Jump to content

Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare


kosfunny

Recommended Posts

Nu poti pune semn de egalitate intre o asigurare in Romania (unde ai birou de daune in tara, ai CSA, etc) si o asigurare bulgareasca, asta in cazul in care ai noroc sa fie valabila.

Nu inteleg la ce faci referire , cred ca faci niste confuzii .

Vedeti unde duce dezinformarea si dezinteresul din mass-media ?

Indiferent cine te loveste ai drepturi de despagubire pe care le primesti in Romania , nu trebuie sa mergi la Sofia sa deschizi dosar de dauna.

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg la ce faci referire , cred ca faci niste confuzii .

Vedeti unde duce dezinformarea si dezinteresul din mass-media ?

Indiferent cine te loveste ai drepturi de despagubire pe care le primesti in Romania , nu trebuie sa mergi la Sofia sa deschizi dosar de dauna.

 

Teoria e perfecta, practica ne omoara, iar concluziile tale vis-a-vis de sursele mele de informare ma lasa rece. Pentru exemple din viata reala, citeste topicul postat putin mai sus de verssatu. Intr-o lume perfecta, nu s-ar lega nimeni de cei cu numere de Bulgaria, cum nu ar eticheta lumea posesorii de BMW. Si intr-un caz si intr-altul totusi, sunt exceptii care intaresc regula...destule.

Link to comment
Share on other sites

Asa e, ai dreptate. Sunt sigur ca s-a inteles totusi unde bat, si anume ca sunt state mai civilizate decat noi, care au adoptat practici de genul asta.

 

Zyz, totusi, noi nu suntem danemarca sau norvegia, noi suntem romanica, stii tu...cu oamenii aia care inca mai poarta caciuli rusesti si cu babutele alea care inca mai poarta baticuri pe cap...asa as putea sa dau si eu exemple de SUA in care se merge cu motoare V8 si V10 si-i doare-n cur de poluare, sau cu Qatarul care are 40 de centi litrul de benzina.... Nu inteleg, de cand si pana cand comparatia cu tarile astea, ce gara avem noi cu ele? avem cumva salariul mediu comparativ cu al lor,nivelul lor de trai, mentalitatea lor, legile lor etc etc?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Va spun scurt ca nu au ce face bulgaroaicelor. Eu sunt de fel din Giurgiu si ma mai ocup si cu inmatriculari acolo printre altele.

Pentru orice lege ar da, vor fi solutii: leasing de exemplu, sau cum le-am inscris unor amici direct pe numele lor.

Referitor la asigurari, cat timp o ai valabila si facuta pe bune nu in Vitan, nu exista in nici un fel posibilitatea sa nu despagubeasca, e normal sa dureze un pic mai mult din cauza comunicarii internationale intre asiguratori.

Sper ca m-am facut inteles.

 

 

Succes cu timbrul de mediu !

Link to comment
Share on other sites

Teoria e perfecta, practica ne omoara, iar concluziile tale vis-a-vis de sursele mele de informare ma lasa rece. Pentru exemple din viata reala, citeste topicul postat putin mai sus de verssatu. Intr-o lume perfecta, nu s-ar lega nimeni de cei cu numere de Bulgaria, cum nu ar eticheta lumea posesorii de BMW. Si intr-un caz si intr-altul totusi, sunt exceptii care intaresc regula...destule.

 

Pai am scris eu undeva ca ramane pagubitul cu buza umflata daca il loveste o masina de BG ?

Am spus doar ca este bine sa se mearga la Politie ca in caz de vreo neregula sa se poata face regres catre soferul vinovat.

Nu am spus nicaieri ca daca te loveste "un bulgar" ramai cu paguba ! Asta m-a deranjat cel mai mult in reportajul cu pricina , publicul larg prost informat si usor manipulabil va ajunge si sa arunce cu pietre dupa masinile de Bulgaria .

