Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

E de la distributie 100%. Am intalnit zgomotul acesta la n47, insa nu facea nici la rece, nici la cald. Facea cand era motorul undeva intre 50-70 grade. In momentul in care se incalzea nu se auzea absolut nimic, la fel si la rece la pornire.

Probabil intinzatorul de la patina.

Respectivul merge cu masina asa de aprox. 2 ani.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Probabil un moderator ar putea sa facĂŁ un cleanup pe topic, multe ĂŽntrebĂŁri si rĂŁspunsuri de tip "radio Erevan" fĂŁra valoare tehnica pt cititor.

 

As zice ca cine are abilitatea de a interpreta si diagnostica corect in urma unei ĂŽnregistrĂŁri video/audio ori are niște aptitudini excelente tehnice dublate de o experiența practica pe mĂŁsura ori e frate cu Nostradamus (no offence nimĂŁnui). Insa statistic vorbind procentajul de a da un diagnostic corect nu cred ca are decât o șansa minimala de a fi cât mai aproape de adevĂŁr.

 

De aceea fraților va recomand duceți-vĂŁ la un service sau un specialist ce fĂŁra doar si poate cu "pacientul" in cabinet poate ajunge la un diagnostic cât mai corect si nu la recomandĂŁri gen "aspirina sĂŁracului" :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Probabil un moderator ar putea sa facĂŁ un cleanup pe topic, multe ĂŽntrebĂŁri si rĂŁspunsuri de tip "radio Erevan" fĂŁra valoare tehnica pt cititor.

 

As zice ca cine are abilitatea de a interpreta si diagnostica corect in urma unei ĂŽnregistrĂŁri video/audio ori are niște aptitudini excelente tehnice dublate de o experiența practica pe mĂŁsura ori e frate cu Nostradamus (no offence nimĂŁnui). Insa statistic vorbind procentajul de a da un diagnostic corect nu cred ca are decât o șansa minimala de a fi cât mai aproape de adevĂŁr.

 

De aceea fraților va recomand duceți-vĂŁ la un service sau un specialist ce fĂŁra doar si poate cu "pacientul" in cabinet poate ajunge la un diagnostic cât mai corect si nu la recomandĂŁri gen "aspirina sĂŁracului" :thumbsup:

stii ce e amuzant? La oricare service care schimba distributii iti va spune sigur ca e distributia si ca trebuie schimbata.Lucru testat de mine am intrebat un mecanic daca se aude si mi-a raspuns:Ce sa mai ascultam vino la service si o schimbam imediat.Pai ce lupa mea stau si o schimb direct? Dasta nu suport serviceurile si nu mai am incredere in niciunu !!!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Din pacate am avut dreptate ... trist pt motorul asta sa aibe astfel de probleme. Nu-ti ramane decat sa pui alt motor. Bafta in continuare si nervi de otel.

 

Din pacate nu am ascultat sfatul sa pun alt motor si la recomandarea mecanicului am rectificat blocul motor(el garantand pentru lucrare si pentru atelierul care face lucrarea). Fisura era pe camasa si mi-a garantat ca se poate face si ca totul va fi ok. Defapt a fost turnata o noua camasa din fonta la cald si rectificat la aceleasi dimensiuni. Am vazut lucrarea si arata foarte ok. Cand sa monteze motorul la loc, a gresit garnitura de chiulasa, a comandat-o in graba dupa tip motor an si putere si a pus garnitura gresita(sunt 2 garnituri la motorul de 2 litri care difera ca grosime). Ca urmare a intrat uleiul in antigel.A demontat iarasi chiulasa, a pus garnitura care trebuie si a inceput sa curete instalatie de racire. A tinut masina pornita 12 ore, timp in care a accelerat-o si a verificat-o. Cand sa iau masina, a mai accelerat-o de cateva ori si motorul s-a oprit brusc. A pornit-o iarasi,a accelerat-o si iarasi s-a oprit. A treia oara cand a a pornit-o si a accelerat s-a oprit motorul si nu a mai pornit deloc. Motorul parca este blocat. Pe tester nu da absolut nimic, nici macar un senzor. A ramas ca sa desfaca iarasi motorul, dar ca si cauze care ar putea fi zice el: distributie sarita, turbina sa se fi dus atunci cand a bagat uleiul in antigel si a ramas fara ulei sau...

