Jump to content

Vibratie in volan - BMW E60


Recommended Posts

Cu o mica problema ma confrunt de o vreme incoace. Am o mica vibratie in volan sesizabila in special la viteze de peste 70-80 km/h. Anvelopele pe fata sunt noi ,echilibrate , jante fara probleme si totusi se simte ceva in volan. Intr-adevar e ceva putin dar totusi ... Am fost azi si la un service de roti , au verificat daca sunt rotile bine achilibrate si erau ok, doar ca rotile din spate , ambele fuleaza .Cei de acolo ziceau ca si de la rotile spate poti avea tremurat in volan. Ca un nepriceput intreb si eu, se poate asa ceva ? :D o seara buna
Link to comment
Share on other sites

normal ca poti avea vibratie daca fuleaza spatele , din ce cauza fuleaza , anvelope deformate , rulmenti nu ti-au spus ? Si din cauza unghiului de fuga poate vibra masina. De obicei 70-80 e de la echilibrare , nu ar fi rau sa mai echilibrezi rotile la alta vulcanizare .
Link to comment
Share on other sites

normal ca poti avea vibratie daca fuleaza spatele , din ce cauza fuleaza , anvelope deformate , rulmenti nu ti-au spus ? Si din cauza unghiului de fuga poate vibra masina. De obicei 70-80 e de la echilibrare , nu ar fi rau sa mai echilibrezi rotile la alta vulcanizare .

 

Ca fuleaza e din cauza rotii sigur. acum trebuie sa descopar maine daca e din cauza anvelopelor sau din cauza jantelor. Deci sa inteleg ca sunt sanse ca din cauza faptului ca rotile spate fuleaza sa apara vibratii/tremurat in volan ! Jantele de pe spate vizual verificate, par in stare perfecta (excluzand mici zgarieturi evident). deci raman de verificat anvelopele.

Edited by Scorpio 82
Link to comment
Share on other sites

salut .

acum ceva timp am avut si eu o problema asemanatoare -- bataie in volan intre 60 si 120.

problema era de la suspensie, un amortizor defect ,

Precizez ca majoritatea ,,meseriasilor,, imi spuneau acelasi lucru: - jante strambe

-caucucuri cu galme

- 19 inch- roti prea mari pe masina

-verificare unghiuri directie

-discuri ovale

== toate verificate o spinare de bani

Edited by valy89
Link to comment
Share on other sites

salut .

acum ceva timp am avut si eu o problema asemanatoare -- bataie in volan intre 60 si 120.

problema era de la suspensie, un amortizor defect ,

Precizez ca majoritatea ,,meseriasilor,, imi spuneau acelasi lucru: - jante strambe

-caucucuri cu galme

- 19 inch- roti prea mari pe masina

-verificare unghiuri directie

-discuri ovale

== toate verificate o spinare de bani

 

Adevarul e ca problema asta o cam am de ceva vreme, de prin vara. Am echilibrat rotile de o gramada de ori, de aceea am si cumparat de curand pe fata anvelope noi, desi cele existente pe ea mai mergeau, am verifcat geometria, am facut verificare directie (totul e perfect), dar totusi masina nu se comporta chiar cum ar trebui. Am sa incerc sa elimin problema cu rotile de pe spate care au bataie si pana la urma sper sa ii dau cumva de cap. De tremurat nu tremura volanul decat foarte putin dar totusi daca se poate deloc , e si mai bine.

Edited by Scorpio 82
Link to comment
Share on other sites

cand incep astea cu vibratiile si bataile, nici draq nu le mai da de capat.

 

la jantele de vara, dupa sute de investigatii si re-echilibrari, am schimbat anvelopele ( cumparate noi - Barum ), si trepidatiile au disparut APROAPE total.

 

acum am pus cele de iarna, si nu vibrau. chiar si la 180 / h mergea masina extrem de fin.

 

ma pus naiba sa imi fac geometria, si sa le echilibrez cica. cand am iesit de la service ( unu serios dupa firma ) , trepida toata masina in draci.

 

am re-echilibrat rotile in alta parte, si acum vibreaza doar dupa 130 km/h. si vibratia vine din spate. deci, concluzie, le voi re-echilibra si in alta parte. purple.png

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost la un alt sevice de roti si inca nici o rezolvare. Intr-adevar si ei au zis ca rotile spate bat putin dar ca vibratia din volan nu s-ar putea trage de la rotile spate . Maine am programare pt schimb de ulei si consumabile la reprezentanta si voi vedea ce zic si ei in legatura cu aceasta problema. Concluzia de pana acuma e ca vibratia din volan nu e din cauza rotilor.
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut o problema asemanatoare. De vina au fost anvelopele deformate.

 

 

Tragea dreapta de imi lua volanul din mana. Mers la service, roata era echilibrata.

 

Am vrut sa fac geometria, dar am avut inspiratia sa trec la anvelopele de iarna, urmand ca apoi sa merg pt geometrie. Surpriza: masina merge perfect.

 

Am aruncat anvelopele de vara.

Edited by kristal_madness
Link to comment
Share on other sites

Si eu am avut o problema asemanatoare. De vina au fost anvelopele deformate.

 

 

Tragea dreapta de imi lua volanul din mana. Mers la service, roata era echilibrata.

 

Am vrut sa fac geometria, dar am avut inspiratia sa trec la anvelopele de iarna, urmand ca apoi sa merg pt geometrie. Surpriza: masina merge perfect.

 

Am aruncat anvelopele de vara.

 

La mine nu trage deloc nici dreapta nici stanga. Am pus alte roti pe fata ale unui prieten, aceiasi problema si cu ele. Joc la directie zero, verificat de cateva ori. Cu ceea ce nu sunt in clar e daca poate sa tremure volanu sau nu din cauza ca rotile spate au ambele o mica bataie (posbil din cauza jantelor). Unde am fost ieri la service roti ziceau ca da, unde am fost azi ca nu.

Link to comment
Share on other sites

daca iti vine sa crezi sau nu eu aveam o vibratie involan ( aia era ceamai deranjanta) de la la un tampon de la cutie. de 40 de roni care s-a schimbat in 20 de min ..... Ce e drept la mine era intermitenta nu aparea tot timpul, apoi a inceput sa fie permanenta gen, cand depaseam anumite viteze...

am echilibrat si eu la roti de m-a luat dracul, tras de toate articulatiiile geometrii etc..

Si iti mai spun o treaba, cum s-a depistat

l-am luat pe mecanic de o aripa, am zis ca daca ma mai pune sa fac vreo echilibrare si sa mai schimb vreun rand de cauciucuri de aiurea fara sa mearga el cu ea sa vada ce si cum ...ii dau foc la atelier...

A mers 10 min in afara localitatii si s-a prins.. asa din povestit.. si daca la inspectie nu e o vreo cauza evidenta, si e ceva relativ usor ( asa era si la mine dar super enervant...) o sa te chinui mult si bine..

A zis ca e ceva in zona transmisie -cardan.. si asa la intoarcere a urcat-o pe elevator.. a inspectat tot si a gasit un tampon rupt la cutie.. l-a schimbat si sa vezi minune.. toate vibratiile ( care pareau a veni din fata si se simteau inclusiv in volan ) au disparut...

Mergi la un atelier unde mecanicul e dispus sa isi rupa el 10 min sa iesiti undeva unde poate testa treaba asta... sa simta el pe pielea lui...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

daca iti vine sa crezi sau nu eu aveam o vibratie involan ( aia era ceamai deranjanta) de la la un tampon de la cutie. de 40 de roni care s-a schimbat in 20 de min ..... Ce e drept la mine era intermitenta nu aparea tot timpul, apoi a inceput sa fie permanenta gen, cand depaseam anumite viteze...

am echilibrat si eu la roti de m-a luat dracul, tras de toate articulatiiile geometrii etc..

Si iti mai spun o treaba, cum s-a depistat

l-am luat pe mecanic de o aripa, am zis ca daca ma mai pune sa fac vreo echilibrare si sa mai schimb vreun rand de cauciucuri de aiurea fara sa mearga el cu ea sa vada ce si cum ...ii dau foc la atelier...

A mers 10 min in afara localitatii si s-a prins.. asa din povestit.. si daca la inspectie nu e o vreo cauza evidenta, si e ceva relativ usor ( asa era si la mine dar super enervant...) o sa te chinui mult si bine..

Mergi la un atelier unde mecanicul e dispus sa isi rupa el 10 min sa iesiti undeva unde poate testa treaba asta...

 

Asa am sa si fac maine . Obligatoriu o sa merg cu cel care se va ocupa de masina in test 5-10 km. La mine e automata, nu stiu cat de repede-greu se uzeaza tampoanele de la motor (am aprox. 190k km). Adevaru e ca de ceva vreme parca e si o vibratie mai mare in caroserie fata de cum era acum un an jumate cand am luat masina. Tre sa ii dau de cap cumva.

Link to comment
Share on other sites

si eu tot automata am.. si tamponul era de la cutie...

Explicatia lui a fost ca tamponul fiind rupt practic, cutia se deplasa mai mult decat trebuia si forta cardanul..si de aici vibratia..

Mie mi se parea ca vine din fata de la roti si o simteam si in volan..

Dar ma rog mai pot fi un milion de cauze... ideea e ca daca nu e vreo cauza evidenta.. cam asta mai ramane de facut...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.