Jump to content

totul despre Seria 5 F10, 2010 - 2017


Scorpio 82

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Domnilor,

Caut un 5-ar. Ce parere aveti despre acesta?

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-525-ID7GCey1.html#gallery-grid

 

Evita negru daca nu ai garaj - e murdara la jumatate de ora dupa ce ai spalat-o . In rest, cere seria de caroserie ca sa poti verifica singur optiunile masinii(nu ce scrie samsarul in descriere) si eventual istoricul . Apoi te duci si o vezi si faci un test drive .

Link to comment
Share on other sites

Ok. Ms. L-am contactat pe samsar si e foarte tĂŁios in negociere. Problema mea este ca nu am condus seria 5 cu aceasta cutie automata. Daca merg sa fac testdrive chiar nu imi dau seama daca cutia are probleme sau nu. As face programare la BMW pentru testare dar nu stiu care e procedura si in cit timp ma programeaza. Orice sfat din partea voastra e util. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Ok. Ms. L-am contactat pe samsar si e foarte tĂŁios in negociere. Problema mea este ca nu am condus seria 5 cu aceasta cutie automata. Daca merg sa fac testdrive chiar nu imi dau seama daca cutia are probleme sau nu. As face programare la BMW pentru testare dar nu stiu care e procedura si in cit timp ma programeaza. Orice sfat din partea voastra e util. Multumesc.

Eu nici nu m-aș gândi sĂŁ cumpĂŁr o mașinĂŁ de banii ĂŁștia fĂŁrĂŁ o verificare temeinicĂŁ ĂŽntr-un service autorizat/specializat BMW. Vis a vis de remarca mea cu privire la aburirea farului a fost in sensul verificĂŁrii motivului/cauzei. DacĂŁ e sĂŁ vorbesc despre cum as proceda eu, nu as da 18 mii pe faruri aburite, indiferent de motiv.

Edited by Cristian.O
Link to comment
Share on other sites

respectivul anunt este de ceva vreme pe net, pe atunci ma interesa si pe mine un F si l-am abordat pe vanzator.

anuntul de atunci cuprindea mai multe date eronate raportat la optiunile si descrierea masinii (ba ca e motor B47 de ultima generatie fara probleme la distributie, ba HK etc), asa ca am rugat sa imi dea seria de sasiu

 

"imi dai te rog VIN ul masinii? nu are cum sa fie B47 daca e 525 de 218 CP, din cate stiu pe 218 CP sunt doar N47, de altfel apare si pe stalpul masinii. si ce e sigur si N47 si B47 au exact aceeasi distributie, nicio diferenta. farul din stanga e aburit sau e iluzie optica in poza? vad ca nu are Harman, poate maxim HI FI. "

 

raspuns vanzator

 

"NU"

 

cu o astfel de atitudine, sa isi vanda masina cui vrea. de altfel nici nu pozeaza farul stang, e evident ca incearca sa ascunda oarecum faptul ca e aburit.

eu nu ma deranjez nici sa ma duc sa o vad, intre timp m-am reorientat spre un G.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Doresc sa fac trecerea la un BMW seria 5, si am vazut anuntul acesta:https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-520-ID7GCqvo.html#fc12579fea

Am vorbit cu vanzatorul, accepta test la reprezentanta, imi trece kilometrii pe factura. Samsarul a cumparat-o la un schimb cu proprietarul initial pe un Seria 5 2019. Ce parere aveti de masina? Multumesc de sfaturi!

Edited by myhai
Link to comment
Share on other sites

ce e sigur si N47 si B47 au exact aceeasi distributie, nicio diferenta.

