Jump to content

totul despre Seria 5 F10, 2010 - 2017


Scorpio 82

Recommended Posts

Salutare , ce tip de ulei pentru motor as putea folosi pentru un motor B47 140kw ? Persoana de la care am cumparat masina a folosit 10w60 castrol , dar pe site-ul celor de la castrol la uleiuri recomandate pentru masina mea sunt alte tipuri de uleiuri (0w40 de exemplu) si nu stiu ce sa fac. Mersi

 

10W60?!?! Pe bune?!?! Eu cred ca a pus ulei din asta sa ascunda ceva probleme ale motorului. Uleiul default pt acest motor si aferent zonei noastre climatice este 5W30. Ca si alternative poti merge si pe 0W30, care-i cel mai subtire, sau maxim 5W40 care-i cel mai "gros". In cazul tuturor, trebuie sa corespunda normei BMW, LL04. Iti sugerez sa-l schimbi cat mai rpd, daca inca ai acel 10W60. Asta-i din cate stiu, destinat masinilor de curse, benzinare care urca mult in turatii.

Link to comment
Share on other sites

10W60?!?! Pe bune?!?! Eu cred ca a pus ulei din asta sa ascunda ceva probleme ale motorului. Uleiul default pt acest motor si aferent zonei noastre climatice este 5W30. Ca si alternative poti merge si pe 0W30, care-i cel mai subtire, sau maxim 5W40 care-i cel mai "gros". In cazul tuturor, trebuie sa corespunda normei BMW, LL04. Iti sugerez sa-l schimbi cat mai rpd, daca inca ai acel 10W60. Asta-i din cate stiu, destinat masinilor de curse, benzinare care urca mult in turatii.

 

Nu stiu ce a vrut sa faca sau nu, masina e luata din strainate, unic proprietar pe care nu il cunosc fiindca am cumparat-o de la o firma ce se ocupa cu vanzare de masini, in ceea ce priveste motorul nu stiu ce sa zic , asa la exterior motorul arata foarte bine, ramane de vazut .

Link to comment
Share on other sites

Va salut. O intrebare scurta e normal un consum de 15-16 la suta pentru un 530xd din 2014? In iarna consumul era undeva la 10-11 acum de cand e mai cald afara a urcat simtitor!

 

Detaliaza mai mult in ceea ce priveste aceste doua consumuri... Ai resetat cumva acel consum mediu, poate ceva codari!?! Pe de alta parte nu are logica ce spui. Ma gandesc ca vorbim despre consumul urban si strict urban, care la un 530d n-are cum sa fie doar 10-11% si iarna. In anotimpul rece, consumul creste nu scade, este invers. Probabil ca vbm despre vesnica discutie, faptul ca acel consum mediu luat de f multi soferi ca si consum urban pt ca au mers ultimii km doar in oras, dar uita ca aici se adauga si sutele de km rulati in regim extern anterior. Ca sa vezi consumul strict urban sau extra-urban, trebuie sa resetezi acel consum mediu si sa mergi doar urban sau doar extra-urban pt ceva km si nu impreuna. Revenind la masina ta, in oras, in functie si de localitatea din care esti, in functie de stilul de condus pe care-l ai, ce fel de distante parcurgi, scurte-lungi, overall asta-i consumul real as zice, de 15-16% Eu in TM cu 525d, 2l 218CP am 14-15% in functie de distantele parcurse, etc. In afara de obicei am 7%, putin sub sau putin peste in functie de trafic, incarcatura si de talpa.

Link to comment
Share on other sites

vezi graficul de la Efficient Dynamics, ar trebui sa il gasesti prun meniul din iDrive - urmareste consumul si coreleaza cu ce drumuri ai facut.

 

dar nu te astepta la un consum mai mic de 12-13 in oras, chiar si in Constanta.

Link to comment
Share on other sites

Pai sa detaliez, cei drept inainte faceam mai multe drumuri pe A2. Acum consumul inregistrat l-am "realizat" doar in orasul Iasi (destul de aglomerat). Am resetat de multe ori calculatorul de bord.

Ma gandesc ca este si foarte cald acum si AC e prezent non stop plus trapa deschisa (greseala mea stiu).

Am schimbat si jantele de la 17 s-au pus pe 18...

