BMWClub: Trepte de rotatie electroventilator radiator - BMWClub

Jump to content


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Trepte de rotatie electroventilator radiator Defect? Rate Topic: -----

#1 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 22 July 2013 - 17:27

Alaltaieri am schimbat un tub din plastic si termostatul si dupa ce am facut aerisirea, am dat drumul la AC si dupa cateva clipe a inceput sa porneasca si ventilatorul (de la radiator). Partea buna e ca porneste insa partea proasta e ca porneste direct pe treapta a doua de viteza si nu merge incontinuu, defapt porneste cateva secunde apoi se opreste, dupa care iar porneste si iar se opreste si tot asa, iar intervalul dintre opriri si porniri este destul de scurt (20-30 sec). Sincer pana acum nici nu am stiut ca mai are inca o treapta de viteza mai mica si am inteles ca daca ar fi functionat si prima treapta, la pornirea AC-ului electroventilatorul ar trebui sa functioneze cu o intensitate mai mica a rotatiilor si permanent, nu ca acum cand porneste la maxim si cu opriri-porniri dese.
Care ar fi problema nefunctionarii primei trepte?
0

#2 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 22 July 2013 - 17:37

daca ai zice si ce masina e.....
La modelele mai vechi e un rezistor care face separarea treptelor, si ala cand se arde porneste direct pe 2, la altele e un releu, s.a.m.d..
Normal trebuie sa iti porneasca pe treapta I odata cu clima, pe treapta II, daca esti gen la stop de 15 min si sunt 40 de grade afara...
Dar repet, zi si tu de ce masina e vorba...

This post has been edited by DOMI: 22 July 2013 - 17:37

0

#3 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 22 July 2013 - 18:38

View PostDOMI, on 22 July 2013 - 17:37, said:

daca ai zice si ce masina e.....
La modelele mai vechi e un rezistor care face separarea treptelor, si ala cand se arde porneste direct pe 2, la altele e un releu, s.a.m.d..
Normal trebuie sa iti porneasca pe treapta I odata cu clima, pe treapta II, daca esti gen la stop de 15 min si sunt 40 de grade afara...
Dar repet, zi si tu de ce masina e vorba...


Credeam ca stie majoritatea de pe aici ce masina amhttp://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/grin.png. Deci e un 530dA touring e39 din noiembrie 2001.
Mecanicul mi-a zis ca s-ar putea sa fie ori ventilatorul ori releul care mi l-a aratat...e ca o cutiuta dreptunghiulara si se afla undeva intre furtunul ala gros de aer si vasul pt lichidul de spalare a farurilor (aproape de oala din dreapta masinii). Poa' sa fie si altceva? Daca o pun pe tester, da vreo eroare ceva?

This post has been edited by Catalin BMW: 22 July 2013 - 18:39

0

#4 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 14:01

Heeeelp....http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/twitch.gif
0

#5 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 23 July 2013 - 14:11

pai daca zis mecanicul ce are, ce asa greu sa te duci in mana cu releul ala la un magazin, sa dai 20 de roni pe unul nou si sa vezi daca e ala ? nu inteleg ce help mai vrei ?
ventilatorul il poti pune si pe direct sa vezi daca pleaca in treapta 1..

This post has been edited by DOMI: 23 July 2013 - 14:11

0

#6 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 14:15

View PostDOMI, on 23 July 2013 - 14:11, said:

pai daca zis mecanicul ce are, ce asa greu sa te duci in mana cu releul ala la un magazin, sa dai 20 de roni pe unul nou si sa vezi daca e ala ? nu inteleg ce help mai vrei ?
ventilatorul il poti pune si pe direct sa vezi daca pleaca in treapta 1..


Cum fac treaba asta?
0

#7 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 23 July 2013 - 14:21

nu stiu cum e la tine dar in principiu ar trebui sa ai o mufa de alimentare cu 3 picioare, unul e masa celalate sunt treapta 1 si 2..legi masa la masa si cu fir pe direct de la baterie il conectezi pe rand la celalate 2 si vezi daca merge...
dar e putin probabil, daca iti merge pe treapta 2.probabil ca merge si pe 1, dar nu primeste comanda...
0

#8 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 14:29

View PostDOMI, on 23 July 2013 - 14:21, said:

nu stiu cum e la tine dar in principiu ar trebui sa ai o mufa de alimentare cu 3 picioare, unul e masa celalate sunt treapta 1 si 2..legi masa la masa si cu fir pe direct de la baterie il conectezi pe rand la celalate 2 si vezi daca merge...
dar e putin probabil, daca iti merge pe treapta 2.probabil ca merge si pe 1, dar nu primeste comanda...


