Jump to content

BMW 530xd sau 535d?


sorcerer

Recommended Posts

Romulus ....in conditiile in care in Ro e mult praf , nisip , ulei , conditii perfecte ca sa derapezi , in momentul cand ai dat gaz pe o suprafata d-asta si ti-a fugit spatele , poti sa te uiti la DSC cum se chinuie si sari in sant. La o tractiune integrala sunt mult mai mici sansele sa derapezi pentru ca ai si fata care te ajuta. X-drive-ul de la BMW nu e ceva ce ingreuneaza mersul masinii , e f dinamic sistemul si iti permite sa mergi sportiv. Daca era 535d cu x-drive atunci nu mai stateam pe ganduri cand recomandam masina. dar o masina cu 42cp mai mult cum e 535d e doar cu 0.1 s mai rapida 0 -100km/h pt ca nu o lasa dsc-ul sa plece mai repede. si sunt sigur de asta pt ca 530d normal face 0 -100km/h in 7.1s pe cand cel cu X-drive in 6.6s. sa fie un avantaj ?
Link to comment
Share on other sites

Adica tu, cu un X3, poti conduce mai rapid decat mine cu un E60 cu tractiune spate? Eu nu cred. De altfel, cred ca un 530d bate oricand la volan e cineva care stie, un 530xd, PE DRUMURILE DIN ROMANIA.

 

Dar nu e vorba de concurs. Iertat imi fie, dar cine conduce un BMW cu tractiune spate si accelereaza in curbe ca si cum ar fi la volanul unei masini cu tractiune fata sau integrale, e pacat ca si-a luat BMW. Audi scrie pe fruntea lui.

 

Cei care isi iau tractiune spate, stiu ce fac. De ce nu decuplez DSC-ul tot timpul? Pentru ca nu am chef de joaca tot timpul. Dar cu DTC, merg de multe ori cand vreau atentia treaza. Inseamna asta, ca s-a aprins vreodata in trafic led-ul de DSC semn ca cineva ma vegheaza?!?

 

NU. Doar atunci cand intentionat apas acceleratia pe o portiune de drum unde toti ceilalti se feresc si eu vreau sa ma distrez dand de lucru DSC-ului. Dar as putea merge la fel de bine si cu el scos complet.

 

La curs, ni s-a spus... Nu scoateti DSC-ul niciodata, dar aici, veti exersa ce inseamna control fara ajutoare electronice. Si crede-ma, ai un volan in plus.

 

In plus, nici macar in conditiile de drum de la Solden la peste 2.800m, nu mi s-a parut ca 740i sau 130i gafaie. Gafaiau in schimb cei cu xDrive, care nu stiau ce se intampla. Si drumul era inchis publicului pentru ca era periculos. Intr-o parte stanca si in alta prapastie, FARA balustrada. Si abia ma tineam dupa instructor la 40-70 km/h... Cu DTC on.

 

Uite aici, se vede o bucata din drum... Crede-ma, ar fi fost deschis publicului daca nu ar fi fost periculos.

CIMG4409_tn2.jpg

 

Inseamna asta ca eu sunt bun? Nici pe departe, nici la genunciul broastei. Dar m-a preocupat subiectul si l-am exersat. Acum am inteles macar filozofia BMW. Cu exersatul, nu ma opresc. La iarna sunt in Suedia la Arjeplog la un curs BMW de iarna la viteze ridicate.

 

Parerea mea, nu trebuie sa mi-o impartaseasca nimeni. Fiecare stie ce e bine pentru el si decide in functie de asta. xDrive e foarte bun, dar pentru mine e necesar in extrem de putine momente, in rest il consider o povara. Daca in 3 ani l-as folosi doar de 2-3 ori cu adevarat, il consider bani aruncati aiurea, consum mai mare la acelasi motor, greutate mai mare fata, raza mai mare de bracaj, uzura la piese suplimentare, directie mai imprecisa, etc... Sunt multe.

Link to comment
Share on other sites

Exemplu concret, 530i si 530xi:

 

MasĂŁ proprie ĂŽn UE 1,565 kg

MasĂŁ proprie ĂŽn UE, xDrive 1,665 kg

 

AcceleraĂžie 0 - 100 km/h (ĂŽn s) 6.5

AcceleraĂžie 0 - 100 km/h (ĂŽn s), xDrive 6.8

 

Mixt (l/100 km) 8.8

Mixt (l/100 km), xDrive 9.7

 

100 kg in plus, 0,3 secunde mai mult la sprint de pe loc si 0,9 l/100 km mai mult consum.

 

QED

Link to comment
Share on other sites

Exemplu concret, 530i si 530xi:

189393[/snapback]

 

:blink: :)

 

La masinile care erau in discutie si mai concret in ceea ce priveste 530 -ul diferentele sunt mai mici : doar 70 kg in plus si 0.2 sec/100 km :)

Edited by cipus
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, adica o persoana in plus, intr-o masina care oricum nu e cea mai echilibrata.

 

Motorul 3.0l benzina, a fost si va ramane referinta zero, cand vorbim de BMW si echilibrul pe punti. Conteaza enorm, diferenta. Asta e unul din motivele pentru care am optat pentru benzina.

 

Apoi in 100.000 km, facuti in 3 ani, 0,9 l de benzina la fie care 100 de km inseamna 9.000 euro. De banii astia imi inchiriez in fiecare iarna un X5... :blink: Sau iau un Fiat Panda 4x4 in leasing si am doua masini. Una superba si inca una.

 

De ce sa am una mediocra si atat?

 

Asta e ca si cu anvelopele All Season. Eu le spun No Season.

Link to comment
Share on other sites

nu m-ai convins dc e mai rapid 530xd ca 530d . Nu am zis niciodata ca o sa fiu mai rapid cu X3 decat tu cu 530i. era vorba de motorizari diesel. iar la motorizari diesel vad ca 530xd e mai rapid ca 530d. dar nu are rost discutia. eu il sfatuiesc sa isi ia 530xd .
Link to comment
Share on other sites

Glumesti.

 

530d vs. 530xd

 

VitezĂŁ maximĂŁ (km/h) 250

VitezĂŁ maximĂŁ (km/h), xDrive 242

 

MasĂŁ proprie ĂŽn UE 1,665

MasĂŁ proprie ĂŽn UE, xDrive 1,735

 

Mixt (l/100 km) 6.7

Mixt (l/100 km), xDrive 7.6

 

La acceleratie, eu cred ca e o greseala, desi dupa viteza maxima, eu cred ca sunt diferite cutiile de viteza.

Link to comment
Share on other sites

la acceleratie ma uitam. nu sunt anti tractiune spate si faptul ca am X-drive nu ma face sa fiu subiectiv. la o masina cum am eu ar fi fost culmea sa aiba doar RWD sau FWD(vezi cazul VW Tiguan care in varianta de baza are doar tractiune fata sau alte Suv-uri) . Dar sunt de parere ca in conditiile in care puterea masinilor tot creste , la fel si performantele tractiunea integrala capata un rol tot mai important si din ce in ce mai multi producatori iau in calcul aceasta varianta. Traditia BMW inseamna si tractiune spate , nu te contrazic . Dar tractiunea integrala prinde tot mai mult teren si au fost eliminate multe din neajunsurile ei ( comportament subvirator si masa mai mare) . Pana la urma mai bine face omul un test drive cu amandoua motorizarile ca si asa inca mai e iarna si vede ce ii place mai mult.
Link to comment
Share on other sites

nu ma refeream la sporturile cu motor unde tractiunea integrala ar face masina mai grea si s-ar elimina astfel altfel de echipamente sau nu s-ar mai incadra in limite cu greutatea masinilor. Ma refer pt oamenii obisnuiti. Uite niste masini mai noi care au tractiune integrala tocmai pt a controla mai bine puterea Audi R8 , Lamborghini de orice fel :blink: , Bugatti Veyron . Porsche -unele , Ferrari sunt prea traditionalisti.
Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt de parere ca viitorul este al masinilor cu tractiune integrala.. Se va pune accentul din ce in ce mai mult pe siguranta, nu atat a soferului respectivei masini, cat si a celorlalti participanti la trafic...

Xd deci, si eu, am mai spus-o pe aici, prima optiune a mea a fost un E 90 330 Xd, intamplator am ajuns la M.. :blink: :) :)

Link to comment
Share on other sites

:)

Parerea mea e ca topicul asta o ia pe aratura . Omul a intrebat ce sa si ia ( 530 xd sau 535 d) . Nu care sunt pasiunile unora sau altora dintre noi . Eu unul recomand x-drive. Pe 2 ianuarie cand a inceput sa ninga la munte , eram la Predeal si ce am putut sa fac cu masina mea ( un x-drive :) ) nici mie nu mi a venit sa cred. Am iesit cu ea de unde nu au putut sa iasa Subaru Forester , Nissan Pathfinder , Volvo XC 90 , etc . Nu stiu cat de bine erau echipate , daca aveau anveloipe de iarna sau nu(eu aveam ) , sau cat de buni erau soferi si cat de PREGATITI erau . Dar pot sa spun ca atunci cand toata lumea radea de mine ( Ha,HA, HA, uite-l pe asta cu Bmw -ul sa vezi cum ramane in zapada ) , mi-a facut o deosebita placere sa le sterg ranjetul dupa buze. :)

Asa ca : Daca vrei o masina care sa te scoata de oriunde , si o masina cu care poti sa fii sigur ca nu o sa ramai impotmolit nicaieri , ue iti recomand :530 X-DRIVE

 

Nici nu trebuie sa fii un "AS" al volanului, si nici nu iti trebuie vreun curs special de pregatire . :blink:

Link to comment
Share on other sites

535d. in cazul in care esti un sofer mai putin experimentat te scot oricum din orice situatie cauciucurile potrivite si sistemele de siguranta. in orice caz, puteau face 535d cu peste o secunda mai rapid decat 530xd la sprint insa nu pe asta s-au concentrat. e un motor cu lag aproape insensizabil, foarte putin zgomotos si foarte lin.
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor!

Daca imi iau xd ma voi simti ca intr-un A6 3.0 TDI quattro. XD-ul mi se pare o masina fff.comerciala.

La Top Gear din 31.07.2005, cand a fost testat 535d, nu mi s-a parut ca ar avea vreo problema de aderenta(carosabilul fiind ud).

Conform noilor preturi de la AB pt E 60 facelift, 530d si xd au acelasi pret iar 535 e cu 4500 euro mai scump. 535 are clima si cutie automata in standard, deci diferenta scade.

Nu iau masina pt a face liniute si nici nu o iau ca sa o vand la anul. Am de cand sa o tin cel putin 4 ani.

In legatura cu consumul...cf AB e mai mic la 535 decat la xd :blink:

Romulus are dreptate...nu mai e BMW daca il iau xd.

Refuz sa cred ca singura modalitate de a fi in siguranta intr-un E 60 e sa il iau cu x.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, adica o persoana in plus, intr-o masina care oricum nu e cea mai echilibrata.

 

Motorul 3.0l benzina, a fost si va ramane referinta zero, cand vorbim de BMW si echilibrul pe punti. Conteaza enorm, diferenta. Asta e unul din motivele pentru care am optat pentru benzina.

 

Apoi in 100.000 km, facuti in 3 ani, 0,9 l de benzina la fie care 100 de km inseamna 9.000 euro. De banii astia imi inchiriez in fiecare iarna un X5... :) Sau iau un Fiat Panda 4x4 in leasing si am doua masini. Una superba si inca una.

 

De ce sa am una mediocra si atat?

 

Asta e ca si cu anvelopele All Season. Eu le spun No Season.

189400[/snapback]

 

OFFTOPIC !

Inseamna de fapt 900 EUR! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor!

Daca imi iau xd ma voi simti ca intr-un A6 3.0 TDI quattro. XD-ul mi se pare o masina fff.comerciala.

La Top Gear din 31.07.2005, cand a fost testat 535d, nu mi s-a parut ca ar avea vreo problema de aderenta(carosabilul fiind ud).

Conform noilor preturi de la AB pt E 60 facelift, 530d si xd au acelasi pret iar 535 e cu 4500 euro mai scump. 535 are clima si cutie automata in standard, deci diferenta scade.

Nu iau masina pt a face liniute si nici nu o iau ca sa o vand la anul. Am de cand sa o tin cel putin 4 ani.

In legatura cu consumul...cf AB e mai mic la 535 decat la xd :)

Romulus are dreptate...nu mai e BMW daca il iau xd.

Refuz sa cred ca singura modalitate de a fi in siguranta intr-un E 60 e sa il iau cu x.

189656[/snapback]

Ok, inseamna ca te-ai hotarat deja....go for it..... :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor!

Daca imi iau xd ma voi simti ca intr-un A6 3.0 TDI quattro. XD-ul mi se pare o masina fff.comerciala.

La Top Gear din 31.07.2005, cand a fost testat 535d, nu mi s-a parut ca ar avea vreo problema de aderenta(carosabilul fiind ud).

Conform noilor preturi de la AB pt E 60 facelift, 530d si xd au acelasi pret iar 535 e cu 4500 euro mai scump. 535 are clima si cutie automata in standard, deci diferenta scade.

Nu iau masina pt a face liniute si nici nu o iau ca sa o vand la anul. Am de cand sa o tin cel putin 4 ani.

In legatura cu consumul...cf AB e mai mic la 535 decat la xd :blink:

Romulus are dreptate...nu mai e BMW daca il iau xd.

Refuz sa cred ca singura modalitate de a fi in siguranta intr-un E 60 e sa il iau cu x.

189656[/snapback]

Nu fii naiv sa crezi ce iti spun cei de la Ab.535d consuma mai mult decat 535d.Aceeasi dilema am avut si eu in urma cu un an si am ales 530xd.Si nu regret.Am ales xd chiar daca avem 1 saptamana pe an zapada.Consider ca tractiunea integrala nu este numai pt zapada.Iti este foarte folositoare pe ploaie, nisip, in curbe, etc.Toti cei care au BMW stiu ce inseamna sa accelerezi ce inseamna sa accelerezi puternic pe ploaie.Cu xd acceleratia pe ploaie este fantastica, nu se aprinde dsc.Sunt foarte multe lucruri care nu se stiu dar care se presupun aici despre xd.De ex nimeni nu spune ca xd te lasa sa te joci putin cu masina, nu este ca un quattro de ex.Nimeni nu spune ca la plecarea de pe loc cu rotile virate trage numai spatele, ceea ce te lasa sa derapezi putin, atat cat sa fii in siguranta, apoi simti cum fata trge si te arunca.

In ceea ce priveste reprizele, diferenta este sub 0.5 sec, adica nesemnificativa.Viteza max data de producator este 242, eu am mers cu 260.Pretul la 535 este mai mare, consumul la fel.Poti avea de diferenta de bani niste optiuni in plus.

Incearca sa faci un drive test inainte de a te hotari.Eu eram hotarat ca si tine sa iau 535d.Si dupa test am ramas la 530xd.

Pana la urma ceea ce crezi si simti tu ca este mai bine pt nevoile tale aia sa it cumperi, sunt banii tai in definitiv.Indiferent de ceea ce vei hotari vei lua un BMW si asta e cel mai important.Iti urez sa o folosesti cu drag, 530xd sau 535d.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.