Masina a stat si vreo 2 luni intr-o parcare subterana unde ma gandesc ca s-a imbacsit filtru de aer (e f inchis aerul acolo).

In fine cred ca mi-am raspuns singur la intrebari :) mai mult voiam sa stiu daca si alti colegi au acelasi consum sau ar trebui sa ma uit la ceva. Zi faina tuturor

Link to comment
Share on other sites

E f normal, atat am si eu sub 14-15 nu scade decat in wk unde are 12-13. Am tot intrebat ,inclusiv la mhs mi-au spus ca e normal. In buc, trafic aglomerat atat consuma masina astta . Poate daca era fara xdrive statea in 13 constant si mie imi pare un consum cam mare , tot suspectam ca de la racitorul egr ar putea fi vreo problema dar cei de la mhs au spus ca nu prea are legatura , astept sa il schimbe la mine sa vad daca e vreo.dif , pe forumuri afara spun multi ca a fost o imbunatatire a consumului dupa schimb
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

E f normal, atat am si eu sub 14-15 nu scade decat in wk unde are 12-13. Am tot intrebat ,inclusiv la mhs mi-au spus ca e normal. In buc, trafic aglomerat atat consuma masina astta . Poate daca era fara xdrive statea in 13 constant si mie imi pare un consum cam mare , tot suspectam ca de la racitorul egr ar putea fi vreo problema dar cei de la mhs au spus ca nu prea are legatura , astept sa il schimbe la mine sa vad daca e vreo.dif , pe forumuri afara spun multi ca a fost o imbunatatire a consumului dupa schimb

 

Average-ul il iei din efficient dynamics ?

Link to comment
Share on other sites

Salut , mĂŁ ajutați cu o informație : S223A Electronic Damper Control EDC de pe un F10 cu m sport package , e suspensia "normala" edc sau e diferita ? Vin dupĂŁ 12 ani de a E60 🙂 și mi se pare haotica treaba cu suspensiile fie e barca , fie e barca cu edc fie ĂŽți rupe rinichii cu m sport suspension ... Din ce am citit / condus . La E60 cu suspensie stock si amortizoare un pic mai rigide decât stock + jante pe 17 245/45/17 non rft , mașina era ĂŽn secret spot pt mine , suficient de confortabila in București dar și suficient de sportivĂŁ pt "haos pe serpentine 😎" . Incerc sĂŁ ĂŽnțeleg cum sa fac asta și cu viitorul F10 . Mulțumesc.
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e cu EDC pt ca nu am avut la niciuna, da nu e neaparat necesar.

M Sport Suspension e dotare separata. Asta rupe rinichii, rupe aderenta, rupe distractia, rupe articulatia si la inaltime e extrem de putin diferita fata de standard.

M Sport Package + Aerodinamics nu include mereu si M Sport Suspension. Mai ales la primele F10 unde nu era posibil EDC si M Sport Suspension

 

Insa cel mai bun compromis ar fi EDC fara M Sport Suspension, pus mai apoi arcuri Eibach Pro, jante 19 si anvelope non-RFT.

In felul asta iti garantez ca nu regreti nimic.

Ai si look, si confort, si dinamica.

Link to comment
Share on other sites

Salut , mă ajutați cu o informație : S223A Electronic Damper Control EDC de pe un F10 cu m sport package , e suspensia "normala" edc sau e diferita ? Vin după 12 ani de a E60 și mi se pare haotica treaba cu suspensiile fie e barca , fie e barca cu edc fie îți rupe rinichii cu m sport suspension ... Din ce am citit / condus . La E60 cu suspensie stock si amortizoare un pic mai rigide decât stock + jante pe 17 245/45/17 non rft , mașina era în secret spot pt mine , suficient de confortabila in București dar și suficient de sportivă pt "haos pe serpentine " . Incerc să înțeleg cum sa fac asta și cu viitorul F10 . Mulțumesc.

 

Salut!

 

Eu am configuratia asta pe masina:

P337A M Sports Package

S223A Dynamic Damping Control

S2NDA BMW LA Wheel M Double Spoke 351

 

Am schimbat direct cauciucurile cu unele non-rft (nu mi-a placut combinatia de jante pe 19" si cauciucuri rft).

In general merg pe Comfort+, iar masina e barca. Cand am chef de joaca, o trec pe Sport si chiar se simte diferenta fata de Comfort, disimuleaza intr-o masura greutatea, dar nu are cum sa ascunda cele 1700+ kg la "gol".

Am mers si cu masina finului - F11 cu Dynamic Damping Control si jante pe 17". Mi s-a parut barca indiferent de modul de conducere si ma astept ca asa va fi si a mea cand o sa-i pun roti de iarna tot pe 17".

Cred ca depinde mult de individ perceptia asta, dar eu as recomanda DDC si jante de 18-19". Subiectiv vorbind, simt ca am cumva doua masini intr-una singura.

Sper ca te-am putut ajuta cat de cat :-).

 

Later edit: e si un dezavantaj clar - trebuie sa iti asumi cat de scump e de inlocuit un amortizor daca se strica.

Edited by vlad_612
Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Mulțumesc pentru informații . UrmeazĂŁ sĂŁ achizionez un F10 cu suspensie SA223 Dynamic Damper Control roti pe 18' 350M . Cred cĂŁ primul lucru va fi sa trec la anvelope non rft daca sunt prea dure ĂŽn modul comfort al suspensiei . O ĂŽntrebare ar fi cat de fiabila este aceastĂŁ suspensie ? , știu preturile , și tocmai de aia ĂŽntreb :) .

Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Mulțumesc pentru informații . UrmeazĂŁ sĂŁ achizionez un F10 cu suspensie SA223 Dynamic Damper Control roti pe 18' 350M . Cred cĂŁ primul lucru va fi sa trec la anvelope non rft daca sunt prea dure ĂŽn modul comfort al suspensiei . O ĂŽntrebare ar fi cat de fiabila este aceastĂŁ suspensie ? , știu preturile , și tocmai de aia ĂŽntreb :) .

 

Foarte fiabila. La modul cel mai serios.

Bine...asta daca nu iti ia mintile ideea de sansa 1 la 1mil

Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Mulțumesc pentru informații . UrmeazĂŁ sĂŁ achizionez un F10 cu suspensie SA223 Dynamic Damper Control roti pe 18' 350M . Cred cĂŁ primul lucru va fi sa trec la anvelope non rft daca sunt prea dure ĂŽn modul comfort al suspensiei . O ĂŽntrebare ar fi cat de fiabila este aceastĂŁ suspensie ? , știu preturile , și tocmai de aia ĂŽntreb :) .

 

Parerea mea este ca la un F10 mai ales, chiar e nevoie de o suspensie mai tare, altfel e barca . Chiar si cu EDC pe Sport tot nu-i ce trebuie, tot nu se simte suficient de tare, dar nu vreau sa ma gandesc cum sunt majoritatea fara EDC. Pe langa acest EDC ar fi ok sa aibe si Dynamic Drive, cu bara stabilizatoare activa. Am inteles ca asta-i combinatia perfecta la un F10 a.i. sa stea bine in curbe.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutari,

 

Sunt in cautarea unei masini noi(noua pentru mine, masina SH) pentru ca dupa 2ani de probleme cu Insignia mea(2015, luata noua) deja nu mai pot, mi-a mancat nervii si nu mai am nicio placere cand ma urc in ea. Am si un Passat mai vechi si pot sa spun ca diferenta intre asta de 4 ani si aia de 12 e minora. Ba aia mai veche are mult mai putine probleme chiar daca are de 3 ori mai multi km. De vreo luna ma tot uit in stanga si dreapta dupa 520d break si m-a mirat pretul mic al unei masini din 2012-2013(m-ar interesa pre-facelift datorita pretului), ultima data cand ma uitasem la ele pretul mi se parea peste bugetul meu(11-13000), dar acum vad ca e la indemana si am cateva intrebari. Am condus de cateva ori un 520 berlina si am fost placut impresionat de izolatia fonica, suspensie, tinuta de drum, etc, masina solida pe scurt. Interiorul e placut, exteriorul la fel.

 

1. Cata incredere pot sa am in kilometrajul care e in anunt? In Romania stiu ca e clar, am vazut o masina cu 140k pe care la verificare am gasit-o cu peste 300k, cand i-am zis samsarului a ras si a zis ca el nu stia, etc. Dar la nemti e la fel? Parca-s prea multe care au 190-200k fix cum e la noi si stiu ca nu le vand doar pentru ca ies din garantie cum se zice sau altceva. Am firma de transport si am patit-o si cu masini CPO, oamenii se duc pur si simplu si le dau km inapoi inainte sa dea cu ea pe la BMW. Exista vreo modalitate in afara de "daca pare ieftina, atunci sigur nu e"?

 

2. Cat de grava e povestea "ah, pai iarna o tii in garaj, trebuie sa-i pui saci cu nisip in spate" etc? Ma duc des la munte si am facut-o mereu fara 4x4 fara probleme. O sa fie o problema acum? Dar cele legate de distributie si cutie auto? Mentionez ca nu ma astept ca masina sa fie perfecta, clar o sa aiba bubele ei si e normal la asa varsta, dar dupa ce am citit ultimele zile pe forum am ramas cu impresia ca dupa ce o iau trebuie sa o umplu toata cu piese de schimb si sa ma rog.

 

3. Cat de realist e bugetul meu? Am zis 11-13000 si cam pe-acolo as vrea sa raman. Masina o sa fie folosita maxim 2 ani si n-am nevoie de nimic full option m nu stiu ce. Atat timp cat e auto si are piele, xenon si incalzire in scaune eu sunt aproape multumit. O iau pentru ca fac multe plimbari cu masina prin europa si vreau ceva fiabil si solid. Poate ar fi mai bine sa ma uit la un seria 3?

 

Ah si inca una: in multe anunturi la masinile care au carlig vad poza cu butonul pentru carlig, dar parca e scos un capac ceva pentru ca se vad fire prin spate si parca nu pare ceva ce ar lasa BMW asa. E semn rau sau chiar asa e in masina? Nu am idee pe unde vine butonul ala.

 

Va multumesc

Edited by RedTiger
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca la un F10 mai ales, chiar e nevoie de o suspensie mai tare, altfel e barca . Chiar si cu EDC pe Sport tot nu-i ce trebuie, tot nu se simte suficient de tare, dar nu vreau sa ma gandesc cum sunt majoritatea fara EDC. Pe langa acest EDC ar fi ok sa aibe si Dynamic Drive, cu bara stabilizatoare activa. Am inteles ca asta-i combinatia perfecta la un F10 a.i. sa stea bine in curbe.

 

Cu bari stabilizatoare aftermarket se rezolva total problema comportamentului de "barca" . Masina sta in curbe chiar o idee mai bine decat cu bari stabilizatoare active . Combinate cu suspensie standard , nu ai nici senzatia de discomfort si masina foarte rigida data de suspensia sport sau EDC pe sport .

Insa la denivelari de genul "valurilor in asfalt" provocate de franarile masinilor grele, sau gropi, rotile "bat", adica sar usor pt ca suspensia e mai putin independenta.

Eu am pus pe 525D , 2L , dar cred ca barile astea ar fi ideale pe motor de 3L sau mai mare, care e mai greu. Candva o sa pun si o suspensia reglabila(deja cumparata) , sa vad daca ii gasesc "sweet spot-ul".

Link to comment
Share on other sites

Salutari,

 

Sunt in cautarea unei masini noi(noua pentru mine, masina SH) pentru ca dupa 2ani de probleme cu Insignia mea(2015, luata noua) deja nu mai pot, mi-a mancat nervii si nu mai am nicio placere cand ma urc in ea. Am si un Passat mai vechi si pot sa spun ca diferenta intre asta de 4 ani si aia de 12 e minora. Ba aia mai veche are mult mai putine probleme chiar daca are de 3 ori mai multi km. De vreo luna ma tot uit in stanga si dreapta dupa 520d break si m-a mirat pretul mic al unei masini din 2012-2013(m-ar interesa pre-facelift datorita pretului), ultima data cand ma uitasem la ele pretul mi se parea peste bugetul meu(11-13000), dar acum vad ca e la indemana si am cateva intrebari. Am condus de cateva ori un 520 berlina si am fost placut impresionat de izolatia fonica, suspensie, tinuta de drum, etc, masina solida pe scurt. Interiorul e placut, exteriorul la fel.

 

1. Cata incredere pot sa am in kilometrajul care e in anunt? In Romania stiu ca e clar, am vazut o masina cu 140k pe care la verificare am gasit-o cu peste 300k, cand i-am zis samsarului a ras si a zis ca el nu stia, etc. Dar la nemti e la fel? Parca-s prea multe care au 190-200k fix cum e la noi si stiu ca nu le vand doar pentru ca ies din garantie cum se zice sau altceva. Am firma de transport si am patit-o si cu masini CPO, oamenii se duc pur si simplu si le dau km inapoi inainte sa dea cu ea pe la BMW. Exista vreo modalitate in afara de "daca pare ieftina, atunci sigur nu e"?

 

2. Cat de grava e povestea "ah, pai iarna o tii in garaj, trebuie sa-i pui saci cu nisip in spate" etc? Ma duc des la munte si am facut-o mereu fara 4x4 fara probleme. O sa fie o problema acum? Dar cele legate de distributie si cutie auto? Mentionez ca nu ma astept ca masina sa fie perfecta, clar o sa aiba bubele ei si e normal la asa varsta, dar dupa ce am citit ultimele zile pe forum am ramas cu impresia ca dupa ce o iau trebuie sa o umplu toata cu piese de schimb si sa ma rog.

 

3. Cat de realist e bugetul meu? Am zis 11-13000 si cam pe-acolo as vrea sa raman. Masina o sa fie folosita maxim 2 ani si n-am nevoie de nimic full option m nu stiu ce. Atat timp cat e auto si are piele, xenon si incalzire in scaune eu sunt aproape multumit. O iau pentru ca fac multe plimbari cu masina prin europa si vreau ceva fiabil si solid. Poate ar fi mai bine sa ma uit la un seria 3?

 

Ah si inca una: in multe anunturi la masinile care au carlig vad poza cu butonul pentru carlig, dar parca e scos un capac ceva pentru ca se vad fire prin spate si parca nu pare ceva ce ar lasa BMW asa. E semn rau sau chiar asa e in masina? Nu am idee pe unde vine butonul ala.

 

Va multumesc

 

La bugetul tau mai degraba un seria 3. Fa si tu o comparatie intre preturile de la noi si cele din afara: DE, Franta, Italia O sa vezi ca ceva nu bate. Evident ca vei gasi si la noi masini bune, dar care au preturile celor de afara. Pe scurt, ieftin si bun mai greu, spre deloc.

Link to comment
Share on other sites

S a ieftinit mult f11. Cu 13 mii eu zic ca gasesti una buna. Eu l as vinde pe al meu cu 13 mii, 230k km reali, 2012, automat, navi mare, trapa, xenon fara niciun fel de accident ,etc, 2.0d. Dar nu prea se cauta in RO...

Am vazut anunturi incepand cu 11-12 mii, dar eu nu cred ca au cum sa aiba sub 250-300k km din 2011-2012 aduse din germania la banii astia si fara evenimente majore. Asa ca mare atentie!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut!!!am și eu un bmw 530d xdrive touring cumpĂŁrat de ceva timp cu jantele pe 19 originale fata j8,5 255/35/19 et 35 și spate j9,5 275/35/19 et 40.este normala mĂŁsura cauciucurilor?sau trebuie anumite dimensiuni pentru ele?as putea sa le pun precum in carte un 245/40/19 la toate 4 chiar dacĂŁ am diferența asta la jante?
Link to comment
Share on other sites

Salut!!!am și eu un bmw 530d xdrive touring cumpĂŁrat de ceva timp cu jantele pe 19 originale fata j8,5 255/35/19 et 35 și spate j9,5 275/35/19 et 40.este normala mĂŁsura cauciucurilor?sau trebuie anumite dimensiuni pentru ele?as putea sa le pun precum in carte un 245/40/19 la toate 4 chiar dacĂŁ am diferența asta la jante?

 

In fata nu e bine, dimensiunea corecta e 245/40/19. Daca ai jante in 2 latimi, si pui toate 4 245/40/19, sa te pregatesti de reparatii la cutia de transfer.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. As avea nevoie de putin ajutor in identificarea aparatorilor de noroi de pe puntea fata, mai exact stanga fata, cele din fata rotii. Cred ca este un ansamblu de doua aparatori din plastic cu cauciuc. Cred ca am fortat intr-o bordura si s-a rupt destul de mult, posibil ca daca mai agat si a doua oara sa-mi ramana acolo aparatoarea. Ideea este ca am tot incercat s-o caut pe realoem, dar fara succes. Am nevoie de cod a.i. sa stiu ce comand. Ceva sugestii?!?! Multam.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.