Jump to content

PE LA SPATE


ALEXDON

Recommended Posts

am condus in primii doi ani de cand am avut carnet un E34 , seria 5 fara DSC sau alte sisteme electronice si nu am avut nici macar o problema. Totul e sa nu fortezi limitele masinii atunci cand carosabilul nu o permite. iar in privinta urcarii unei rampe nu iti fa griji. masina urca si din inertie iar daca iti pui cauciucuri de iarna nu vei avea probleme de genul asta. sa o folosesti sanatos cand iti soseste si na dai si noua asa cum ai spus , cat mai multe impresii.
Link to comment
Share on other sites

Mie tocmai asta mi se pare farmecul.Ca ii fuge spatele si e o provocare ca sofer/pilot.

Oricum nu mai e ca la modele vechi sa nu ai dsc asa ca nu ai risc decat daca il scoti....

Pachet M iti poti pune dupa daca vrei dupa.

 

@MuadDib:Imi aduc aminte ce zicea Clarkson despre BMW "They think that the front wheel drive is the work of Satan"

Foarte adevarat :)

Si tot el zicea ca seria 1 are profilul unei dube :blink: dar poate asta e farmecul ei...

Link to comment
Share on other sites

Mie tocmai asta mi se pare farmecul.Ca ii fuge spatele si e o provocare ca sofer/pilot.

Eu nu am cerut sfaturi daca sa-mi iau bmw sau nu, doar ce bmw sa-mi iau. Si pana la urma m-am hotarat sa fie E34, pentru ca mi l-am dorit de mult timp.

Cunoscutii m-au intrebat daca nu mi-e frica de tractiunea spate si le-am spus hotarat ca nu :blink:, tocmai ca e un mare plus pentru o masina sa aiba tractiune pe spate (sau corect propulsie).

Si eu vin tot dupa multi ani de condus fwd (peste 5 ani condus cam zilnic) si nu mi-a fost deloc greu. E nevoie doar de atentie in curbele unde e aderenta scazuta si sa te abtii de la apasatul pedalei de acceleratie cat timp esti in curba, cel putin pana te obisnuiesti cu masina. Singurele dificultati le-am avut la urcat pante abrupte pe zapada batatorita, chiar si cu anvelope de iarna, dar mi-am luat un pic de avant si am reusit sa trec.

Am remarcat de asemenea ca pot sa iau cu bmw-ul curbe pe piatra cubica cu viteza mai mare decat cu fwd fara sa-mi fuga spatele (ca la fwd), lucru care se intampla din cauza bunei distributii a maselor pe cele 2 punti.

 

La seria 1, din cate imi amintesc din reportajele tv de dupa lansare, comportamentul masinii este usor subvirator, asa au vrut cei de la bmw pentru siguranta celor care vin de pe masini fwd. Nu stiu cat e de real acest comportament subvirator, dar presupun ca pe 116i, cu DSC activat, va fi destul de greu sa iti fuga spatele.

Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa fuga.. fuge...

 

eu am trecut de la tractiune spate la fatza si iar spate, si inapoi la fatza... Mi-e un dor de tractziunea spate de nu pot sa exprim in cuvinte. E o senzatie diferita. Si cred ca daca rotile fatza sunt facute doar pt directie, atunci se elmina niste compromisuri... In primul rand ca poti sa iei curba mai strans decat la tractiune fatza. Cand gasesti un loc de parcare mai inghesuit, sau cand te blocheaza cineva in parcare.. faci mai putine manevre ca sa iesi de acolo. In plus, cu tractiune spate (si legat de intrebarea din topic) daca vrei sa intorci pe un drum care are o singura banda pe sens, si n-ai chef s-o faci din trei miscari, poti s-o faci dintr-o singura miscare... asa am auzit... :blink:

Edited by cosmin rotaru
Link to comment
Share on other sites

In primul rand, buna sa va fie inima. In al doilea rand, tocmai am comandat un BMW 116 i. Mi s-a spus ca e ultimul contract de tip "vechi", nu stiu daca asta-i de bine sau de rau. In al treilea rand nu am condus niciodata un BMW, deci, rogu-va, nu ma luati de sus pentru ca vin cu inima deschisa sa cer sfaturi.

