Jump to content

curatare galerie admisie e46 diesel


botosanibmw

Recommended Posts

Salut!pentru ce interesati sa-si scoata totate depuneriel din galeria de admisie m-am hotarat sa initiez acest topic.Va voi arata pas cu pas cum am facut de am reusit sa-mi curat galeria de admisie de spui ca este noua.Primul pas,dupa demontarea de pe masina galeria se va "curata"de toate anexele ce sunt prinse pe ia:"Flaps control",garniturile(toate),tija ce comanda "flaps control",convectorii de presiune,practic trebuieste sa ramana galeria fara nimic pe ia(inafara de suruburile de 6 care sunt fixate bine pe galerie.

Apoi se face un focdeasupra punem un vas destul de mare incat sa cuprinda bine galeria de admisie(la mine vasul este ceva mai mic)punem in vas undeva la 20l apa si se pun 2kg soda caustica,aveti grija nu puneti tot o data ,puneti 1kg iar dupa dizolvare restul de 1kg,este bine ca inainte de a pune soda caustica in apa sa bagati in vas galeria sa vedeti daca nu da apa afara din fas ,daca da mai luait din apa ,in principu este bine sa fie apa mai putina cu pana la 10 cm mai jos decat marginea vasului urmand ca dupa ce ati complectat cu totalul de soda ,daca mai ramane loc sa complectati cu apa ,dar sa ramana totusi un loc de rezerva fata de marginea vasului de 5cm deaorece cand incepe fierberea sa nu dea in foc.Daca se intampla sa nu aveti un vas care sa cuprinda galeria o intoarceti din cand in cand.ATENTIE!!!inainte de a incepe treaba sa va echipati cu ochelari de protectie si manusi din cauciuc,soda caustica est foarte coroziva.Dupa vreo trei ore de fierbere se inmoaie toate depunerile si se ridica la suprafata ,este bine sa luati cu ceva aceste depuneri si sa le puneti in alt vas ca sa puteti fierbe incontinuare galeria.Apoi o lasafi sa se raceasca in acel vas in care a fier,nu cumva sa dati direc cu apa rece caci se poate deforma iremediabi.

A dou zi am mers la o spalatorie auto si am rugat baiatul care spla masini sa-i faca o spalatura galeriei dupa ce in prealabil a pulverizat-o cusolutie curat motoru.

Rezultatul a fost peste asteptari foto vorbesc de la sine.La naiba,nu au iesit foto atasez altele...

Edited by botosanibmw
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

o, daa, foarte misto, o solutie decenta, la bani putini, pentru vesnica problema agaleriei murdare: s-o fierbi cu lesie in oala e sarmale.

 

Botosanibmw, o singura intrebare mai am si eu, ca tot userul: da' cu zeama aia ce-ai facut, unde-ai aruncat-o?

Stii cat e amenda? :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

post-46628-0-37124500-1359894076_thumb.jpg

 

 

 

 

post-46628-0-36543800-1359894059_thumb.jpg

 

post-46628-0-37547600-1359894194_thumb.jpg

 

o, daa, foarte misto, o solutie decenta, la bani putini, pentru vesnica problema agaleriei murdare: s-o fierbi cu lesie in oala e sarmale.

 

Botosanibmw, o singura intrebare mai am si eu, ca tot userul: da' cu zeama aia ce-ai facut, unde-ai aruncat-o?

Stii cat e amenda? :)

Salut!Cu zeama nu am facut inca nimic,inca ma gandesc la o solutie,pana la urma o sa gasesc eu solutia.Va spun atuci cum am rezolvat-o.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da chiar nu m as fi gandit la o solutie atat de eleganta si in acelasi timp inteligenta

 

botosanubmw,poti sa ne spui si noua de unde ai preluat metoda asta,am impresia ca in state se fierb tot asa admisiile,datorita nivelului mare de sulf in benzina cresc depunerile de pe peretii anticamerali ai galeriei pe partea de inductie

 

o sa incerc si eu.mai am o intrebare,neavand o oala atat de mare,am un ceaun din ala de fiert balmosu,daca bag soda caustica in el,dupa se poate curata,adica voi mai putea fierbe mamaliga sau borsul fara sa ma expun la riscuri?

