Jump to content

Presiune in instalatia de racire


ggaby1981

Recommended Posts

Problema depistata de vreo cateva zile. Masina cu pricina este un e46, 320d, 136 cai, motor M47.

 

Decand am cumparat masina tot timpul completam cu lichid de racire, sistematic vreo 200, 300 ml. Am zis sa verific si zilele astea nivelul si dupa ce masina a stat toata noaptea am deschis busonul si inca aveam presiune. Am deschis detot busonul si a dat antigelul afara. Il inchid la loc si plec si de atunci mi se si aprinde si martorul de nivel racire scazut din bord. Furtunul care intra in vasul de expansiune devine foarte tare cand motorul este cald. Nu se poate apasa pe el.

 

Antigelul este curat, nu are urme de ulei. Uleiul iar este curat, nu are spuma. Pe esapament nu pare sa fie aburi, cand opresc motorul dupa un drum de 17 km nu este umed.

 

Temperatura citita prin computerul de bord nu trece de 93 grade.

 

Pe mine ma duce gandul la garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa pentru presiune. Pompa de apa poate sa faca atata presiune ca ar parea sa fie umed sub ea. Nu am putut sa vad exact ca era noapte si nici acces nu prea ai daca nu demontez una alta.

Link to comment
Share on other sites

Antigelul in vasul de expansiune nu bolboroseste, se pare ca nu e de la garnitura chiulasa.

 

Am schimbat si alt termostat principal si tot degeaba. Nu deschide nici la 93 de grade daca masina ruleaza. Daca sta la relanti termostatul deschide.

Link to comment
Share on other sites

Intr-o zi mai friguroasa mergi cu masina pana ajunge apa la 90. Stai cu ea la relanti ceva timp sa vezi daca iese abur pe evacuare mai mult decat in mod normal. Aburul de antigel este putin mai inchis la culoare cu un iz intepator la miros. Posibil fisurata chiulasa sau garnitura ciupita.Daca era ceva la bloc sigur aveai ulei in antigel si invers. Edited by diamondtree
Link to comment
Share on other sites

Salut!Sa verifici daca nu este cumva fisurat acel radiator de racit gazele ce intra in EGR.Daca este o fisura cat de mica iti trage antigelul in galeria de admisie de acolo in motor si apoi afara pe evacuare,si tot din aceasi cauza poate sa-ti faca presiune in sistemul de racire.Uite iti atasez o fotografie cu acel racitor de gaze,el in interior se fisureaza,acolo sa cauti problema.Succes!post-46628-0-65572000-1362593863_thumb.jpg

 

Au fost cazuri cand pompa de apa avea paletii rupti in interior,si in acest fel ea nu mai misca lichidul de racire si de acea se face presiune pe instalatie,dar mai intai verifica racitorul de gaze de la EGR.Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Cresterea de presiune poate fi una, pierderea de antigel poate avea alta cauza, nu e musai sa fie legate.

Acum trebuie vazut ce intelegi tu prin presiune. In functionare normala circuitul de racire functioneaza sub presiune, nu e un circuit deschis. Scopul este cresterea temperaturii de fierbere, deoarece in functionare temperatura lichidului de racire depaseste 100 grade celsius. Deci e normal ca furtunurile sa fie tari.

Evident, daca presiunea e prea mare, nu e in regula.

 

Pompa de apa nu are cum sa faca presiune, e un circuit inchis :)

 

De pierdul antigel poti pierde pe la toate imbinarile. Trebuie sa te uiti cu atentie. La ce interval completai cu cei 200-300 ml de care ai spus?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Tot pe chiulasa/garnitura merg. Daca antigelul dispare si nu se vad urme de scursuri e clar ca-l scoate pe evacuare.

In vasul de expansiune se simte miros de fum?

 

Nu se simte miros de gaze deloc, mi-am bagat nasul si nimic. In vas antigelul nu bolboroseste. Asta la rece, la cald nu mai am cum sa vad. Problema mea este la cald. Nu stiu cum as putea vedea la cald daca e miros de fum in antigel

 

Intr-o zi mai friguroasa mergi cu masina pana ajunge apa la 90. Stai cu ea la relanti ceva timp sa vezi daca iese abur pe evacuare mai mult decat in mod normal. Aburul de antigel este putin mai inchis la culoare cu un iz intepator la miros. Posibil fisurata chiulasa sau garnitura ciupita.Daca era ceva la bloc sigur aveai ulei in antigel si invers.

 

Nu scoate deloc aburi, doar cand e rece, atunci scoate chiar o idee mai mult. La 90 de grade am pus palma pe esapament, unde ies gazele sa vad daca ramane uda palma si era uscata.

 

Salut!Sa verifici daca nu este cumva fisurat acel radiator de racit gazele ce intra in EGR.Daca este o fisura cat de mica iti trage antigelul in galeria de admisie de acolo in motor si apoi afara pe evacuare,si tot din aceasi cauza poate sa-ti faca presiune in sistemul de racire.Uite iti atasez o fotografie cu acel racitor de gaze,el in interior se fisureaza,acolo sa cauti problema.Succes!post-46628-0-65572000-1362593863_thumb.jpg

 

Au fost cazuri cand pompa de apa avea paletii rupti in interior,si in acest fel ea nu mai misca lichidul de racire si de acea se face presiune pe instalatie,dar mai intai verifica racitorul de gaze de la EGR.Bafta!

 

Am avut problema asta, imi era fisurat radiatorul de egr dar atunci dupa mine nu mai vedeai nimic, ceata totala. Am dat jos ieri si racitorul si nu e fisurat.

 

Cresterea de presiune poate fi una, pierderea de antigel poate avea alta cauza, nu e musai sa fie legate.

Acum trebuie vazut ce intelegi tu prin presiune. In functionare normala circuitul de racire functioneaza sub presiune, nu e un circuit deschis. Scopul este cresterea temperaturii de fierbere, deoarece in functionare temperatura lichidului de racire depaseste 100 grade celsius. Deci e normal ca furtunurile sa fie tari.

Evident, daca presiunea e prea mare, nu e in regula.

 

Pompa de apa nu are cum sa faca presiune, e un circuit inchis :)

 

De pierdul antigel poti pierde pe la toate imbinarile. Trebuie sa te uiti cu atentie. La ce interval completai cu cei 200-300 ml de care ai spus?

 

Cam la 2 saptamani

Link to comment
Share on other sites

Este o scula speciala cu care faci presiune in instalatia de racire, se monteaza in locul capacului de la vasul de expansiune, face o anumita presiune (ex 2bari)si daca are pierderi atunci scade presiunea.

http://echipamente-serviceauto.ro/imagini/view/Tester%20pentru%20sistemul%20de%20racire%202%20TK-7230N.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu cand am avut garnitura de chiulasa stricata, am pornit masina pe loc cu motor rece si fara buson pe vas de expansiune. Am lasat-o la ralantiu si cand s-a incalzit motorul a inceput sa borboroseste. Putin, dar vizibil. Ca la vulcani noroiosi asa.

La rece nu avea nici o problema, nici nu avea daca afara era sub 15 grade afara. M-am trezut la prima zi de primavara cu un nor de abur in spate si o presiune mare in sistemul de racire.

Edited by bartro2
Link to comment
Share on other sites

Normal se verifica asa:

Cand motorul e cald se scoate furtunul care intra in vasul de expasiune si se baga intr un borcan cu apa (transparent). Daca in borcan vin bule de aer atunci treaba e clara...

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul e chiar cald, e riscant sa scoti busonul sau vreun furtun si sa ramana fara presiune in sistemul de racire.

 

Daca vrei sa faci proba asta, atunci trebuie sa fie facuta rapid, pana cand motorul nu atinge temperatura de functionare normala.

Link to comment
Share on other sites

Daca motorul e chiar cald, e riscant sa scoti busonul sau vreun furtun si sa ramana fara presiune in sistemul de racire.

 

Daca vrei sa faci proba asta, atunci trebuie sa fie facuta rapid, pana cand motorul nu atinge temperatura de functionare normala.

busonul este exclus sa il scoti. Da furtunul trebuie scos inainte sa ajunga antigelul la mijloc pentru a evita orice risc de oparire. Motorul trebuie sa fie relativ cald in schimb pentru ca microfisurile din chiulasa se simt la cald. (se dilata chiulasa). Nu e normal sa ai presiune si a doua zi

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Normal se verifica asa:

Cand motorul e cald se scoate furtunul care intra in vasul de expasiune si se baga intr un borcan cu apa (transparent). Daca in borcan vin bule de aer atunci treaba e clara...

 

 

Pff,tu vrei sa oparesti oameni p-aici cu sfaturile tale.CUM sa scoti un furtun(indiferent care)din circuitul de racire la 90 de grade(in bord).Daca slabesti busonul la radiator,dupa ce opresti motorul,lichidul de racire incepe sa fiarba.Testeaza tu si dupa da sfaturi...

Link to comment
Share on other sites

Nu e suficient ca nu poti strange furtunurile cu mana. La BMW, in functionare normala circuitul de racire lucreaza sub presiune si furtunurile se intaresc.

Trebuie sa faci distinctia intre presiunea normala si o presiune exagerat de mare.

 

Daca presiunea este intr-adevar exagerata, iar termostatul si radiatorul sunt OK, nu raman decat probleme legate de chiulasa - garnitura de chiulasa.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

busonul este exclus sa il scoti. Da furtunul trebuie scos inainte sa ajunga antigelul la mijloc pentru a evita orice risc de oparire. Motorul trebuie sa fie relativ cald in schimb pentru ca microfisurile din chiulasa se simt la cald. (se dilata chiulasa). Nu e normal sa ai presiune si a doua zi

 

Asa DA,de acord cu tine.

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca eu nu am cum sa scot furtunul ce intra in vasul de expansiune pentru ca am vas de expansiune pe radiator. Si pe acel furtun am presiune.

 

Sunt sigur ca presiunea e prea mare pentru ca verificam periodic nivelul in vas si a doua zi cand desfaceam busonul facea numai un fis scurt si nu dadea nici un gram de antigel afara.

 

Acuma intrebarea de baraj este de ce s-a dus daca s-a dus garnitura de chiulasa. Nu m-am dat niciodata la masina doar in limite normale.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.