Jump to content

BMW E12 Rarität


zozozo

Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

De un an sunt fericitul posesor al acestui BMW destul de rar prin pĂŁrĂžile noastre.

 

BMW E12 520/6

An productie 06/1978

Motor M20B20 cu carburator

Cutie cu 4 trepte

Culoare: Resedagreen metallic

 

Din ceea ce am aflat, maºina este În Þarã de la Începutul anilor '90, eu fiind al treilea stapân. A fost un pic "modernizatã" de primul proprietar, care a facut reparaÞia capitalã a blocului motor ºi a instalat L-Jetronic În locul carburatorului ºi cutie cu 5 trepte de pe E28. De atunci nu mai lucreazã vitezometrul :)

Tot el a vopsit maÂşina, vreo 5 ani ĂŽn urmĂŁ. Culoarea diferĂŁ puĂžin de cea originalĂŁ.

Al doilea proprietar este un membru mai vechi al BMW Club Moldova ºi a mers cu ea vreo 3 ani, pastrând-o Într-o stare bunã de funcÞionare, dar nu a mai apucat sã o restaureze aºa cum a dorit iniÞial.

Cam un an În urmã, cand Îmi cãutam E28 cu motor 2.8 sau 3.5, a venit cu propunerea sã-mi vândã maºina. N-am stat prea mult pe gânduri ºi am luat-o.

 

MaÂşina la momentul cumpĂŁrĂŁrii avea toate piesele originale, ĂŽn afarĂŁ de cele schimbate deja ĂŽn MD. Are potenĂžial mare pentru restaurare si ĂŽncĂŁ nu am vĂŁzut la noi una mai buna. Asta m-a convins sĂŁ o aduc la starea ei tehnicĂŁ originalĂŁ, cu carburator, cutie cu 4 trepte, sĂŁ-i restaurez salonul Âşi desigr sĂŁ o revopsesc complet. Este o maÂşinĂŁ de weekend, se exploateazĂŁ doar primĂŁvara-toamna Âşi e pĂŁstratĂŁ ĂŽn garaj.

 

Voi Începe cu niste poze de-ale fostului proprietar ºi voi reveni În zilele urmãtoare cu detalii despre ceea ce s-a facut in primul an de când e la mine.

 

post-38501-0-88976200-1380416469_thumb.jpgpost-38501-0-84337700-1380416474_thumb.jpgpost-38501-0-80714000-1380416480_thumb.jpgpost-38501-0-04881600-1380416488_thumb.jpg

 

Pe curând!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

si alte stergatoare de parbriz...

Cu siguranta. Astea-s maruntisuri. Voi scrie detaliat despre toate planurile.

 

interesanta culoarea interiorului

Olivegruen. Cea mai raspandita culoare de interior pe e12.

 

Frumoasa, asteptam poze si evolutia transformarii.

Merci! Vor fi multe, cu toate va posibilitatile de incarcare imagini sunt foarte limitate.

 

Ce tare! Pe vremea aia nu se purta oglinda exterioara pe partea dreapta :frantics:

 

Spor la restaurat!

Sa o stapanesti sanatos ! :thumbsup:

Multumesc!

Edited by zozozo
Link to comment
Share on other sites

superba... felicitari

Chiar tare masina!

misto masina !parca seamana cu ce avea Raresh Cj

deosebita. sa ai grija sa o mentii originala si garantat o sa intoarca capetele pasionatilor.

Multumesc! Ma voi stradui sa nu va dezamagest :)

 

daca nu sunt indiscret,poti sa spui cat ai dat pe ea?in romania sunt destul de rare,pe ultima intretinuta bine, pe care am vazut o, cerea vreo 5000 de euro

1500 euro.

Ma cunoasteam bine cu proprietarul, isi gasise alta masina si a preferat sa o dea pe maine bune cu pret redus decat sa mai astepte. Initial cerea 2000.

Cheltuielile nu s-au oprit aici, povestesc in continuare ce s-a mai investit.

Link to comment
Share on other sites

Împreună cu maşina am primit câteva piese noi, neinstalate de fostul stapân:

- emblema spate

- mânerul compartimentului pentru manuşi

- moldingul de pe uşa şoferului

 

http://b.a.d-cd.net/fcfa9au-960.jpg

http://f.a.d-cd.net/74fa9au-960.jpg

http://b.a.d-cd.net/ac1c9cu-960.jpg

 

Maşina, după cum am spus, era în stare tehnică bună, fiind exploatată zilnic, mai mult în oraş. A fost şi la Kiev la BMW Fest în 2011 (cam 500 km într-o direcţie), fără probleme. Iar injectorul şi cutia cu 5 trepte o fac mult mai confortabilă la condus pe traseu decât ar fi fost în original. Doar servo nu-i ajungea pentru plimbările în oraş. Totuşi, eu eram decis să o aduc la starea "ca din uzină", pentru mine fiind o maşină de weekend.

