005), seriei 3 E36 (1991-1999) si seriei 3 E30 (1983-1992) sunt identice dpdv conceptual.

La puntea spate insa, difera. Seria 3 E46 si seria 3 E36 au suspensie mai moderna (multilink), pe cand Z3 a mostenit suspensia tip "semi-trailing arms" a seriei 3 E30 (1983-1992). Este o ciudatenie, pentru ca Z3 este construit pe platforma seriei 3 E36.

 

Ca urmare, puntea spate de la Z3 este ceva mai putin precisa, iar controlul masinii poate fi pierdut mai usor, la limita, in comparatie cu E46 / E36.

Pe de alta parte, suspensia puntii spate de la Z3 este mai usor de reparat (fiind mai simpla), iar unii soferi o apreciaza mai mult tocmai datorita nervozitatii acesteia.

 

Atat timp cat nu te ocupi de efecte speciale pe drumurile publice, nu cred ca vei observa vreo diferenta in sens negativ, la Z3 fata de E46.

 

In ceea ce priveste zapada, intrucat Z3 este ceva mai instabil de spate, probabil ca te vei descurca un pic mai greu decat cu un E46. Mai mult, in comparatie cu o masina cu tractiune fata, comportamentul pe zapada al unui Z3 este in general inferior.

 

 

Vreau sa te contrazic, Z3-ul este un utilaj de dezapezire veritabil :D

Merge pe zapada in mare fel, m-a scos din niste locuri de unde nu credeam ca mai poate iesi un BMW.

Acesta este vechiul meu Z3, 1.9 4 pistoane M44, LSD + anvelope de iarna bune, se poate vedea in lumina farurilor zapada de 10 cm de pe jos:

(faceti abstractie de conversatia telefonica :D ) https://www.youtube.com/watch?v=zatawr22nmo

 

PS: are puntea mostenita de la E30 din motive de spatiu, multilink-ul de E36 ocupa mai mult si ar fi fost mai dificil de adaptat pe un roadster asa mic.

Edited by babanu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Evident, am trecut la un alt Z3 mai mare, mai nou, mai accesorizat :pardon: (vezi ca am poze cu el la sectiunea bazar)

Este greu sa renunti la el odata ce l-ai avut...

Iar de controlat este super simplu in special daca ai LSD, puntea aceea de E30 este grozava daca vrei sa te distrezi. Defapt se vede si pe filmare, am reusit sa o controlez si sa nu iau niciun stalp sau bordura :LMAO:

(un mic test Tiff Needell despre control

)

 

Totusi ti-as da un sfat, cumpara un Z3 cu cel mai mare motor pe care il poti gasi (daca vrei sa-l pastrezi pentru tine)(sau macar rezerva-ti inca 600Eur pentru un upgrade la 2.8 daca il cumperi in 4 pistoane)

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Cred ca am discutat si pe email. Oricum, bine ai venit pe forum!

 

In primul rand vreau sa spun ca decizia de a achizitiona unul fabricație dupa 1999 te face din start sa beneficiezi de ultima restilizare a Z3-ului (cea mai importanta fiind, ĂŽn opinia mea, forma de coapsa conturata a aripilor spate, care face Zet-ul mult mai aspectuos).

 

O alta decizie buna in opinia mea este aceea de a opta pentru o motorizare de minim 2.0 litri. Am avut douĂŁ motorizari, pe cea de 116 CP și cea de 150 CP (actuala). Sunt foarte atent cu mașinile mele și niciodata nu le-am abuzat ĂŽn vreun fel, ĂŽnsa 116 CP a fost o dezamĂŁgire. Important, mai ales dacĂŁ vei face cĂŁlĂŁtorii lungi. Comparativ (pentru mine), Maxda MX5 1.6 / 110 CP (avutĂŁ anterior) era mult mai rapidĂŁ și plĂŁcutĂŁ la condus. Acum, Z3 2.0 / 150 CP cred ca reparĂŁ ceva la capitolul asta, aducând ceva mai multĂŁ performanțĂŁ, la un consum decent (cĂŁ doar la asta ne raportĂŁm mereu, impozitul ĂŽn cazul ĂŁsta fiind același).

 

Consumul obținut de mine pe distanțe mai semnificative s-a situat, conform computerului de bord, de la 6,5 litri (cel mai mic ĂŽnregistrat de mine, mers pânĂŁ ĂŽn 100 km/h și atent la indicatiile "pasagerei" din dreapta) și cĂŁtre 8 litri, calculat pe distanțe mai scurte, când am "alergat-o" un pic pe autostradĂŁ.

Ăn oraș nu l-am calculat, pentru ca l-am folosit rar (ĂŽn jurul a 11-12 litri, +/-, depinde și de oraș și de stilul de condus).

 

Despre fiabilitate, nu pot spune decât cĂŁ am avut o singurĂŁ problemĂŁ, comunĂŁ pentru majoritatea Z3-urilor (sursa forumuri SUA/UK), și anume fulia ventilatorului (care a crĂŁpat puțin dezvoltând un zgomot abia perceptibil), corp comun cu pompa de apĂŁ. Cred ca reparația a fost 500 lei, care a inclus și cureaua de accesorii schimbatĂŁ, toatĂŁ manopera inclusĂŁ. La mulți cedeazĂŁ pompa de apĂŁ prima, cred cĂŁ ĂŽn cazul meu, i-am luat-o ĂŽnainte. Alte probleme nu.

 

Despre motorul de 2.2 nu pot spune nimic, Aitilop pare mai documentat. Eu cred cĂŁ dacĂŁ nu ar fi impozitul ĂŁsta idiot, poate am vedea mai multe pe la noi. Nici mie nu mi-ar displace :angel: dar 2.0/150 CP cred cĂŁ oferĂŁ un minim decent.

 

Iarna, nu am mers cu Z3-ul și nu pot spune nimic. Nici cauciucuri de iarnĂŁ nu am și .. nu ĂŽl pot scoate. Deși un drĂŁcușor mĂŁ tot ispitește ... :girl_devil:

 

Cam asta a fost experiența mea, pe scurt, dacĂŁ mai pot ajuta cu ceva, cu mare plĂŁcere.

 

Cum am putea sa ajungem la o intelegere? suma ceruta de tine pt masina o sa o am prin toamna. pana atunci am alte prioritati.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am continuat pe email discutia referitoare la masina mea.

 

(Off topic) Gândindu-mã la anotimpuri mai calde, probabil cã o sã profit de weekend-ul ãsta mai cu soare (dacã la 12 grd putem spune asta) si Îl mai scot din garaj pentru o plimbare, a trecut mai mult de o lunã de când nu l-am mai urnit din loc ºi parcã Îmi este dor.

 

DacĂŁ vreodatĂŁ ĂŽĂži faci drum prin Craiova, mĂŁ poĂži contacta Âşi vedea maÂşina "live". Oricum, pe mĂŁsurĂŁ ce se aproprie sezonul cald, vor apare mai multe la vanzare Âşi ai de unde alege. Ar fi bine sĂŁ testezi Âşi variantele cu 116 CP sau 140 CP, cel puĂžin pentru a le putea compara.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.