Jump to content

Se poate repara turbo/Actuator E90!?


Recommended Posts

Salutare,

 

am si eu o intrebare!

am o defectiune la actuatorul de turbosuflanta de la masina mea,

Bmw E90/LCI/04.2008/N47D20A/177BHP, cu turbina Mitsubishi (actuator electronic),

Se pare ca am o problema cu actuoatorul de turbosuflanta si pe unde am mai apucat

si intrebat se pare ca nu exista kitul de reparatie pentru turbosuflanta asta.

problema este in felul urmator, bratul acela care ar trebui sa se miste la accelerare la momendat ramane blocat in cea rezulta:

- Ori intra masina in limp mode si cu puterea limitata,

- Ori numai depaseste turatia de 3,000 sau foarte greu si atunci se aude un zgomot foarte ciudat la motor ( bate ceva ),

am mai citit prin forumuri din afara ca exista o posibilitate de a repara actuoatorul (cu toate ca e electronic),

dar totusi sper sa nu fiu nevoit sa cheltui 5000lei pe una noua.

Actuatorul nu se vinde separat, se vinde cu turbosuflanta, deci nu prea am variante.

va rog frumos daca stiti pe cineva care repara asa ceva sau ati auzit vreo solutie sa-mi spuneti si mie,

 

va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Nu am auzit pe nimeni sa repare. Dar poti cauta la dezmembrari actuator SH, luat de pe o turbina defecta. E undeva la 150-200 euro.

 

 

Am incercat si varianta asta,

mare majoritatea isi reconditioneaza turbina si vinde cu totul la un pret mult mai mare decat sa dea actuatorul separat, si cica nu se poate ( ca sa nu dea ),

iar pretul unei turbina second-hand ajunge undeva la 400~450€

Link to comment
Share on other sites

Am incercat si varianta asta,

mare majoritatea isi reconditioneaza turbina si vinde cu totul la un pret mult mai mare decat sa dea actuatorul separat, si cica nu se poate ( ca sa nu dea ),

iar pretul unei turbina second-hand ajunge undeva la 400~450€

 

Ai PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ai PM.

 

Salut Alex!

 

Am reconditionat turbina cap coada, ideea e ca, cu actuatorul montat pe ea nu trage sub 2500 ture, (peste e fiara pana la rosu nu e problema) inainte de reconditionare nu au fost probleme, intrebarea mea este sa ma indrumi si pe mine la cineva priceput in Pitesti sa-mi faca acest reglaj pe masina.

 

Multumesc!

 

Sau alte solutii sunt bine primite!

Edited by calinus68
Link to comment
Share on other sites

Salut Alex!

 

Am reconditionat turbina cap coada, ideea e ca, cu actuatorul montat pe ea nu trage sub 2500 ture, (peste e fiara pana la rosu nu e problema) inainte de reconditionare nu au fost probleme, intrebarea mea este sa ma indrumi si pe mine la cineva priceput in Pitesti sa-mi faca acest reglaj pe masina.

 

Multumesc!

 

Sau alte solutii sunt bine primite!

 

Trebuie sa cauti o firma profesionista care are aparat de calibrat actuatoare, altfel nu ai cum sa-i dai de cap

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut Alex!

 

Am reconditionat turbina cap coada, ideea e ca, cu actuatorul montat pe ea nu trage sub 2500 ture, (peste e fiara pana la rosu nu e problema) inainte de reconditionare nu au fost probleme, intrebarea mea este sa ma indrumi si pe mine la cineva priceput in Pitesti sa-mi faca acest reglaj pe masina.

 

Multumesc!

 

Sau alte solutii sunt bine primite!

 

Aceiasi problema o am si eu la 320d E46. Am reconditionat turbina si actuatorul (este electronic) si sub 2500-2700 abia trage, dupa care se simte destul de tare cum intrat turbina.

Vreau sa ma duc inapoi la cei la care am facut reconditionarea, dar inainte as vrea sa ma asigur ca nu e de la altceva, desi nu stiu ce sa verific.

Link to comment
Share on other sites

Personal nu recomand sub nici o forma ca de actuator sa se atinga altii decat specialistii cu echipament DEDICAT!

Actuator nu gasesti pentru ca nu are nici o logica sa ai actuator (de pe o turbina buna, nu-i asa?) si vrei sa il regleze ..altcineva (ne-experimentat) decat cei care au echipamentul DEDICAT.. (pentru ca si experienta conteaza!).

 

Recent am reconditonat turbina. Nu am reusit sa o scot (si din cauza ca nu am mai demontat inainte..) fara sa dau jos in prealabil actuatorul..

 

Cum era de asteptat, cand am fost sa iau turbina reconditionata am intrebat daca AS PUTEA demonta actuatorul.. (!); mi s-a raspuns prompt ca daca dau jos actuatorul pierd garantia!

Bine-nteles ca surubul actuatorului avea vopsea speciala pe el (pe "clopotul" ala) si pe celelalte doua suruburi care il tin prins de corpul turbinei aveau/au vopsea...

 

Asa ca a trebuit sa invat/montez turbina asa cum mi s-a spus; fara sa demontez actuatorul.

Rezultatul e mai mult decat incantator; cateodata ma intreb daca nu au "retunat" turbina cu toate ca i-am auzit zicand ca turbina are facut un fel de upgrade; greu de crezut, dar e un pic mai prompta (..in turatii mai mici) decat inainte.

