Jump to content

Diverse probleme cu motoarele N47


Recommended Posts

Salutare! Sunt posesorul unui X1 SDrive. Din pacate acum 2 saptamani in timp ce rulam pe A3 mi s-a blocat motorul instant. Ramas fara frane, fara servodirectie, noroc ca nu era trafic intens si am reusit sa o scot pe banda de urgenta. Pe scurt, masina a fost transportata pe platforma la service la Proleasing Ploiesti (niste jepcari) si s-a constatat ruperea unei biele. Da o biela, nicidecum sa fie ceva probleme cu distributia sau altceva. O estimare ordinara a lor pentru schimbarea motorului este undeva in jur de 36.000 lei aproximativ 8200 euro.

Masina a fost achizitionata din Germania la 114.000 km si incidentul nefericit s-a intamplat la 134.000 km. Undeva in jurul valorii de 100000 km, in afara garantiei, s-a intervenit la motor la un service BMW din Germania. S-a schimbat ceva, fie motorul intreg cu unul remanufacturat fie doar blocul motor. Nu pot afla ce anume s-a schimbat chiar daca am purtat o corespondenta accentuata cu BMW Romania cat si cu BMW Germania. In sistem se vede operatiunea change engine dar nu se pot vedea amanunte decat la dealer-ul care a efectuat lucrarea ( i-am scris, dar el insista sa merg acolo cu cheia si sa fac o solicitare pentru a descoperi exact ce s-a schimbat). Cauza ruperii bielei este data de ruoerea unui surub de la biela. Se pare ca acesta a cedat primul si apoi s-a rupt biela. Totul instant, in mai putin de 2-3 secunde, fara niciun zgomot prealabil.

 

Am doua variante de reparatie:

1. schimbat arbore, bloc, cuzineti, biela si piston si pastrata _chiulasa_ mea si cele 3 pistoane....varianta care nu o prea agreez

2. schimbat motorul cu totul...varianta care pare cea mai buna

 

Am tot vazut cateva motoare, insa nu erau ce trebuie. Sunt doua feluri de N47D20C (sau poate mai multe). Imi trebuie unul compatibil cu X1. Am observat ca cel compatibil are bateria de filtru mai mare si o alta configuratie la admisie (poze atasate).

 

Orice propunere este binevenita si astept propuneri, sfaturi si pareri. Sunt dezamagit maxim de BMW, de motorul asta, de firma si mai ales de oamenii de la BMW Romania.

Link to comment
Share on other sites

Da, si eu zic ca cea mai buna varianta ar fi sa schimbi motorul. Ar trebui sa cauti dupa VIN ce cod are motorul tau.

In alta ordine de idei, daca motorul a fost schimbat acum 20.000 km, nu cumva lucrarea este inca in garantie? Probabil de-asta nu vor sa-ti dea prea multe detalii cei de la BMW. Cauta proprietarul care a schimbat motorul si vezi ce stie el.

 

Late edit

Subiectul este interesant, ar trebui sa deschizi un topic nou. In plus, aici se discuta despre probleme la distributia motoarelor N47.

Edited by D_A_N
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Aviz posesorilor si amatorilor de N47 :)

Exista un senzor amplasat pe motor, langa filtrul de particule si anume 13627805152, nu e scump, iar atunci cand moare nu mai au loc decat regenerari fortate. Eroarea storata era "exhaust gas backpresure" parca prea mare, nu mai retin exact. Dupa parerea mea eroarea nu este data de senzor, adica, ca sa fiu mai explicit, el se strica, se merge cu el stricat, si mult mai tarziu apare si eroarea. In bord nu da nimic.

L-am schimbat prima oara la 190.500 km. Am aflat de pe la "specialisti" ca se schimba si mai des.

 

Imediat cum l-am schimbat, a si facut o regenerare, iar dupa un parcurs de 150 km mixt, filtrul pe tester a ajuns de la 9-10 la 3 mbar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare! Sunt posesorul unui X1 SDrive. Din pacate acum 2 saptamani in timp ce rulam pe A3 mi s-a blocat motorul instant. Ramas fara frane, fara servodirectie, noroc ca nu era trafic intens si am reusit sa o scot pe banda de urgenta. Pe scurt, masina a fost transportata pe platforma la service la Proleasing Ploiesti (niste jepcari) si s-a constatat ruperea unei biele. Da o biela, nicidecum sa fie ceva probleme cu distributia sau altceva. O estimare ordinara a lor pentru schimbarea motorului este undeva in jur de 36.000 lei aproximativ 8200 euro.

Masina a fost achizitionata din Germania la 114.000 km si incidentul nefericit s-a intamplat la 134.000 km. Undeva in jurul valorii de 100000 km, in afara garantiei, s-a intervenit la motor la un service BMW din Germania. S-a schimbat ceva, fie motorul intreg cu unul remanufacturat fie doar blocul motor. Nu pot afla ce anume s-a schimbat chiar daca am purtat o corespondenta accentuata cu BMW Romania cat si cu BMW Germania. In sistem se vede operatiunea change engine dar nu se pot vedea amanunte decat la dealer-ul care a efectuat lucrarea ( i-am scris, dar el insista sa merg acolo cu cheia si sa fac o solicitare pentru a descoperi exact ce s-a schimbat). Cauza ruperii bielei este data de ruoerea unui surub de la biela. Se pare ca acesta a cedat primul si apoi s-a rupt biela. Totul instant, in mai putin de 2-3 secunde, fara niciun zgomot prealabil.

