Jump to content

Misterul lichidului de racire


Recommended Posts

Salut, dupa lungi cautari pe tot forumul, gasind ceva dar nimic concret, am decis sa deschid eu un topic pentru misterul acesta(disparitia lichidului de racire).

Detin de vreo 2,5 luni un 316i(2001 77kw 1895cm) si sincer mia scos peri albi din cauza disparitiei lichidului din vazul de expansiune.

Mai pe larg .. in 2 luni si jumatate am completat de 3 ori (martorul aprins pe bord in 3 dimineti foarte dezamagitoare)

Am cumparat masina si la o saptamana POC martor aprins intr-o dimineata .. "dehh so fi evaporat si el in timp" .. si completez.

La vreo 3 saptamani o luna aceeasi problema ... completez iar.

Ieri dimineata mi-a ajuns si mam dus la un prieten mecanic si a ridicato pe elevator cautand urme de antigel sau efectiv umezeala.

Concluzia lui a fost ca nu am nici un fel de pierdere si ca sa iau alt buson ca o fi defect.

Intrebare: Vazand ca problema exista nu numai la mine asta sa fie marea rezolvare ? Mie frica sa plec si la drum cu ea ca poate cedeaza sau eu stiu .. ?

Concluzii ... rezolvat cineva ceva de genul ?

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca ii M43, nu?

Verifica flansa/cotul din spatele motorului.Partea stanga jos, in spate, este un cot de plastic care pierde antigel pe la garnitura si se evapora imediat, nu lasa pata/balta nimic.

Vezi daca ai urme albe prin jurul lui, ala ii baiu.De curand l-am schimbat si eu, aceleasi simptome le aveam si eu.Ii vreo 50lei OEM.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Uleiul l-ai verificat (atat nivelul cat si consistenta)? Una peste alta pregateste-te de schimbat garnitura de chiulasa!

Salut, uleiul astazi lam schimbat(nimic ciudat la el)

Nu are apa in el spuma cafenie etc(daca la asta te referi).

 

Ma gandesc ca ii M43, nu?

Verifica flansa/cotul din spatele motorului.Partea stanga jos, in spate, este un cot de plastic care pierde antigel pe la garnitura si se evapora imediat, nu lasa pata/balta nimic.

Vezi daca ai urme albe prin jurul lui, ala ii baiu.De curand l-am schimbat si eu, aceleasi simptome le aveam si eu.Ii vreo 50lei OEM.

 

m43? unde scrie ? in cartea ei scrie la model "346L/ALL11/316i" iar la tip de motor "19 4e 1"(2000 luna 11 fabricatie)

O poza se poate ? ca sincer nu stiu la ce cot te referi ... Multumesc pt raspunsurile rapide.

Link to comment
Share on other sites

M-am speriat putin la inceput, am crezut ca e vreo poveste horror cu un mister....lasand gluma la o parte ,nu e un "mister" pierderile pot fi din mai multe cauze ,asa ca nu e nicu-un mister de elucidat, casa rezolva problema pierderilor de antigel,difera de cauze....asa ca foloseste functia search s-a discutat ne enshpe ori acest "mister"
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Alt motor de 1895 pe e46 nu s-a pus in 2001 din cate stiu eu, deci sigur e M43TUB19.Dupa seria de sasiu iti dai seama cel mai bine, insa dupa cum zici ca scrie in carte, ala e, la noi au ei codurile lor..

Piesa numarul 9.

Edited by Alynex
Link to comment
Share on other sites

Am gasit scurgerea este cotul de sub piesa 7 .. dar vad ca pe schita nu exista deci fix sub piesa 7 un pic(3cm) mai spre in spatele motorului am un cot care iese din blocul(seamana cu piesa 9) motor si este umed cand e motorul oprit si acum cu frigurile astea cred ca sa crapat mai rau ca a inceput sa pice din el .. acum intrebarea este cum se numeste piesa ? (ca vad ca pe schita nu e pusa unde trebuie sau nu e acelasi)

P.S. schita e de 318 dar eu am 316(stiu ca sunt cam 90% compatibile dar poate asta o fi una din diferente)

Edited by FanRWD
Link to comment
Share on other sites

Piesa 5?