Daca are cineva vreun sfat este binevenit...

S-au dus si nervii mei de otel si tot.

Edited by Ionut Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu am ascultat sfatul sa pun alt motor si la recomandarea mecanicului am rectificat blocul motor(el garantand pentru lucrare si pentru atelierul care face lucrarea). Fisura era pe camasa si mi-a garantat ca se poate face si ca totul va fi ok. Defapt a fost turnata o noua camasa din fonta la cald si rectificat la aceleasi dimensiuni. Am vazut lucrarea si arata foarte ok. Cand sa monteze motorul la loc, a gresit garnitura de chiulasa, a comandat-o in graba dupa tip motor an si putere si a pus garnitura gresita(sunt 2 garnituri la motorul de 2 litri care difera ca grosime). Ca urmare a intrat uleiul in antigel.A demontat iarasi chiulasa, a pus garnitura care trebuie si a inceput sa curete instalatie de racire. A tinut masina pornita 12 ore, timp in care a accelerat-o si a verificat-o. Cand sa iau masina, a mai accelerat-o de cateva ori si motorul s-a oprit brusc. A pornit-o iarasi,a accelerat-o si iarasi s-a oprit. A treia oara cand a a pornit-o si a accelerat s-a oprit motorul si nu a mai pornit deloc. Motorul parca este blocat. Pe tester nu da absolut nimic, nici macar un senzor. A ramas ca sa desfaca iarasi motorul, dar ca si cauze care ar putea fi zice el: distributie sarita, turbina sa se fi dus atunci cand a bagat uleiul in antigel si a ramas fara ulei sau...

Daca are cineva vreun sfat este binevenit...

S-au dus si nervii mei de otel si tot.

 

 

Revin cu o intrebare daca a mai auzit cineva de aceasta problema la motorul N47. Au desfacut cei de la service motorul ca nu se mai invartea si au gasit cuzinetii de la ultimul palier invartiti. Celelalte 8 perechi intacte. Au zis ca schimba perechea dar mie imi e teama sa nu cedeze altii. Se poate sa fi aparut problema din cauza ca au montat garnitura de chiulasa gresita si a intrat uleiul in apa, motorul ramanand fara ulei.

Daca are cineva vreo idee sau parere, ca eu nu stiu ce sa mai zic...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, este raspunsul pt intratul uleiului in apa. Garnitura de chiulasa are rolul de a etansa cele doua componente, blocul motor si chiulasa. In momentul in care se monteaza gresit garnitura, aceasta etansare nu mai are loc, permitand celor doua lichide sa se intrepatrunda.

In momentul in care cuzinetii nu au mai avut ulei, in speta ungere, au plecat deoarece nu s-a mai facut ungere, acestia "frecand la rece".

Acum trebuie vazut daca nu au zgariat arborele cotit.

Oricum la ce varza au facut in motor nu stiu ce garantii pot sa-ti dea la el.

Edited by lucianWRC
Link to comment
Share on other sites

Da, este raspunsul pt intratul uleiului in apa. Garnitura de chiulasa are rolul de a etansa cele doua componente, blocul motor si chiulasa. In momentul in care se monteaza gresit garnitura, aceasta etansare nu mai are loc, permitand celor doua lichide sa se intrepatrunda.

In momentul in care cuzinetii nu au mai avut ulei, in speta ungere, au plecat deoarece nu s-a mai facut ungere, acestia "frecand la rece".

Acum trebuie vazut daca nu au zgariat arborele cotit.

Oricum la ce varza au facut in motor nu stiu ce garantii pot sa-ti dea la el.