 

Am doua variante de reparatie:

1. schimbat arbore, bloc, cuzineti, biela si piston si pastrata _chiulasa_ mea si cele 3 pistoane....varianta care nu o prea agreez

2. schimbat motorul cu totul...varianta care pare cea mai buna

 

Am tot vazut cateva motoare, insa nu erau ce trebuie. Sunt doua feluri de N47D20C (sau poate mai multe). Imi trebuie unul compatibil cu X1. Am observat ca cel compatibil are bateria de filtru mai mare si o alta configuratie la admisie (poze atasate).

 

Orice propunere este binevenita si astept propuneri, sfaturi si pareri. Sunt dezamagit maxim de BMW, de motorul asta, de firma si mai ales de oamenii de la BMW Romania.

 

Pana la urma ce varianta ai ales, cred ca in cazul tau a fost vorba de mana de lucru necalificata, suruburile de la biela se strang intr-un anumit fel, cine a umblat nu a respectat schema, posibil sa crape si la restul bielelor pe viitor

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Un N47 desfacut aici in oras. Proprietarul a acuzat o bataie in motor si ba tragea, ba nu tragea. Plus eroare in bord.

Unii au zis ca e distributia (ce puteau sa si spuna la ce renume are motorul asta), dar nu pareau simptome de distributie.

Rezultatul? Cuzineti topiti pe vibrochen la una din biele.

Motorul a avut doar ulei bmw. Chiar si schimbul facut in romania e tot cu ulei bmw adus din germania.

Schimburile la primul proprietar s-au facut la 30.000, iar de 1 an de cand e in tara s-au facut 20.000 cu actualul ulei.

Acum trebuie alt motor...

 

Asa ca aveti grija ce ulei bagati si cat il lasati in motor.

Link to comment
Share on other sites

Pai asta spun. A ramas fara ulei in zona bielei. Poate si alte lagare, dar inca n-au mai apucat sa se manifeste.

Oricum, se va monta un alt motor care sa speram ca va fi ok.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Eu spun ca SI SI.

Sunt multe motoare la ora actuala care functioneaza in acelasi regim. Dar putine cedeaza.

Oricum e o mare prostie intervalul de 30.000km.

Acum nu incerc sa dezbat problema uleiului, dar am tras un semnal de alarma asupra intervalelor de servisare si a uleiului folosit.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Salutare lume,

 

Se pare ca nu am fost crutat de cruzimea distributiei (cel putin asa mi-au zis de la service).

 

Masina e un F10 520d din 05/2011 cu 205.000 km reali. Pana acuma nu au fost semne premergatoare, doar un zgomot "normal" de lant.

Ok toate bune si frumoase pana ieri dupamasa, cand la nici 5 minute dupa pornire si un pic de mers prin trafic in momentul in care am dat sa pornesc de pe loc de la un semafor s-a intamplat minunea.

 

Zgomot infernal de la motor ca si cum s-ar fi spart/rupt ceva. O bataie metalica foarte pronuntata, motorul mergea, nici un martor sau eroare pe bord doar transformarea din BMW in tractor.

 

Mers urgent la service, constatare fara sa desfaca motorul ca lantul e de vina, mai specific un intinzator care a cedat si a spart o patina.

 

Oricum zgomotul e INFERNAL.

 

Momentan masina e in service... nu stiu daca am voie sau nu sa pun numele service-ului, dar ca si informatie aproximativa e vorba de service-ul lui Adi din Floresti (Cluj). Deviz destul de maricel 4800 de RON, piesele sunt comandate.

 

Astept confirmarea problemei si remedierea ei.

 

Azi dimineata nu am mai avut curajul sa conduc masina si am pus-o pe o platforma.

 

Dupa cum ziceam masina (motorul) functioneaza in parametri, nu par sa fie probleme de putere, etc doar acel zgomot de zici ca se bat 2 ciocane cap in cap.

 

O sa va tin la curent cu ce se intampla si daca a fost intradevar distributia.

Link to comment
Share on other sites

Esti un caz fericit. Ai fost foarte inspirat sa nu o mai pornesti.

Probabil s-a spart patina dar intinzatorul nu a apucat inca sa treaca prin lant. Daca ajungeai in punctul ala, deja iti cautai motor. Si nu era 4800ron... Era 4800(care probabil e costul noii distributii si manopera) plus un alt motor.

 

Pacat ca iti iei F10 sa te bucuri de o masina deosebita si ajungi sa strangi din cur ca-ti crapa motorul.

Pentru o noua caroserie, nu merita sa scap de E60.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.