Am un b47 din 2016 și nu știu exact cu ce se mĂŁnâncĂŁ distribuția lui, e cu bube ori nu. Spui cĂŁ n47 și b47 au distribuții identice. Ăntrebarea și dilema mea e urmĂŁtoarea: dacĂŁ ai un N47 din 2010 sĂŁ zicem, iar ĂŽn 2016 i-ai fĂŁcut distribuția cu ultimele repere atunci ( identice cu b47 din ce zici ) acum stai liniștit, ĂŽnsĂŁ dacĂŁ ai un b47 din 2016 care are aceleași ultime repere ca n47-ele la care i-ai fĂŁcut distribuția, la ultimul trebuie sĂŁ ĂŽi schimbi distribuția deasemenea?care e logica?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

dacĂŁ ai un N47 din 2010 sĂŁ zicem, iar ĂŽn 2016 i-ai fĂŁcut distribuția cu ultimele repere atunci ( identice cu b47 din ce zici ) acum stai liniștit, ĂŽnsĂŁ dacĂŁ ai un b47 din 2016 care are aceleași ultime repere ca n47-ele la care i-ai fĂŁcut distribuția, la ultimul trebuie sĂŁ ĂŽi schimbi distribuția deasemenea?care e logica?

 

nu trebuie sa i-o schimbi,decat daca vrei tu, asta sa stai linistit ca inteleg ca nu esti, ori daca sunt ceva probleme/se aude.

eu am N47 2008 cu distributia schimbata in 2019 la 230k, cand am avut de schimbat si volanta ambreiaj si altele, iar distributia s-a dovedit ca nu prezenta decat uzura normala.

stateam linistit si inainte si dupa schimbarea distributiei, dupa cum as sta linistit si cu B47 din 2016 daca nu i se aud margelele sau daca nu are cateva sute bune de mii de km.

Link to comment
Share on other sites

respectivul anunt este de ceva vreme pe net, pe atunci ma interesa si pe mine un F si l-am abordat pe vanzator.

anuntul de atunci cuprindea mai multe date eronate raportat la optiunile si descrierea masinii (ba ca e motor B47 de ultima generatie fara probleme la distributie, ba HK etc), asa ca am rugat sa imi dea seria de sasiu

 

"imi dai te rog VIN ul masinii? nu are cum sa fie B47 daca e 525 de 218 CP, din cate stiu pe 218 CP sunt doar N47, de altfel apare si pe stalpul masinii. si ce e sigur si N47 si B47 au exact aceeasi distributie, nicio diferenta. farul din stanga e aburit sau e iluzie optica in poza? vad ca nu are Harman, poate maxim HI FI. "

 

raspuns vanzator

 

"NU"

 

cu o astfel de atitudine, sa isi vanda masina cui vrea. de altfel nici nu pozeaza farul stang, e evident ca incearca sa ascunda oarecum faptul ca e aburit.

eu nu ma deranjez nici sa ma duc sa o vad, intre timp m-am reorientat spre un G.

 

Da, ai dreptate. Fara verificare nu iau. Stie cineva cam in cit timp te programeaza un service BMW? Banuiesc ca o pot face de oe o zi pe alta... poate stie cineva...

 

Ce pret ar fi corect sa ii propun omului?

 

@ Myhai:

Un pret corect ar fi 13000 tinand cont de km si dotari.

Link to comment
Share on other sites

Da, ai dreptate. Fara verificare nu iau. Stie cineva cam in cit timp te programeaza un service BMW? Banuiesc ca o pot face de oe o zi pe alta... poate stie cineva...

 

 

 

@ Myhai:

Un pret corect ar fi 13000 tinand cont de km si dotari.

 

Multumesc mult! Cred totusi ca 13000 este cam putin, cel putin fata de ce vad pe Autovit unde pana acum este singurul samsar ce accepta orice testare la reprezentanta, mi-a dat seria imediat, poze cu facturile ce tin de ce a schimbat proprietarul, chiar mult prea deschis fata de ce patanii citesc ca ati patit cu dubiosi ce vand auto similare. Din ce am vazut pe Autovit, la 15000 sunt masini ce nu au nu nici macar o mica parte din ce dotarile ce le vad in pozele acestei masini. Eu ma gandeam realist sa ii propun 15000-15200, nu prea vreau nici sa pic in derizoriu.

Link to comment
Share on other sites

@ myhai - ai primit VIN-ul e la vanzator ? Ma gandesc ca butonul idrive e "normal" nu cu touch - cred ca masina nu e din 2014 ci din 2013, din cauza asta . Se poate sa ma insel . Verifica !

