Jump to content

Recommended Posts

Domnilor posesori de z3,

 

Anul trecut m-am alaturat si eu clubului vostru , cu cel mai neintretinut bmw z3 din istorie, fara geam spate, softul taiat, motorul nefunctional, interiorul prins cu capse, motorul si jantele de tabla vopsite cu spray argintiu.Dupa ceva munca si bani, am adus racheta pe linia de plutire, cel putin la exterior, prin revopsire, montaj jantele originale, reparat softtopul.

 

Acum doua saptamani, in timpul furtunii, un copac de dimenisuni generoase, cateva sute de kg, a hotarat ca se va sinucide, aruncandu-se pe masina mea.Asadar, softopul praf, geam lateral spart, parbriz , si aripa cu busonul de rezervor au avut de suferit.Am reparat softopul, i-am inlocuit panza, parbrizul il fac eu odata si odata, dar nu gasesc geam lateral dreapta, ca sa inchid masina pe perioada noptii.

 

Asadar, daca stiti/aveti idee, dati-mi un semn.Masina mea va va fi recunoscatoare.

 

De asemenea, daca se fac ceva intalniri de zet3isti, mi-ar placea sa va cunosc,

 

Sporuri!

Link to comment
Share on other sites

Intanlire de Z-tisti nu prea cred ca o sa fie, am incercat mai demult si... n-ai cu cine dom'le

Pentru piese ai incercat ebay? Eu de acolo le iau pe cele care nu se potrivesc de la pisica

 

Trimite si in Romania, 55 lire: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-Z3-Roadster-Window-Drop-Glass-Front-Right-8848-/171060831509?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27d4052515

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Da, acum am vorbit si la alpadrino, nimeni nu il are, doar pe comanda , dureaza o saptamana...aici e buba, 460 de lei. Daca il are cineva in stoc, chiar si al rpetul asta, l-as lua :(

 

Va multumesc tuturor de sfaturi.Si e-bay e o solutie buna, ma gandesc, 55 pounds e un pret bune, doar ca nush in cat timp ajunge si de la ei...

 

 

Altminteri probabil ca tot de pe ebay voi mai lua piese de interior, nu gasesc nimic in ro.Am nevoie de o fata de usa, stanga, ceva praguri de plastic si consola aia centrala, sa o schimb sau sa o reconditionez.

 

Mie imi place grozav z3, ar fi pacat sa nu existe o comunitate de pasionati.Este una din cele mai iconistice masini ale bmw.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

VĂŁ salut!

 

Un Z3 (1.9 87 kw) și o ĂŽntrebare.

Ce este chestia din imaginea postata? Chestia asta are o ”buba”. Cand apas pe ea motorul merge rotund la relanti. Nu face intotdeauna figuri.

Daca sunt off-topic rog moderatori ca postarea sa fie stearsa. Multumesc.

valva PCV

gasesti aici toate informatiile necesare http://www.bmwclub.ro/forums/topic/5919-diy-inlocuire-valva-pcv/

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil memoria eprom din clusterul de bord este dezlipita. Acum ai doua variante;

1 faci un reflow la respectivul chip (daca te pricepi la electronica sau stii pe cineva capabil)

2 schimbi ceasurile de bord cu totul (gasesti de pe pisicuta compact, manopera de schimb poti sa o faci si tu in 10 minute)

 

Ca o paranteza, masina a avut cumva km dati inapoi? 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cel mai probabil memoria eprom din clusterul de bord este dezlipita. Acum ai doua variante;

1 faci un reflow la respectivul chip (daca te pricepi la electronica sau stii pe cineva capabil)

2 schimbi ceasurile de bord cu totul (gasesti de pe pisicuta compact, manopera de schimb poti sa o faci si tu in 10 minute)

 

Ca o paranteza, masina a avut cumva km dati inapoi? 8)

 

Scuze de Întârziere. Din pãcate pistolul cu aer cald (mai era ºi un Bosch maxim 280 grade C) a "Încetat din viaÞã" ca sã Încerc personal un reflow - am o pasiune pt reparat electronice ºi electrice. Cel puÞin din ce ºtiu reflow este de la 200 de grade În sus.. În fine. Poate o sã Încerc cu schimbarea ceasurilor. Eu chiar am uitat dar eroarea aia a apãrut când turometru a Început sã dea semne de obosire, prin 2012. Din primãvara asta am observat cã nici martorul/indicator apã nu vrea, nici indicator rezervor ºi cum am mai spus nici turometrul. Dupã Încâlzirea motorului (nu ºtiu, 7-8 minute pe loc) toate Încep sã funcÞioneze. Maºina nu are km daÞi Înapoi, are aprox 180000. Deocamdatã Îl las În marea mã-sii... Sun bucuros cã am gãsit sã schimb geamul/lunetã la top-up ºi chiar foarte ieftin.

Apropo aÂş mai avea 3 probleme.