Stiu caz cand un amarat a preferat sa isi repare masina pe banii lui pentru ca masina vinovata nu avea asigurare valabila. Iar la Politie niciun cap de creta nu i-a spus omului ca poate obtine despagubiri, din contra i-au spus ca sa isi ia gandul ca vinovatul e un terchea berchea si nu are ce sa ia de la el daca il da in judecata. Asta e reultatul dezinformarii ! Nici politistii de la Rutiera habar nu au de legislatia asigurarilor !

Repet , eu prefer sa fiu lovit de unul chiar fara asigurare decat unul cu RCA de Carpatica ! Asta pentru ca imi cunosc drepturile si stiu sa mi le cer. Nu e vina mea ca sunt putini ca mine si ma intristeaza asta.

 

Am in constructie un site de informare si consultanta gratuita in ce priveste obtinerea depagubirilor din acidente auto (amdauna.ro) asa ca va rog sa postati ce nelamuriri mai aveti deoarece vreau sa fie cat mai complet si e bine sa stiu care sunt golurile informationale in domeiul asta.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Referitor la asigurari, cat timp o ai valabila si facuta pe bune nu in Vitan

 

Exact la asta ma refeream. Cred ca e in primul rand datoria fiecaruia sa-si stie drepturile. In alta ordine de idei, tocmai pentru ca suntem in Romania, faptul ca iti stii drepturile si dreptul de a te adresa unei instante nu rezolva problema. Nu in timp util, si nu neaparat de partea celui care are dreptate. Tocmai de asta, probabil, politistii au sugerat ca sa dai in judecata un "terchea berchea" nu te ajuta cu nimic. Am trecut prin aceeasi situatie si in afara de a face un rau celuilalt nu rezolvam nimic, pentru simplul fapt ca nu avea de unde sa scoata banii.

Link to comment
Share on other sites

Treaba cu interdictia circulatiei pe drumurile romanesti cu masina inmatriculata in alta tara, chiar membra UE, nu ar fi o noutate (vezi Danemarca sau Norvegia, de exemplu, unde ai voia maxim 3 luni) si nici nu ar contraveni cu dreptul de libera circulatie, pentru ca cel mai probabil se va considera o perioada legala in care masina poate circula in Romania (30 de zile, de pilda) fara nici un fel de probleme. E intr-adevar o masura de coercitie, pentru ca inmatricularea in Bulgaria e cam singura varianta de a ocoli timbrul de inmatriculare total aberant, cel putin in contextul economiei de la noi, pentru ca din nou, daca va uitati in alte tari (Norvegia, de exemplu), taxele de inmatriculare pot depasi 100% din valoarea masinii, fie ea noua sau SH. Pe de alta parte, nu mi-ar conveni ca dupa un accident in care sa nu fiu vinovat, posesorul asigurarii bulgaresti sa-mi spuna...descurca-te.

 

Ti s-a zis deja ca Norvegia nu e in UE. Si ca sa completez eu, cand om avea noi salariile si nivelul de trai al norvegienlor, atunci sa isi permita astia sa imi puna taxa la aceeasi valoare cu masina.

 

Sa dea Domnul sa se si aplice, ca de povesti e plina traista.

 

De ce ti-ai dori asa ceva? Hai ca pana intr-o 1000eur e suportabila taxa si poti sa o platesti, dar ce depaseste? Sa nu mai existe solutii alternative pt o taxa care oricum atenteaza la constitutie in forma ei de acum. Taxa la un 1.9tdi euro 3, din 2002-3 e peste 2000eur.

 

Si hai, si daca ar fi 1000, tot e mult pt ca la o masina de 2000eur, mai pui 50% ca sa poti circula cu ea. Si hotii astia nu mai stiu cum sa te faca sa ti-o inmatriculezi, inclusiv cu ordonanta asta.

Link to comment
Share on other sites

De ce ti-ai dori asa ceva?

