Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

Nu ne dezamagi. Consumul de combustibil nu este direct proportional nici cu apasarea pedalei de acceleratie si nici cu marimea pantofului. Sa nu ne prostim cu asemenea interperetari simpliste si copilaresti!

 

Consumul este direct proportional cu cantitatea de combustibil injectata in cadrul unui ciclu motor si cu turatia motorului.

Mai departe, cuplul motor apare ca urmare a arderii combustibilului injectat. Simplificand putin, cu cat cantitatea de combustibil arsa este mai mare, cu atat cuplul obtinut la arbore este mai mare. Si reciproc : vreau cuplu mai mare, trebuie sa ard mai mult combustibil. Punct. Alta cale nu e, indiferent ce vise ne facem.

 

(Pentru simplificare nu am tinut cont de posibila modificare a randamentului motorului pe seama cresterii solicitarilor -cresterea presiunii la turbo de exemplu. Aceste variatii sunt mici in general.)

 

E o greseala sa sustii ca scade consumul deoarece apesi mai putin pedala. Daca nu apesi pedala atunci nu bagi combustibil si ca urmare nici nu obtii cuplu, respectiv putere.

Link to comment
Share on other sites

Pai de turbina crezi ca ziceam ca este afectata de cresterea presiunii? Din turbina obtii tu putere sau din motor?

Tu cresti presiunea in turbo de dragul de a o creste sau pentru a putea injecta mai mult combustibil in motor ???

Analizeaza efectele asupra motorului, nu asupra turbinei!

Link to comment
Share on other sites

Consumul de combustibil este direct proportional cu durata si cu apasarea pedalei de acceleratie, avand un cuplu mai ridicat lucrezi cu masina in ture mai joase si vei obtine un consum mai redus, acum depinde si de piciorul soferului <_< pana se invata cu noul stil de mers.

 

 

Prin resoftare se pastreaza raportul stoechiometric?

Link to comment
Share on other sites

ma bag si io in discutii, am avut pe vremuri un e39 525d din 2002 resoftat de la 163 la 191cai la o firma din Budapesta. Sincer si mie imi pare ca virgula consumul a crescut putin. Is niste chestii de fizica elementara, nu poti obtine o energie mai mare cu un consum mai mic. De ex. nu pot sa ma incalzesc mai tare la o teracota daca bag mai putine lemne pe foc. Tresa focaresc daca vreau caldura mai mare. Sau la o centrala eoliana, e clar ca am nevoie de un vant mai puternic ca sa am energie mai mare.

Eu asa vad lucrurile.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Prin resoftare se pastreaza raportul stoechiometric?

Nu cred ca are relevanta, aici vorbim de BMW nu de dacii. Stroe Constantin e director la dacia, asa ca raportul stroechiometric nu prea conteaza la BMW.

 

 

Bine, reformulez atunci.Cand are motorul putere maxima, la lambda=1, mai mic ca 1 sau mai mare ca 1?

Link to comment
Share on other sites

Au plecat tunerii cred.Mai bine asa totusi.Imi amintesc cand se discuta despre pornirea motorului la rece si cineva a spus ca atunci se consuma mai multa benzina.Motivul ar fi ca motorul sa ajunga mai repede la temperatura optima.Ciupanezu parca era cu explicatia asta, da ' nu bag mana in foc.Adica sunt amuzante fazele astea, dar aici e vorba de motoare, uzura, bani dati pe chip tuning.

Niste explicatii pertinente erau bune.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Imi amintesc cand se discuta despre pornirea motorului la rece si cineva a spus ca atunci se consuma mai multa benzina.Motivul ar fi ca motorul sa ajunga mai repede la temperatura optima.Ciupanezu parca era cu explicatia asta, da ' nu bag mana in foc.

Pai la motoare nu e la fel ca la sobe ? @ciupanezu a extins probabil si la motoare teoria sobelor, teorie bine sintetizata de @calin78 putin mai sus :

 

[...] De ex. nu pot sa ma incalzesc mai tare la o teracota daca bag mai putine lemne pe foc. Tresa focaresc daca vreau caldura mai mare. [...]