1. Nu gĂŁsesc pe forum o listĂŁ cu siguranĂžele. Pe cutia de siguranĂže totul e germanĂŁ. Asta aÂşa ca sĂŁ am habar ce e pe acolo.

2. Geamul/lunetĂŁ are un fermoar sau un fel de fermoar. Se dĂŁ jos cu un instrument special sau? Schimbarea lui este mult mai ieftinĂŁ dacĂŁ merg direct cu luneta la cei care se ocupĂŁ altfel trebuie sĂŁ merg cu maÂşina sĂŁ demonteze top-up-ul.

3. Din motive de spaÞiu maºina o folosesc prea puÞin. Mai am un Opel Vectra cu care Îmi fac treaba + maºina de servici un 407. Aºadar maºina am Þinut-o ceva timp nepornitã, am rãmas fãrã baterie, am Încãrcat-o pe redresor (am dat jos bateria de pe maºinã, a stat 2 zile fãrã baterie maºina), acum e În regulã, porneºte dar nu Îmi mai apar În bord ãia 180000 de km, am apãsat pânã mi-a venit rãu pe butoane dar nu Îmi apar decât km ãia "scurÞi" care Îi resetezi. Problema e cã nu ºtiu cum sã fac sã aparã Înapoi.

MulĂžumesc. AÂştept rĂŁspuns.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

1

trage de aici schema electrica pentru Z3 din 98 si ai acolo sectiunea Fuse chart http://www.gbnetwork.co.uk/bmw/ftp/etm_e36_1998final_z3.zip sau daca nu incearca pe goagal, asta e de compacta: http://img90.imageshack.us/img90/9123/fuseboxrl9.jpg

 

2

in niciun caz nu se demonteaza tot soft-topul doar pentru a schimba luneta. Urmareste acest video:

Luneta o gasesti la un pret rezonabil pe ebay.de sau .co.uk, ar trebui sa vina cu cheita de fermoar si cu adezivul ei special (cei din film folosesc un fel de banda dublu adeziva care imi pare dubioasa)

Exemple:

http://www.ebay.co.uk/itm/Convertible-Rear-Window-PVC-For-BMW-Z3-New-/131011914410?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e80eb2aaa

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Z3-Convertible-Rear-Screen-Window-Zip-in-1-9-2-8-All-Engines-/390820749297?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5afebb5ff1

sau o varianta mai ieftina sa il sudezi unde e crapat: http://www.ebay.com/itm/Convertible-Soft-Top-Roof-Repair-Kit-Cold-Welding-Liquid-Plastic-Rear-Window-New-/360574936687?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3ABMW|Model%3AZ3&hash=item53f3f0e66f

 

3

nu cred ca mai are rost sa te chinui, ori schimbi ceasurile ori incerci reflow

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Colegule babanu sĂŁ trĂŁiești... mersi de schemĂŁ. Inițial mĂŁ interesa doar cea compactĂŁ, cĂŁ nu știu o boabĂŁ de germanĂŁ (așa o am pe mașinĂŁ) dar și cealaltĂŁ e binevenitĂŁ mai ales cĂŁ ieri, când am mers la itp, am observat cĂŁ nu mai funcționeazĂŁ ventilația deloc (nici o treaptĂŁ de la 1la 4).

Legat de geamul ĂŁla, cei care fac au spus cĂŁ dacĂŁ nu am cheița aia e mai greu, e posibil sĂŁ trebuiascĂŁ sĂŁ coase direct pe top geamul și trebuie sĂŁ dea jos ca sĂŁ poatĂŁ sĂŁ facĂŁ treaba, nu am ĂŽnțeles bine, oricum azi o duc sĂŁ vĂŁd pt cĂŁ am discutat cu ei doar prin telefon. Se asfalteazĂŁ prin parcĂŁrile apropiate mie și sĂŁ o duc pânĂŁ dupĂŁ Paști la ĂŁia sĂŁ nu o tot plimb de colo...

Legat de ceasurile din bord, am mai spus eu, când e cald afarĂŁ toate ĂŽși revin. Acum funcționeazĂŁ bine, nu mai am nici eroare cu EEP2 sau cum era și mi-au apĂŁrut din nou km realizați....168000... :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu trebuie sa-i fac ITP-ul luna asta, sper sa n-am surprize...

Pentru ventilatie verifica daca motorasul aerotermei primeste curent, daca nu atunci cel mai probabil intrerupatorul din bord (asta ca sa nu fie siguranta). Daca e motorasul il gasesti pe urs, daca e intrerupatorul cred ca merge cel de pisoi compact. Oricum spuneai ca te pricepi la electronica, cu un multimetru in 15 minute ar trebui sa descoperi cauza. La intrerupator ajungi demontand casetofonul si vei gasi doua suruburi stanga - dreapta daca imi aduc bine aminte care odata scoase te vor lasa sa impingi in bord cele trei intrerupatoare de la clima. Ai grija sa nu-i rupi clemele blocului de intrerupatoare (stanga/dreapta).

