Jump to content

Trepte de rotatie electroventilator radiator


Recommended Posts

Alaltaieri am schimbat un tub din plastic si termostatul si dupa ce am facut aerisirea, am dat drumul la AC si dupa cateva clipe a inceput sa porneasca si ventilatorul (de la radiator). Partea buna e ca porneste insa partea proasta e ca porneste direct pe treapta a doua de viteza si nu merge incontinuu, defapt porneste cateva secunde apoi se opreste, dupa care iar porneste si iar se opreste si tot asa, iar intervalul dintre opriri si porniri este destul de scurt (20-30 sec). Sincer pana acum nici nu am stiut ca mai are inca o treapta de viteza mai mica si am inteles ca daca ar fi functionat si prima treapta, la pornirea AC-ului electroventilatorul ar trebui sa functioneze cu o intensitate mai mica a rotatiilor si permanent, nu ca acum cand porneste la maxim si cu opriri-porniri dese.

Care ar fi problema nefunctionarii primei trepte?

Link to comment
Share on other sites

daca ai zice si ce masina e.....

La modelele mai vechi e un rezistor care face separarea treptelor, si ala cand se arde porneste direct pe 2, la altele e un releu, s.a.m.d..

Normal trebuie sa iti porneasca pe treapta I odata cu clima, pe treapta II, daca esti gen la stop de 15 min si sunt 40 de grade afara...

Dar repet, zi si tu de ce masina e vorba...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca ai zice si ce masina e.....

La modelele mai vechi e un rezistor care face separarea treptelor, si ala cand se arde porneste direct pe 2, la altele e un releu, s.a.m.d..

Normal trebuie sa iti porneasca pe treapta I odata cu clima, pe treapta II, daca esti gen la stop de 15 min si sunt 40 de grade afara...

Dar repet, zi si tu de ce masina e vorba...

 

Credeam ca stie majoritatea de pe aici ce masina amgrin.png. Deci e un 530dA touring e39 din noiembrie 2001.

Mecanicul mi-a zis ca s-ar putea sa fie ori ventilatorul ori releul care mi l-a aratat...e ca o cutiuta dreptunghiulara si se afla undeva intre furtunul ala gros de aer si vasul pt lichidul de spalare a farurilor (aproape de oala din dreapta masinii). Poa' sa fie si altceva? Daca o pun pe tester, da vreo eroare ceva?

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

pai daca zis mecanicul ce are, ce asa greu sa te duci in mana cu releul ala la un magazin, sa dai 20 de roni pe unul nou si sa vezi daca e ala ? nu inteleg ce help mai vrei ?

ventilatorul il poti pune si pe direct sa vezi daca pleaca in treapta 1..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pai daca zis mecanicul ce are, ce asa greu sa te duci in mana cu releul ala la un magazin, sa dai 20 de roni pe unul nou si sa vezi daca e ala ? nu inteleg ce help mai vrei ?

ventilatorul il poti pune si pe direct sa vezi daca pleaca in treapta 1..

 

Cum fac treaba asta?

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum e la tine dar in principiu ar trebui sa ai o mufa de alimentare cu 3 picioare, unul e masa celalate sunt treapta 1 si 2..legi masa la masa si cu fir pe direct de la baterie il conectezi pe rand la celalate 2 si vezi daca merge...

dar e putin probabil, daca iti merge pe treapta 2.probabil ca merge si pe 1, dar nu primeste comanda...

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum e la tine dar in principiu ar trebui sa ai o mufa de alimentare cu 3 picioare, unul e masa celalate sunt treapta 1 si 2..legi masa la masa si cu fir pe direct de la baterie il conectezi pe rand la celalate 2 si vezi daca merge...

dar e putin probabil, daca iti merge pe treapta 2.probabil ca merge si pe 1, dar nu primeste comanda...

 

Aha, si in cazul asta e posibil sa fie de la releul acela?

Link to comment
Share on other sites

dap. asta e defectul cel mai comun, si usor de testat, poti sa iei releul ala si de la alta masina..

 

te uiti la ce numere are pe langa piciorusele alea, alea sunt importante si cauti unul la fel pe alta masina ( vecin, prieten ceva, ) si il pui de proba...

De exemplu releul meu de la geamurile electrice merge la opel astra diesel la pompa de motorina.. :)

 

sau pur si simplu cumperi altul, nu e scump, dar depinde de magazin, in romania un releu poate fi oricat intre 12 roni si 200...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

dap. asta e defectul cel mai comun, si usor de testat, poti sa iei releul ala si de la alta masina..

 

te uiti la ce numere are pe langa piciorusele alea, si cauti unul la fel pe alta masina ( vecin, prieten ceva, ) si il pui de proba...

sau pur si simplu cumperi altul, nu e scump, dar depinde de magazin, in romania un releu poate fi oricat intre 12 roni si 200...

 

M-am uitat la el asa fugitiv si am vazut ca scrie siemens pe el si niste coduri; problema e ca mecanicul la care am fost (lucreaza la BMW) mi-a spus ca ala costa o caruta de bani (in jur de 500€) cam atat cat costa si ventilatorul....deci asa mi-a zis el....acum ce sa zic, cel mai bine ma interesez sa vad precis ce are si ce e de schimbat.

Link to comment
Share on other sites

ei rahat, sa nu exageram, un releu 500 de euro...

nebun la cap original bmw e vreo 13 euro... :)

si ventilatorul ala cu totul nu cred ca sare de 200..

 

 

eu zic sa mergi la alt mecanic mai putin lacom... :)

 

http://realoem.com/b...495&hg=12&fg=35

baga codul al la un magazin de piese online si vezi singur ce naiba..

poate nu sunt fix alea dar sa iti faci o idee cam cat costa.. ce dracul..

http://www.online-te...weissgruen.html

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu am nevoie de poza, e un biet releu, ai acolo toate datele link-uri etc, te duci cu el in mana la un magazin de piese....

si cum spuneam, ventilatorul ala e 203 euro cu totul, valeo.. bmw oem vreo 310...

mai schimba mecanicul...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu am nevoie de poza, e un biet releu, ai acolo toate datele link-uri etc, te duci cu el in mana la un magazin de piese....

si cum spuneam, ventilatorul ala e 203 euro cu totul, valeo.. bmw oem vreo 310...

mai schimba mecanicul...

 

Totusi pun o poza post-41315-0-25550300-1374594198_thumb.jpg deci despre asta e vorba, a zis ca asta pica in cele mai multe cazuri atunci cand nu mai merge una din trepte la ventilator.

Link to comment
Share on other sites

Nu am inteles de la inceput daca clima functioneaza sau nu?Sau e doar o obsesie ca nu pleaca ventilatorul mai incet?

Daca clima merge atunci nu ai nici o problema si faptul ca ventilatorul merge cu pauze este pentru ca asa primeste impulsuri pe firul subtire.

Metoda de mai sus de verificare cu treapta 1 si 2 expusa de un coleg exista doar la modelele mai vechi, nu si la acest model.

Link to comment
Share on other sites

Nu am inteles de la inceput daca clima functioneaza sau nu?Sau e doar o obsesie ca nu pleaca ventilatorul mai incet?

Daca clima merge atunci nu ai nici o problema si faptul ca ventilatorul merge cu pauze este pentru ca asa primeste impulsuri pe firul subtire.

Metoda de mai sus de verificare cu treapta 1 si 2 expusa de un coleg exista doar la modelele mai vechi, nu si la acest model.

 

Deci ca sa ma fac si mai inteles, clima functioneaza normal baga aer rece totul ok; dar in momentul in care pornesc AC-ul, ventilatorul de la radiator pleaca direct pe treapta 2 si in impulsuri iar mecanicul mi-a zis ca atunci cand pornesc AC-ul, ar fi trebuit ca ventilatorul sa porneasca pe treapta 1 si in continuu...iar concluzia pe care a tras-o a fost ca treapta 1 nu merge, ori e arsa de la ventilator ori releul ala din imaginea de mai sus (care mi l-a indicat el) e prajit.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

Tipul ala de electroventilator functioneaza cu impulsuri PWM. Fara rezistente sau relee. In principiu e arsa electronica din motor.

Nu-l poti verifica babeste, sa-i dai plus sau minus ca nu va functiona.

 

Si in cazul asta ce e de facut? tre' sa schimb electroventilatorul?

 

Si am vrut sa mai verific ceva dar nu mi-a iesit: am lasat motorul pornit pt o perioada mai lunga de timp (el fiind deja cald,ca fusesem prin oras) fara AC, si n-a pornit electroventilatorul ala deloc, am tot sperat ca se incinge motorul, dar nimic... Nu trebuia sa porneasca, mai ales pe caldura asta?

Link to comment
Share on other sites

ala din poza nu e releu..

 

 

 

Nu toate e39 au avut PVM, dar se poate verifica si ala, si chiar si alea cu PVM au un releu si ele este in cutia unde e si ecu..., si au si resistori care sunt incorporati in carcasa lui.....

Releul nu controleaza turatia, ci daca ii da tensiune sau nu..

 

 

sunt ceva diy dar depinde de model, la tine la anul ala 2003 apar vreo 2 tipuri de ventilator...

Link to comment
Share on other sites

ala din poza nu e releu..

 

 

 

Nu toate e39 au avut PVM, dar se poate verifica si ala, si chiar si alea cu PVM au un releu si ele este in cutia unde e si ecu..., si au si resistori care sunt incorporati in carcasa lui.....

Releul nu controleaza turatia, ci daca ii da tensiune sau nu..

 

 

sunt ceva diy dar depinde de model, la tine la anul ala 2003 apar vreo 2 tipuri de ventilator...

 

Si cum pot sa-mi dau seama ce fel de model este?

P.S. Este 2001 nu 2003happy.png

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce sa zic, eu am ajutat un prieten cu e39, am dat jos ventilatorul, l-am demontat , am curatat cu aer comprimat si si spray de contacte prin gaurelele alea din spate si a luat-o, dar la el era pur si simplu motorul intepenit.

oricum e mult de manca, practic trebuie sa dai jos tot botul masinii inclusiv plasticele de la aripile fata....

 

LA cele controlate de ECU Isi face un mic test, cand pornesti masina chiar si la rece si fara AC trebuie sa se invarta cateva secunde, apoi se opreste.

Si normal din cate stiu poate fi pornit direct din tester sa verifici daca pleaca si pe treptele mai mici..

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.