Dar sa incep cu inceputul. Imi doresc aceasta masina cam de un an si cam tot de atunci, initiati sau neinitiati, mi-au spus sa sa am grija ca "fuge spatele". I-am ignorat cu superioritate si mi-am vazut de treaba. Amenintarile s-au intetit si, recent, un sofer profesionist (care a condus mai multe tipuri de BMW) mi-a confirmat aceasta "problema"(in viziunea lui). Am avut o discutie similara si cu un coleg, care a facut un accident de toata frumusetea la cateva zile dupa ce si-a luat un BMW. L-a pus tot pe seama faptului ca "i-a fugit spatele". Ei, acum vin sa va intreb: fuge sau nu fuge? Cat de tare fuge? Ati avut experiente neplacute? Fuge doar la modelele mai vechi?

 

Anticipat, va multumesc.

190053[/snapback]

 

Si eu astept sa-mi vina un 120d. Inainte am avut numai masini cu tractiune fata. In schimb am condus mult si in variate conditii meteo masini cu tractiune spate (recte BMW). Pot sa te asigur ca nu o sa ai nici o problema atata timp cat iti acorzi cateva saptamani de acomodare in care sa mergi mai usor.

Daca te linisteste gandul, prin natura fenomenelor fizice implicate, in momentul cand iti fuge spatele la o masina cu tractiune spate tot ce trebuie sa faci este sa lasi acceleratia si masina vine singura inapoi pe trasa optima. Pe cand la o tractiune fata pot sa te asigur ca nu-i asa.

Despre 116i, pe care l-am condus destul de mult, trebuie sa fii atent ca masina e sportiva si mishto la turatie mare (undeva in jur de 5000) si tot la turatie mare se intampla si derapajul. Nu trebuie insa sa-ti faci probleme, l-am condus si iarna si pe zapada si pe polei ca lumea si nu e nici un pericol. Toate sistemele de antiderapaj isi fac treaba super mishto.

Iti doresc sa te bucuri de ea si imi pare bine ca mai am un coleg de suferintza (a mea vine prin 15 Martie si deja ma mananca deshtele...) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca imi cam joaca si mie picioarele. Citesc si recitesc catalogul masinii, site-urile de specialitate, forumul asta cap-coada, dau cautari pe google, caut reviste, ma tot gandesc in ce data suntem sa vad cate zile mai am pana vine masina, tot intorc capul in trafic dupa seria 1. Mult a fost, putin mai este.
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca imi cam joaca si mie picioarele. Citesc si recitesc catalogul masinii, site-urile de specialitate, forumul asta cap-coada, dau cautari pe google, caut reviste, ma tot gandesc in ce data suntem sa vad cate zile mai am pana vine masina, tot intorc capul in trafic dupa seria 1. Mult a fost, putin mai este.

191954[/snapback]

Si uite asa , devii addicted inca inainte de a pune mana pe volan ...Problema este ca se pare ca va trebui sa mai astepti pana iarna urmatoare sa simti daca "fuge de spate" :blink: .

Link to comment
Share on other sites

:blink:

as fi vrut sa dau o explicatie tehnica, dar nu mai stiu termeni. ceva cu "unghi de bracaj"? La tractiune pe fatza unghiul nu poate fi asa mare, ca la tractiune pe spate. Din cauza "axului cardanic" (?).

190554[/snapback]

 

... din cauza lipsei axelor planetare (cele care transmit cuplul motor de la cutie la roti - tractiune fatza). Imbinarile acestor planetare nu permit un unghi prea mic, dpdv constructiv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.