Deci daca vrei sa incalzesti mai repede motorul atunci trebuie sa focaresti <_<. Si la rece ai de focarit, nu gluma, de aia e si consumul mare!

Link to comment
Share on other sites

Da, la asta cu sobele nu m-am gandit.

 

asta cu sobele era numai un exemplu care mi-a venit in minte pe moment. Repet, eu asa vad lucrurile. Si nu se aplica doar la sobe/centrale eoliene sau hidro/termo. Ai nevoie de energie mai multa inseamna ca ai nevoie si de un consum mai mare. Daca cineva imi poate demonstra contrariul, acela merita un Nobel

Link to comment
Share on other sites

Da, la asta cu sobele nu m-am gandit.

 

asta cu sobele era numai un exemplu care mi-a venit in minte pe moment. Repet, eu asa vad lucrurile. Si nu se aplica doar la sobe/centrale eoliene sau hidro/termo. Ai nevoie de energie mai multa inseamna ca ai nevoie si de un consum mai mare. Daca cineva imi poate demonstra contrariul, acela merita un Nobel

 

 

Nu la asta m-am referit.Ma gandeam la legatura intre sobe si consumul la rece.

Link to comment
Share on other sites

Prin resoftare se pastreaza raportul stoechiometric?

Nu cred ca are relevanta, aici vorbim de BMW nu de dacii. Stroe Constantin e director la dacia, asa ca raportul stroechiometric nu prea conteaza la BMW.

 

 

Bine, reformulez atunci.Cand are motorul putere maxima, la lambda=1, mai mic ca 1 sau mai mare ca 1?

 

Bun, deoarece chip tunerii au raspuns imi spun si eu parerea.

Motoarele cu injectie indirecta dezvolta puterea maxima cand exista un deficit de aer de 5-15%, adica lambda 0.95-0.85.Cel mai mic consum de benzina se obtine cand exista exces de aer 10-20%, adica lambda 1.1/1.2.

Cel mai bun echilibru intre consum/putere, se obtine la lambda 0.9/1.1.Deoarece catalizatorul pe 3 cai de la BMW este utilizat pentru tratamentul gazelor de evacuare, este obligatoriu ca lambda sa fie 1.

Pentru a obtine putere maxima este nevoie de benzina in exces.Daca amestecul este stoechiometric inseamna ca toata benzina se combina cu aerul masurat de debitmetru.In realitate nu asa sta situatia.Cand este in sarcina motorul, un amestec bogat este mai bun din punct de vedere al puterii, deoarece aerul existent are la dispozitie toata benzina necesara.

De aici se pot trage urmatoarele concluzii:

-dupa cip tuning masina are putere mai mare si consum mai scazut.

-daca ai bani multi nu iti mai trebuie minte pe masura.

Cat despre consumul de benzina la rece cred ca se aplica explicatia:consuma mai mult deoarece trebuie sa ajunga mai repede la o temperatura optima.Vezi principiul sobelor.

Link to comment
Share on other sites

exact asta zic si eu, de ce sa ai un consum mic la o putere mai mare.

dar daca am dorit o putere mai mare, atunci am fost de acord si cu un consum mai mare.

este ca si cum as vrea un M3 si consum de 320d, sa fim seriosi.

sa nu fiu inteles gresit, am vrut o putere mai mare, pretul a fost bun, acum astept sa vad cum se va comporta masina in regim de utilizare normal, cu anumite reprize de alergare, ca doar este BMW.

si o sa vad pe pielea mea daca acest chiptuning merita, mai ales cel facut pe "strada", altfel costa o palarie de bani unul de firma.

Link to comment
Share on other sites

Consumul poate sa scada deoarece se modifica avansul la injectie / aprindere. Prin cresterea o cantitate mai mica de combustibil arde in evacuare , deci o cantitate mai mare de combustibil arde in cilindru=> presiune mai mare=> cresterea randamentului.

Trebuie sa va ganditi in felul urmator: Randament mai bun poate sa aiba 2 urmari:

-cu acceasi cantitate de combustibil consumat avem o putere mai mare.

-acceasi putere dar cu o cantitate de combustibil mai mica.