Aha, si in cazul asta e posibil sa fie de la releul acela?
0

#9 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 23 July 2013 - 14:33

dap. asta e defectul cel mai comun, si usor de testat, poti sa iei releul ala si de la alta masina..

te uiti la ce numere are pe langa piciorusele alea, alea sunt importante si cauti unul la fel pe alta masina ( vecin, prieten ceva, ) si il pui de proba...
De exemplu releul meu de la geamurile electrice merge la opel astra diesel la pompa de motorina.. :)

sau pur si simplu cumperi altul, nu e scump, dar depinde de magazin, in romania un releu poate fi oricat intre 12 roni si 200...

This post has been edited by DOMI: 23 July 2013 - 14:37

0

#10 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 14:42

View PostDOMI, on 23 July 2013 - 14:33, said:

dap. asta e defectul cel mai comun, si usor de testat, poti sa iei releul ala si de la alta masina..

te uiti la ce numere are pe langa piciorusele alea, si cauti unul la fel pe alta masina ( vecin, prieten ceva, ) si il pui de proba...
sau pur si simplu cumperi altul, nu e scump, dar depinde de magazin, in romania un releu poate fi oricat intre 12 roni si 200...


M-am uitat la el asa fugitiv si am vazut ca scrie siemens pe el si niste coduri; problema e ca mecanicul la care am fost (lucreaza la BMW) mi-a spus ca ala costa o caruta de bani (in jur de 500€) cam atat cat costa si ventilatorul....deci asa mi-a zis el....acum ce sa zic, cel mai bine ma interesez sa vad precis ce are si ce e de schimbat.
0

#11 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 23 July 2013 - 14:51

ei rahat, sa nu exageram, un releu 500 de euro...
nebun la cap original bmw e vreo 13 euro... :)
si ventilatorul ala cu totul nu cred ca sare de 200..


eu zic sa mergi la alt mecanic mai putin lacom... :)

http://realoem.com/b...495&hg=12&fg=35
baga codul al la un magazin de piese online si vezi singur ce naiba..
poate nu sunt fix alea dar sa iti faci o idee cam cat costa.. ce dracul..
http://www.online-te...weissgruen.html

This post has been edited by DOMI: 23 July 2013 - 14:52

0

#12 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 15:05

Ii fac o poza si-l pun aici sa vezi despre ce-i vorba.
0

#13 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 23 July 2013 - 15:06

nu am nevoie de poza, e un biet releu, ai acolo toate datele link-uri etc, te duci cu el in mana la un magazin de piese....
si cum spuneam, ventilatorul ala e 203 euro cu totul, valeo.. bmw oem vreo 310...
mai schimba mecanicul...

This post has been edited by DOMI: 23 July 2013 - 15:08

0

#14 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 17:44

View PostDOMI, on 23 July 2013 - 15:06, said:

nu am nevoie de poza, e un biet releu, ai acolo toate datele link-uri etc, te duci cu el in mana la un magazin de piese....
si cum spuneam, ventilatorul ala e 203 euro cu totul, valeo.. bmw oem vreo 310...
mai schimba mecanicul...


