Jump to content

Firul cu semnal din ECU la releu bujii E46 320d


Recommended Posts

Salutare.

Stie careva sa imi spuna care este firul ce transmite semnal din ECU in releul de la bujii la un E46 320d din 2000 136cp.

Intreb deoarece cand temperatura apei este pe albastru, nu da tenisune la bujii deloc. Am schimbat senzorul de temperatura al apei si degeaba. M-am gandit ca e posibil sa fie ECU defect, si sa nu trimita comanda la releul de la bujii.

Cand e pe albastru, intra 12V in releul de bujii insa nu mai iese nici o tensiune.

Cand apa e complet rece intra 12V si ies 12 V iar bujiile se aprind.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

poate ai probleme chiar cu releul

 

M-am gandit si la asta dar ce legatura ar avea temperatura apei ? Nu e vorba neaparat de timp. Daca racesc mai repede apa ( dand drumu la clima, tare la 32grade, se raceste radiatorul) da curent la bujii.

O sa mai incerc sa montez senzorul de temperatura exterioara(am eroare pe el si am luat altul nou),cu alt releu, sau daca nu cu ECU-ul de pe alta masina.... Alte idei chiar nu mai am.

Pe testere am tot pus-o si nimic.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred ca este vorba de baterie, deoarece invarte cu putere, nu da semene de oboseala. Plus ca e destul de noua si a mea.....

Ideea este urmatoarea: baiatul la care am fost pentru investigatii( are un service in ciolpani, un baiat de nota 10), mi-a spus ca la BMW trebuie sa ajunga 12V la bujii de fiecare data cand se pune contactul, iar in functie de temperatura bujiile stau mai mult sau mai putin aprinse, insa chiar daca e cald tot trebuie sa ajunga un impuls de 12V, chit ca pentru o secunda.

La mine dupa ce s-a ridicat acul ce indica temperatura apei fff putin de pe 0( deci inca pe albastru), la bujii nu mai ajunge tensiune. Am masurat si intrarea in releul de bujii. Pe intrare are 12V dar la iesire 0.... Daca racesc apa, sau conectez mufa de la senzorul de temperatura a apei la alt senzor pe care il las in aer(deci rece) intra 12V si ies 12V.

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu cred ca este vorba de baterie, deoarece invarte cu putere, nu da semene de oboseala. Plus ca e destul de noua si a mea.....

Ideea este urmatoarea: baiatul la care am fost pentru investigatii( are un service in ciolpani, un baiat de nota 10), mi-a spus ca la BMW trebuie sa ajunga 12V la bujii de fiecare data cand se pune contactul, iar in functie de temperatura bujiile stau mai mult sau mai putin aprinse, insa chiar daca e cald tot trebuie sa ajunga un impuls de 12V, chit ca pentru o secunda.

La mine dupa ce s-a ridicat acul ce indica temperatura apei fff putin de pe 0( deci inca pe albastru), la bujii nu mai ajunge tensiune. Am masurat si intrarea in releul de bujii. Pe intrare are 12V dar la iesire 0.... Daca racesc apa, sau conectez mufa de la senzorul de temperatura a apei la alt senzor pe care il las in aer(deci rece) intra 12V si ies 12V.

 

Ai probleme cu pornirea ca nu am inteles.... sau te intereseaza modul de lucru al calculatorului/releului?

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si la asta dar ce legatura ar avea temperatura apei ? Nu e vorba neaparat de timp. Daca racesc mai repede apa ( dand drumu la clima, tare la 32grade, se raceste radiatorul) da curent la bujii.

O sa mai incerc sa montez senzorul de temperatura exterioara(am eroare pe el si am luat altul nou),cu alt releu, sau daca nu cu ECU-ul de pe alta masina.... Alte idei chiar nu mai am.

Pe testere am tot pus-o si nimic.

 

Daca senzorul de temperatura exterioara e defect s-ar putea ca ECU sa nu stie ca e frig cu minus si in cazul asta nu-ti mai incalzeste bujiile...zic si eu,nu sunt sigur

Link to comment
Share on other sites

Am pus si senzorul de temperatura exterioara, insa fara nici un rezultat. Nu am mai pus-o pe tester si nu am sters eroarea de la senzor, insa am scos borna pentru cateva minute... Acum cine stie poate trebuie sa pun iar testerul.

