Jump to content

Ulei in exces pe furtunul de la epurator


Recommended Posts

Epuratorul de gaze trebuie sa tina inchis traseul dintre turbina si capac cu exceptia momentelor in care presiunea din carte > presiune turbo ...... De asemenea uleiul din gaze ar trebui sa condenseze in epurator cand masina ajnge la regim normal de temp....

Daca faci drumuri scurte sau probleme la termostat se intampla urmatorul fenomen....apa din aerul intrat in cilindri ajunge, in parte, in carter. Datorita temp scazute nu se vaporizeaza sa iasa prin epurator, se amesteca cu sulf din motorina si ulei si rezulta oxid de sulf care se depune in motor si mai ales in corpul epuratorului(mazga galbena) si urmeaza sa blocheze valva epuratorlui. Daca apuca sa se blocheze o sa trsga turbina aer din motor constant cu tot cu vapori de ulei....se uda furtunele la interior si se umple intercooler etc....lucruri departe de normalitate....sa fie urme f mici de ulei pe tubulatura de admisie poate fi considerat normal, de la picaturi de ulei in sus este o problema...

 

Sent from my HTC One using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nu e de la uzura. Ganditi-va ca daca ar fii dusi segmentii, s-ar chinui sa si porneasca avand in vedere ca diesel-ul porneste 90% doar din compresia cilindrilor. Altfel, ai da la automat pana ar gasi-o bataile. Hai ca vara mai e cum ma e, dar atata timp cat iarna porneste din prima, fara sa preincalzeasca bujiile...Cel putin la mine nu-s probleme de acest fel si cred ca la mai multi care au probleme cu consumul de ulei.

 

Intre timp am schimbat filtrul epurator din pasla, montat acum ~2ani cu unul default, adica cel de plastic de tip vortex. N-am apucat sa merg prea mult cu ea de cand cu acest nou filtru, dar chiar si asa nu ma astept sa se schimbe ceva prea mult. Era destul de imbacsit cel de pasla, semn ca aduna uleiul, dar asta are defectul ca se poate colmata si sa-ti creasca astfel presiunea in carter Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

de la ce poate fi daca altii si dupa ce au schimbat turbo consumul a ramas acelasi?

 

Dar s-au schimbat cu turbine noi ori din alea reconditionate? N-am auzit pe prea multi sa le shimbe cu altele de noi din magazin. Multi de pe aici le-au reconditionat, ceea ce nu-i acelasi lucru cu una noua de fabrica, desi multi din astia care se ocupa cu asa ceva se dau peste cap de faptul ca tot miezul e nou, de fabrica, bla bla. M-am tot interesat de acest aspect, am mai vorbit cu diversi mecanici, lucrurile nefiind chiar atat de roz precum isi vand toti marfa prin targ. Acest lucru imi da de gandit in ceea ce priveste consumul de ulei dupa inlocuirea turbinei cu alta reconditionata. Reconditionat nu inseamna acelasi lucru cu nou. Concluzia o trage fiecare.

Link to comment
Share on other sites

Consumul de ulei pe la turbina este cauzat de uzura bucsilor axului turbinei

Atata timp cat ele sunt in niste cote standard chiar fiind si niste chinezarii, scaparile de ulei pe la bucsi nu au cum sa existe

Aici nu e vorba de o fiabilitate in timp care poate sa fie indoielnica la niste turbine reconditionate ci de niste efecte imediate vizibile

Din primele sute de km pana acum la 35000 km de cand am montat turbina refacuta consumul a ramas acelasi ca la cea veche care avea joc considerabil in ax

Mie greu sa cred ca o turbina pe duca cat si una noua fie ea si chinezarie sa scape ulei la fel

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Aceiasi problema am si eu. Am schimbat filtrul epurator cu unul nou cu pasla si am reconditionat si turbina. Turbina nu pare sa consume ulei, majoritatea vine pe furtunelul acela de la filtru epurator. Masina trage ok, presiunea turbo pe tester este OK.

Un mecanic mi-a recomandat sa schimb tubulatura de plastic dintre filtru de aer si turbo, plus garnitura de la turbo. Explicatia a fost ca tubulatura si garnitura nu mai etanseaza bine, trage aer fals pe acolo si nu mai inchide bine epuratorul.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare,

Sunt nou pe forum insa vreau sa va pun la o incercare:

1. Zero fum

2. Motorul trage foarte bine

3. Motorul curat

4. Epurator nou

5. Turbina verificata si reconditionata

6. Filtru de particule nou

7. Compresia buna

si totusi observ ca sunt campionul la consumul de ulei, 1.6litri/1000km.

Dupa o investitie de peste 6000ron sunt exact acolo de unde am plecat..

Daca ma puteti ajuta cu ceva, as aprecia!

Sa nu uit masina 320d E90 - 163cp an 2006.

Link to comment
Share on other sites

Aceiasi problema am si eu. Am schimbat filtrul epurator cu unul nou cu pasla si am reconditionat si turbina. Turbina nu pare sa consume ulei, majoritatea vine pe furtunelul acela de la filtru epurator. Masina trage ok, presiunea turbo pe tester este OK.

Un mecanic mi-a recomandat sa schimb tubulatura de plastic dintre filtru de aer si turbo, plus garnitura de la turbo. Explicatia a fost ca tubulatura si garnitura nu mai etanseaza bine, trage aer fals pe acolo si nu mai inchide bine epuratorul.

 

Arunci banii degeaba, probabil ai presiune mare pe carter din cauza uzurii motorului sau ai talpa prea grea sau turbina nu e facuta prea bine. Ce consum de ulei ai ?

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Sunt nou pe forum insa vreau sa va pun la o incercare:

1. Zero fum

2. Motorul trage foarte bine

3. Motorul curat

4. Epurator nou

5. Turbina verificata si reconditionata

6. Filtru de particule nou

7. Compresia buna

si totusi observ ca sunt campionul la consumul de ulei, 1.6litri/1000km.

Dupa o investitie de peste 6000ron sunt exact acolo de unde am plecat..

Daca ma puteti ajuta cu ceva, as aprecia!

Sa nu uit masina 320d E90 - 163cp an 2006.

 

Chiar daca ai reconditionat turbina sau chiar daca e noua poate sa scape ulei pe la lagare, nu e regula ca daca e turbina noua

sa nu treca strop de ulei pe bucsi, e chiar bine si indicat sa treca

Gasesti ulei mult pe furtunul care vine din capacul de tacheti, de la epurator ?

Gasesti mult ulei pe conductele de admisie de dupa turbina si pe egr ?

Chiar daca ai compresia buna poti sa ai un segment de ungere blocat sau calaminizat si sa ti se duca uleiul in camera de ardere, da trebuie sa-ti dea ceva fum albastru in ture mari

Sau mai poate sa scape ulei pe la simeringurile de la supape, poti verifica asta in felul urmator la diesel:

la rece la prima pornire dimineata sau dupa ce a stat masina cateva ore te uiti imediat dupa ce porneste motorul daca iti da fum albastru 1-2 secunde

Verifica mai intai ce ti-am precizat, e cam mare consunul de 1,6/100km

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Sunt nou pe forum insa vreau sa va pun la o incercare:

1. Zero fum

2. Motorul trage foarte bine

3. Motorul curat

4. Epurator nou

5. Turbina verificata si reconditionata

6. Filtru de particule nou

7. Compresia buna

si totusi observ ca sunt campionul la consumul de ulei, 1.6litri/1000km.

Dupa o investitie de peste 6000ron sunt exact acolo de unde am plecat..

Daca ma puteti ajuta cu ceva, as aprecia!

Sa nu uit masina 320d E90 - 163cp an 2006.

 

Un motor curat inseamnã ca si teava de eºapament sã.fie curatã ºi nu neagrã ºi urâtã.

Edited by cristianro
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.