Jump to content

BMW X5 M50D - F15


neo_andersson

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am asteptat aceasta masina cu sufletul la gura, sperand sa fie o alternativa viabila la X5/6M (consum si impozit), din pacate... eu consider ca BMW a ratat masiv!

Mare pacat de motorizare...

 

iata ce ams cris pe forumul softpedia:

 

Am avut ocazia sa ma dau azi un X5 50d, luat in teste pentru Autoevolution (testul oficial curand).

 

Marturisesc ca tanjeam dupa aceasta masina de mai bine de un an, asa ca probabil asteptarile mele au fost nerealiste (pomul laudat).

 

Am stat mult sa ma gandesc cum sa imi exprim cat mai obiectiv parerea si am ajuns la urmatoarea concluzie:

 

Depinde cu ce masina o compari!, pentru ca umple fix golul intre un model ///M "veritabil" (x5/6 M) si un X5/6 diesel 30d sau 40d.

 

Traseul meu a fost P-ta Floreasca - DN1 - Centura pana la A3 si retur.

 

Am prins tot spectrul de trafic si mi-am propus sa conduc ca de obicei si sa ma uit la cifre pana cand opresc masina.

 

1. Uitandu-te de sus, de la "inaltimea" unui ///M, simti imediat ce ii lipseste.

E pacat de motorizarea exceptionala, pentru ca masina vine cu suspensii foarte laxe, frane + anvelope care pierd prea repede aderenta si mai ales o directie ingrozitor de imprecisa pentru ceea ce m-a obisnuit BMW.

 

Senzatia de "rau de mare" si-a facut aparitia de indata ce am decolat pe DN1, catre Centura, iar in curbele de pe centura (foarte largi) am simtit nevoia sa fac ajustari la directia de mers, pentru ca volanul e nepermis de moale!

Chiar si la viteze mari, nu pare sa se intareasca, iar feedback-ul lipseste cu desavarsire!

 

Acea senzatie de "merge ca pe sine" a lipsit in totalitate, iar senzatia de nesiguranta a fost ajutata de cei 381CP, care se enerveaza foarte repede!

 

Da, motorul este intr-adevar de vis. Un vis, dar unul... Diesel!

 

Turbo lag NU exista. E incantator sa apesi pe acceleratie si sa simti ca iti fuge masina de sub tine. Atingi 100 Km/h ff repede si... silentios.

Doar la motoarele cu compresor am mai intalnit asaceva! In oras trebuie sa fii atent, pentru ca te fura.

 

Desi e diesel, motorul e foarte silentios in exploatare, iar "zdruncinatura stop&go" nu e deranjanta.

 

Pentru a crea impresia de motor fioros, cand accelerezi, se aude un marait grav de V8 in cockpit, dar... e dat de BOXE

Initial mi-a placut la nebunie, dar sunetul respectiv nu e sincronizat cu celelalte simturi...

 

Acceleratia e rapida, dar e lina (nu te baga in scaun, cutia cu 8 trepte schimba perfect), directia e flasca, suspensia e de barca, iar trepidatiile lipsesc cu desavarsire (lexus style).

 

Parca e uiti la TV = senzatia devine rapid artificiala! => Ceva nu e in regula.

 

* Pe Dn1 si Centura am mers pe Sport (cutie si suspensii) si tot nu am simtit imbunatatiri la stabilitate!

 

La 150 Km/h am dat kick si acele de pe bord au sarit dramatic, boxele au nechezat, dar motorul a ramas fara aer, in ciuda curbelor impresionante ale Puterii/Cuplului vs RPM...

 

Daca la un ///M benzina senzatia de putere catre infinit abia pe la 150 Km/h apare, la 50d visul se sfarseste.

 

2. Daca te uiti de jos in sus, si nu ai gustat niciodata un ///M benzina, atunci masina e magnifica!

 

Motorul zboara, lag nu exista, consumul a fost in cazul meu de cca 15l/100 Km (poti avea si 12-13l/100 Km, dar nu e fun), iar impozitul e acceptabil.

 

E mult peste motorizarea clasica 30d, care sufera de turbo lag si e o rafinare a motorizarii 40d.

