Jump to content

BMW E60 530xi 272cp, 2008


feitosak1

Recommended Posts

Jurnal de bord, BMW 530xi E60 2008, 272 cp.

 

Masina avea roti cu jante pe 18, care apar in primele 2 poze. Le-am schimbat cu jante de 19 cu cauciucuri de vara, urmand ca pe jantele respective, de 18, sa pun cauciucurile de iarna. Jantele pe 19 sunt jante de F10 M5, originale OEM, productie Germania 2012 - urmatoarele poze.

 

Anvelopele: fata - 245/35/19, spate - 275/30/19 (Michelin Pilot Super Sport).

 

Masina merge brici dupa schimbarea anvelopelor (cele pe care le avea cand am cumparat-o erau cam uzate, mai aveam cam 4mm. Am simtit schimbarea comportamentului, mai ales dpdv al manevrabilitatii)

 

Consum: In cele cateva zile de cand o am, am facut cam 90 km, numai in oras. Mi-a consumat in felul urmator (cu resetarea CB de fiecare data, bineinteles):

 

- un drum Dr. Taberei - Salajan, trafic de ora 13, agresiv la volan, blana din semafor in semafor - 18,9%

 

- un drum Floreasca - Berceni, trafic un piiic mai lejer, mers normal, ca si cum as merge cu Fabia, fara bruscari, dar nici sa plec ca melcul - 13,4%

 

- un drum Salajan - Semanatoarea, trafic de ora 17 (aglomerat, pe Splai), mers normal, consum - 15,2%.

 

In concluzie, un consum normal, in conditii de mers decente, fara "bagat talpa", se invarte in jurul valorii de 15%, numai in oras. O Octavia 1.8 Tsi ia cam 13, in aceleasi conditii. Eu zic ca e decent 15% la motor de 3L si 4x4.

 

Masina e brici, totul functioneaza, nu are nici macar un buton care sa fie defect la interior. Esapamentul Hamann face toti banii, nu e nici prea zgomotos, nici mort, "baraie" exact cand si cum trebuie, te face sa simti ca esti la volan de BMW, nu de Citroen (fara sa jignesc pe nimeni).

 

Daca sunt curiozitati, astept intrebari.

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/818/qu87.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/692/mbwk.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/545/dqj2.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/543/d8u2.jpg/

 

http://imageshack.us/photo/my-images/703/ez8l.jpg/

 

Din pacate, habar n-am cum sa fac sa pun pozele direct de pe Imageshack. Nu pot uploada poze direct pe forum, nu stiu de ce, primesc o eroare. Sper sa le vedeti macar asa.

Link to comment
Share on other sites

arata bine cu jantele pe 19 , gumele alea sunt senzatie , mai ales acum pe caldurile astea cred ca e lipita de asfalt

 

ca sa pui pozele mai usor in fereastra unde scrii mesajul dai click pe iconita care seamana cu o poza si dai paste la link acolo si o sa apara direct pe thread poza

 

http://img545.imageshack.us/img545/2127/dqj2.jpg

 

http://img543.imageshack.us/img543/7813/d8u2.jpg

 

http://img703.imageshack.us/img703/6755/ez8l.jpg

Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

Merci. Masina in sine e senzatie (nu ca o laud eu, dar stii si tu cum e motorul). Si cutia imi place.

 

Gumele chiar o tin pe asfalt, senzatia e destul de ciudata la inceput, se manevreaza mult mai usor decat cu gumele de dinainte, parca e mai usoara, chiar ai impresia ca iti fuge asfaltul de sub roti uneori cand bagi talpa, dar de fapt sta pe sosea perfect.

 

Ca o marturisire: N-am condus BMW pana acum cateva zile. Acum vreo 3 luni am mers vreo 1000 km cu un CLS 350 benzina, comparabil la CP, model 2006. Ce vreau eu sa spun e ca cele 2 masini nu se compara, mai ales dpdv al pozitiei la volan, al feelingului, al modului in care te face sa te simti. Nici macar la confort, stau mult mai bine in E60 (bine, am scaune de 7). Asta e parerea mea. Puteam sa cumpar CLS-ul atunci, era si mai ieftin (vreo 14.000), dar chiar nu mi-a placut.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Deci imi tin eu evidenta, nu ma iau dupa iDrive?

