Jump to content

Problema de nerezolvat releu si bujii E90 320d


Recommended Posts

Salutare,

 

Sunt din toamna posesorul unui E90 320d fabricatie 2006 65000km, masina cumparata de noua din Romania eu sunt al doilea proprietar

Este primul meu topic si m-am hotarat sa cer ajutor dupa ce am cheltuit bani pe piese si pe mecanici fara nici un succes

Pe langa problemele inerente pe care le stiam, m-am lovit si de problema releului si a bujiilor

Aveam erori pe toate 4 bujiile - le-am schimbat cu unele noi beru

Erorile au aparut in continuare - am schimbat releul cu unul reconditionat

Erorile tot asa - am pus alt releu de la un prieten

Tot aveam erori pe toate bujiile - am cumparat releu nou beru

Erorile apar in continuare.

M-am gandit sa nu se fi ars bujiile - am dat admisia jos si am pus ohm-metrul pe ele, toate bune

Masina acum porneste din prima si bine. Cand erau sub zero grade pornea in 2 sau 3 dar isi revenea cam dupa 10-15 secunde si de cateva ori mi s-a intamplat sa porneasca si din a doua invartire la automat. Practic am mers toata iarna fara bujii.

Am verificat toate modulele pe mai multe testere de la service-uri dar nu are nici o eroare. I-am facut preheating unit testul si surpriza nici o eroare. Dupa ce sterg erorile bujiilor a doua zi la pornire apar iar. M-am gandit sa nu fie problema de la IBS dar masina mea nu are modulul IBS.

In bord imi apare semnul de la preheating atunci cand o pornesc si e mai frig.

Trebuie sa mentionez ca masina ma curenteaza. Dupa ce plec dimineata, ajung la destinatie si cand o opresc ma dau jos din ea si cand dau sa inchid portiera ma curenteaza destul de rau-nu stiu daca are vreo legatura cu bujiile dar eu cred ca are.

M-am gandit sa-mi iau un INPA sa dau jos admisia sa pornesc preheating test-ul si sa verific tesnsiunea care mi-o da releul la fise

Alta varianta chiar nu mai am.

 

Astept sugestii.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa mentionez ca masina ma curenteaza. Dupa ce plec dimineata, ajung la destinatie si cand o opresc ma dau jos din ea si cand dau sa inchid portiera ma curenteaza destul de rau-nu stiu daca are vreo legatura cu bujiile dar eu cred ca are.

 

Nu are legatura. SIgur! nu are :)

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa mentionez ca masina ma curenteaza. Dupa ce plec dimineata, ajung la destinatie si cand o opresc ma dau jos din ea si cand dau sa inchid portiera ma curenteaza destul de rau-nu stiu daca are vreo legatura cu bujiile dar eu cred ca are.

Ai masurat curentii vagabonzi?

 

daca nu, poti utiliza acest aparat:

http://www.fluke.com/fluke/roro/Accesorii/Batteries-Chargers-and-Adapters/SV225-10PAK.htm?PID=56697

Link to comment
Share on other sites

tu ai schimbat intai 4 bujii cu releul defect pe masina apoi ai schimbat iar bujiile cu acelasi releu , apoi ai luat un releu reconditionat... sfatul meu : 4 bujii noi plus un releu nou si va porni elegant fara trepidatii ;)

 

Mai intai la sugestia mecanicului am schimbat toate 4 bujiile cu unele noi apoi 2 releuri sh cele 4 bujii noi ramanand pe masina, apoi un releu nou.

Si eu m-am gandit la asta dar nu prea imi vine sa mai arunc cu 1000 de lei pe fereastra

 

Ai masurat curentii vagabonzi?

 

daca nu, poti utiliza acest aparat:

http://www.fluke.com/fluke/roro/Accesorii/Batteries-Chargers-and-Adapters/SV225-10PAK.htm?PID=56697

 

nu mi-a dat prin cap asta

o sa ma documentez.

mersi

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update

 

Am masurat astazi tensiunea la baterie 12,5V cu motorul oprit si 14,9V cu motorul pornit si indicatorul de la baterie e verde

Deci nu e de la alternator sau baterie ca ma gandeam ca poate nu incarca cum trebuie alternatorul

 

Am verificat si masa pe motor si pe caroaserie si are masa foarte buna

 

Ma gandeam ca poate e senzorul de temperatura de pe bloc stricat dar am facut rost de termometru tehnic si inainte sa pornesc masina am masurat temperatura antigelului din vas si am intrat in meniu si temperatura indicata era aceeasi. Deci nu e nici aici buba

 

Nu stiu ce sa mai fac ...

Link to comment
Share on other sites

Cand ai inlocuit bujiile ai tinut cont si de tensiunea lor? Sunt bujii de 5v si bujii de 11v. Poate ca la tine trebuie de 5v si ai pus de 11v sau invers.

 

Nu am stiut chestia asta.

Nu m-am uitat la ele f bine, mi le-a pus mecanicul. Bujiile sunt beru ca si releul. Releul stiu ca e cel care trebuie ca m-am uitat pe site la beru si codul de piesa era acelasi ca pe site, dar la bujii nu prea m-am uitat dar din ce am vazut pe site ca si bujie de la BERU pt BMW este GE 102 care merge si la E46 si la E60 si la E90 si la 20d si la 30d. E un singut tip de bujie practic dar am vazut ca toate sunt la 5 v. nu am vazut si la 11v.

Link to comment
Share on other sites

Am facut niste observatii mai atente.

 

Masina nu ma curenteaza daca staioneaza 3 ore sau 48 de ore. ma curenteaza daca fac un drum si cobor din ea si ating caroseria (orice element de caroserie).

Si am mai obeservat ca daca fac un drum mai lung ma curenteaza mai tare decat daca merg 10 min. (mai tare adica in sensul ca se face scanteie ca la brichetele cu cuartz)

Imi imaginez cum ma curenteaza daca fac 1000 km. cred ca pot sa si mor :LMAO:

 

Tare imi e ca am o scurgere de tensiune pe undeva si din cauza asta nu imi ajunge tensiune cum trebuie si la releu

Link to comment
Share on other sites

Da, de evitat cursele lungi in cazul asta, eventual sa faci ceva opriri mai dese si sa porti neaparat manusi de guma ca si cele din imagine

http://www.echip.ro/store/catalog/Elsec.jpg

 

Sunt unele speciale cu sigla BMW, dar trebuie sa intrebi la reprezentanta :popcorn:

 

 

 

Acum un raspuns serios... schimba hainele de pe tine apoi nu te mai curenteaza nici masina :console:

 

Daca ti neaparat sa conduci in hanele respective poti incerca aceste SFATURI

Link to comment
Share on other sites

Acum vorbind serios nu este prima mea masina, totusi am permis de 8 ani si am ceva km facuti cu destule masini.

Nu este un curentat de la sarcina electrostatica.

Ca sa fiu mai explicit sunt situatii cand dau sa inchid portiera si cand apropii mana cam la 1 cm de portiera se face arc electric

 

ce-mi trece prin minte este ca ori am scurgere de tensiune pe undeva, ori nu am masa buna la baterie.

Ultima chestie am verificat-o cu ohm-metrul pe diferite parti ale caroseriei si pe bloc si era OK

 

Da, de evitat cursele lungi in cazul asta, eventual sa faci ceva opriri mai dese si sa porti neaparat manusi de guma ca si cele din imagine

http://www.echip.ro/store/catalog/Elsec.jpg

 

Sunt unele speciale cu sigla BMW, dar trebuie sa intrebi la reprezentanta :popcorn:

 

 

 

Acum un raspuns serios... schimba hainele de pe tine apoi nu te mai curenteaza nici masina :console:

 

Daca ti neaparat sa conduci in hanele respective poti incerca aceste SFATURI

 

Iti dai seama ca la asta m-am gandit si eu prima oara dar se intampla indiferent cu ce sunt imbracat

Link to comment
Share on other sites

Acum vorbind serios nu este prima mea masina, totusi am permis de 8 ani si am ceva km facuti cu destule masini.

Nu este un curentat de la sarcina electrostatica.

Ca sa fiu mai explicit sunt situatii cand dau sa inchid portiera si cand apropii mana cam la 1 cm de portiera se face arc electric

 

ce-mi trece prin minte este ca ori am scurgere de tensiune pe undeva, ori nu am masa buna la baterie.

Ultima chestie am verificat-o cu ohm-metrul pe diferite parti ale caroseriei si pe bloc si era OK

 

 

 

Iti dai seama ca la asta m-am gandit si eu prima oara dar se intampla indiferent cu ce sunt imbracat

 

Daca tu garantezi ca ai schimbate toate hainele chiloti, ciorapi, tricou, adidasi inseamna ca este ciudat :stink: nu ai pus ceva huse pe scaune recent?

 

Poti tine mana pe portiera cand cobori sa nu mai simti cand trece curentul prin tine sau inchizi usa cu piciorul... fereste-te de benzinarii :haha:

 

Daca tot vrei elucidezi misterul incearca varianta lui ifx

 

 

Un lucru este clar, hainele sunt problema deoarece te incarca electrostatic de la frecare,descarcare se face aproape pe orice metal :console:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Tare imi e ca am o scurgere de tensiune pe undeva si din cauza asta nu imi ajunge tensiune cum trebuie si la releu

 

Asa ceva nu exista.

 

Descarcarea care se produce este din cauza incarcarii electrostatice. Nu are legatura cu instalatia masinii.

Link to comment
Share on other sites

O ancora ar fi buna pentru tine .O arunci e geam inainte de fiecare oprire .smile.png

 

Acum serios > Sub baterie, la firul de plus e un papuc de cupru cu probleme. Daca a ajuns umezeala la el (ca si la mine),

a oxidat . Pe mine nu ma curenta , dar in timp imi descarca bateria , sau daca o lasam 5 min cu pozitiile aprinse abia pornea.

Ciudat e ca de fiecare data cand ma duceam sa verific bateria .electricianul nu gasea nici o problema.

Link to comment
Share on other sites

si eu ma curentez de ma ia naiba:))

depinde cu ce sunt imbracat, si nu prea...adica a avut nenorocita perioada cand nu ma curenta...deasemenea depinde de vremea de afara. pe ploaie nu curenteaza.

iti dau un pont : cand cobori, pune un deget pe tabla masinii ( nu pe ornamentul usii ) , si o sa simti o descarcare de electricitate. dupa aia poti sa inchizi usa ca nu te mai curenteaza:))

 

eu asa fac

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare tuturor,

 

Revin cu update.

Problema nu am rezolvat-o, a venit caldura si am lasat-o moarta si din lipsa de timp.

 

Acum surpriza toata vara nu m-a mai curentat masina

Asa ca inainte de resoftare ecu sau cheltuit 500 de lei pe un releu nou nu mai imi ramane de facut decat sa dau galeria de admisie jos

si sa fac niste teste de preheat cu un tester si sa masor ce tensiune imi da releul pe fisele care vim la bujii si dupa sa masor si bujiile.

 

Asa ca as avea nevoie sa achizitionez un tester, am vazut ca cei mai multi aveti INPA. Ce ma sfatuiti sa iau ? (nu am mai avut experienta cu asa ceva)

Am gasit pe forum asa ceva.

E ok la ce am eu nevoie ?

 

Astept sfaturi

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

Revin cu update.

Problema nu am rezolvat-o, a venit caldura si am lasat-o moarta si din lipsa de timp.

 

Acum surpriza toata vara nu m-a mai curentat masina

Asa ca inainte de resoftare ecu sau cheltuit 500 de lei pe un releu nou nu mai imi ramane de facut decat sa dau galeria de admisie jos

si sa fac niste teste de preheat cu un tester si sa masor ce tensiune imi da releul pe fisele care vim la bujii si dupa sa masor si bujiile.

 

Asa ca as avea nevoie sa achizitionez un tester, am vazut ca cei mai multi aveti INPA. Ce ma sfatuiti sa iau ? (nu am mai avut experienta cu asa ceva)

Am gasit pe forum asa ceva.

E ok la ce am eu nevoie ?

 

Astept sfaturi

 

 

 

La fel cum ti-au mai sugerat si alti colegi anterior, la acest capitol e bine sa schimbi in acelasi timp bujiile si releul! Degeaba cumperi doar bujii si releul il lasi tot pe ala vechi ca de cele mai multe ori iti strica bujiile noi! Deci la pachet pe toate, pe BERU si schimbate inca o data! Chiar e pacatos releul ala! Incearca sa mai vorbesti cu mecanici si-ai sa vezi ca asta e!

Link to comment
Share on other sites

Cel mai bine faci un contract cu Enel si incepi sa furnizezi in bloc curent.

 

Spune-le ca dai si la 12v si la 220. Poate trebuie incercat si la 380v, sigur ai potential.

 

L.E: Daca stau bine sa ma gandesc, ai putea sa-ti iei si masina electrica. Ai toate avantajele.

 

---

 

Problema este ca ai montat releu reconditionat cel mai probabil destul de prost.

Cu un releu nou si bujii noi nu vor mai fi probleme.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.