Jump to content

DIY Curatare senzor MAF


Soryn14

Recommended Posts

Asa cum spune titlul ieri m-am apucat sa curat senzorul debitmetru (maf cum este denumit pe forumurile din afara), operatiunea este relativ simpla daca aveti sculele necesare (torxuri,imbusuri, tubulare, clichet) stiti sa schimbati filtru de aer, de la acel punct mai aveti doar un pas pentru a ajunge la acest senzor, mentionez ca masina nu prezenta nici un fel de problema, dar pentru linistea mea am facut si aceasta curatare de senzor.)

 

Primul pas este sa demontam capacul motor( imbus 5) avand 5 prinderi prin imbus.

 

Al doilea pas este sa dar plasticul ce tine filtru de aer avand 3 prinderi (imbus 5)

 

Al treilea pas trebuie sa dam conducta cela filtru de aer cea din stanga cea care am demontat plasticul cu cele 3 prinderi.

 

Al patrulea pas este sa demontam conducta unde este senzorul, care are 3 prinderi 1 torx si 2 tubulare de 5mm, ce-a de-a doua prindere mentionez ca este mai greu de demontat daca nu avem sculele necesare(eu am folosit un clichet cu antrenor mai lung) apoi se trage conducta afara, pentru a o monta la loc trebuie mentionat sa prindem bine partea opusa a conductei(verificat vizual)

 

Al cincilea pas este sa scoatem mufa de la debitmetru( cu atentie) si tragem usor senzorul afara, se foloseste spray CRC maf sensor, mentionez ca acesti tip de debitmetru nu prea ai cum sa-l demontezi mai mult decat este.Se lasa 20 de minute pentru a se usca

 

Pentru nelamuriri contactati-ma

 

 

 

 

Pozele nu-mi apartin dar asa am procedat si eu

post-1714-0-11772100-1368439866_thumb.jpg

post-1714-0-84736700-1368439869_thumb.jpg

Edited by Soryn14
Link to comment
Share on other sites

Nu se strica nimic daca dai cu spray special de curatare debitmetru. Acolo se mai strange mizerie (negreala in special din evacuarea gazelor din motor in admisie - nu stiu la modelul lui de motor daca are asa ceva dar la N47 exista).

 

Exact, am observat ca pe marginile plasticelor erau urme de culoare maronie nu cred ca avea legatura directa cu senzorul.

Link to comment
Share on other sites

Spray CRC am folosit si eu dar nu pe masina mea ca n-am avut nevoie sau n-am vrut pur si simplu.

De curand am curatat debitmetrul la un opel astra care nu mai avea "viata" , tragea ceva mai greu. Si intradevar s-a schimbat in bine....senzorul ala era murdar rau in cazul lui. Acum s-a rezolvat.

Link to comment
Share on other sites

eu am observat ca in cazul pierderilor de putere chiar si dupa inlocuirea debitmetrului sau a filtrului aer este necesara o readaptare cu dis-ul , acolo vezi clar cat tb sa fie volumul de aer si cat este in realitate, am mai observat ca pentru readaptare completa nu este suficient doar ca motorul sa mearga la relanti sau turat peste 3000 este nevoie de un live test in care folosesti toate treptele de regula peste 3000rpm cu dis-ul deschis pe debitmetru,avans si presiune turbo, dupa cativa km masina isi seteaza parametrii exact cum arata in dis

eu nu am observat la mine nicioadata depuneri de praf pe debitmetru

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 6 months later...
  • 3 years later...

L am dat si eu azi jos, dar nu am stiut ce sa curat. In interior, central, nu era niciun senzor, doar un plastic negru dreptunghiular. Pe o laterala era un fel de tablita, o lamela mica dreptunghiulara din tabla. Am dat pe aceasta cu spray. Nu stiu daca asta e senzorul.

 

Masina e un E60 520D.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.