Pentru curatenia stradala..., sa isi cumpere fiecare ce isi permite si sa nu mai viseze toti la sf-uri.

 

Dupa o dauna pe bulgaria am stat 8 luni sa imi iau banii, iar respectiva comenta la politie "eu nu sunt ca voi astia cu bmw-urile sa bag banii aiurea in benzina si masina". Saraca, bine ca a avut bani de passat cc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bine, bine, eu stiu.. dar timbrul de mediu si actuala taxa sunt mult peste puterile romanilor. Adica nu pot sa iau cazul passatului CC (desi poate ala n-a avut chef sa arunce banii pe fereastra statului roman), dar daca iau cazul unul banal vw euro 3, taxa e rupere.

 

Deci in concluzie, o sa fie o gramada de diesel-uri inmatriculate pe bulgaria de acum (sa speram ca totul e facut astfel incat sa evite legea).

Link to comment
Share on other sites

Pentru curatenia stradala..., sa isi cumpere fiecare ce isi permite si sa nu mai viseze toti la sf-uri.

 

Dupa o dauna pe bulgaria am stat 8 luni sa imi iau banii, iar respectiva comenta la politie "eu nu sunt ca voi astia cu bmw-urile sa bag banii aiurea in benzina si masina". Saraca, bine ca a avut bani de passat cc.

Mai bine s-ar face curatenie prin guvern si parlament, nu e vina oamenilor ca au masini pe bg; daca taxele ar fi fost ok, sunt sigur ca n-ai mai fi vazut masini cu nr de bg.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bine, bine, eu stiu.. dar timbrul de mediu si actuala taxa sunt mult peste puterile romanilor. Adica nu pot sa iau cazul passatului CC (desi poate ala n-a avut chef sa arunce banii pe fereastra statului roman), dar daca iau cazul unul banal vw euro 3, taxa e rupere.

 

Deci in concluzie, o sa fie o gramada de diesel-uri inmatriculate pe bulgaria de acum (sa speram ca totul e facut astfel incat sa evite legea).

Perfect, daca e peste puterile romanilor inseamna ca nu toti romanii isi permit o masina. Ia cumpara-ti un golf 4 de 1.4(tot esti fan de ceva vreme) si mergi frumos/legal cu el(si asa drumurile sunt cum sunt), pariu ca te deplasezi la aceleasi costuri ca si cu un 1.9 tdi(ca deh la ala ii dai ca doar e diesel).

Link to comment
Share on other sites

Daca ar pune o taxa fixa de 1000 lei la toate masinile, cred ca ar incasa mai multi bani decat au incasat din 2007 incoace.

Pai cum sa faca asa ceva, vrei ca ford si dacia sa inchida portile?

Plm, si nu mai inteleg o alta chestie: de unde si pana unde calculul se face in €? Pe ce baza? Eu cand ma duc la piata, vanzatorii imi fac calculul in € la produsele pe care le cumpar?

Chiar, voi va dati seama ce-ar insemna ca € sa "explodeze" intr-o zi, sa ajunga pe la 5 lei sau chiar mai mult?

Link to comment
Share on other sites

Pentru curatenia stradala..., sa isi cumpere fiecare ce isi permite si sa nu mai viseze toti la sf-uri.

 

Dupa o dauna pe bulgaria am stat 8 luni sa imi iau banii, iar respectiva comenta la politie "eu nu sunt ca voi astia cu bmw-urile sa bag banii aiurea in benzina si masina". Saraca, bine ca a avut bani de passat cc.