Desigur, am verificat-o din prisma km&service la reprezentanta si este totul asa cum a spus, masina este fabricate in luna 11.2013, prima inmatriculare in 02.2014, omul mi-a mentionat asta. Nici mie din lista de optionale ale masinii nu mi-a aparut idrive touch, doar connected drive, optiune diferita oricum. O sa ii spun de asta cand il caut. Fiind 525xd, este mai ok decat 520xd ca si motor? Este acea diferenta de 36 de cai ceva demn de luat in calcul? Recunosc ca am fugit de 520xd doar pentru acea putere extra.

Link to comment
Share on other sites

Desigur, am verificat-o din prisma km&service la reprezentanta si este totul asa cum a spus, masina este fabricate in luna 11.2013, prima inmatriculare in 02.2014, omul mi-a mentionat asta. Nici mie din lista de optionale ale masinii nu mi-a aparut idrive touch, doar connected drive, optiune diferita oricum. O sa ii spun de asta cand il caut. Fiind 525xd, este mai ok decat 520xd ca si motor? Este acea diferenta de 36 de cai ceva demn de luat in calcul? Recunosc ca am fugit de 520xd doar pentru acea putere extra.

 

Bun, am aproape aceeasi masina 525D , fara xdrive . Productie 11.2013 , inmatriculare 02.2014 - asa e trecuta in acte feb.2014 . De fapt 11.2013 apare doar in ISTA, niciunde altundeva . 02.2014 e de fapt data de productie data de BMW - nu de prima inmatriculare . 11.2013 este un fel de data pt seria de asamblare/productie pe linie - nu are alta relevanta decat pentru software-ul din module si hardware-ul folosit . Masina mea are NBT mare si idrive touch .Dupa stiinta mea in 2014 nu a mai fost folosit buton idrive mic- din nou, poate gresesc - la NBT mare ma refer , nu la chestia aia cu ecran mic . Poate verifici si daca nu cumva masina avea initial navigatia mica si a fost facut upgrade - ar fi o explicatie pt butonul mic fara touch.

Cat despre motorul cu doua turbine, sa stii ca plusul de putere -218CP fata de 184CP , se simte doar undeva pe la viteza mai mare unde ai mai avea nevoie de ceva putere in plus , pe care 520D nu ti-o prea ofera. Cred ca la xdrive, feelingul e anulat de propulsia pe toate rotile . Iar plusul asta de putere (de multe ori dovedit partial fals de dyno) e taxat cu un consum simtitor mai mare fata de 520 simplu - cam 05-1L/100km .

Plusul de putere e total neobservabil in Comfort , dar se simte ceva in Sport .

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandeam realist sa ii propun 15000-15200, nu prea vreau nici sa pic in derizoriu.

 

eu as pleca cel mult din 14 000 euro negocierea, nu ai niciun motiv sa propui de la inceput 15200 la o masina de 15700. nu vad nimic derizoriu intr-o negociere, zic eu realista.

daca el vrea sa ia, asa cum banuiesc eu un 14500-15000 pe masina, tu din start ai dat aproape cu 1000 euro mai mult.

totusi nu are prea multe dotari, iar ceasurile alea nu sunt digitale, asa cum sustine.

 

e doar o parere, tu faci cum vrei.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bun, am aproape aceeasi masina 525D , fara xdrive . Productie 11.2013 , inmatriculare 02.2014 - asa e trecuta in acte feb.2014 . De fapt 11.2013 apare doar in ISTA, niciunde altundeva . 02.2014 e de fapt data de productie data de BMW - nu de prima inmatriculare . 11.2013 este un fel de data pt seria de asamblare/productie pe linie - nu are alta relevanta decat pentru software-ul din module si hardware-ul folosit . Masina mea are NBT mare si idrive touch .Dupa stiinta mea in 2014 nu a mai fost folosit buton idrive mic- din nou, poate gresesc - la NBT mare ma refer , nu la chestia aia cu ecran mic . Poate verifici si daca nu cumva masina avea initial navigatia mica si a fost facut upgrade - ar fi o explicatie pt butonul mic fara touch.

Cat despre motorul cu doua turbine, sa stii ca plusul de putere -218CP fata de 184CP , se simte doar undeva pe la viteza mai mare unde ai mai avea nevoie de ceva putere in plus , pe care 520D nu ti-o prea ofera. Cred ca la xdrive, feelingul e anulat de propulsia pe toate rotile . Iar plusul asta de putere (de multe ori dovedit partial fals de dyno) e taxat cu un consum simtitor mai mare fata de 520 simplu - cam 05-1L/100km .