 

 

Stiu ca, din cauza la garnitura gresita a intrat uleiul in apa dar nu stiam daca aceasta a fost si cauza care a dus la problema cu cuzinetii. Nu s-a mers cu masina deloc, nici cand a intrat apa in ulei nici dupa ce s-a montat garnitura corecta. Am fost in service, au montat motorul la loc l-au lasat pornit putin timp si s-a observat ca antigelul se facuse negru. Au mai schimbat o garnitura de la racitorul de ulei parca si tot la fel intra uleiul in apa.Dupa au desfacut chiulasa si au vazut ca uleiul intra in apa pe la garnitura. S-a pus garnitura corecta si au inceput sa curete instalatia de racire. Ideea este ca, cuzinetii au cedat cu garnitura buna, adica cand era ulei in motor si totul pus ok. Aici sunt cam nedumerit daca momemtul cand ungerea nu a fost buna a cauzat ceva 'schele' la motor, iar acum incep sa apare diferite probleme.

 

PS: Il cunosc pe mecanic de ceva ani buni si tot ducandu-ma pe la el pe la service va spun ca mai mult de 50% dintre masinile care intra in service sunt bmw. Tot adevarat este ca numarul de masini bmw este din ce in ce mai mare. Oricum este primul si ultimul bmw. Inainte am avut audi si nu am avut probleme nici macar jumate din cate am avut cu bmw-ul...Amandoua achizitionate din Germania cam la acelasi nr de km(160000km) cu revizii facute numai la reprezentanta. Iar eu cat le-am folosit, am facut revizii la 15.000km cu ulei motul x-clean+ 5w30 si filtre man.

Oricum N47, este slab din punct de vedere al fiabilitatii si nu neaparat ca s-a fisurat blocul motor la mine, dar am mai auzit fel si fel de probleme la aceste motoare. Asa cum am zis intr-un alt post, vecinul meu la 160.000km a schimbat pompa de inalta cu injectoare cu tot si curatat toata instalatia de alimentare(facea span) si nu este singurul!!! Lucrare ce l-a costat aproape 10.000 ron.

Edited by Ionut Cosmin
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asa cum tu spui ca n47 e slab ca motor, asa iti zic eu ca e bun, am 2 in ograda si merg brici. Nu e cazul sa generalizam, ca daca tu cunosti un vecin cu nu stiu ce problema, n47 e motor prost.

Ponderea de n47 pe piata e imensa, sunt milioane vandute si asta spune tot. Imi pare rau pentru ce ai patit tu si probabil ca nu vei mai lua Bmw, este normal, dupa ce ai patit. Dar sunt foarte multi care sunt multumiti de n47, chiar si pe acest forum, chiar masini din 2008 cu multe sute de mii de km, deci eu zic ca ai avut ghinion, cel mai probabil mecanici priceputi la toate.

 

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca-i un motor slabut pe langa generatiile precedente, procentul celor cu probleme serioase nu-i mai mare decat la alte motoare sau alti producatori.

Din cate motoare N47 cunosc live, doar 2 stiu cu probleme (desfacut/inlocuit motor).

Toti au sarit pe el cand a aparut, ca promitea multe si au scos untul din el. Actualii... sau fostii proprietari.

 

Scaderea fiabilitatii e un trend prea crescator in ultimii ani. Si nu numai la BMW.

Iar intervalul de servisare la 30.000km cu ulei 5W30 sau 0W30 (o mare prosteala de marketing), calitatea inferioara a servisarii (chiar si in reprezentante), au subminat din start viata motoarelor.

Daca ajungi la probleme gen cuzineti rasuciti pe arbore, probleme de ungere, bloc crapat... eu as trece direct la inlocuirea completa a motorului. Sansele sa te lovesti de probleme ascunse, dupa remedierea celor descoperite, sunt destul de ridicate.

Am trecut prin asta cu un 2 masini VAG (deci nu numai BMW are probleme) si de fiecare data am inceput cu reparatiile si am sfarsit cu inlocuirea motorului. De departe, ultima decizie a fost cea mai buna.

