Jump to content

Ulei in exces pe furtunul de la epurator


Recommended Posts

Problema este ca admisia se prinde pe capacul de tacheti pe gaurile rotunde

Tu daca ai garnitura de capac coapata scapa presiune din admisie in carter si de aici rezulta un debit prea mare de gaze pe la epurator la care decantorul nu mai face fata si odata cu suprapresiunea din carter ies si vapori de ulei care nu mai apuca sa se condenseze si sa se intoarca in baie

Rezulta consum mare de ulei si fum in exces de la uleiul consumat

 

Mai exista si posibilitatea sa ai segmentii dusi si sa bage suprapresiune pe la pistoane

Link to comment
Share on other sites

pai ar trebui sa fie praf segmentii sa arunce atata ulei pe acolo.stiu ca a pornit fara probleme si cand a fost mai frig afara desi are bujiile toate arse.de scos scoate gaze si cu furtunul scos de la intercooler deci ar cam pica problema garniturii capacului de la culbutori ,nu?inainte am avut unul de 136 de cai dar ala nu consuma decat de la maxim spre minim dupa vreo 15 mii de km.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ati mai rezolvat pana la urma ceva cu aceasta problema? In mare cam aceeai problema o am si eu, aceeasi masina, acelasi motor. Am observat ca i umed rau furtunul ce intra in intercooler. E montat la capatul tevii care pleaca din turbina spre intercooler. In prezent am un consum de 0.3l/1000km, ulei BMW 0W40. Eventual sa i pot spune mecanicului sa verifice.
Link to comment
Share on other sites

Am facut si eu experimentul sa pornesc motorul cu furtunul de aer care intra in admisie scos si la fel de mult fum imi scoate din carter

Ar mai fi varianta sa fie saibele de la injectoare duse si sa scape compresie pe la capacul de tacheti in carter

Eu am ulei pe la injectoare, tocmai l-am curatat acu vreo doua luni si vad ca a reaparut

Ma gandesc ca ar mai fi si asta o varianta

Link to comment
Share on other sites

ce pot zice ii ca la mine intercoolerul ii plin de ulei.dar nu stiu in ce masura vine uleiul de pe epurator sau de la turbina,cert este ca la mine are si un fel de fum la relanti ca am dpf off.fumul iar nu sunt sigur de unde vine ori de la ulei ori de la soft facut prost.consumul de ulei la mine ii maxim 300ml la 1000km.acum dupa ce am completat cu un 1l de ulei am facut 1300 de km si a scazut putin de la maxim in jur de maxim 200ml poate nici atat. uleiul l-am avut top tec 4100 si cand am complectat i-am bagat castrol edge tot 5w40.marca uleiului nu stiu daca poate sa influenteze ceva.

la voi cum sunt gazele de carter care ies pe la furtunul de la epurator?

https://www.youtube.com/watch?v=N7xS7QrpTMU&feature=youtu.be astea sunt la mine.

Edited by raulnicolae
Link to comment
Share on other sites

Daca este ulei pe acea reductie de tip furtun ce intra in intercooler(traseu care porneste de la turbina, aducand aer spre intercooler sa-l raceasca si dupa in admisie) uleiul nu provine cumva de la turbina? Mai exact lagarele de ungere ale axului turbinei? Stiu ca axul are ca si lagar o pelicula fina de ulei a.i sa ajunga la rotatiile alea de zeci ori sute de mii de rpm-uri. La mine pe langa acea reductie de la intrarea in intercooler, mai este umed si furtunul ala in forma de U ori L care pleaca tot din turbina spre filtrul de aer/debitmetru, de unde-si trage si aer turbina. Aceste doua furtunuri sunt practic apropiate, cele doua "guri"(intrare-aer si iesire-aer) ale turbinei fiind localizate pe aceeasi parte a acesteia, mai exact pe partea care genereaza boost-ul/aerul. Iesirea spre intercooler este sub palele turbinei, normal pe ax, iar cealalta intrare(pe unde-si trage aer din zona filtrului de aer) este coliniara cu axul turbinei. Daca scoti acest ultim furtun ai acces la ax si poti misca de el printre altele sa vezi daca are joc sau nu. Cred ca v-ati dat seama ce vreau sa spun. M-as mira sa ajunga ulei in intercooler tocmai de la gazele carter care-s pe evacuare totusi. Mi-a mai zis cineva ca se poate sa piarda pe la acele lagare cu ulei. Adevarul este ca si acest consum variaza in functie de cum merg cu ea. Daca o turez mai tare in exterior, consumul de ulei creste. Totusi pana nu incepe cel putin sa fluiere turbina nu vreau sa ma bag la ea.

 

BTW. Aveti cumva o schema de functionare a unui motor diesel cat mai apropiat de acest M47 al nostru? Ma refer sa includa si EGR-ul, cum pleaca prima data gazele din camera de ardere si toate traseele, etc?!?! Cum ii cu acele gaze de carter, care-I procesul mai exact. M-ar interesa a.i. sa-mi alung niste chestii care nu-mi sunt chiar clare. Poate un filmulet ori o schema mai complexa. O sa incerc sa mai caut si eu intre timp, dar poate aveti voi ceva.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Practic turbina improsca uleiul atat spre intercooler cat si spre filtrul de aer de unde-si trage aer de altfel. Cel mai mult ulei il improsca inspre intercooler, acolo-i cantitatea cea mai mare. Acum intrebarea este de unde trage acel ulei ori cum ajunge in acea parte a turbinei: 1. Lagarele turbinei sau 2. Gazele de carter pe traseul filtrului de aer. Mie imi este greu sa cred ca trage prin acel traseu al filtrului de aer. Stiu cand mi-a fost dat jos acel record de la filtrul de aer-turbina, acesta era umed mai ales in partea inferioara inspre turbina, nu si in sus la intrare in debitmetru. Concluzia ar fi ca traseul uleiului in aceasta zona a turbinei este de jos in sus pe acel record. Sau ma insel eu cumva in legatura cu acele gaze de carter? Nu este acesta traseul lor? Nu prea inteleg in totalitate care-I traseul acestor gaze de carter, dar cred ca mai degraba acestea sunt pe evacuare si nu pe admisie, nu vad cum ar trebui ca acele gaze sa ajunga prin debitmetru/filtrul de aer si dupa sa ajunga in turbina in zona unde se genereaza boost-ul. In cel mai rau caz acele gaze de carter ar trebui sa ajunga in partea turbinei prin care aceasta se angreneaza de catre gaze. Doar ca in acest caz la fel mi-e greu sa cred ca poata sa treaca din acea camera in cea prin care se genereaza aerul pt boost. Ori ar ajunge sa strabata lagarele axului si dupa sa intre acolo. La fel, mecanicul meu mi-a curatat EGR-ul anul trecut, acesta fiind in mare destul de curat, nu necesita curatare. Daca ar fi fost probleme cu aceste gaze de carter, m-as fi asteptat ca acesta sa fie destul de mult de imbacsit din cauza uleiului care s-ar fi depus pe el si prin care ar fi retinut foarte multa funingina.

 

Daca intra ulei in intercooler, inseamna ca acesta ajunge pana la urma in toata galleria de admisie?!?! Asta se traduce prin multe depuneri...Chiar voaim sa curat acea galerie, doar ca mecanicul imi spune ca nu-I nevoie. Tind sa cred ca mai degraba nu-l pasioneaza sa o curate fiind ceva de lucru la ea. Parca acum dupa ce am vazut ca-i destul de mult ulei pe acel furtun din intercooler, tind sa cred tot mai mult ca-i destul de imbacsita admisia si I-as face un bine daca o curat. Am vzt la service premium ca le trimite la curat prin ultrasunete si ca-i mai ok astfel decat o curatare normala care de altfel e si foarte anevoioasa. Probabil cei care curate astfel si injectoarele, pot sa curate prin acelasi procedeu si galleria de admisie.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

gazele de carter le trage dupa filtru de aer si debitmetru si ajung in turbina pe care apoi le baga prin intercooler si ajung in galeria de admisie.eu am facut o proba cu furtunasul ala de la gaze scos si tot a venit ulei pe el.deci nu are cum sa urce uleiul din turbina catre filtru de aer.

 

Daca e cum zici tu, inseamna ca totusi nu trebuie sa ajunga ulei prin debitmetru si mai apoi sa intre in turbina. La mine cel putin in prezent, acel record dintre debitmetru si turbina este curat, nu mai este imbibat cu ulei ca acum ceva timp. Oricum si in trecut acel record era mai tare imbibat doar in partea de jos nu si spre debitmetru. Pe de alta parte acel racord, in zona in care intra in turbina nu-I strans cu nici un colier, doar il impingi si gata, de altfel se si misca destul de usor. Daca ar veni ulei de sus pe acel racord, m-as astepta prin urmare sa se scurga pe langa el si sa ajunga pe scut. Doar ca scutul sub el este uscat. Tind sa cred ca totusi cel putin la mine, uleiul provine intr-adevar de la lagarele turbinei. Oricum o sa ma mai documentez.

Link to comment
Share on other sites

si daca nu are colier etanseaza destul de bine si oricum este tras cu viteza destul de mare in turbina.

 

Dar sa spunem ca dupa ce opresti masina, turbina nu mai face vacuum, nu mai trage aer/ulei, dar pe instalatie in sus sigur mai ramane ulei si pana la urma acesta tot se va scurge in jos spre turbina pe acel racord, pana ajunge si pe scut pe la acea imbinare dintre racord si reductia din turbina.

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat epuratorul si situatia-i la fel. Cred ca la urmat revizie chiar am sa revin la decantorul de plastic cum e default. Mai mult ca sigur scapa uleiul pe la turbina asta dupa ce am vzt racordul acela de la intercooler umed de ulei. O sa mai investighez sa fiu sigur, dar inca mi e greu sa cred ca acele gaze de carter ajung in filtrul de aer a.i. sa o ia dupa in turbina. Alea intra tot in galeria de admisie dupa filtrul de aer. O sa fac si niste schite dupa cum vad eu circuitele pe acolo.
Link to comment
Share on other sites

nu ai incercat filtru epurator cu pasla in el?

 

Din ala din pasla am in prezent, modelul care-I la E46 150CP.

 

 

 

 

acele gaze ajung dupa filtru de aer in turbina si apoi in intercooler si galeria de admisie.

 

Hai sa spunem ca se poate intampla totusi si asa cum zici tu, doar ca mai aproape de intercooler(acolo unde se poate observa ulei) este chiar turbina insasi. Deci mai degraba as suspecta-o pe aceasta prima data. Se stie ca la diesel pe langa acel epurator, turbina este cam prima componenta suspectata atunci cand incepe sa o ia pe ulei. Nu doar la BMW, in general cam toti zic asta. Pe de alta parte, daca e cum spui tu, ca iti baga ulei pe la filtrul de aer si dupa in turbina, in acelasi timp ar trebui sa bage si in camerele de ardere si automat ar trebui sa vezi fum excesiv scos pe esapament. Doar ca la mine nu da fum ori daca da eu nu am vazut niciodata in spatele meu oricat de tare am accelerat. Ca sa recapitulam. Uleiul la diesel, din investigatiile mele poate "disparea" astfel:

 

1. Turbina, lagarele de ungere ale axului ==> scapari de ulei, pe care mai departe il improsca/impinge intr-o cantitate mai mare spre intercooler datorita si sensului de curgere a aerului spre acea zona, uleiul fiind "atras" ca urmare a acestui current de aer generat de paletii turbinei. O alta cantitate, mai mica, este impinsa si pe racordul de cauciuc ce merge spre filtrul de aer din turbina. Acel record nefiind etans pe stutz-ul turbinei, uleiul va fii impins asadar si in exterior pe corpul acestui record.

 

2. Filtru epurator sau valva PCV ==> vaporii rezultati prin condensarea uleiului din baie, ca urmare a temperaturilor ridicate din aceasta zona(partea inferioara a pistoanelor, bielele, etc), sunt mai intai lichefiati prin intermediul acelui filtru epurator, uleiul lichid rezultat fiind trimis din nou spre baia de ulei, iar restul de gaze sunt impinse spre admisie prin galeria de admisie, dar dupa filtrul de aer. Daca acesti vapori nu sunt lichefiati(filtru nu-si mai face treaba), atunci acest ulei va ajunge sa arda in camerele de ardere, lucru ce se traduce prin fum albastru pe esapament specific arderii uleiului.

 

3. Compresie slaba, segmenti uzati ==> vapori de ulei din baie scapa pe langa segmenti si ajung in camerele de ardere. Asta se traduce automat printr-un consum ridicat de ulei si fum excesiv pe esapament.

 

 

 

 

Stiu ca mai ieftin am scapa daca problema ar fi la acest PCV, doar ca pe de alta parte, motoarele noastre inca de la aparitia E90-ului au avut ca si slabiciune turbina. Si Ionutturbo de la AVD imi spunea intr-un e-mail ca problema nu a fost turbina insasi, ci faptul ca ar fi cam subdimensionata pentru puterea ce i se cere. In 2005 cate masini de serie cu motoare de 2L diesel puteau sa livreze o putere de 163CP? Ori asta (se)intreba si Ionut.

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Vad ca s-a pierdut pe drum esenta topiculuI

 

Oameni buni

 

TURBINA ESTE NOUA SAU ERA la momentul deschiderii topicului, acum are 30.000km

 

Consumul de ulei era acelasi si cu cea veche

 

Deci haideti sa excludem amarata de turbina

 

Cert este ca am facut comparatie cu un 530d si ala nu scoate nici pe departe atata fum pe carter ca al meu 320d si cu un E200CDI si la ala la fel nu se vede nimic

Link to comment
Share on other sites

Vad ca s-a pierdut pe drum esenta topiculuI

 

Oameni buni

 

TURBINA ESTE NOUA SAU ERA la momentul deschiderii topicului, acum are 30.000km

 

Consumul de ulei era acelasi si cu cea veche

 

Deci haideti sa excludem amarata de turbina

 

Cert este ca am facut comparatie cu un 530d si ala nu scoate nici pe departe atata fum pe carter ca al meu 320d si cu un E200CDI si la ala la fel nu se vede nimic

 

Pai eu nu faceam neaparat referire la tine! Aici suntem cel putin 3 cu acelasi motor si cu aceeasi problema in mare. Eu in mare am spus cam ce cred ca-i la mine. :p

 

 

raulnicolae: O sa verific la mine ca si asa trebuie sa ajung la mecanic sa-mi schimb tampoanele de la CV si ii spun sa verificam si treaba asta

Link to comment
Share on other sites

Hai ca ma bag si eu cu aceeasi problema. e90, 163 cp, facut soft la 200 cp, trage exact la fel ca altele cu aceeasi modificare si merge super ok. turbina noua, nu prezinta urme de ulei nicaieri vizibil decat daca iau jos admisia aia de la debitmetru la turbina si pe intrarea aia subtire prezinta urme de ulei. Consumul? 1 l la 2000 km poate mai mult... fum albastru nu scoate de loc nici la pornire nici in mers. Pe la joja nu da ulei, innebunesc pur si simplu .. nu pricep cum poate manca atata ulei fara sa scoata fum! pe unde il poate manca? am ciit mai sus si am aflat acum unde duce acel furtun mai mic din mijlocul admisiei de la turbina la debitmetru. eu am schimbat si filtrul ala epurator dar tot la fel face...

Gaze de carter am si eu la cald..nu stiu daca e bine sau rau dar motorul trage in mintile lui.

Masina nu are dpf din fabrica.Mie ce mi-e sa nu tot bage uleiul cinestie pe unde in camera de ardere si sa strice motorul la un moment dat.

Edited by manu07
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.