Plusul de putere e total neobservabil in Comfort , dar se simte ceva in Sport .

 

Tin sa te contrazic despre faptul ca acea a doua turbina, cea mica, in plus fata de 520d are un rol mai mare decat cel descris de tine si anume ca doar la viteza mare se resimte. Turbina mica tocmai ca intra in functiune de pe la ~1200rpm, iar de la 1800rpm intra si cea mare. La un 520d gandeste-te ca vei avea doar turbina mare, lucru care se va traduce prin lag la accelerari mai bruste. La final ambele turbine care lucreaza in tandem vor livra acea diferenta de putere de 36CP in plus pt 525d. Un alt lucru f important pe care-l primesti de la turbina mica este cuplul de 450Nm fata de 380Nm la un 520d. Eu am 525d xdrive, dar am mers si cu 520d si iti pot spune ca sunt diferente notabile de putere asa si cum trebuie sa fie de altfel. In caz contrar n-ar avea sens sa vi cu un alt model cu aceeasi putere, dar la care sa ceri mai multi bani. Eu zic ca se merita un 525d in detrimentul unui 520d si asta pt ca F10-le este o masina mare, greoaie si prin urmare ai nevoie de o putere cat mai mare pe ea a.i. sa compensezi greutatea ei. Ca si dezavantaj al unui 525d fata de 520d cu acelasi motor de 2litri este consumul evident, acesta fiind ceva mai ridicat, undeva la 1l zic si eu.

Link to comment
Share on other sites

Tin sa te contrazic despre faptul ca acea a doua turbina, cea mica, in plus fata de 520d are un rol mai mare decat cel descris de tine si anume ca doar la viteza mare se resimte. Turbina mica tocmai ca intra in functiune de pe la ~1200rpm, iar de la 1800rpm intra si cea mare. La un 520d gandeste-te ca vei avea doar turbina mare, lucru care se va traduce prin lag la accelerari mai bruste. La final ambele turbine care lucreaza in tandem vor livra acea diferenta de putere de 36CP in plus pt 525d. Un alt lucru f important pe care-l primesti de la turbina mica este cuplul de 450Nm fata de 380Nm la un 520d. Eu am 525d xdrive, dar am mers si cu 520d si iti pot spune ca sunt diferente notabile de putere asa si cum trebuie sa fie de altfel. In caz contrar n-ar avea sens sa vi cu un alt model cu aceeasi putere, dar la care sa ceri mai multi bani. Eu zic ca se merita un 525d in detrimentul unui 520d si asta pt ca F10-le este o masina mare, greoaie si prin urmare ai nevoie de o putere cat mai mare pe ea a.i. sa compensezi greutatea ei. Ca si dezavantaj al unui 525d fata de 520d cu acelasi motor de 2litri este consumul evident, acesta fiind ceva mai ridicat, undeva la 1l zic si eu.

 

Nu ma contrazici , pentru ca nu am vorbit neaparat de turbine . Ai dreptate in cea mai mare parte , dar eu nu simt o diferenta de putere evidenta. Si compar cu masina precedenta care era un E60 525D real 6 cilindrii, cu resoftare la aceeasi putere. Pai 525D-ul asta pacalit cu doua turbine nici nu pute pa langa motorul precedent (M57) la aceeasi putere. Cand am cumparat masina si am facut test , imi venea sa nu o mai cumpar, cu toate ca asta am urmarit si eu .

De asemenea pot sa compar cu un F10 de la inceput(2010), care nu avea Eco-Comfort-Sport si sunt similare - adica F10 520D vechi cu 525D in Comfort . Nu ai asa lag la turatii mici cu 525D .

Cuplul il simti la o anumita turatie - chiar daca ai 70 Nm in plus , nu or sa fie totdeauna evidenti, in afara de cazurile in care esti mai sus in turatie sau viteza si ai nevoie de ceva mai mult - asa cum am spus.