 

 

Am fost lovit in parcare de masina cu nr de RO cu asigurare la Asirom,cu martori cu poze cu tot ce vrei ,nu au vrut sa plateasca pagubele pe motiv ca la masina vinovata nu se cunostea nimic(avea cirlig de remorcare cu care m-a lovit).Rezultat 1500 lei platiti de la mine din buzunar dupa 3 luni de scandal

 

 

PS. in alta ordine de idei la bulgari paritatea euro-leva e fixa prin lege de prin 2007 parca,au fost si laudati de UE pt asta,au mai mare stabilitate financiara chiar daca au cele mai mici salarii.La noi de,daca iti da xx% la salariu pensie ,dupa aia statul ia inapoi prin deprecierea leu-euro,asa ca nu au interes

Edited by catacfc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Perfect, daca e peste puterile romanilor inseamna ca nu toti romanii isi permit o masina. Ia cumpara-ti un golf 4 de 1.4(tot esti fan de ceva vreme) si mergi frumos/legal cu el(si asa drumurile sunt cum sunt), pariu ca te deplasezi la aceleasi costuri ca si cu un 1.9 tdi(ca deh la ala ii dai ca doar e diesel).

 

De ce esti asa? Eu imi iau ce vreau eu, si daca te-ai interesa un pic, un 1.9tdi consuma mai putin decat un 1.4, un motor fortat pe majoritatea caroseriilor de la vw, in afara de polo si lupo. De aceea e preferata de romani.

 

Si daca tot discutam de puteriile romanilor, iti aduci aminte cat ai dat taxa la pisica in 2008? Intre 900-1000 RON. Pai acum ia incearca sa aduci una exact la fel, sa vezi cat e taxa. Noroc ca mai scade cu timbrul de mediu, dar e intentionata chestia, pentru momentul cand vor baga impozit in functie de poluare (probabil in 2014 - si atunci pot sa-si duca la Remat posesorii masinile euro 0,1 si 2).

Link to comment
Share on other sites

Perfect, daca e peste puterile romanilor inseamna ca nu toti romanii isi permit o masina. Ia cumpara-ti un golf 4 de 1.4(tot esti fan de ceva vreme) si mergi frumos/legal cu el(si asa drumurile sunt cum sunt), pariu ca te deplasezi la aceleasi costuri ca si cu un 1.9 tdi(ca deh la ala ii dai ca doar e diesel).

Nu ma obliga nimeni sa-mi iau o anumita masina pt ca asa vor unii, e problema mea ce-mi iau si iarasi e problema mea unde o inmatriculez. Daca eu vreau sa-mi iau 745i si s-o pun pe bg, foarte bine atata timp cat sunt ok cu toate actele si cu taxele platite.

Link to comment
Share on other sites

un golf 4 de 1.4(tot esti fan de ceva vreme) si mergi frumos/legal cu el(si asa drumurile sunt cum sunt), pariu ca te deplasezi la aceleasi costuri ca si cu un 1.9 tdi(ca deh la ala ii dai ca doar e diesel).

Mai glumim si noi acum(faza cu fan-ul), insa fi mai atent la ce am scris.

 

Ca eu am dat 290 euro in 2008 asta este si masina a costat 2800, acum timbru este 600 euro si masina costa maxim 2000.

Link to comment
Share on other sites

Pai vezi unde e problema, taxa era mai mica, masina mai scumpa, acum e invers, le platesti mai mult lor, si masina e mai ieftina. Pai de ce mi-ar conveni? In loc sa pun mai mult la masina, le bag mai mult lor in buzunar, unor escroci. Asta e una.

 

A doua e ca un motor de 1.4 in exterior consuma mult fata de 1.9tdi. Ca nu mergi numai cu 70kmh si mai si trebuie sa depasesti.

Si cum a zis si Catalin, deci pana la urma eu sunt obligat sa imi iau 1.4 ca taxa e de 10 ori mai mica?

Link to comment
Share on other sites

Am prieteni plecati in germania la munca cu masini pe RO, iar dupa cateva luni a inceput sa ii opreasca politia, pentru ? pentru ca trebuie sa plateasca impozit acolo sau sa le inmatriculeze pe germania. Asa ca nu suntem singurii... Edited by Dan_316i
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.