Jump to content

Ziua si ACCIDENTUL GRAV


X X L

Recommended Posts

...si totusi la cat spatiu era avea loc suficient sa depaseasca fara sa-l acroseze, dar cand ai soferi care nu stiu sa conduca si nu respecta nici legea se ajunge aici. Mie din filmare mi se pare ca cel alb intra subit in depasire direct pe contrasens, cand ar fi avut loc suficient pe langa bus-ul ala. Desi bineinteles ca cel mai bine era sa-si vada de drumul lui si sa astepte sa aiba banda opusa libera si apoi sa depaseasca.

 

Eu nu cred ca focusul alb a depasit. Pare o manevra disperata cauzata de o supriza cel mai probabil dar nu putem sa nu luam in considerare si o defectiune tehnica. Acolo nu pare depasire, mai ales cum a spus cineva mai sus, avea loc berechet sa treaca usor pe banda lui de microbuz/van. Chiar daca suna rau, suna a ce face o femeie cand brusc a vazut duba, sau cand sotul din dreapta i-a spus, "vezi ca dai in duba!!". Nu o sa stim niciodata ce facea soferita. A murit si ea si tatal si un copil de 15 ani. Copilul de 20 de ani era ranit grav, in fund langa masina.

 

asta e criminal de-a dreptul, te intersectezi cu un drum principal, care cred ca e DN sau DJ, si tu nici macar nu incetinesti. Probabil si de ar fi avut Stop animalul la fel nu ar fi oprit...e incredibil, prevede-l pe asta daca poti...

 

Din pacate asta e un fel de reamintire ca suntem efemeri. Uneori, nu ai ce face oricat de bine conducem.

 

Focusul alb cred ca era cu 120...cel albastru a franat destul de mult. Cred ca avea sub 80 bine. Daca avea 80, deci 200 viteza combinata, impactul era mult mai destructiv.

 

Si focusul alb, oare de ce nu a bagat pedala de frana in podea inainte de a face orice cu volanul??

Link to comment
Share on other sites

Ce sa evite dreapta a durat cam o secunda tot chiar mai putin,daca te uiti fordul negru mergea destul de aproape de marcajul benzii de urgenta.

Nu prea aveai ce sa prevezi pe film se vede asa- secunda 8 ford alb schimba directia dupa inca putin in aveasi secunda 8 trece marcajul median si intra pe contrasens in momentul ala teoretic cel din fordul negru trebuia sa evite dreapta si frana la sec 9 avem impact as zice ca timpul de reactie ar fi de mai putin de o secunda.Se poate testa asta pe un simulator sunt curios cati dintre noi ar putea face manevra asta in timpul dat.

Ca sa reactionezi unii dau timpul de 0.8-1s, apoi executi. Soferul din Fordul albastru, daca concomitent vira putin dreapta si frana, scapau amandoi.

Am fost pus in situatii de astea si am reactionat aproape involunar. Cel de linga mina urla deja. Si mie mi-a venit din dreapta, plus il evitasem deja o data.

 

Dar nu e vorba de viteza de reactie, ci de a citi circulatia in avans, de a anticipa. Il vezi pe ala cu Fordul alb ca vine cu viteza pina in curul dubei rosii. Unde putea sa mearga? Ca de franat nu avea unde. Plus, chiar daca nu sint de acord cu "2 benzi" pe drum de asta, eu as fi fost deja cu jumatate de masina pe banda de urgenta sa il las sa treaca.

 

E o chestie de anticipare si curtoazie, sa luam seama si la cei din jurul nostru nu numai la noi.

Edited by Nordschleife
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Cu totul de acord @Nordschleife. In rest... "The average reaction time for humans is 0.25 seconds to a visual stimulus, 0.17 for an audio stimulus, and 0.15 seconds for a touch stimulus." Si vorbim de average. Adica antrenat, atent si viu, poate fi mai putin.

 

Citeam acum 30 de ani o carte comunista cu accidente si cum trebuiau evitate, numita cred "conducerea preventiva"... Acum ne uitam pe youtube la cum conduc conationalii nostri ca robotii, adica fara inteligenta, artificiala sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Si focusul alb, oare de ce nu a bagat pedala de frana in podea inainte de a face orice cu volanul??

 

Pentru ca niciodata nu a fost pusa intr-o situatia asemanatoare, limita?

 

Aici se fac cursuri de "perfectionare" in draci, ADAC/AvD, diverse reviste auto, ba chiar si producatorii auto ofera cursuri.