Totusi pun o poza Attached File  20130723_165011.jpg (98.21K)
Number of downloads: 39 deci despre asta e vorba, a zis ca asta pica in cele mai multe cazuri atunci cand nu mai merge una din trepte la ventilator.
0

#15 User is offline   florin33 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 734
  • Joined: 07-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Posted 23 July 2013 - 19:59

Nu am inteles de la inceput daca clima functioneaza sau nu?Sau e doar o obsesie ca nu pleaca ventilatorul mai incet?
Daca clima merge atunci nu ai nici o problema si faptul ca ventilatorul merge cu pauze este pentru ca asa primeste impulsuri pe firul subtire.
Metoda de mai sus de verificare cu treapta 1 si 2 expusa de un coleg exista doar la modelele mai vechi, nu si la acest model.
0

#16 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 23 July 2013 - 20:12

View Postflorin33, on 23 July 2013 - 19:59, said:

Nu am inteles de la inceput daca clima functioneaza sau nu?Sau e doar o obsesie ca nu pleaca ventilatorul mai incet?
Daca clima merge atunci nu ai nici o problema si faptul ca ventilatorul merge cu pauze este pentru ca asa primeste impulsuri pe firul subtire.
Metoda de mai sus de verificare cu treapta 1 si 2 expusa de un coleg exista doar la modelele mai vechi, nu si la acest model.


Deci ca sa ma fac si mai inteles, clima functioneaza normal baga aer rece totul ok; dar in momentul in care pornesc AC-ul, ventilatorul de la radiator pleaca direct pe treapta 2 si in impulsuri iar mecanicul mi-a zis ca atunci cand pornesc AC-ul, ar fi trebuit ca ventilatorul sa porneasca pe treapta 1 si in continuu...iar concluzia pe care a tras-o a fost ca treapta 1 nu merge, ori e arsa de la ventilator ori releul ala din imaginea de mai sus (care mi l-a indicat el) e prajit.

This post has been edited by Catalin BMW: 23 July 2013 - 20:13

0

#17 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 24 July 2013 - 05:35

Tipul ala de electroventilator functioneaza cu impulsuri PWM. Fara rezistente sau relee. In principiu e arsa electronica din motor.
Nu-l poti verifica babeste, sa-i dai plus sau minus ca nu va functiona.
1

#18 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 24 July 2013 - 16:53

View PostCalin, on 24 July 2013 - 05:35, said:

Tipul ala de electroventilator functioneaza cu impulsuri PWM. Fara rezistente sau relee. In principiu e arsa electronica din motor.
Nu-l poti verifica babeste, sa-i dai plus sau minus ca nu va functiona.


Si in cazul asta ce e de facut? tre' sa schimb electroventilatorul?

Si am vrut sa mai verific ceva dar nu mi-a iesit: am lasat motorul pornit pt o perioada mai lunga de timp (el fiind deja cald,ca fusesem prin oras) fara AC, si n-a pornit electroventilatorul ala deloc, am tot sperat ca se incinge motorul, dar nimic... Nu trebuia sa porneasca, mai ales pe caldura asta?
0

#19 User is offline   DOMI 

  • Fan dependent
  • Group: Contributors
  • Posts: 5550
  • Joined: 11-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bruxelles, Belgia

Posted 24 July 2013 - 18:43

ala din poza nu e releu..



Nu toate e39 au avut PVM, dar se poate verifica si ala, si chiar si alea cu PVM au un releu si ele este in cutia unde e si ecu..., si au si resistori care sunt incorporati in carcasa lui.....
Releul nu controleaza turatia, ci daca ii da tensiune sau nu..


sunt ceva diy dar depinde de model, la tine la anul ala 2003 apar vreo 2 tipuri de ventilator...
0

#20 User is offline   Catalin BMW 

  • dedicat marcii
  • Group: Members
  • Posts: 3211
  • Joined: 14-December 10
  • Gender:Male
  • Location:diamantstad
  • Interests:profit minim 90%

Posted 24 July 2013 - 19:20

View PostDOMI, on 24 July 2013 - 18:43, said:

ala din poza nu e releu..



Nu toate e39 au avut PVM, dar se poate verifica si ala, si chiar si alea cu PVM au un releu si ele este in cutia unde e si ecu..., si au si resistori care sunt incorporati in carcasa lui.....
Releul nu controleaza turatia, ci daca ii da tensiune sau nu..


sunt ceva diy dar depinde de model, la tine la anul ala 2003 apar vreo 2 tipuri de ventilator...


Si cum pot sa-mi dau seama ce fel de model este?
P.S. Este 2001 nu 2003http://www.bmwclub.ro/forums/public/style_emoticons/default/happy.png

This post has been edited by Catalin BMW: 24 July 2013 - 19:21

0

Share this topic:


  • 2 Pages +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro