Jump to content

Probleme caldura BMW Seria 3-E90


Recommended Posts

Prietene, apa fierbe teoretic la 100° prectic la 95-98° incepe sa faca bule.... deci logic nu o sa scapi niciodata de aer!

 

Antigelul de -20° fierbe la 120° cu concentratie de -40° fierbe la 140° asta asa ca idee...

 

Face presiune in vasul de expansiune? Face de genul: fâsss? sau face de genul glâc glâc :pardon:

 

Teoretic apa fierbe la 100 de grade la malul marii, in instalatie e presiune, deci punctul de fierbere creste, deci daca nu scot capacul nu are cum sa fiarba.

In instalatie am antigel, nici nu mai stiu de cat a ajuns antigelul din instalatie, in total am turnat peste 10 litri pentru aerisire, am bagat ba antigel diluat, ba antigel concentrat + apa distilata. Nu se aude nimic in vasul de expansiune, dar cand deschid aerisitoarele sare apa ca la nebuni. Nu face presiune sa am furtunurile tari sa zici ca pocnesc, face cat face orice masina.

Link to comment
Share on other sites

Acuma intreb si eu, de cand exact face figuri? :rolleyes:

 

Figuri face de anul trecut. Adica nu dadea caldura pe dreapta bine, dar pe stanga frigea. In masina se incalzea destul de tare si pentru ca nimeni nu a stiut sa-mi zica ce are nu m-am agitat prea tare. Si cand zic nimeni, ma refer la reprezentanta + serice-uri specializate pe BMW + plus service-uri multi marca.

Acuma o luna mergeam pe autostrada si am sesizat ca se raceste in masina si de atunci a inceput distractia. Am incercat sa o aerisesc si s-a inrautatit situatia, dupa care am schimbat pompa auxiliara de apa. Ideea e ca atunci cand am scos pompa aux a curs maxim 100 grame de apa. Ma gandesc ca trebuia sa curga apa ca la nebuni cand am scos pompa. Dupa am fost la bimmer sa-mi schimbe antigelul si nu i-au facut nicio aerisire ca au zis ca se aeriseste singura...si uite asa ma distrez de aproape o luna.

Link to comment
Share on other sites

cand aveai motorul incins cu temostatul deschis ai incercat sa deschizi un pic aerisitoarele in timp ce o tinea cineva accelerata putin, sa vezi daca esea aer?

dupa ce sa racit motorul cum erea nivelul in vas?

ideea este ca in principiu ai aerisito bine doar ca a adus mult aer din radiator cand a deschis termostatul,lucru ciudat,ca nu prea avea cum sa ajunga acolo din ce am citit eu ca ai facut la masina pana acum.ai putea sa repeti procedeul cu motorul rece in speranta ca aerul din radiator a fost inlocuit de antigel la operatiunea precedenta, ca ultima solutie ai putea sa golesti motorul,radiatorul complet de antigel si sa bagi cantitatea care ti-o ia motorul,cu cutie de viteze automată 9,20 litru,cu cutie de viteze mecanică 8,40 litru, si cand o bagi pe toata macar sti ca nu mai are aer mult.

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

cand aveai motorul incins cu temostatul deschis ai incercat sa deschizi un pic aerisitoarele in timp ce o tinea cineva accelerata putin, sa vezi daca esea aer?

dupa ce sa racit motorul cum erea nivelul in vas?

ideea este ca in principiu ai aerisito bine doar ca a adus mult aer din radiator cand a deschis termostatul,lucru ciudat,ca nu prea avea cum sa ajunga acolo din ce am citit eu ca ai facut la masina pana acum.ai putea sa repeti procedeul cu motorul rece in speranta ca aerul din radiator a fost inlocuit de antigel la operatiunea precedenta, ca ultima solutie ai putea sa golesti motorul,radiatorul complet de antigel si sa bagi cantitatea care ti-o ia motorul,cu cutie de viteze automatĂŁ 9,20 litru,cu cutie de viteze mecanicĂŁ 8,40 litru, si cand o bagi pe toata macar sti ca nu mai are aer mult.

 

Da, am incercat iese apa si cam la 0.5/1litru curs imi iese si un jet de aer.

Dupa ce s-a racit motorul odata vasul era aproape gol, alta data era la fel. ( am incercat de vreo 3 ori tot procedeul)

Da, cand am oprit masina aerul suflat pe fantele bordului era aproape rece, deci punga de aer e in radiatorul din masina acum. Nu stiu daca o fi doar una...

Cred ca asta o sa fac, dau tot jos si pun din nou, doar ca trebuie sa ma duc la un service. Orice ar fi nu pot sa-l scot chiar pe tot.

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri, daca mai aveti solutii/idei sunt dispus sa le incerc

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e din aerisire problema ta,se aerisea si singura,tot trebuia completat in vas de expansiune atata tot,eu zic sa verifici pompa de apa,termostat si garnitura de chiulasa (vezi nivel de ulei in motor si daca busonul de la ulei nu e albicios,dar mai e posibil cand e arsa garnitura sa iasa pe evacuare). Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e din aerisire problema ta,se aerisea si singura,tot trebuia completat in vas de expansiune atata tot,eu zic sa verifici pompa de apa,termostat si garnitura de chiulasa (vezi nivel de ulei in motor si daca busonul de la ulei nu e albicios,dar mai e posibil cand e arsa garnitura sa iasa pe evacuare).

 

Ca am aer pe instalatie este 100%. Dar nu inteleg nici eu de ce nu iese. Garnitura de _chiulasa_ ar trebui sa dea bule in borcan ( eu asa stiu). Termostatul deschide ca vad pe temperatura cum scade de la 108 grade la 105 si dupa creste inapoi. Ma gandesc la pompa de apa. Am vazut ca pe la capac imi prelinge niste ulei si ma gandesc sa nu cumva sa fi ajuns pe fulia de la pompa de apa si sa dea mai mult in gol cureaua pe fulie.

Busonul de ulei nu este albicios si nici nivelul la ulei nu e crescut.

Link to comment
Share on other sites

Bun, alt service "specializat BMW", alt " NU STIM EXACT CARE-I PROBLEMA TA" toate functioneaza corect. Pompele de apa sunt bune, garnitura ar fi buna...da caldura da doar cand o turez. Daca mai aveti idei va rog postati. Oriucum unii din voi mi-ati fost mai de folos decat sercice-urile la care am fost. Nici vorba de vreo tehnica de aerisire la ei....
Link to comment
Share on other sites

Lasa-ne si noua lista cu aceste service-uri "specializate in bmw", nu de alta dar sa stim de cine sa ne ferim in caz ca avem o problema asemanatoare.

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

 

Nu stiu daca e ok sa le fac anti-reclama aici, dar cine vrea ii pot da in particular.

Link to comment
Share on other sites

cred ca problema ta este pompa de apa

dintr-un motiv sau altul se pare ca nu mai baga presiunea care trebuie

 

gaseste tot o masina ca a ta si verifica debitul care-l da pe retur in vasul de expensiune la relanti si sa zicem la 4000 de ture

daca e pompa dusa ar trebui sa fie niste diferente de debit sesizabile cu ochiul liber

 

s-ar putea sa ai ceva rupt pe la pale ca e cam singura care a mai ramas nesuspectata

Link to comment
Share on other sites

Crezi ca nu ar fierbe apa, daca nu ar functiona in parametri pompa de apa? Cumva suspectez si eu asta, dar cei de azi de la service mi-au zis ca nici vorba, ca ti-ar fierbe apa daca nu ar merge. Pe de alta parte cand o tin turata, aud cum se umple radiatorul din masina, deci as putea sa cred ca ca e dusa pompa.