 

Cu nivelul uleiului, ce fac, fac cum spune iDrive?

 

Cu placutele? De ex acum imi spune ca mai merg 8.000 km cu alea de pe spate si 6.500km cu alea de pe fata. Il cred, sau le schimb peste 2000-3000 km, sa nu-mi f*** discurile?

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

M-am uitat azi (dupa ce am mai citit azinoapte pe aici) daca la mine exista functia cu coborarea oglinzii laterale dreapta cand bag in R. Exista, dar mie nu imi place, parca mai bine ar fi sa nu faca asa. Stiu ca pot sa fac eu sa nu se miste, dar nu inteleg optiunea asta, vezi bordura dar nu mai vezi masina din spate. Poate nu sunt eu obisnuit.

 

La fel, am incercat sa vad cum setez memoriile scaunelor. Merd perfect, scaune+oglinzi+volan.

 

Pana o sa pun poze cu interiorul, mai amintesc 2-3 dotari: trapa electrica, scaune de 7 cu ventilatie. Altele nu-mi vin acum in minte. Poate sunt subiectiv, dar prefer oricand un scaun ventilat de 7 + trapa versus un Head up Display + Distronic. Mi se par mult mai utilizabile primele.

 

Care e cea ma buna benzina pe care o pot cumpara din RO?

 

OMV 100, Petrom 99, sau cea de la Rompetrol (nu mai retin cum se numeste). Cu Agip, Luk, Mol, nu vreau sa ma complic.

 

Diferenta la pret intre Omv si Petrom nu e f mare, dar oare se justifica? E aceeasi companie, oare chiar produc carburant cu specificatii diferite pentru cele 2 statii?

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

oglinda coboara in R doar daca e selectorul de reglaj oglinzi pus pentru oglinda din dreapta , daca il muti pentru oglinda din stanga nu mai coboara , iti recomand sa ii faci o revizie completa macar la motor ( ulei + filtru aer + filtru ulei + filtre polen )

 

eu benzina bag mai mult de la OMV poate e placebo dar parca trage mai frumos mai liniar cu OMV si motorul parca are alt sunet

 

poti sa pui aici ultimele 7 cifre din VIN sa vad si eu lista completa de optiuni , sunt curios daca are suspensie M-tech de fabrica

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca are suspensie M, mie mi se pare ca sta sus masina, si pe loc, si in mers. Posibil sa ma insel, habar n-am.

 

La mine coboara oglinda doar daca selectorul ala e pus spre stanga (daca nu ma crezi, fac un filmulet).

 

OMV mi se pare si mie mai de incredere.

 

P.S. Mai mult de REVIZIE COMPLETA LA MOTOR, ce ar insemna? Schimbat ulei cutie? Zi-mi tot ce as putea face ca sa stau linistit ca macar le-am shimbat pe toate.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

probabil asa e la LCI , la E46/E39/X5 vechi/E60 nonLCI coboara doar daca e pus selectoru pe dreapta

 

mai mult de revizie completa motor , eu iti spun ce am facut eu la a mea , revizie generala motor ( ulei + toate filtrele ) , schimbat ulei cutie ( eu am manuala a fost mai usor ) , schimbat ulei diferential , schimbat lichidul de servo , inspectie vizuala a motorul pentru scurgeri , eu am avut cateva garnituri de schimbat , inspectie a articulatiilor fata + spate , la mine a trebuit schimbat un cap de bara + o bieleta , inspectie discuri + placute de frana , practic o verificare mecanica din bara in bara

 

la cutia automata teoretic la aproape 100.000km ar fi trebuit sa ai cel putin 1 schimb de ulei , nu sunt multi km comparativ cu alte masini , daca simti ca e totul in regula poti sa o lasi asa

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca are suspensie M, mie mi se pare ca sta sus masina, si pe loc, si in mers. Posibil sa ma insel, habar n-am.

 

La mine coboara oglinda doar daca selectorul ala e pus spre stanga (daca nu ma crezi, fac un filmulet).

 

OMV mi se pare si mie mai de incredere.

