BMWClub: e46 320d sau 318i - BMWClub

Jump to content


  • 10 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

e46 320d sau 318i

#1 User is offline   flodeflo 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 07-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Radauti jud Suceava

Posted 07 February 2013 - 00:54

Salutare tuturor membrilor,sunt nou pe aici vreau sa imi achizitionez un bmw e46 2000-2004 dar nu ma pot decide ce motorizare 320d sau 318i am inteles ca 320d are probleme cu turbo si injectoare si este destul de costisitor la intretinere desi are un consum bun si 318i are un consum putin mai mare dar este mult mai ieftin la intretinere.Mentionez ca sunt dintr-un orasel din judetul Suceava numit Radauti unde traficul este foarte lejer si am la dispozitie in jur de 5000e
0

#2 User is offline   cortez11 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 148
  • Joined: 17-October 11
  • Gender:Male
  • Location:Eden

Posted 07 February 2013 - 01:19

ia 318i , nu e asa obosita ca dieselu`...
0

#3 User is offline   KBooM 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 46
  • Joined: 14-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 07 February 2013 - 13:48

Si eu tot 318i zic, la consum practic diferenta e de 1l maxim 2l la suta de km. Cu 5000e iti iei facelift, da vezi sa nu iti fuga ochii dupa kituri de M si dotari "full".
0

#4 User is offline   flodeflo 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 07-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Radauti jud Suceava

Posted 08 February 2013 - 19:22

spunetimi cum pot verifica km afisati daca sunt reali,pentru ca majoritatea vanzatorilor dau inapoi multi km si nu am incredere in spusele lor
0

#5 User is online   Eugen B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 509
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 08 February 2013 - 19:32

cel mai bun sfat e sa folosesti cu incredere functia search: vei gasi o groaza de topicuri atat legate de diesel vs benzina, cat si legat de km masluiti
0

#6 User is offline   buldy 

  • Ing.Dipl.
  • Group: Members
  • Posts: 1383
  • Joined: 09-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 08 February 2013 - 19:51

Kilometri ii poti verifica la dealer-ul tau BMW daca masina are istoric in reprezentanta. Nu am avut 318i insa am avut 318d(motor similar cu cel de pe 320d) si iti spun sincer ca nu costa o avere sa o intretii. Poate ca e ceva mai scump decat 318i dar in niciun caz mult mai scump. Exista piese care pot ceda si sunt scumpe de exemplu turbina dar asta depinde cel mai mult de starea in care cumperi masina. Daca vei lua o masina sanatoasa, intretinuta corespunzator cu piese de calitate atunci sigur te va multumi. Diferenta mare de putere intre cele doua nu e 143cp vs. 150cp parca deci ambele sunt aproximativ la fel de rapide. Pe forum gasesti multe topicuri cu probleme la 320d dar eu zic ca e ceva normal din moment ce modelul asta predomina si nu ar trebui sa te descurajeze. Bafta!

This post has been edited by buldy: 08 February 2013 - 19:52

1

#7 User is online   jeezy 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 449
  • Joined: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Posted 08 February 2013 - 21:20

Daca faci pana in 15.000km/an si nu vrei sa bagi bani prea multi in intretinerea masinii (dieselul e usor mai pretentios si are turbina deci un potential cost in plus) orienteaza-te catre 318i.

Mare atentie si la 318i deoarece tipul acela de motor are un defect de fabrica la intinzatorul lantului de distributie(se uzeaza in timp si trebuie schimbat). Nu costa o avere sa il schimbi ca sa dormi linistit, in schimb trebuie sa te asiguri motorul este in mintile lui, nu are o uzura pronuntata care in primul rand se traduce prin consum ridicat de ulei.

Referitor la diesel, avantajul e la cuplul pe care il are la turatii joase dar sunt ceva mai multe piese de schimbat fata de benzina datorita vibratiilor date de motor.

Cum zice si buldy, nu e tragedie la intretinere nici diesel, totul se raporteaza la starea masinii, daca a fost ingrijita pana a ajuns la tine sau doar talpalita.

Pe scurt, daca nu faci km multi si nu vrei sa te "umfli" in fata amicilor/ amicelor 318i e ok si de obicei au mai putini km la numar fata de diesel.

Sa nu ma intelegi gresit, 318i nu e puturos doar ca fiind benzinar trebuie turat bine ca sa benefiziezi de toti caii putere.

