Jump to content

Presiune mare pe furtune


Recommended Posts

Seara buna!Am un bmw 316i e36 din 92 si de ieri a inceput sa imi faca presiune mare pe furtune si imi urca apa la rosu!

Acum 2 sapt i-am schimbat pompa de apa.termostat si radiator!toate bune si frumoase pana ieri cand am inceput sa creasca temperatura la rosu,am oprit masina,am ridicat capota si cand am pus mana pe furtune erau foarte tari!Am asteptat sa se raceasca apa dupa care am aerisit iar instalatia,am mers vre-o 20 km si iar a inceput sa urce acul la rosu si furtunele tari!Este posibil sa prinda pe undeva aer fals?vrun furtun crapat?(dar nu cred ca nu imi picura apa pe nicaieri)m-am gandit poate o fi _garnitura_ de _chiulasa_ dusa, m-am uitat in vasul de expansiune sa vad daca nu sunt urme de ulei,dar nimic..nici in apa in ulei..nici abur pe evacuare..

Vreau sa mai zic ca acum 4 luni mi-a schimbat "un mecanic" de meserie conducta de apa care vine in blocul motor si mi-a pus garnitura de la conducta cam naspa pt ca imi picura din cand in cand pe acolo lichid,dar nu mi-a mai facut pana acum presiune pe furtune si sa ajunga apa la rosu!

Edited by Andu87
Link to comment
Share on other sites

Andule, cauta un service cat de cat...problema asta a ta nu-i chiar asa complicata, un mecanic cu tiglele pe casa ar trebui sa-i dea usor de cap.

Mi-amintesc ca mie imi legasera cu sarma pompa noua de apa...

 

"E noua, n-are cum sa fie de la ea".

 

Intelegi ideea... si da, panarama aia e buson de la vasul de expansiune imi busise prima pompa

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Pai sigur era stricat, Paul. Se incinsese apa aia, am oprit si-am dat sa-l deschid.

 

A zburat peste statia peco, noroc c-am pus mana la ochi, am umblat oparit dupa aia.

Ajuns la service (la ala la care am ramas, dupa aia), am vaxut cu ochii mei sarma la pompa de apa

Link to comment
Share on other sites

Off topic!

1. Pluralul de de furtun este furtunuri, nu furtune.

2. Daca e ciupita garnitura de chiulasa, in circuitul de racire iti baga eventual presiune, nu compresie :)

mai bine ajuti omul cu parerea ta,decat sa faci observatii..!era un topic despre mecanica nu limba romana..!toti suntem buni sa scriem pe goagle DEX..!!

Link to comment
Share on other sites

Daca taceai, filozof ramaneai.

 

Eu unul nu am incredere in unul care zice ca intra compresie in circuitul de racire. Si care in loc sa multumeasca ca a invatat ceva, face si pe artagosul. Asa fac doar cei autosuficienti. In sfaturile carora evident ce nu poti pune baza :).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu o sa-ti repari masina pe forum. Mergi la un service. Din moment ce spui ca de 4 luni iti pierdea lichid de racire, e posibil sa fie si o problema de pierdere a lichidului de racire.

Cel care a schimbat pompa de apa a facut si aerisirea sistemului?

 

Hmmm. Pai sigur era stricat, Paul. Se incinsese apa aia, am oprit si-am dat sa-l deschid.

 

A zburat peste statia peco, noroc c-am pus mana la ochi, am umblat oparit dupa aia.

Ajuns la service (la ala la care am ramas, dupa aia), am vaxut cu ochii mei sarma la pompa de apa

 

Busonul nu avea nimic. A zburat de la presiunea acumulata in sistemul de racire.

Sistemul de racire este sub presiune. D-aia exista vasul de expansiune, ca radiatorul sau alte furtunuri sa nu cedeze din cauza presiunii).

 

E o mare gresesala sa incerci sa desfaci cu mana goala busonul de la vasul de expansiune cand apa a trecut de 90 de grade.

Te poti arde foarte rau.

 

Nu inteleg cum poate cineva sa prinda o pompa de apa cu sarma. N-am auzit in viata mea asa ceva si nici nu vad cum ar fi fizic posibil.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Pai sigur era stricat, Paul. Se incinsese apa aia, am oprit si-am dat sa-l deschid.

 

A zburat peste statia peco, noroc c-am pus mana la ochi, am umblat oparit dupa aia.

Ajuns la service (la ala la care am ramas, dupa aia), am vaxut cu ochii mei sarma la pompa de apa

Busonul are o supapa de suprapresiune. Acea supapa nu face nimic daca totul functioneaza normal, deoarece presiune din circuitul de racire trebuie sa fie sub presiunea de deschidere a supapei.

 

In caz ca este un defect ce duce la cresterea presiunii, atunci suprapresiunea este eliberata prin supapa busonului, pentru ca sa nu pocneasca si altceva.

Link to comment
Share on other sites

offtopic - Ciupa, era, bre, o sarma acolo, am vazut-o cu ochii mei.

 

tot de la aia patisem sa-mi sara furtunul ala gros care mergea la turbina (cred) dinspre admisie. tot cu sarma legat. 5 mii de iuro am cheltuit cu servisu' ala. cica mi-au schimbat si suspensia, dracu stie

 

 

Paul, dar daca era presiune prea mare si supapa aia blocata?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.