 

Cu N47 in 6 ani de cand il am, n-am avut nici cea mai mica problema. Si sper sa nici nu am.

Asa ca din punctul meu de vedere, e un motor putin cam firav si cu unele mici deficiente de proiectare (de exemplu racire prea buna => incalzire cam precara iarna), dar nu e deloc un motor rau.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ai de capul meu.. :no:

intentionam sa imi achizitionez un bmw LCI dar dupa ce am citit aici sunt in mari dubii..

coroborat cu ce scria un coleg in aria masina mea, ca 4 amortizoare=1000E, alternator=2500 lei, deja am intrat in sedinta..

stau si ma intreb ce salariu aveti voi cei ce conduceti e60, insa din ce scrieti pe aici ar trebui sa castig pe luna cel putin 4000 lei.

pana sa ma orientez spre alta marca, macar ce probleme ar fi pe la modelul non LCI? si m47 e asa problematic?

as accepta orice problema la o masina, dar sa ii inlocuiesc motorul, ar fi prea mult pt mine.. <_<

 

multumesc, si ce sa va zic, nervi de otel carora aveti probleme, pentru restul drumuri lungi si bucurii legate de n47..

Link to comment
Share on other sites

ai de capul meu.. :no:

intentionam sa imi achizitionez un bmw LCI dar dupa ce am citit aici sunt in mari dubii..

coroborat cu ce scria un coleg in aria masina mea, ca 4 amortizoare=1000E, alternator=2500 lei, deja am intrat in sedinta..

stau si ma intreb ce salariu aveti voi cei ce conduceti e60, insa din ce scrieti pe aici ar trebui sa castig pe luna cel putin 4000 lei.

pana sa ma orientez spre alta marca, macar ce probleme ar fi pe la modelul non LCI? si m47 e asa problematic?

as accepta orice problema la o masina, dar sa ii inlocuiesc motorul, ar fi prea mult pt mine.. <_<

 

multumesc, si ce sa va zic, nervi de otel carora aveti probleme, pentru restul drumuri lungi si bucurii legate de n47..

 

Nu mai crede tot ce citesti, unii isi fac lucrarile la reprezentanta cu piese de la reprezentanta si altii isi fac lucrarile la service-uri de cartier cu piese cumparate de pe epiesa, autokarma etc. Costurile in reprezentanta pot fi de 2-3-4 ori mai mari. Nu am urmarit tot topicul, dar la ce model te referi ca ar costa 4 amortizoare 1000 euro si alternatorul 2500 lei? As vrea sa postez cateva link-uri deoarece sunt destul de sigur ca preturile sunt cu mult diferite.

 

M47 este un motor mai fiabil, ajunge la 300k km cu distributia originala lejer. Nu este atat de eficient, dar eu il consider o optiune buna.

Edited by All
Link to comment
Share on other sites

raul mi-ar fi placut sa scrii ceva constructiv, cu toate ca astfel de pareri sunt binecunoscute pe forum..

ceea ce am scris mai sus este in urma celor 2 ore in care am citit atent acest topic..daca tu ai ajuns la parerea asta despre mine, imi permit sa zic ca esti rautacios.

sunt cam indecis, deoarece imi place mult lci-ul, as fi dispus chiar sa mai maresc bugetul, insa teama asta de problematica motorului ma face sa ma orientez catre non'lci..daca as sti ca schimb distributia si e ca si noua ar fi treaba buna.

 

all durabilitatea si fiabilitatea pieselor aftermarket e bine cunoscuta, insa uneori e o solutie pt multi..chiar si cei mai statornici si cunoscatori uneori sunt miscati de o diferenta considerabila de pret...

 

p.s. este vorba de un e60 2.5 automat 177hp.

Edited by marsh@ll
Link to comment
Share on other sites

Nu te mai uita in gura lumii. Nu toate E60-urile iti mananca urechile.

De obicei pretul de achizitie se reflecta in cheltuielile ulterioare. Si cum pentru marea majoritate conteaza pretul masinii, discutiile ulterioare sunt de prisos.