 

P.S. Mai mult de REVIZIE COMPLETA LA MOTOR, ce ar insemna? Schimbat ulei cutie? Zi-mi tot ce as putea face ca sa stau linistit ca macar le-am shimbat pe toate.

 

Nu se poate sa nu ai suspensie M, vine impreuna cu pachetul aerodinamic M. Absolut corect cu coborarea oglinzii de la pasager, se face doar cu comutatorul setat spre stanga, daca vrei sa dezactivezi functia asta muti comutatorul spre dreapta.

 

Ai fii surprins cat este de util Headup display-ul pe partea de navigatie, practic nu mai ai nevoie sa iti intorci privirea din drum catre iDrive, ai toate informatiile necesare proiectate pe parbriz. Trapa in schimb nu mi se pare asa utila dar trebuie sa recunosc ca arata foarte bine si e placut sa mergi cu ea deschisa cateodata.

Edited by buldy
Link to comment
Share on other sites

Felicitari pentru achizitie,masina arata foarte bine si banuiesc ca merge foarte bine.Jantele sunt senzatie iar de motor si transmisie numai de bine,ma bucur ca ne inmultim cei cu motoare pe benzina :goodjob: Vizavi de ce mentiona colegul Buldy mai sus referitor la head up display,este intradevar foarte util insa,exista o problema in sensul in care daca porti ochelari de soare polarizati,adio head up display,practic nu se mai vede nimic,poate doar asa vag,o urma de proiectie,acum depinde de ce vrea fiecare !
Link to comment
Share on other sites

Multumesc.

 

Legat de HUD, nu pot sa spun ca daca masina ar avea, m-ar incurca sau mi-ar displacea. Dar nu ma deranjeaza ca nu are. Ma descurc si fara. Stii cum e, daca n-ai avut niciodata, nu-i simti lipsa :D

 

Azi mi-am cam facut de cap cu ea vreo 2 ore, plimbare prin oras in mod alert :D (fiind liber), si a sarit consumul spre 19.

Link to comment
Share on other sites

E bun HUD , nu doar pentru navi. Ai viteza afisata in fata si nu trebuie sa te mai uiti in bord. Fara casco oricum e loterie ca e parbrizul special la vreo 1000 euro.

Intradevar nu se mai vede nimic cu ochelari polarizati. Dar se poate pune folie de bun simt si pe parbriz grin.png.

Trapa doar pentru fumatori e buna, atfel scade rigiditatea, se mai infunda scurgerile, etc.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

oglinda coboara in R doar daca e selectorul de reglaj oglinzi pus pentru oglinda din dreapta , daca il muti pentru oglinda din stanga nu mai coboara

 

Oglinda coboara doar daca e pus selectorul respectiv in stanga. :)

Am tot nonLCI, probabil nu ai fost atent cum e la tine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Un mic update pentru consum:

 

Ieri si azi, aprox. 35km in oras, consum mediu 15.4%. E drept ca a fost mai liber decat de obicei, dar n-am mers "la consum", ci asa cum mi-a permis traficul (am mai bagat si cate un kickdown :p). Ma declar multumit :D

 

2 intrebari:

 

1. Motorul fiind aspirat, este vreo problema daca, de exemplu in treapta a treia la vreo 50km/h, cand schimba cutia, motorul ramane la ~1500 rpm, si eu nu mai accelerez? Mai formulez o data, sa ma fac inteles: cutia schimba a 3a, pe la 50km/h sa zicem, eu nu mai accelerez (nu vreau sa merg mai repede), turometrul arata sub 2000 rpm (cam 1600 aproximez). Este vreo problema? Pana acum am mers cu un TSI cu cutie manuala si il tineam la peste 2500 rpm, mi se parea subturat rau sub 2000 rpm. La motor aspirat e vreo problema? (n-am mai condus masina cu motor aspirat si cutie automata).

 

2. o intrebare legata de PDC: dupa ce intra in functiune (cand intorc masina intr-o parcare de ex), si apoi cuplez cutia in D, si plec la drum, PDC ramane activ pe Navi si trebuie sa il opresc manual din butonul de deasupra scrumierei. E normal? N-ar trebui sa se dezactiveze singur dupa ce plec?

 

Merci.

Edited by feitosak1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.