LE: Indiferent de ce motorizare alegi, asigura-te, in masura posibilitatilor, ca totul functioneaza pe masina, fiecare buton si fiecare lucru sa fie la locul lui. Daca nu e unde trebuie, inseamna ca s-a umblat acolo.
Daca trimurile de la bord si usi/ volanul/ mansonul schimbatorului de viteze sunt imbracate in folie sau arata ca noi, inseamna ca masina e destul de uzata si au fost inlocuite.
Daca ai dubii cu privire la masina, evit-o. E46 e un model foarte popular si daca ai destula rabdare sunt sigur ca o sa iti gasesti o masina corecta.

This post has been edited by jeezy: 08 February 2013 - 21:29

0

#8 User is offline   flodeflo 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 5
  • Joined: 07-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Radauti jud Suceava

Posted 08 February 2013 - 22:11

Multumesc foarte mult pentru sfaturi o sa am rabdare la achizitionarea masinii.daca stiti sau aveti una de vanzare anuntatima va rog multumesc
0

#9 User is online   Eugen B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 509
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 08 February 2013 - 22:16

de ce nu cauti aici :

http://www.bmwclub.r...nzari-auto-bmw/


sau pui un anunt la cumparari
0

#10 User is offline   vali23b 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 315
  • Joined: 24-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Resita

Posted 10 February 2013 - 13:21

daca faci pana in 10.000 de km/an ia 318i eu am avut si cam consum mult in oras,daca nu atunci 320d dar verificata bine
0

#11 User is offline   bmw320_touring 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 118
  • Joined: 14-December 12
  • Gender:Male
  • Location:timisoara

Posted 10 February 2013 - 13:35

da 318i facelift de 143cai are multe probleme!valvatronic, senzori,distributia etc...poti sa intreb mecanicii care fac bmw-uri,si la 320d facelift de 150cai cu turbina ramane de vazut,cum a fost intretinut!de restu injectoare nu sunt probleme nici cu ponpa de injectie,si performantele nu sunt la fel,nici consumul,mai are de mancat 318i sa ajunga 320d,eu am 320d si sunt super multumit de masina,recomand 320d sau 318d facelift,bafta
0

#12 User is offline   vali23b 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 315
  • Joined: 24-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Resita

Posted 10 February 2013 - 16:58

 bmw320_touring, on 10 February 2013 - 13:35, said:

da 318i facelift de 143cai are multe probleme!valvatronic, senzori,distributia etc...poti sa intreb mecanicii care fac bmw-uri,si la 320d facelift de 150cai cu turbina ramane de vazut,cum a fost intretinut!de restu injectoare nu sunt probleme nici cu ponpa de injectie,si performantele nu sunt la fel,nici consumul,mai are de mancat 318i sa ajunga 320d,eu am 320d si sunt super multumit de masina,recomand 320d sau 318d facelift,bafta



ca ai auzit tu mecanicii uite eu nu am avut nici o problema cu el cu valvetronic si senzori si etc in schimb la 320d am auzit si eu multe probleme pe care eu nu pot sa le confirm din auzite doar ca mi-a spus x si y pentru ca nu am avut 320d,incerci sa ii formezi omului o opinie denigrand alta masina pe care nu ai avut-o,si oricum la 320d sunt mult mai multe probleme decat la 318i in special din cauza carburantului de proasta calitate de la noi
1

#13 User is offline   asterix___ 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 388
  • Joined: 21-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 10 February 2013 - 17:30

la 5000 eur poti sa-ti iei un 318FL bun pe cand la 5000 eur iti iei un 320d obosit si neintretinut oricat ar spune proprietarii. un diesel intretinut ca la carte costa iar daca cade, costa mult mai mult decat benzinarul.
1

#14 User is offline   Risti 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 424
  • Joined: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Feldkirch

Posted 11 February 2013 - 16:40

Tot legat de acest subiect, m-ar interesa si pe mine o informatie.
Un 318i FL cu 170-180k km (sa zicem reali :rolleyes: ), motorul are deja o uzura avansata sau nu inca? Ma refer doar la cele din DE si la care s-au respectat intervalele de service.
Problema cu intinzatorul respectiv, se regaseste si la 316i FL?