 

"Ai probleme cu pornirea ca nu am inteles.... sau te intereseaza modul de lucru al calculatorului/releului? " - Da am probleme cu pornirea ( vezi http://www.bmwclub.ro/forums/topic/111037-porneste-greu-e46-320d/page__st__20__p__1926768__fromsearch__1#entry1926768) si ma intereseaza modul de lucru al calculatorului/releului pentru alte cercetari... Este o problema stresanta, am cheltuit pana acum destui bani si fara rezultat :( . Pur si simplu nu stiu ce sa mai incerc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aici ai valorile temperaturilor dupa care este actionat releul, si durata de functionare a bujiilor http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Ftis.bmwcats.com%2Fdoc1053834%2F

INAINTE DE PORNIRE: Se vede ca daca antigelul are peste 5*C, bujiile nu sunt incalzite... sub 5*C, ele se incalzesc minim 4 secunde.

DUPA PORNIRE: Cand temeratura antigelului are peste 40*C, bujiile nu sunt incalzite, iar cand are 20*C, bujiile functioneaza 220 de secunde...deci, intre 20-40*C, functioneaza intre 220 si 0 secunde, DUPA ce a pornit motorul; DECI, cand motorul are peste 5*C, verifica daca merg bujiile DUPA ce ai pornit motorul... pui lampa de control pe cele 4 fire groase care se vad in mufa ce intra in releul de buji ;)

 

Eu cred ca pornirea asta greoaie intre temperaturi este de la o problema legata de injectie, adica ori debitul e cam mare si ineaca , ori de la avansul dinamic din pompa ( posibil cam mic pt ca nu a revenit pistonashul de avans). :scratchchin:

Edited by BeMWeistul
Link to comment
Share on other sites

Aici ai valorile temperaturilor dupa care este actionat releul, si durata de functionare a bujiilor http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=ru&tl=en&u=http%3A%2F%2Ftis.bmwcats.com%2Fdoc1053834%2F

INAINTE DE PORNIRE: Se vede ca daca antigelul are peste 5*C, bujiile nu sunt incalzite... sub 5*C, ele se incalzesc minim 4 secunde.

DUPA PORNIRE: Cand temeratura antigelului are peste 40*C, bujiile nu sunt incalzite, iar cand are 20*C, bujiile functioneaza 220 de secunde...deci, intre 20-40*C, functioneaza intre 220 si 0 secunde, DUPA ce a pornit motorul; DECI, cand motorul are peste 5*C, verifica daca merg bujiile DUPA ce ai pornit motorul... pui lampa de control pe cele 4 fire groase care se vad in mufa ce intra in releul de buji ;)

 

Eu cred ca pornirea asta greoaie intre temperaturi este de la o problema legata de injectie, adica ori debitul e cam mare si ineaca , ori de la avansul dinamic din pompa ( posibil cam mic pt ca nu a revenit pistonashul de avans). :scratchchin:

 

Multumesc pentru informatii. M-am uitat pe acea fisa de tester insa nu sunt asa sigur ca este vorba despre 5 grade celsius. am vazut ca scria "Coolant temperature> 5A c 0". Nu stiu ce inseamna acel A. Sa fie amperi ? Stiu ca senzorul de temperatura functioneaza in functie de o rezistenta.

Daca problema ar fi asa cum spui de la injectie, cum se poate verifica acest lucru, si care ar fi remediul ?

Link to comment
Share on other sites

Aceea nu este fisa de tester, ci TIS online in rusa si tradus in engleza iar A-ul acela este echivalentul simbolului de grade celsius; aici sper sa fie mai limpede http://imageshack.us/f/5/23022013403.jpg/ e TIS-ul din laptopul meu.

 

Atunci probabil este o problema cu avansul sau debitul de motorina. Ce sfat imi poti da in acest caz. Unde sa ma duc sa verific, cum se verifica ?

Sincer sunt satul sa tot dau bani de pomana si sa nu rezolv nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.