 

Sigur ca se poate.La mine cand am schimbat cotul din spate, mecanicul a blocat caile sa nu curga antigelul.Oricum e bine sa mai ai un bidon de antigel ca sa completezi in orice caz, putin, putin tot o sa curga, eu asa am facut.

 

Cat desre 316 si 318, sunt aceleasi(1895cmc), difera doar puterea setata din fabrica.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Piesa 5?

 

Sigur ca se poate.La mine cand am schimbat cotul din spate, mecanicul a blocat caile sa nu curga antigelul.Oricum e bine sa mai ai un bidon de antigel ca sa completezi in orice caz, putin, putin tot o sa curga, eu asa am facut.

 

Cat desre 316 si 318, sunt aceleasi(1895cmc), difera doar puterea setata din fabrica.

 

Succes!

 

Dap piesa 5 este de vina o comand cu tot cu "O ring" nu ?(ma gandesc ca totusi siliconul acela rosu nu prea mai merge pus pe bmw ca si pe dacie)

Link to comment
Share on other sites

Am zis sa fac un mic rezumat dupa cele intamplate pentru cei care intampina problema asta.

Dupa ce am schimbat acel cot de apa de sub galerie, mecanicul a verificat si cotul din spatele motorului.. si se pare ca si acela avea ceva pierderi.

Zis si facut am schimbat si acel cot punem antigel verificam toate bune si frumoase.

Ajung acasa, stau vreo jumatate de ora dupa care dau sa plec.. surpriza.. sub ea urma de antigel.

Concluzia? Sa schimbati si O ringul furtunului gros ce intra in cotul din spatele motorului(eventual si cel de sub galerie ca si acela are) daca nu schimbati acel o ring riscati sa cumparati antigel de 2 ori cum am facut eu :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

ca sa nu mai deschid alt topic am si eu o nelamurire in legatura cu vasul de expansiune

 

imi pierde antigel sub vas unde intra piesa din poza(nu i stiu denumirea.are si busonul de golire pe el)in vasul de expansiune

 

acea piesa vine cu vasul de expansiune impreuna?are cod separat?

 

vad ca are niste garnituri(oringuri),se schimba?

post-36571-0-07854900-1386614930_thumb.jpg

Edited by catalin6
Link to comment
Share on other sites

Pe la senzorul de nivel nu are cum sa curga pentru ca este separat de circuitul lichidului de racire, el functioneaza magnetic. Mi-am adus aminte ca am vazut pe undeva dimensiunile la o-ringuri si le-am cautat.

 

22mm x 3.5 mm

38mm x 4.0 mm

 

22mm si 38mm sunt la exterior?

pe acolo pierde.poate scap de vas ca este bun

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by catalin6
Link to comment
Share on other sites

Catalin dupa ce am schimbat cele 2 coturi furtune etc am descoperit ca imi curge si pe la radiator unde se imbina cu vasul(mai exact in partea dreapta a radiatorului fix intre el si plasticul/suportul vasului de expansiune in partea de jos) asa se prelingea si la tine ? ca sincer nu stiu ce sa mai cumpar ma disperat instalatia de racire! Sincer ma asteptam la cu totul altceva cand am optat pentru un BMW!
Link to comment
Share on other sites

Catalin dupa ce am schimbat cele 2 coturi furtune etc am descoperit ca imi curge si pe la radiator unde se imbina cu vasul(mai exact in partea dreapta a radiatorului fix intre el si plasticul/suportul vasului de expansiune in partea de jos) asa se prelingea si la tine ? ca sincer nu stiu ce sa mai cumpar ma disperat instalatia de racire! Sincer ma asteptam la cu totul altceva cand am optat pentru un BMW!

 

nu,la mine este de la garniturile alea dintre vas si partea de jos.vasul se imbina cu piesa aia si intre ele au niste oringuri.

 

la tine trebuie sa vezi exact pe unde iti curge .porneste motorul ,fa presiune in instalatie si vezi pe unde pierde,sa nu vina de sus si se prelinge de vezi tu jos.

acum incepi sa te obisnuiesti cu masinile.8)

Edited by catalin6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.