Ca fapt divers, masina mea a inghitit doar consumabile si retrofit-uri dupa bunul plac. Chiar daca multi mi-au spus ca a fost scumpa la vremea aia...

 

PS: vezi ca motorul de 2.5 are probleme cu galeria de evacuare care se schimba periodic pentru ca e din tabla si crapa.

Cutia automata la fel, periodic are nevoie de inlocuit uleiul + baia (include si filtrul) - revizie care costa in jur de 500E.

De asemenea clapetele din galeria de admisie mai au prostul obicei sa cada in motor si face cam urat daca se uzeaza prea mult axul.

Deci atentie la aspectele astea.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

M'am zvarcolit toata noaptea, am stat, am meditat, am cantarit, m'am reorientat, aia nu'mi place, aia nu vreau..

cat de negru poate sa fie cel mai negru scenariu-alt motor-1000E...daca ma gandesc la necaz atrag necaz...

Ia gata, oare cer prea mult sa am si eu o masina serioasa?

Va tin la curet cu noutatile, oricum clar e60 ramane...ca e cu m47, ca e cu n57- 2000 diesel sa fie...

P.s. am stat si am cercetat- nu exista amortizoare la 1000 E toate 4 cum zicea un coleg pe alta arie. poate au fost, dar acum nu. La fel si cu alternatorul, cel mai scump e intradevar 2500 lei, dar am vazut ca sunt variante ale aceluiasi producator si mai ieftine...

O sa urmaresc in continuare cu interes acest topic.

Multumesc pentru parerile de pana acum si eventual pentru cele ce vor urma.

Numa' de bine sa auzim!

Link to comment
Share on other sites

Nu mai crede tot ce citesti, unii isi fac lucrarile la reprezentanta cu piese de la reprezentanta si altii isi fac lucrarile la service-uri de cartier cu piese cumparate de pe epiesa, autokarma etc. Costurile in reprezentanta pot fi de 2-3-4 ori mai mari. Nu am urmarit tot topicul, dar la ce model te referi ca ar costa 4 amortizoare 1000 euro si alternatorul 2500 lei? As vrea sa postez cateva link-uri deoarece sunt destul de sigur ca preturile sunt cu mult diferite.

 

M47 este un motor mai fiabil, ajunge la 300k km cu distributia originala lejer. Nu este atat de eficient, dar eu il consider o optiune buna.

 

Pai si dintre n47-le existente pe piata, cu km in jur de 180 de mii ca asa da bine romanului, nu or fi ajungand la 300 de mii cat au in realitate cu distributia originala?

Adica sa fim seriosi ca o masina din 2008 2009 are minim 250-300 de mii reali dupa 9 ani de viata. Si 99% sigur nu au distributia schimbata, ca nu toti intra pe forumuri si fac psihoza dostributiei si o schimba de frica. E91 vecinului meu e din 2011 si are 280 de mii cu distributia originala. Si sunt convins ca sunt majoritatea ca a lui.

In afara de distributie, ce probleme de fiabilitate are n47? Intra oamenii pe aici si saracii isi fac impresia ca toti posesorii de Bmw sunt magnati, cand mare parte iau din dezmembrari piese. Evident ca daca vrei piese Oe, costa mult. Dar cari repara in reprezentanta cu piese oe..

Link to comment
Share on other sites

am stat si am cercetat- nu exista amortizoare la 1000 E toate 4 cum zicea un coleg pe alta arie. poate au fost, dar acum nu. La fel si cu alternatorul, cel mai scump e intradevar 2500 lei, dar am vazut ca sunt variante ale aceluiasi producator si mai ieftine...

500Euro toate 4 amortizoarele pe Sachs. Le-am schimbat eu acum 3 luni.

Alternator refurbished, cu piese noi si garantie 2 ani, 700 lei.

Asa ca... nu tre sa fie cum spun altii. Pana la urma si un alternator nou OE de Logan, trece de 2500 lei.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.