 

multumesc

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da chiar nu m as fi gandit la o solutie atat de eleganta si in acelasi timp inteligenta

 

botosanubmw,poti sa ne spui si noua de unde ai preluat metoda asta,am impresia ca in state se fierb tot asa admisiile,datorita nivelului mare de sulf in benzina cresc depunerile de pe peretii anticamerali ai galeriei pe partea de inductie

 

o sa incerc si eu.mai am o intrebare,neavand o oala atat de mare,am un ceaun din ala de fiert balmosu,daca bag soda caustica in el,dupa se poate curata,adica voi mai putea fierbe mamaliga sau borsul fara sa ma expun la riscuri?

 

multumesc

Salut!Am un verisor care are service auto acum multi ani el a fiert un intreg motor de ARO 240 (desfacut bineinteles)intr-un amestec de soda caustica si motorina, a iesit motorul ca nou,de la el am preluat ideea numai ca nu am mai bagat motorina.

 

O faci sapun si gata!

SAlut!Am gasit zic eu, rezolvarea.Am fost pana in gradina si am vazut ca s-a separat uleiul de apa cu soda caustica.Asa ca o sa colectez uleiut in ceva si il duc varului meu sa-l predea unde preda el uleiurile uzate de la el de la service,iar cu apa ma mai gandesc ce sa fac,dar cred ca o sa o arunc in canalizare diluata ,ma gandesc la faptul ca MrProper are in compozitie soda caustica si este folosit la desfundarea canalizarilor,pai ia inchipuiti-va cat MrProper se foloseste in tara cred ca este loc si pentru zeama mea de soda,cel putin asa cred.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu m as fi gandit.

 

dar totusi,nu e periculos sa mai bagi si motorina in zeama,adica totusi,motorina+foc nu mi se pare o idee prea buna

Tocmai de acea nu am bagat nici eu motorina,varul meu a bagat si motorina caci oricum ea se dizolva in apa cu soda si nu mai este un risc asa de mare de incendiu mai ales ca "operatiunea" se desfasoara in loc deschis si vaporii explozivi nu au unde sa se acumuleze.

 

s-a simtit vreo imbunatatire in mersul motorului dupa reinstalare?

Dar inca nu am instalat galeria,asta am cumparat-o de aici de pe forum si am recoditionat-o,urmeaza sa o montez,dar raspunsul o sa-l dau prin Martie-Aprilie cand o sa scot masina,acum sta in garaj(iarna folosesc alta masina)si ii mai fac mici imbunatatiri.

Edited by botosanibmw
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

interesant.ai dreptate

 

nu stiam ca motorina se dizolva in apa,dar oricum ma gandesc ca depunerile dispar si galeria ramanand ca noua, si debitul de aer va curge altfel

 

de aici si puterea motorului va creste fara dubii

Link to comment
Share on other sites

Procedeul este vechi si destul de cunoscut printre mecanicii mai inaintati in varsta.

 

Este recomandat ca dupa ce scoti galeria din oala sau o bagi intr-un ceaun cu apa calduta, frunze de nuc si putina rasina, sa fiarba la foc mic pentru 10-15 minute, pentru a nu fi predispusa la depuneri in viitor. Tot asa mi-a mai spus cineva la un service ca dupa asta sa o ungi cu o perie si otet din vin, pentru a inlatura microbacteriile acidoalcoolorezistente constituite din bacili.

 

Cica metoda ar dura 2 ani garantat, eu unul am incredere in variantele astea babesti.

Edited by Laur R.
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Pentru SLY:

 

 

Salut!nu fa treaba aceasta ca nu mai poti folosi ceaunul intra in porii lui.Suruburile care sunt de culoare neagra sunt fierte in fabrici in solutie de ulei ars si in acest fel intra in porii metalului uleiul il impregneaza si devine rezistent la coroziune.Cand eram elev(in anul 1987)am facut practica intr-o intreprindere mecanica din Botosani si am vazut cum se facea acea protectie la coroziune de culoare neagra la suruburi.In concluzie,nu folosi ceaunul ca nu-l mai poti folosi la mancare sau mai siu eu ce.Cel mai bine cumperi o coala de tabla si faci o tava simpla prin indoirea marginilor si a colturilor ca la o cutie de pantofi.Tava sa aiba urmatoarele dimensiuni:L=50cm,l=40cm,H=25cm.In acest fel galeria este total imersata in solutie si se curata mai bine

Edited by botosanibmw
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

mai SLY, in definitiv parca si tu stateai la curte, ca te laudai cu taiatu' de lemne.

eu astept s-o monteze botosanibmw, apoi ma bag si eu, orice-ar fi. merita si galeria mea un tratament din asta. pe de alta parte, mie imi trebuie o oana mai mare, ca io am 6 cilindri si-am inteles ca vasele alea la tigani is destul de scumpe. oi vedea cum fac

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut!nu fa treaba aceasta ca nu mai poti folosi ceaunul intra in porii lui.

Suruburile care sunt de culoare neagra sunt fierte in fabrici in solutie de ulei ars si in acest fel intra in porii metalului uleiul il impregneaza si devine rezistent la coroziune.

Fiertul ca fiertul, dar chestia asta cu uleiul care intra in porii metalului, il impregneaza si il protejeaza de coroziune este EPOCALA!

Se pare ca metalul e un fel de lemn, care se impregneaza cu ulei.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

bai, serios, cred ca la turbina s-ar vedea cele mai bune imbunatatiri.

da, trebuie studiat aspectul asta. bine zis doru. pe mai toti ne doare turbina pe cale de ducere.

 

PS: daca stau si ma gandesc mai bine, Blue6 e destul de negricios... :ermm:

Link to comment
Share on other sites

da.acum ca am aflat cel mai bun procedeu,cred ca multi o sa l foloseasca.

 

mi se pare o solutie ieftina si eficienta,decat sa te duci la vreo spalatorie si sa ti mai ia si 10 lei pentru cinci minute de lucru.

 

o sa i spun si lui KIP,stiu ca se plangea la un moment dat ca nu i mai trage mini si nu stie ce are

 

fac pariu ca i colmatata galeria de admisie si n are habar.

 

multumim botosanibmw,un topic foarte util,ar fi bine sa fie mai multi ca tine sa si impartaseasca din cunostintele acumulate.ar fi un progres pentru comunitatea noastra,a iubitorilor de bmw. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Procedeul este vechi si destul de cunoscut printre mecanicii mai inaintati in varsta.

 

Este recomandat ca dupa ce scoti galeria din oala sau o bagi intr-un ceaun cu apa calduta, frunze de nuc si putina rasina, sa fiarba la foc mic pentru 10-15 minute, pentru a nu fi predispusa la depuneri in viitor. Tot asa mi-a mai spus cineva la un service ca dupa asta sa o ungi cu o perie si otet din vin, pentru a inlatura microbacteriile acidoalcoolorezistente constituite din bacili.

 

Cica metoda ar dura 2 ani garantat, eu unul am incredere in variantele astea babesti.

 

Revin cu o completare, am sunat acum un mecanic mai vechi in bransa si mi-a confirmat ca e bun si samponul de urzica in caz ca e iarna si nu se gasesc frunze de nuc. :thumbsup:

 

Deci, la treaba baieti! :thumbup:

Edited by Laur R.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ca sa pastram latura asta ironica : eu am vazut ceva depuneri si pe toba finala, pe interior ... cam ce vas mi-ar trebui ca sa-mi incapa toata evacuarea ?

 

in cazanul de tuica nu intra.

Nu iti recomand pentru ca soda caustica e coroziva. Dar poti incerca intr-un jacuzi.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.