This post has been edited by Risti: 11 February 2013 - 16:41

0

#15 User is offline   raul_bog 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 570
  • Joined: 28-December 09
  • Location:Iasi

Posted 11 February 2013 - 16:46

 Risti, on 11 February 2013 - 16:40, said:

Tot legat de acest subiect, m-ar interesa si pe mine o informatie.
Un 318i FL cu 170-180k km (sa zicem reali :rolleyes: ), motorul are deja o uzura avansata sau nu inca? Ma refer doar la cele din DE si la care s-au respectat intervalele de service.
Problema cu intinzatorul respectiv, se regaseste si la 316i FL?

da, dar costa 1.5 mil original atat pt 316i FL cat si pt 318i FL ambele avand motorul N42, asa ca nu e o avere.
0

#16 User is offline   Mircea-Si 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1025
  • Joined: 12-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Oriunde
  • Interests:BMW

Posted 11 February 2013 - 16:49

 cortez11, on 07 February 2013 - 01:19, said:

ia 318i , nu e asa obosita ca dieselu`...


Tu cred ca nu stii ce vorbesti. AA da am vazut tu ai 318i.

This post has been edited by Mircea-Si: 11 February 2013 - 16:49

0

#17 User is online   jeezy 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 449
  • Joined: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:CLUJ-NAPOCA

Posted 11 February 2013 - 16:49

Referitor la intinzator : raspunsul e DA. E acelasi tip de motor, are o cilindree mai mica in schimb, problemele sunt aceleasi.

Referitor la uzura, depinde cum a fost condusa, nu exista o regula bulletproof ca pana la un anumit numar de km, motorul e perfect.

Parerea mea (si nu trebuie sa tii cont de ea) este ca ar trebui sa fie in regula motorul, la numarul acela de km.

Uzura motorului se observa prin consumul ridicat de ulei. Petele de ulei din compartimentul motor nu sunt un semn bun, nici cele de sub masina. Sa verici culoarea antigelului, care nu trebuie sa fie negricioasa ca e semn de garnitura de chiulasa defecta (intra ulei in sistemul de racire).

Verifica nivelul si culoarea uleiului, uleiul negricios e semn ca e vechi (la benzinare), ulei curat e semn ca a fost schimbat recent sau completat.
0

#18 User is offline   Risti 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 424
  • Joined: 20-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Feldkirch

Posted 11 February 2013 - 17:12

Da, merci pentru raspunsul complet @jeezy.
Referitor la intinzator, parca am citit intr-un alt topic ca daca se schimba tot kitul de distributie (mai putin lantul sau si el, nu stiu), problema este rezolvata. Sau era vorba despre alt tip de motor?
0

#19 User is offline   mihai_farcas 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 64
  • Joined: 04-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Posted 11 February 2013 - 17:15

Salut, iti impartasesc `pataniile` mele si concluzia o tragi singur. Am luat prima oara un bmw 320 ci, gri cu piele rosie. Masina era dotata, piele rosie, trapa, xenon cu spalator, comenzi volan, cd changer, incalzire scaune, jante m pe 17, impecabila. Am cumparat-o din germania, chipurile acolo sunt mai bune masinile. Avea 150.000 de km cand am luat-o, istoric de service (toate la bmw). Am venit cu ea in romania, la 170.000 s-a stricat motorul. Am pus alt motor, reparatia era o avere, motorul care l-au acceptat la rar a fost 2.2 170 de cai. Masina merge foarte bine, am lasat softul ei de 150 de cai, sigur o va duce mult si bine. Ca si consum, in oras 11.4 , in afara 7. Urmatoarea a fost un 316 sedan, masina a avut cutie automata, si a fost pusa una manuala pe ea, km masinii 130.000. Am cumparat-o pt ca avea instalatie gpl, masina merge acceptabil pt cei 105 cai. Consumul mixt pe gpl era 9. La asta am schimbat directia pe fata toata si amortizoare (masina avea jante pe 18). La motor am schimbat garnitura cu probleme de la corpul filtrului de ulei, imi pierdea cam 1 litru la 1000 de km. Acum am un 320d, cel de 136 de cai. Contrar celor spuse aici masina merge impecabil, trage, nu scoate fum. Cu injectoarele nu prea sunt probleme, decat in momentul in care fie are exagerat de multi km fie sistemul de alimentare a fost contaminat si injectoarele s-au blocat. Legat de pompa de injectie, costa 200 de euro reparatie pentru ea, in germania, o trimiti prin posta si o primesti tot prin posta (se strica in general partea electronica). Legat de turbo, ca sa il refaci te costa maxim 1200 de lei. Masina mea, 320d consuma 4.3 afara, 6.5 in oras la stilul meu de condus. Faci economii mari cu dieselul, dar depinde cati km faci. Daca e sa compari cum merge 320d si 316/318, 320d castiga detasat.
Legat de km, daca exista istoric la bmw poti sa iti faci o idee. Sunt multi alti indicatori ai km, gen uzura la discuri de frana, uzura volan, uzura nuca schimbator, uzura pedale. Ca sa nu ai probleme cu ea, cel mai sigur o duci la un service bmw, platesti undeva pana in 400 de lei si ti-o verifica in totalitate.
Eu in locul tau as cumpara fie 320d pt consum, fie 320ci pt aspect, sau 320i sedan daca vrei neaparat benzina si 4 usi.
0

#20 User is online   Eugen B 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 509
  • Joined: 27-November 09
  • Gender:Male
  • Location:undeva

Posted 11 February 2013 - 17:36

Eu am acest tip de motor pe masina(varianta de 1,8 litri-316ti) de mai mult de 2 ani (masina are 180.000 km acum-sunt reali)si iti pot spune si plusuri si minusuri(din experienta proprie):

Plusuri

-consum mic pentru cilindreea lor/performantele lor(comparand cu motoare pe benzina de aceeasi cilindree)...sistemul dublu vanos+valvetronic este chiar inteligent (ca sa faci o comparatie, eu la un E36 de 1,6 (M43) consumam in medie in Brasov 10-11,5 l/100 km, pe E46 cu motor N42 de 1,8 litri media urbana era 8,7-10,5/100 km....in functie de sezon, etc) consumul extraurban la un mers de pana in 100-110 km este fff mic (sub 6 litri chiar daca faci eforturi)

- este placut la condus datorita curbei de cuplu (motorul are cuplu la turatii destul de joase pentru un motor pe benzina-cuplu maxim la 3750 rpm), nu simti nevoia sa il turezi tare cand mergi relaxat si totusi nu ai senzatia de subturat sau lesinat, de unde si consumul mai mic, motorul incepe sa traga de la turatii destul de mici

- destul de silentios si rafinat(la ralanti daca asculti in exteriorul masinii ai sa auzi tacanitul motorasului valvetronic), in interior in schimb e fff liniste, in ture se aude destul de frumos(mult mai frumos ca un diesel, clar)

-iarna se incalzeste relativ repede si nu tremuri ff mult in masina(asta pt mine conteaza)


Minusuri

- este un motor care necesita o intretinere mai atenta si care de-a lungul timpului a prezentat o serie de defecte(o sa enumar aici cele cu care s-a confruntat masina mea cf istoricului bmw si a ceea ce am schimbat eu, si printre care am observat ca se regasesc defecte reclamate si de multi alti posesori...am trecut costul pieselor si nu si manopera), acum depinde din ce unghi privesti.....multe din cele schimbate mai jos eu le privesc ca si consumabile si nu defecte sau probleme specifice:


-la 64.000 km(si dupa 4 ani de utilizare au fost inlocuite bobinele de inductie)- in momentul de fata este aprox 120 ron/bobina
-la 131.000 km (si 7 ani) a fost inlocuit motorasul electric al sistemului valvetronic(nu stiu cat costa exact)
-151.000 km(10 ani) -inlocuit infamul intinzator lant+ patinele de plastic(nu imi pare rau ca se prezentau destul de deteriorate)- costa aprox 400 ron piesele, inlocuit garnitura capac culbutori-de aici scurgeri ulei)-aprox 250 ron, inlocuit garnitura baie ulei(aprox 120 ron), toate garniturile si o-ring-urile senzori axe came si solenoizi vanos(nu costa mai mult de 50-60 ron toate), valva PCV si furtune(aprox 400 ron toate)
-161.000 km(10 ani)-operatia de care nu cred ca scapa nici unul.....schimbare simeringuri supape(cauza consumului de ulei)-cu tot cu manopera a fost aprox. 800 ron- de atunci am mai facut 20.000 km si doua schimburi ulei si masina nu mai consuma gram de ulei
-165.000 km(10 ani) schimbat senzor axe came(270 ron cred)
-178.000 km(11,5 ani) -debitmetru(600 ron), garnitura pompa vacuum(15 ron), garnitura corp filtru ulei(30 ron)
-la 180.000 km acum a pregatesc de schimbarea fuliei alternator-face un pic de galagie, in functie de ce tip de alternator este pe masina poate costa de la 170 ron pana la 450 ron(in cazul in care nu se mai gaseste decat "pe original"- ca in cazul meu)

Probabil ca vei gasi informatii similare si pentru motoarele diesel si concluzia o vei trage tu dupa ce vei conduce ambele modele si vei stabili si care este scopul masinii (drumuri lungi, economie, etc)

This post has been edited by Eugen B: 11 February 2013 - 17:37

1

Share this topic:


  • 10 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro