BMWClub: Ulei 2T in motorina - BMWClub

Jump to content

  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Ulei 2T in motorina pareri pro si contra

#1 User is offline   MCO 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 691
  • Joined: 01-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:BMW

Posted 16 September 2013 - 19:26

Salutare

Am tot cautat pe forum insa nu am gasit nicaieri abordata aceasta tema. Ar fi interesanta opinia celor care au folosit acest procedeu de crestere a proprietatilor lubrifiante ale motorinei in conditiile in care norma Euro 5 reduce dramatic continutul de sulf din combustibil iar marea majoritate a masinilor nu sunt de norma Euro 5. De asemenea cei care au folosit, daca exixta useri care au folosit sau folosesc adaos de 2T, sa spuna si tipul motorului si anul de fabricatie, eventual si daca masina are, sau mai are, catalizator sau filtru de particule. Astept pareri.

Toate bune.
0

#2 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 16 September 2013 - 19:33

Sunt multe discutii pe tema cresterii uzurii la motoare vechi ca urmare scaderii cantitatii de sulf si a reducerii capacitatii de lubrifiere a motorinei. Nu am vazut insa nici un fabricant de masini care sa recomande adaugarea de ulei in motorina cu continut redus de sulf.

Producatorii de combustibili sustin ca motorina pe care o vand include deja aditivii necesari pentru cresterea capacitatii de lubrifiere in absenta sulfului.

Ce e sigur insa e ca nu trebuie pus ulei in motorina la motoarele cu DPF.
1

#3 User is offline   MCO 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 691
  • Joined: 01-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:BMW

Posted 16 September 2013 - 19:53

Am citit pe diverse forumuri pareri pro si contra. Legat de producatorii de combustibil nu cred ca vreunul ar sustine altceva decat ca ceea ce produc ei este cel mai bun pentru toate tipurile de motore. Legat de producatorii de auto nici acestia nu vor sustine in vreun fel "aditivarea" combustibilul sau lubrifiantul. Sunt insa curios daca sunt persoane car au folosit asa ceva si eventuale efecte, bune sau rele.
0

#4 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 16 September 2013 - 19:58

Sunt multi care au folosit. Dar nu te poti folosi de experienta lor, pentru ca nu exista :)
Am citit opinii de genul am pus ulei in motorina si nu s-a stricat nimic, deci e super. Asta e tot. Adica opinii pur subiective, lipsite de orice termen de comparatie si nebazate de fapt pe nimic.
0

#5 User is offline   MCO 

  • Senior
  • Group: Members
  • Posts: 691
  • Joined: 01-December 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:BMW

Posted 16 September 2013 - 20:01

imi permit sa adaug un link legat de aceste dezbateri. nu se mentioneaza insa ce masini sunt in discutie. eu sunt strict interesat de opinia vis-a vis de BMW. My link
0

#6 User is offline   sunyman 

  • Nou venit
  • Pip
  • Group: Members
  • Posts: 3
  • Joined: 07-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Carei, Romania

Posted 16 September 2013 - 21:08

L-am intrebat si eu pe mecanicul la care imi duc si eu masina de obicei despre acest ulei si despre fosirea lui si mi-a spus ca este un ulei care se foloseste la motoarele in 2 "timpi" amestecat in combustibil.nu sunt un expert dar si eu am citit pe forum ca unii il folosesc..acum nu stiu ce sa cred...
0

#7 User is offline   paul 

  • Member
  • Group: Banned
  • Posts: 8093
  • Joined: 12-October 05
  • Gender:Male
  • Location:Somewhere over the rainbow

Posted 16 September 2013 - 21:22

Motoarele in doi timpi nu au nici catalizator si nici filtru de particule.
0

#8 User is offline   Calin 

  • Fan
  • Group: Banned
  • Posts: 4528
  • Joined: 08-January 08
  • Gender:Male
  • Location:arad

Posted 17 September 2013 - 18:36

Nu e indicat nici pt. motoarele ce au turbina cu geometrie variabila.
0

#9 User is offline   ionica77 

  • Începător
  • Group: Members
  • Posts: 108
  • Joined: 23-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Orastie HD

Posted 17 September 2013 - 19:05

eu am folosit 2 ani la un 320d an 1999,pana am vandut masina acum 5 luni dar si noul proprietar foloseste 200gr la un plin
0

#10 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3574
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 05 April 2015 - 20:45

 paul, on 16 September 2013 - 19:33, said:

Sunt multe discutii pe tema cresterii uzurii la motoare vechi ca urmare scaderii cantitatii de sulf si a reducerii capacitatii de lubrifiere a motorinei. Nu am vazut insa nici un fabricant de masini care sa recomande adaugarea de ulei in motorina cu continut redus de sulf.

Producatorii de combustibili sustin ca motorina pe care o vand include deja aditivii necesari pentru cresterea capacitatii de lubrifiere in absenta sulfului.

Ce e sigur insa e ca nu trebuie pus ulei in motorina la motoarele cu DPF.


Un neamt a afirmat ca nu afecteaza, ba dimpotriva se umple mai rar fitru DPF, regenerarea avand loc la mult mai mare distanta .... iar altii au scris in vreo 80 de pagini experientele lor.
Sunt pregatit sa le citesc. :popcorn:
Iar de luni trec pe alimentarea si cu ulei in doi timpi.

Nu am DPF dar o sa raportez aici ;)

This post has been edited by bimmer90f30: 05 April 2015 - 20:46

-2

#11 User is offline   enders 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1102
  • Joined: 05-July 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Bora Bora

Posted 05 April 2015 - 20:54

Eu folosesc ulei 2t de la mol, ca si multi alti colegi de Forum.
Momentan nu am
Simtit nici o diferenta de comportament al motorului.


Sent from my iPhone 1s using Tapatalk
1

#12 User is offline   Kenbobo 

  • Fan dependent
  • Group: Vanzatori Autorizati
  • Posts: 5128
  • Joined: 29-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Posted 05 April 2015 - 20:56

Azi am bagat si eu ulei Mol Dynamic Sprint 2T, ~250ml la plin impreuna cu Mol Evo Diesel. Momentan nu simt nici o diferenta, parca e ceva mai silentios in turatii mari.

Am facut 350km, fum nu scoate, pe toba nu ramane ulei, o sa vad in timp cum se comporta.

Masina: E46 320d 150cp Common Rail

This post has been edited by Kenbobo: 05 April 2015 - 20:56


#13 User is offline   bimmer90f30 

  • Fan
  • Group: Members
  • Posts: 3574
  • Joined: 20-February 15
  • Gender:Male

Posted 06 April 2015 - 02:24

In urma citirii a cam 20 de pagini am gasit informatii pretioase pentru cei care vor sa foloseasca Ulei 2T in rezervoarele lor.
Fara doar si poate am citit/aflat doar experiente cel putin pozitive de curatare a sistemului de gaze esapate si pre-admisie prin EGR.. si chiar de ungere, pentru ca asa cum se stie/intuieste, adaugarea unui ulei ca, cel pentru motoare in doi timpi, motoare care in viata lor nu sunt altcumva unse decat de acest tip de alimentare si ungere.. adaugat motoarelor de 4 timpi ofera si o lubrifiere in plus pe langa "saracirea" sau prea bunul control (la limita) a carburantilor zilelor noastre. Oricum la pagina 62 un forumist neamt explica mult mai bine ;)

Iar in pagina imediat urmatoare am gasit un pdf care cred ca merita distribuit/stiut de el si aici de catre cei interesati.

Ce am remarcat si retinut e ca continutul de cenusa in urma arderii acestui tip de ulei (care poate se stie sau poate nu, se imparte in mai multe tipuri..) a dus la clasificarea lor in HB, HD si HC.
Tipul HC fiind singurul ulei care este RECOMANDAT (daca se doreste) A FI PUS IN REZERVOR masinilor cu filtre DPF!
Acesta avand un continut de cenusa mult mai mic decat celelalte doua. Celelalte doua tipuri fiind recomandate celor fara DPF.
Mai jos pdf pe marci, fabricant si clasificare.
Attached File  2T_EV_LIST.pdf (115.94K)
Number of downloads: 50

Ce ma determina sa folosesc ulei 2T e ca viata pompei de motorina nu cred ca e nelimitata si stiu cat de murdara este si admisia ...si am tras un ochi si in valva EGR si am vazut ca iar trebuie sa o curat si cand aflu ca pana si teava de esapament e chiar gri inchis la unii... nu neagra, ca a mea, vreau sa incerc si eu :drinks:

This post has been edited by bimmer90f30: 06 April 2015 - 02:38

0

#14 User is online   Ciobanu George 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 437
  • Joined: 13-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Roman

Posted 10 April 2015 - 21:21

Salutare,
Revin cu unele pareri personale: folosesc ulei 2T in amestec la fiecare plin (nu alimentez partial), la inceput puneam 100-200 ml in 45-50 l motorina iar acum folosesc 500 ml / plin. La revizie in Mai 2014 am gast destul de multa pilitura de cupru in filtru de motorina (pozele se pot gasi pe forum - din informatiile gasite pe internet pilitura provine de la pompa din rezervor). Zilele astea lcand am facu revizia am constatat ca pilitura din filtru s-a redus semnificativ (particule abia vizibile sau chiar inexistente - am incercat sa le izolez cu o panza fltranta si nu am reusit, erau prea putine).
Eu va recomand sa il folositi, eu am inceput sa il folosesc din decembrie 2013 si nu am avut probleme la motor, probabil nu ii face rau!
Succes tuturor!


PS: confirm ce a zis Kenbobo...la peste 2500 rpm este sesizabil mai silentios!

This post has been edited by Ciobanu George: 10 April 2015 - 21:22

0

#15 User is offline   Myx 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 10960
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 10 April 2015 - 21:51

 Ciobanu George, on 10 April 2015 - 21:21, said:



PS: confirm ce a zis Kenbobo...la peste 2500 rpm este sesizabil mai silentios!

folosesc si eu de 3 luni , am ceva timp 50 ml la 10 L deci cam 250 ml la plin e suficient dpmdv , nici nu are rost sa torni ulei de nebun in ea :)). E tot ce sesizez ca e mai silentios , suna ca un benzinar din masina chiar si la ralanti rontaie mai linistit , clar lubrefiaza motorina. Alte schimbari nu simt

This post has been edited by Myx: 10 April 2015 - 21:54

0

#16 User is offline   chitsro 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1230
  • Joined: 03-March 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Posted 10 April 2015 - 21:52

As incerca si eu, poate face cineva o poza sticla? nu stiu ce tip sa cumpar..
0

#17 User is online   Ciobanu George 

  • Membru
  • Group: Members
  • Posts: 437
  • Joined: 13-October 12
  • Gender:Male
  • Location:Roman

Posted 10 April 2015 - 22:00

 Myx, on 10 April 2015 - 21:51, said:

folosesc si eu de 3 luni , am ceva timp 50 ml la 10 L deci cam 250 ml la plin e suficient dpmdv , nici nu are rost sa torni ulei de nebun in ea :)). E tot ce sesizez ca e mai silentios , suna ca un benzinar din masina chiar si la ralanti rontaie mai linistit , clar lubrefiaza motorina. Alte schimbari nu simt

Nu torn de nebun...insa nu imi place sa vad sticle prin masina....asa ca daca o cumpar...ii bag jumatate de sticla imediat..si in 2-3 saptamani pun si cealalta jumatate. Sunt constient ca e cam mult...insa nah...nu costa chiar asa mult!
0

#18 User is offline   Myx 

  • Veteran
  • Group: Members
  • Posts: 10960
  • Joined: 17-December 06
  • Gender:Male
  • Location:b

Posted 10 April 2015 - 22:15

 Ciobanu George, on 10 April 2015 - 22:00, said:

Nu torn de nebun...insa nu imi place sa vad sticle prin masina....asa ca daca o cumpar...ii bag jumatate de sticla imediat..si in 2-3 saptamani pun si cealalta jumatate. Sunt constient ca e cam mult...insa nah...nu costa chiar asa mult!

nu vad sensul in a pune mai mult , orice exces strica , practic un plin tine si o saptamana . Masina ta faci cum vrei .Eu pun cat e recomandat chiar daca tin o sticla in masina ceva mai mult :thumbsup:. Aici nu e vb de costuri .

This post has been edited by Myx: 10 April 2015 - 22:16

0

#19 User is offline   BMWKiller 

  • Începător
  • Group: Banned
  • Posts: 176
  • Joined: 25-March 15
  • Gender:Male

Posted 10 April 2015 - 22:17

Si eu sunt de parare ca in cantitate mica (max 2-3% din combustibil) ar trebui sa faca bine. Ungere mai buna nu vad ce rau poate face. Eu cred ca daca ar fi sa faca rau masinii in vreun fel doar injectoarele ar avea de suferit.
0

#20 User is online   Cristian.O 

  • Pasionat
  • Group: Members
  • Posts: 1449
  • Joined: 05-October 09
  • Gender:Male
  • Location:targu mures
  • Interests:B.M.W.

Posted 10 April 2015 - 22:49

Nu stiu ce sa zic de uleiul asta in combustibil..pai daca ar avea de suferit injectoarele nu ar fi deranj destul de mare?
0

Share this topic:


  • 5 Pages +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Last »
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users


www.bmwclub.ro trafic.ro