Iar cu geamul ai vazut ca de demontat e usor iar de montat la loc trebuie sa cauti pe la marochinarie (asa se numeste?) o cheita de fermoar. In principiu este un fermoar standard, trebuie sa existe pe undeva cheita potrivita pentru el. Si altceva, de unde stii ca materialul pe care ar vrea sa ti-l puna este bun de ceva? Nu merge sa-l lipesti pe cel vechi sau sa vanezi pe ebay o oferta mai buna, eventual un SH dintr-o masina dezmembrata? Si mie imi place sa ii scot intretinerea ieftina dar unoeri nu exista scapare :no: (pune si tu niste poze cu luneta sa-mi dau si eu cu presupusul)

Cu ceasurile e clar... airbag dat jos, volan dat jos, demontate din cele doua suruburi si cele doua mufe si apoi reflow la chipul de km. Teoretic poti scoate ceasurile si cu volanul montat dar risti sa le zgarii sau sa ciupesti pielea si pentru 5 minute in plus nu merita sa te chinui sa le scoti printr-o parte.

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare. Cum nu am mai ajuns acasĂŁ de mult, nu prea am avut timp pt mașinĂŁ. Cât de curând o sĂŁ fac luneta spate cu problemĂŁ ( o sĂŁ pun imagini cu ĂŽnainte și dupĂŁ), și ceva mai important , mai ales cĂŁ vin cĂŁldurile, sĂŁ fac ventilația funcționalĂŁ.

Motorașul nu cred cĂŁ este dus, pt cĂŁ astĂŁ iarnĂŁ (ultima oarĂŁ când l-am auzit funcționând), cred cĂŁ am mai spus asta, mergeau treptele 1 și 4, fĂŁrĂŁ 2 și 3. Ăn primĂŁvara a venit surpriza care a afectat toate treaptele de vitezĂŁ. Tind sĂŁ cred cĂŁ ceva legat ĂŽntrerupĂŁtorul din bord. Cât de curând o sĂŁ fac cele douĂŁ prioritĂŁți.

VĂŁ salut.

Link to comment
Share on other sites

ParcĂŁ este un fĂŁcut...... Acum eram pe afarĂŁ am zis sĂŁ mai pornesc puțin Z3 meu, observ cĂŁ geamul din drepta la apĂŁsarea butonului pe deschidere (ĂŽn jos) nu vrea..... apĂŁs pe ridicare (ĂŽn sus), el este ĂŽnchis, se aude pe sub bord undeva ĂŽn dreapta un fel de țâc... invers nimic, nici un zgomot...... La geamul stânga acel țâc se aude și pentru inchis și pentru deschis. SĂŁ ĂŽnțeleg cĂŁ din butonul de acționare geamuri, traseul electric nu merge direct ĂŽn motoraș (ca la toatĂŁ lumea)?? Butonul testat cu multimetru funcționeazĂŁ pe ambele direcții.

Și ĂŽncĂŁ ceva... niște oameni rĂŁi mi-au tras de chestia asta... sub ce denumire o gĂŁsesc (nouĂŁ), la dezmembrĂŁri, poate verific mâine.post-52401-0-49111200-1401305584_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salutare.

Revin cu alte mici probleme....

Rezolvat pânĂŁ acum valva PCV și treptele de ventilație.

Unii spun așapost-52401-0-47242300-1401448423_thumb.jpg alții (din schema electricĂŁ) spun așapost-52401-0-30417000-1401448508_thumb.jpg.

VĂŁ spun sincer cĂŁ nu ĂŽmi dau seama unde poate fi ĂŽn imaginea din schema electricĂŁ.

Deci, la mine, unde se aflĂŁ senzorul pentru temperatura exterioarĂŁ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Rog un coleg care știe unde naiba e rezistența aceea la ventilație/climĂŁ. Au mers toate treptele, au picat, apoi am desfĂŁcut la comutatorul de viteze, am curĂŁțat pe acolo, a mers din nou (toate treptele), acum a picat și nu mai funcționeazĂŁ decât treapta 4.

Mașina Z3, 1.9 118 cp - 2002.

Ce ĂŽmi trebuie sĂŁ desfac, unde se aflĂŁ și dacĂŁ e posibil de unde naiba o iau (nouĂŁ)? Știu cĂŁ numele ei este blower ballast resistor. Dar ĂŽn magazine chiar nu știu sub ce nume ar putea fi...

Link to comment
Share on other sites

Demontezi bratele stergatoarelor, scoti chederul, dai jos plasticul de sub stergatoare si ajungi la motorasul aerotermei. Vezi ca are un fel de cureluse care se desfac si poti sa te holbezi in motoras. Ce cauti tu este chair sub motoras si arata ca spirele unui arc. Se demonteaza usor daca vrei mai intai sa incerci sa-l cureti pana sa cumperi altul.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Blower-Motor-Resistor-E30-318-325-M3-Z3-7551-/230380358179

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.