 

Se face slalom pe uscat si ud, iti sar jeturi de apa din asfalt in fata si tu trebie sa eviti, maneva "elanului", frinare pe suprafete cu aderenta diferita, un mic circuit de viteza, slalom la viteze si distante intre conuri diferite, etc.

 

La cele mai avansate treci cu 40-50-60 peste o placa de metal care gliseaza stanga sau dreapta, dupa care pe o portiune uda trebuie sa incerci sa "prinzi" masina si sa o redresezi fara sa te rasucesti.

 

Daca nu reusesti sa recunosti situatia limita si sa stii apoi cum sa reactionezi...e grav.

Link to comment
Share on other sites

Stiu. Eu le-am facut pe toate oferite de BMW M, de la incepatori la avansati. Austria, Germania, Olanda, Suedia, etc. Vara/Iarna. De la 50 km/h, la 130 km/h. Si circuit cu pana la 270 km/h. Stiu. Dar cati fac asa ceva? Macar cele de incepatori de cateva ore sau o zi? Masina e o chestie cu pedala, urc, apas, cobor. Simplu!

 

Dupa oricare din asa cursuri, realizezi cate nu stii si cate nu faci, sa nu mai vorbim de ce pericole sunt in o deplasare relativ inocenta.

Link to comment
Share on other sites

Foarte urat accidentul...atat de multe motive sau greseli incat nu stiu daca are rost sa punctam neaparat doar pe una din ele...putea fi evitat in atat de multe feluri acest accident din ce vedem noi in filmare insa nu am fost acolo, din ce se vede putea fi evitat insa cred ca tuturor ni s-a intamplat sa spunem "efectiv nu aveam ce sa fac" si altii pe langa noi sa comenteze "puteai sa faci aia", ideea este ca daca nu te aflii exact atunci in locul persoanei respective nu poti sa spui cu exacitate ce ar fi fost sau ce nu ar fi fost...cine stie, intotdeauna am o teama sa mi se bage unul asa pe contrasens.

Timpul ala de care vorbiti voi in care soferul cu ford-ul negru putea sa traga dreapta sa evite, este foarte scurt, daca in momentul ala (adica 1 secunda) te uitai oriunde altundeva in afara de drum, gen idrive,bord, la persoana de langa tine, nu cred ca nimeni sta cu capul la drum 100%, aia nu inseamna ca nu esti atent, dar cum sa te gandesti ca pe un drum cu "4 benzi" depaseste dubla linie continua si intra pe banda ta.

 

Cel cu fordul alb (femeia, din ce am inteles) trage atat de violent de volan incat este posibil ca masina pur si simplu sa nu mai fi putut fi redresata imediat pe banda care trebuie, intelegeti la ce ma refer, adica din cauza G-ului pur si simplu nu se redreseaza imediat cu volanul virat, toata greutatea se lasa pe partea stanga si pentru 1-2 secunde poti sa faci ce vrei, nu se mai redreseaza.

Din pacate neatentia chiar si greseala mi se pare firesc umana, foarte pacat cand asta inseamna pierderi de vieti omenesti.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca a fost subvirare, cred ca s-a blocat. Daca apasa si ea frina mai reducea din viteza "totala" de impact. Asa a franat cat a apucat doar cel cu Focusul albastru (care am inteles ca a si murit).

 

Referitor la ce zice WIN, am vazut fimuletul cu sunet. Exact in momentul in care femeie intra pe contrasens, poate chiar un pic mai devreme, soferul cu camera, care rula in spatele Focusului albastru, poate fi auzit exclamand ingrozit.

 

Hai sa fim seriosi, daca asta care era bagat in discutie cu pasagerul din dreapta (se aude inainte de accident pe film cum discuta cu el) a reusit sa prezica accidentul, ala din fata lui, din Focusul albastru ce facea?!

 

Pina la urma a fost o combinare de factori care toti au dus la agravarea accidentului in loc sa il impiedice: femeia neatenta trage de volan exact in fata unuia de pe contrasens, apoi se blocheaza. Cel de pe contrasens nu previne ci doar reactioneaza in ultimul moment printr-o frana.

Link to comment
Share on other sites

Cel cu fordul alb (femeia, din ce am inteles) trage atat de violent de volan incat este posibil ca masina pur si simplu sa nu mai fi putut fi redresata imediat pe banda care trebuie, intelegeti la ce ma refer, adica din cauza G-ului pur si simplu nu se redreseaza imediat cu volanul virat, toata greutatea se lasa pe partea stanga si pentru 1-2 secunde poti sa faci ce vrei, nu se mai redreseaza.

Din pacate neatentia chiar si greseala mi se pare firesc umana, foarte pacat cand asta inseamna pierderi de vieti omenesti.

 

Nu ai cum. Ceea ce descrii tu e manevra "elanului". Si chiar si cu Focusul cred ca o poti face in siguranta pina pe la 90-100. Dupa pleaca spatele sau se ridica pe doua roti, dar tot vireaza ceva. In plus, ai servo la masina, caruia nu ii pasa de "G", ala are o iesire constanta, indiferent de forta care actioneaza "contra". Deci si volanul nu ar fi fost mai greu de invartit.

 

 

Dupa oricare din asa cursuri, realizezi cate nu stii si cate nu faci, sa nu mai vorbim de ce pericole sunt in o deplasare relativ inocenta.

Prima data cand duci o masina peste limita si vezi cum "unge" asfaltul in loc sa adere la el, iti dai seama ca esti spectator in marea majoritatea a cazurilor. Si asta fara sa induci alte forte, gen pendulare, etc. Ajungi sa respecti acea limita. Daca nu am siguranta ca pot opri masina sau cel putin evita ce mi-ar intra in fata, nu ma simt bine si adaptez pozitia sau viteza.

 

Conduceam un 991.2 Carrera S pe ploaie. Mergeam piano pt ca nu stiam sigur unde e limita si o aproximam "conservativ". La o intersectie mare si goala, am luat-o la dreapta si cum era loc am adus masina acolo unde credeam eu ca este limita. A plecat frumos si gradual de spate, semn ca eram f aproape. Am contrabracat usor si imediat, la fel de gradual si am continuat drumul. ESP-ul nici macar nu a palpait in bord.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vrut sa zic subvirare ca sa intelegeti la ce ma refer desi nu are treaba cu subvirarea.

 

"Referitor la ce zice WIN, am vazut fimuletul cu sunet. Exact in momentul in care femeie intra pe contrasens, poate chiar un pic mai devreme, soferul cu camera, care rula in spatele Focusului albastru, poate fi auzit exclamand ingrozit.

 

Hai sa fim seriosi, daca asta care era bagat in discutie cu pasagerul din dreapta (se aude inainte de accident pe film cum discuta cu el) a reusit sa prezica accidentul, ala din fata lui, din Focusul albastru ce facea?!"

 

Da si eu am vazut filmuletul cu sunet, chiar si asa nu am spus era greu de evitat, insa am spus ca nimeni nu este 100% atent la drum in fiecare secunda si daca in momentul respectiv pur si simplu era atent la in alta parte fara sa vada masina, doar sa intoarca capul o data sau sa se uite la clima la masina sau la casetofon era de ajuns sa nu apuce sa vada nimic, se numeste neatentie si este perfect umana, cum am spus.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu, doar stiu ca el o avea. Banuiesc ca si cei din fata o aveau dar probabil a fost prea mare impactul. Din cate am inteles parintii au murit pe loc iar fratele lui in drum spre spital. Nu a povestit si nici nu am vorbit eu cu el. Nu prea ai cum sa-l intrebi ceva in situatia asta... Eu ma gandesc ca s-a intamplat ceva cu masina. Altfel nu-mi explic ce cauta acolo. Si nu cred ca a adormit la volan. Plecau din Piatra Neamt(parca) spre Constanta, deci nu aveau multe ore de cand erau pe drum ca sa vorbim de oboseala. Edited by fortx
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ipoteza cea mai viabila momentan este ca soferita nu a vazut din motive de neatentie duba din fata si cand a vazut-o pur si simplu s-a panicat. Cred ca o pana violenta ar fi lasat ceva urme in video, fum, abur, etc.

 

Adormit la volan nu e neaparat ce credem noi. E o letargie de o fractiune de secunda, care te face sa ai ochii deschisi dar sa nu vezi nimic.

Link to comment
Share on other sites

Asa va fi multa vreme, eu sincer cred ca putem schimba incet incet lucrurile daca dam noi insine un exemplu.

 

Sunt deja formate prea multe exemple negative ..si nu ma refer neaparat la proprietarii de bmw. Iar asta cu ''baiatu' cu bmw'' in sus si in jos e o chestie de ...traditie ca sa zic asa thumbsup.png

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.