 

Planurile iniţiale erau următoarele:

- Înlocuirea cutiei cu 5 trepte pe una cu 4

- Înlocuirea injectorului cu carburator

- Vopsire in culoare originală

- Jante aliaj la 15-16 din anii '70-'80

- Restaurarea interiorului cu stofă cât mai apropiata la culoare/structură de cea originală

(stofa originală de această culoare încă se mai vinde, dar un metru costă cam 100 euro și ar trebui în total cam 12m)

(culoarea e Farngrun; sorry mmneg, am greșit denumirea când ți-am dat reply)

http://e12.de/palette/de/fp/02a17l99.htm

51 92 1 863 113 - http://www.exist.ru/price.aspx?pcode=51921863113

 

Din dotări suplimentare doream oglinda din dreapta, servodirecție, spoilere față și spate (M-Tech, BBS...)

 

Am cumpărat deodată un donor din 1979, cu 350 euro, intr-o stare foarte proasta pe caroserie și interior, dar cu suspensie, frâne și, cel mai important, cu motor M20B20 carburator și cutie cu 4 trepte. Am reușit să verific motorul, lucra ok. Stapânul (un baiat tânăr care a luat-o la restaurat dar apoi a înțeles că îi va fi foarte greusă o facă) pe care îl cunoșteam mai demult, m-a asigurat că și cutia este funcțională.

 

http://c.a.d-cd.net/dae7d4u-960.jpg

http://h.a.d-cd.net/9ae7d4u-960.jpg

http://a.a.d-cd.net/bae7d4u-960.jpg

http://e.a.d-cd.net/ee7d4u-960.jpg

 

Așa a început povestea. Mai sunt multe de povestit. Pe curând ;)

 

Seamănă. Aceeași culoare interior / exterior și cam aceeași stare. Doar ca al meu era 525, cu motorul și cutia originale.

Salut! Ai pastrat ceva poze sau poate este subiect pe forum?

Edited by zozozo
Link to comment
Share on other sites

Vă prezint mai jos niste poze detaliate cu mașina așa cum am luat-o.

 

Exterior:

 

http://b.a.d-cd.net/f21c9cu-960.jpg

http://b.a.d-cd.net/ac1c9cu-960.jpg

http://e.a.d-cd.net/a1c9cu-960.jpg

http://g.a.d-cd.net/c1c9cu-960.jpg

http://d.a.d-cd.net/cc1c9cu-960.jpg

http://f.a.d-cd.net/ec1c9cu-960.jpg

http://b.a.d-cd.net/9c1c9cu-960.jpg

http://c.a.d-cd.net/da1c9cu-960.jpg

http://h.a.d-cd.net/d21c9cu-960.jpg

http://g.a.d-cd.net/bc1c9cu-960.jpg

Edited by zozozo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pe mine ma amuza faptul ca nu știa lumea sa deschida ușile, din interior.

P. S. DupĂŁ vreo 6 luni am descoperit cum reglez ĂŽnĂŁlțimea la tetiere. :)

Ne-am chinuit mult pana le-am pus la loc cand am schimbat interiorul. Am ras cu pofta cand am vazut cat e de simplu :)

Ce tine de manerele de interior, ma amuz si eu. Dar recent sora-mea aproape a rupt unul. E puternica )) Bine ca am de rezerva.

 

SeamĂŁnĂŁ. Aceeași culoare interior / exterior și cam aceeași stare. Doar ca al meu era 525, cu motorul și cutia originale.

Este vreun subiect pe forum sau poate ai ceva poze? O mai ai acum?

Link to comment
Share on other sites

Primul eveniment important la care trebuia sĂŁ mergem anul trecut a fost BMW Fest Moldova 2012, insĂŁ mașina a ĂŽnceput sĂŁ facĂŁ probleme ĂŽn ziua dinaintea festului. Acumulatorul s-a descĂŁrcat, am reușit sĂŁ-l readuc la viațĂŁ pe un timp ĂŽnsĂŁ pe la miezul nopții s-a oprit definitiv. Am fost nevoit sĂŁ merg cu Corsa soției...