 

Raspunsul lor final dupa ce m-au tinut 5 ore pana sa se uite la masina a fost: Nu stim ce are, trebuie sa vedem daca nu e infundat radiatorul din masina, dupa care sa dam jos garnitura de _chiulasa_, dar ca sa fii tu impacat du-te la Bavaria sa-ti aeriseasca aia cu aparatul ala care face vid.

 

Acuma ce cred eu:

1) Ori in continuare am aer pe instalatie

2) Ori este putin infundat radiatorul din masina si cand turez masina pompa se invarte mai rapid si reuseste sa impinga apa.( ma gandesc sa incerc cu calgon pe instalatie, am auzit ca au mai icercat colegi, ca sa nu imput masina cu otet)

3) Ori pompa de apa principala nu mai lucreaza in parametri ( are rupte pale, dar daca ar fi alea rupte ma gandesc ca s-ar auzi...) si cand turez fac fata restul palelor.

4) Garnitura de _chiulasa_ NU cred ca este pentru ca: nu da bule in borcan, nu fierbe apa, nu sunt spume pe capacul de la ulei, nu face presiune pe instalatie.

 

Daca vreti sa completati sau sa eliminati mi-ar fi de ajutor, poate am ratat eu ceva sau poate am pus in plus.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum este pompa de apa...dar daca sistemul seamana cu cel de la dacia noastra draga, sa zicem, ar mai fi posibilitatea sa se invarta pompa in gol si palele nu.si probabil la turatie se invart si ele mai tare.e doar o parere.

cat costa pompa de apa?intreb, daca nu este scumpa merita schimbata.

parerea mea este ca te chinui de prea mult timp si ai invartit-o pe toate partile.eu asta as face in locul tau.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum este pompa de apa...dar daca sistemul seamana cu cel de la dacia noastra draga, sa zicem, ar mai fi posibilitatea sa se invarta pompa in gol si palele nu.si probabil la turatie se invart si ele mai tare.e doar o parere.

cat costa pompa de apa?intreb, daca nu este scumpa merita schimbata.

parerea mea este ca te chinui de prea mult timp si ai invartit-o pe toate partile.eu asta as face in locul tau.

 

 

Chiar acuma ma uitam, incepe de la 130 de lei si se duce pana-n 393 de lei. Nu stiu cat o fi o manopera. Nu e scumpa pompa, daca ar fi asta as scapa usor, adica ma rog...usor dupa atata timp, daca se mai poate numi usor. Incep sa o banuiesc si eu din ce in ce mai tare ca am luat masina la 69.000 km, acuma are 106.000 si am avut numai antigel in ea. Ma gandesc ca vehchiul proprietar nu a pus apa de la robinet in ea de la 0 la 69.000 km....si atunci de unde sa fie radiatorul infundat? Ma gandesc sa ma duc la Bavaria sa-mi faca o aerisire, daca tot nu sa ma duc sa cumpar si sa schimb pompa de apa, sa nu ma mai chinui cu calgon si alte minuni. De garnitura de _chiulasa_ nici nu vreau sa aud, ca-mi cumpar radiator si pun in masina de ciuda :).

Link to comment
Share on other sites

schimba pompa de apa si apoi da banii la bmw pt aerisire.

eu am schimbat termostatele si am aerisit simplu.am bagat lichidul am pornit masina 10 min.am dat drumu la clima pe max.se aeriseste pe la aerisitoare.se completeaza cu lichid pana la nivel.in 10 min trebuie sa fie gata.

deci cat te-ai chinuit tu e in zadar.

schimba pompa si mai vb ;)

Link to comment
Share on other sites

schimba pompa de apa si apoi da banii la bmw pt aerisire.

eu am schimbat termostatele si am aerisit simplu.am bagat lichidul am pornit masina 10 min.am dat drumu la clima pe max.se aeriseste pe la aerisitoare.se completeaza cu lichid pana la nivel.in 10 min trebuie sa fie gata.

deci cat te-ai chinuit tu e in zadar.

schimba pompa si mai vb ;)

 

 

La E90 ai facut aerisirea asa?

Link to comment
Share on other sites

Salut, am schimbat de curand termostatele si aerisirea nu a durat decat 10 minute si dupa 2 zile am mai pus putin antigel si cam atat, dar caldura a bagat din prima. Ma gandesc sa nu ai probleme pe la calorifere prin bord sau daca tot ce este pe acolo isi face treaba corect, sau sa ai vreun por pe undeva sa traga aer....daca tu de atata timp nu ai reusit sa o aerisesti.
Link to comment
Share on other sites

Salut, am schimbat de curand termostatele si aerisirea nu a durat decat 10 minute si dupa 2 zile am mai pus putin antigel si cam atat, dar caldura a bagat din prima. Ma gandesc sa nu ai probleme pe la calorifere prin bord sau daca tot ce este pe acolo isi face treaba corect, sau sa ai vreun por pe undeva sa traga aer....daca tu de atata timp nu ai reusit sa o aerisesti.

 

Tot ce este electric in bord functioneaza corect, actuatoare, flapsuri, senzori, etc. De tras aer nu are cum sa traga pe nicaeiri, daca ar fi por, de la presiune ar trebui sa iasa apa pe acolo, ca e presiune destul de mare in instalatie. Singura explicatie cu aerul continuu in instalatie ar putea fi garnitura de _chiulasa_, dar si aia cat aer sa bage ca imi crapa furtunurile la un moment dat. Tot la E90 ai aerisit? Tot benzina? Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi existat vreun dispozitiv de aerisit cred ca ar fi fost in procedura din TIS

Daca este nevoie sa folosesti vreo scula a lor speciala este trecut acolo

 

Deci si cei la Bavaria cred ca-ti vor aerisi instalatia exact cum scrie in fisierul pe care ti l-am dat

 

Da, din pacate si mie imi e frica ca aia o sa dea drumu' la aerisitoare si sa considere ca e' gata aerisirea ( mai ales ca nu te lasa langa masina). Un mecanic de la service-ul de azi mi-a zis ca cei de la Bavaria au ceva de genul asta:

 

Ma gandesc sa ma duc sa schimb pompa de apa maine. Intrebarea mea este, se poate defecta pompa de apa la BMW la modul in care sa nu mai functioneze in parametri? Ai mai auzit? Cumpar doar pompa sau imi mai trebuie si altceva?

Link to comment
Share on other sites

Da, din pacate si mie imi e frica ca aia o sa dea drumu' la aerisitoare si sa considere ca e' gata aerisirea ( mai ales ca nu te lasa langa masina). Un mecanic de la service-ul de azi mi-a zis ca cei de la Bavaria au ceva de genul asta:

 

Ma gandesc sa ma duc sa schimb pompa de apa maine. Intrebarea mea este, se poate defecta pompa de apa la BMW la modul in care sa nu mai functioneze in parametri? Ai mai auzit? Cumpar doar pompa sau imi mai trebuie si altceva?

 

 

Ideea este ca daca asa scrie in TIS ca se face asa trebuie sa se faca

Nu are cum sa nu mearga asa cum scrie acolo

Chiar m-am mai uitat acolo inca o data si zice clar ca motorul trebuie sa fie un pic racit cand se face aerisirea

Deci clar restu de aer care-ti ramane dupa termostat se elimina dupaia

Verifica foarte bine robinetul care iti da drumul la apa in radiatorul de habitaclu

Link to comment
Share on other sites

Pai unde este robinetul asta? Din ce m-am uitat eu masina asta nu are robinet. M-am uitat si pe scheme pe realoem si nu apare asa ceva, m-am uitat si de la pompa auxiliara pana-n radiator nu exista niciun robinet. Cam asta-i circuitul http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VA51&mospid=48822&btnr=64_1437&hg=64&fg=18
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.