 

Comparatia cu alte SUV-uri sport nu prea are rost.

Cayenne diesel are turbo lag groaznic la 4.2 TDI, iar restul sunt in alta sectiune, mai utilitara.

 

Cum ziceam, sunt dezamagit... cu putin efort masina ar fi fost perfecta, dar asta ar fi insemnat ca nu ai mai fi platit 30-40% in plus pe o motorizare ///M...

 

Din pacate, eu sunt de parere ca tinuta de drum este sub cea a generatiei precedente si face un imens deserviciu acestei motorizari.

Edited by Courage
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca vor sa fure ceva mai mult din clientii lui Mercedes/Lexus.

 

Am mers cu F2x/3x si mi s-au parut setate mult mai "linistit" decat E 8x/9x. Si sunt convins ca nu ma insel. Si am tot auzit asta de la posesori.

 

Am mers si cu F10 dar cu E60 foarte putin, acolo nu stiu ce sa spun...

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am asteptat aceasta masina cu sufletul la gura, sperand sa fie o alternativa viabila la X5/6M (consum si impozit), din pacate... eu consider ca BMW a ratat masiv!

Mare pacat de motorizare...

 

 

Tare masina. Pacat ca din ce spune courage doar din cauza motorului...

 

De motorizare nu pot sa zic nimic(nu am condus), dar ca si aspect caroserie si finisaje este jalnic noul x5 f15. Ieri am studiat in detaliu un X5 de prezentare oferit de cei de la Contempo Sibiu, pai la e36le meu din 94 linia usilor, aripilor, capota si portbagajul este mai perfecta ca la noul X. Cum pot sa isi permita asemenea greseli la o masina de zeci de mii de euro. Aripile fata au un luft nesimtit de mare la baza stalpului A, iar usile spate nu se pupa cu aripile spate nici daca esti orb, sa nu mai zic de ornamentele cromate la care nu putem vorbi de continuitate continua.

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

Dane - la partea cu lufturile nu m-am uitat atent, m-am uitat si eu la noul X5 in detaliu, nici nu m-a impresionat dar nici nu m-a dezamgit, comparativ cu vechea generatie, ca si exterior nu mi se pare un salt mare fata de E70 iar pe partea de interior e in ton cu seriile F, calitativ mi se pare la fel cu E70. Eu nu sunt de fel fan X5/X6, le-am condus pe amandoua, generatiile cu facelift, si nu imi plac, ambele mi se par prea rigide in incercarea lor de-a fi sportive, eu le vad ca pe masini de familie de unde nici nu inteleg ce-i cu rigiditatea asta. Comparativ cu X5, Cayenne-ul e mult peste fiind un compromis mult mai bun intre sportivitate si confort, am mers si cu noul RR, dar asta nu intra in comparatie fiind mult mai axat pe confort si lux, ceea nu se regaseste la X5, dar si alte scoruri la Range.

 

Cat despre parerea lui Courage, o gasesc obiectiva, nu am condus 50Md, dar am condus 50i si tind sa cred ca trage mai bine decat 50Md dandu-ti cu totul alta senzatie mai apropiata de un X5M, in concluzie mi se pare realista parerea.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

A aparut si test drive oficial al masinii (nu e facut de mine review-ul) pe Autoevolution.com.

 

La interior e clar nou stil BMW, doar ca de exemplu butoanele alea de pe langa schimbator (Parking/hill control) aduc catre spectrul mult mai ieftin al pietei.

O chestie pe care chiar am apreciat-o e faptul ca IN SFARSIT au pus suport de ochelari de soare pe plafon.

 

Poate vi se pare un fel de 1st world problem, dar zau ca m-am saturat sa imi zgarii ochelarii de soare in cup holder...

 

Cat despre butonul de la idrive, care a cum e touch sensitive, cred ca e o gaselnita la fel de utila ca recunoasterea scrisului de mana la telefoanele Samsung...

Eu am ajuns asa de bun la manuirea iDrive, incat ma pot inscrie in campionat de CS.

 

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/medium/2014-bmw-x5-review-2013-medium_20.jpg

 

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/medium/2014-bmw-x5-review-2013-medium_24.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.