Probabil mi-as fi plans in pumni sa fi demontat actuatorul si sa fi pierdut asa turbina, "care este"! :good:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ca sa ma bag si eu in discutie vis a vis de actuatorul electronic, in urma cu 3 saptamani m-a lasat turbina, la 275K, am trimis-o la firma de specialitate unde a fost reconditionata , zic eu foarte bine. Am primit turbo, montat , garnituri , suruburi noi, uleiuri si filtre schimbate. Proba de drum, jale mare turbo nu misca mare lucru sub 2500 ture, dupa care explozie de putere, nu se putea merge asa, actuatorul pe diagnoza dadea eroare la test, electrica sau mecanica, nu isi facea cursa complet. E prea mica, am slabit piulita dupa care am insemnat cu marker clopotul, desurubat o tura la 360 de grade dupa care l-am blocat cu piulta. Nu va pot spune cum s-a modificat mersul masinii, trage de jos de la 1500, frumos, liniar pana la rosu, raspunde instant la acceleratie, e mult mai vioie decat inainte de reconditionare.

 

Scuze daca v-am plictisit, poate la cineva e de ajutor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Ca sa ma bag si eu in discutie vis a vis de actuatorul electronic, in urma cu 3 saptamani m-a lasat turbina, la 275K, am trimis-o la firma de specialitate unde a fost reconditionata , zic eu foarte bine. Am primit turbo, montat , garnituri , suruburi noi, uleiuri si filtre schimbate. Proba de drum, jale mare turbo nu misca mare lucru sub 2500 ture, dupa care explozie de putere, nu se putea merge asa, actuatorul pe diagnoza dadea eroare la test, electrica sau mecanica, nu isi facea cursa complet. E prea mica, am slabit piulita dupa care am insemnat cu marker clopotul, desurubat o tura la 360 de grade dupa care l-am blocat cu piulta. Nu va pot spune cum s-a modificat mersul masinii, trage de jos de la 1500, frumos, liniar pana la rosu, raspunde instant la acceleratie, e mult mai vioie decat inainte de reconditionare.

 

Scuze daca v-am plictisit, poate la cineva e de ajutor.

La fel am pãtit si eu. Turbo reconditionat, tot perfect la montaj,schimbat filtru aer,ulei,conducta la turbo,tot ce era de schimbat. Plec cu masina si surprizã era moartã pânã la 2700 rpm unde eram lipit de scaun...dezamãgit m am apucat sa caut rãspunsuri la problema mea pânã am dat de rãspunsul tãu. Mecanicii mi au recomandat sã sun la firma de recomandãri pt problema si ei m au rugat sã o trimit inapoi,asta Însemna datã jos,trimitere cu curierul din Arad pânã la Bucuresti si tot nu stiam cã era reglatã corect cã nu era masina acolo. Dar am gasit raspuns tãu care era exact ceea ce pãteam eu si am fãcut exact ceea ce ai facut tu. Am desfãcut frumos capacul de pe motor si furtun ul de intrare În turbo dupã am desfãcut piulita si am marcat cu markerul "clopotelul" l am desfacut(spre stanga) aproape o turã pânã la semn si am strâns piulita. Acum ii alta viatã,masina trage undeva la 2100 rpm si urmeaza sã mai modific putin sã tragã de la 1800 aprox. Iti multumesc pentru raspuns,m ai scãpat de o cheltuialã extra si nervi pierduti prin service:).

 

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk

Edited by AR-55-DNY
Link to comment
Share on other sites

Ca sa ma bag si eu in discutie vis a vis de actuatorul electronic, in urma cu 3 saptamani m-a lasat turbina, la 275K, am trimis-o la firma de specialitate unde a fost reconditionata , zic eu foarte bine. Am primit turbo, montat , garnituri , suruburi noi, uleiuri si filtre schimbate. Proba de drum, jale mare turbo nu misca mare lucru sub 2500 ture, dupa care explozie de putere, nu se putea merge asa, actuatorul pe diagnoza dadea eroare la test, electrica sau mecanica, nu isi facea cursa complet. E prea mica, am slabit piulita dupa care am insemnat cu marker clopotul, desurubat o tura la 360 de grade dupa care l-am blocat cu piulta. Nu va pot spune cum s-a modificat mersul masinii, trage de jos de la 1500, frumos, liniar pana la rosu, raspunde instant la acceleratie, e mult mai vioie decat inainte de reconditionare.

 

Scuze daca v-am plictisit, poate la cineva e de ajutor.

 

Ce motor ai?

Link to comment
Share on other sites

E un baiat la Timisoara care repara actuatoare. Il dai pe al tau si el iti da unul functional.
Al meu este functional. Problema era reglarea acestuia,nu era reglat ok,intra turbina foarte târziu ĂŽn funcĂâşie. Dar ii bine de stiut pe viitor daca am probleme cu actuatorul.

 

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

La fel am pĂŁtit si eu. Turbo reconditionat, tot perfect la montaj,.

 

Trimis de pe al meu SM-G965F folosind Tapatalk

 

Actuatorul se calibreaza impreuna cu turbo, nu exista calibrare actuator si apoi montat pe turbina deci daca cineva va ofera sa calibreze ei actuatorul separat, e o mare teapa, procentul de reusita e la fel de mare ca la loto.

Link to comment
Share on other sites

Actuatorul se calibreaza impreuna cu turbo, nu exista calibrare actuator si apoi montat pe turbina deci daca cineva va ofera sa calibreze ei actuatorul separat, e o mare teapa, procentul de reusita e la fel de mare ca la loto.

Am zis si eu mai sus ca actuatorul se calibreaza pe turbina si treaba trebuie facuta pe banc de meserias.

 

Oricat de simplu ar parea, [un motor electric actionand o tija (cremaliera..) care la randul ei face ca palete turbinei pe evacuare sa ii schimbe unghiul/marimea implicit turatia turbinei in functie de fumul scos pe evacuare..] acel reglaj prin surubul tijei facuta dupa ochi/impresie e departe de a fi aceea optima pozitie gasita/reglata pe banc.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.