 

La o sãptãmânã dupã aceasta am dus-o la un electrician bun. Au fost:

- schimbate cablurile de la acumulator (in ele era de fapt problema)

- scos comutatorul de la GPL cu o mulțime de cabluri inutule, puse de meșteri "buni" (instalația de gaz fusese scoasĂŁ ĂŽnainte sĂŁ o cumpĂŁr) și fĂŁcut ordine sub volan

- schimbate toate siguranțele

- schimbate becurile de la stopuri, din semnalizatoare, ĂŽn salon și verificatĂŁ toatĂŁ partea electricĂŁ

Acum totul funcționeazĂŁ perfect, chiar și lumina din portbagaj, ĂŽncĂŁlzirea geamului spate sau bricheta

 

Primul lucru cumpĂŁrat pentru mașinĂŁ au fost chestiile din plastic din poze, dupĂŁ care ușile se inchid silențios și foarte plĂŁcut. Nu mai sunĂŁ ca japonezele moderne :)

 

http://imageshack.us/scaled/thumb/4/ghd5.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/713/6xbz.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/27/jorw.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/694/k6fu.jpg

 

http://imageshack.us/scaled/thumb/46/zskb.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/443/yn9r.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/62/s8d6.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/401/ay6b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Business CD -> Casetofon Grundig -> Bavaria Radio

 

Prima achiziție mai scumpĂŁ pentru Rarität a fost un BMW Business CD, care mergea pe E34/E36. Un BMW-ist de-al nostru și-a vandut E34-le 540iA și l-a scos la vânzare, nou-nouț. N-am rezitat si l-am cumpĂŁrat, cu doar 130 euro. L-am pus ĂŽn mașinĂŁ pe o sĂŁptĂŁmânĂŁ. DupĂŁ asta bineĂŽnĂželes cĂŁ m-am rĂŁzgândit. Nu stĂŁ bine ĂŽntr-un E12.

http://imageshack.us/scaled/thumb/820/6g06.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/713/7gkh.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/547/fqgu.jpg

 

Dupã asta am inceput sã caut detalii despre Grundigul care era În maºinã iniÞial. InformaÞii pe net zero. Am Început sã rãsfoiesc arhiva de poze Google. A durat cam douã zile pânã am gasit primele poze ºi eram foarte entuziasmat....pÎnã În momentul În care le-am deschis...

 

WTF :wacko: vĂŁ rog sĂŁ le deschideĂži Âşi sĂŁ scrieĂži dacĂŁ aĂži ĂŽnĂželes ceva... :rolleyes:

 

http://imageshack.us/scaled/thumb/802/f16f.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/21/b2ob.jpg

 

Am continuat cãutãrile ºi pânã la urmã am dat de un site cu cataloage scanate Grundig din anii '70 ºi ceva poze mai calitative care le-am gãsit deja dupã codul modelului.

 

http://imageshack.us/scaled/thumb/17/vybs.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/706/xmlr.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/593/j76h.jpg

 

Grundig WKC 2535 - se produce din 1977. Are:

— radio Âşi casetofon

— 3 canale FM care se salveazĂŁ

— "traffic control", cu funcĂžie stand-by automatĂŁ la activarea acestuia

— sincronizator electronic

— Unde U, M

— Stereo/Mono automat sau manual, balanÞã stereo

— IeÂşiri la boxe 2 х 5 W

— Conexiune la antenĂŁ automatĂŁ Âşi manualĂŁ

 

Pe lângã ceea ce oferea Bayerische Motoren Werke AG pe atunci, acest Casetofon era foarte modern, din uzinã E12 venea cu Radio. BMW oferea ca opÞiune casetofoane, dar la preÞuri exagerate. VedeÞi mai jos câteva opÞiuni pentru E12:

BMW Bavaria CR Cassette

Blaupunkt Bamberg CR Stereo

Becker Mexico Cassette Stereo

Becker Monza Cassette Stereo

Becker Europa Cassette Stereo Kurier

Ca o comparaíe, fiecare din ele costa mai mult decât Un diferenÞial autoblocant 25% sau Scaune faÞã recaro, iar modelele de top Becker Mexico Cassette ºi Blaupunkt Bamberg CR Stereo erau mai scumpe decât o Cutie de viteze sportivã cu 5 trepte :o

 

Acum ÎnÞeleg de ce neamÞul a optat pentru ceva performant la acea vreme dar neoriginal. Cred cã acest Grundig era de vreo douã ori mai ieftin decât un casetofon original :)

 

Vreau un d'Elegance În adevãratul sens al cuvântului ºi ºtiu cã ºi acesta este un element important, aºa cã m-am asigurat din timp.

Am primit ĂŽn dar de la un cunoscut bun Bavaria Radio. E ĂŽn stare bunĂŁ Âşi e original. La moment mai este de lucru: cutia, motorul, ÂştergĂŁtoarele de parbriz :blush: dar dacĂŁ voi merge la vreun concurs pe viitor am pe ce schimba Grundigul :good:

 

http://imageshack.us/scaled/thumb/46/2znh.jpg http://imageshack.us/scaled/thumb/14/sgoq.jpg

 

p.s. pĂŁcat cĂŁ se pot ĂŽncĂŁrca doar 10 poze per mesaj. aÂş adĂŁuga mai multe dacĂŁ aÂş putea...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.