Puterea aproape sigur nu e cea indicata de BMW, asa cum au artat cei cu 525D care au facut dyno. Cat despre Xdrive pe 525D (am condus), scuza-ma dar nu e nimic spectaculos sau care sa dea impresia de peste 200 cai.

Per total apreciez ca 525D cu doua turbine e doar "satisfacatoare" si doar in Sport . Probabil ca are potential cu o resoftare potrivita . Cel e mai bine, e ca nu platesti taxele alea imense l-a care te-ar obliga alternativa - adica motorul de 3.0L .

De consum am vorbit - e clar un dezavantaj, iar la oras consumul in plus fata e 520D e chiar mai mult de 1L cateodata . Totusi admit ca nu am o experienta vasta cu 520D simplu la oras .

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatii, sunt foarte utile. Ca si consum al masinii, atata timp cat motorul este unul ce ma ajuta din pct de vedere fiabilitate, putere, nu intra in discutie decat daca vorbim de o diferenta de 3-4 litrii in plus, unde nu cred ca e cazul. Am discutat cu vanzatorul, pretul final este de 15000 EUR, sub aceasta suma nu o poate vinde, no matter what. Masina merita banii, mai ales ca s-a investit in ea, arata impecabil, merge impecabil, nu am gasit nici o problema sa I-o evidentiez, mai are si distributia problematica schimbata de aprox 10000 de km ceea ce as fi facut si eu la momentul achizitiei unei masini cu acest motor, pentru siguranta mea. Din pacate….nu pot bate palma cu el, pentru ca si eu la randul meu trebuie sa imi vand masina (A4 B9 de care sunt total nemultumit), iar un schimb intre auto avand preturi destul de similare, nu este dispus sa faca din motive evidente. Mi-am incercat si eu norocul :)). Daca tenteaza pe cineva de pe forum masina, cam ala este pretul urmarit de om, care este chiar un samsar destul de comunicant si diferit de mancatorii de seminte ce i-am intalnit in Romania...

Multumesc mult inca o data de informatii, sper sa devenim colegi!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru informatii, sunt foarte utile. Ca si consum al masinii, atata timp cat motorul este unul ce ma ajuta din pct de vedere fiabilitate, putere, nu intra in discutie decat daca vorbim de o diferenta de 3-4 litrii in plus, unde nu cred ca e cazul. Am discutat cu vanzatorul, pretul final este de 15000 EUR, sub aceasta suma nu o poate vinde, no matter what. Masina merita banii, mai ales ca s-a investit in ea, arata impecabil, merge impecabil, nu am gasit nici o problema sa I-o evidentiez, mai are si distributia problematica schimbata de aprox 10000 de km ceea ce as fi facut si eu la momentul achizitiei unei masini cu acest motor, pentru siguranta mea. Din pacate….nu pot bate palma cu el, pentru ca si eu la randul meu trebuie sa imi vand masina (A4 B9 de care sunt total nemultumit), iar un schimb intre auto avand preturi destul de similare, nu este dispus sa faca din motive evidente. Mi-am incercat si eu norocul :)). Daca tenteaza pe cineva de pe forum masina, cam ala este pretul urmarit de om, care este chiar un samsar destul de comunicant si diferit de mancatorii de seminte ce i-am intalnit in Romania...

Multumesc mult inca o data de informatii, sper sa devenim colegi!

 

La 525D astea sa mai ai in vedere ca pica turbina mica . Bine ar fi sa fi fost deja schimbata cand iei masina (costa vreo 1000 euro) - verifica istoria de service. A mea a fost schimbata de neamt pe garantie (firma) pe la vreo 120k km parca .

Distributia e foarte rar o problema la masinile din 2014 .

Pretul e in functie de dotari , desi cu cat masina e mai veche dotarile conteaza tot mai putin in pret - nu stiu VIN-ul asa ca nu ma pronunt.

Link to comment
Share on other sites

A4 B9 este ultima generatie de Audi a4.

 

Ce s-a intamplat, de ce esti nemultumit?

Tremura in D/S/R cand stai pe loc (schimbat volant, tampoane motor+cutie, doar mici imbunatatiri), EGR cu probleme, plasticele trosnesc la greu pe drumuri mai putin ok. Cam asta intr-un an, la o masina cumparata din afara la 112000 km.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.