In timpul rularii cele 2 fenomene au loc ciclic.

Link to comment
Share on other sites

Excelenta idee, hai sa marim randamentul motorului. Nu trebuie decat sa-l dublam si gata, am obtinut atat cresterea puterii cat si eventual scaderea consumului <_< .

 

Din pacate in practica acest lucru nu este atat de simplu ca pe hartie.

E dragut sa incerci sa maresti avansul. Dar oare mai ai unde? Motoarele moderne lucreaza deja la limita. De aceea sunt prevazute cu senzori de detonatie. Nu prea mai e loc de manevra. Poate doar in cazul in care bagi doar benzina de 110 si modifici software-ul in consecinta.

 

Daca tot ai amintit de randament ar fi util sa avem niste date mai concrete. Cu cat la suta se poate creste randamentul unui motor pe benzina prin modificarea software-ului? Macar ca ordin de marime, vorbim de 10-20% sau de procente nesemnificative, de ordinul a 1% ?

Link to comment
Share on other sites

Pentru asta cu avansul tunerul chiar trebuie sa fie din ala, 'la bordura'.Pai e usor de marit avansul si la fel de usor se strica si motorul de la detonatii.

La fiecare grad in plus trebuie ca benzina sa aiba 1/2 punct de octan mai mult.Nu este cazul, benzina este la fel.

Si oricum cresterea de putere se simte la o anumita turatie, pe o anumita plaja de turatii.Nici un tuner nu o sa arate si unde se pierde.

Dupa cum bine zicea un tuner profesionist, totul inainte de turbo inseamna munca multa pentru o crestere a puterii nesemnificativa.Castigi un pic de putere impreuna cu un mers la ralanti mai prost, emisii mai mari si tot felul de anomalii in mersul motorului, care apar dupa un timp.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele din ziua de azi sunt reglate pentru reducerea emisiilor.Sunt foarte multi parametrii modificati si foarte multe compromisuri facute pentru reducerea emisiilor poluante.

Mai multe detalii nu dau pentru a evita polemici interminabile(aviz Bavaria)

 

Tu scrii doar pentru a contrazice. Reply-urile tale nu au nimic constructiv si nimic nou.Inveti de pe net diverse parti dintr-un intreg. Ai notiuni foarte limitate despre tehnica auto.

Scrii doar pentru a te afla in treaba si aroganta ta nu are limite. Stelutele ar trebui sa se dea dupa calitate nu dupa cantitate.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele din ziua de azi sunt reglate pentru reducerea emisiilor.Sunt foarte multi parametrii modificati si foarte multe compromisuri facute pentru reducerea emisiilor poluante.

Mai multe detalii nu dau pentru a evita polemici interminabile(aviz Bavaria)

 

Tu scrii doar pentru a contrazice. Reply-urile tale nu au nimic constructiv si nimic nou.Inveti de pe net diverse parti dintr-un intreg. Ai notiuni foarte limitate despre tehnica auto.

Scrii doar pentru a te afla in treaba si aroganta ta nu are limite. Stelutele ar trebui sa se dea dupa calitate nu dupa cantitate.

 

 

Tu ai ceva de impartit cu mine.Vezi-ti de treaba ta, ti-am zis sa dai ignore.

Da, am notiuni extrem de limitate.Acu canta la alta masa ca nu am timp de tine.

Link to comment
Share on other sites

La un E46 320i 2002 170cp, se poate creste cumva ceva? Pe aici am vazut ca nu se poate creste cu mai mult de 16 cp... insa imi spunea cineva din tara ca o pot duce lejer in 200cp, acuma nu stiu cat de 100% este sursa respectiva.... Totusi m-am gandit sa va intreb
Link to comment
Share on other sites

acelasi motor am eu pe masina, iese ceva frumos din el, ati garantez ca o sa-ti placa. Numai bine

 

ps: il ducem maxim in 190-195cp dar mai important este cuplu care se face simtit pe o plaja mai larga de turatie ( o sa fie alta masina <_< si nu e neaparat nevoie sa folosesti benzina de 98 cum zic unii..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.