Jump to content

z4 2.2i lesinat la turatii joase


olindor

Recommended Posts

salutare tuturor!!!

sunt norocosul posesor al unui z4 cabrio motorizat 2.2i 170 cp din 2004, masina am cumparato de juma de an. motorul in 6 cilindrii este extraordinar, are un sunet deosebit, in special la turatii mari si la relantii care toarce ca o mata blanda

dezamagirea este ca la turatii mici este cam lesinat, trage foarte greu gen logan 1.6, dar abia ce trece de 3000-3500 rpm pur si simplu explodeaza, rupe, ceea ce nu prea mi se pare in regula, sa ai putere dar numai la turtii mari deloc la indemana in traficul normal

motorul este m54b22 dual vanos cu 168k km, ulei consuma in jur de 1 litru la 6-8 mii km, iar carburant intre 7 si 9 lt mixt la un mers lejer, schimbat viteze cam pe la 3000rpm, in afara la 90-100 km/h ia sub 6, dovada este pe youtube:

se zice ca daca vanosul se uzeaza si cred ca si al meu e uzat (168k km) iar primul simptom este ca incepe sa traga la turatii joase, si sa faca un rontait specific, a mea sincer nu rontaie, se aude ceva de genul dar cred ca vine de la volant,cand am schimbat ambreiajul sa constatat ca are joc, iar daca ascult acel zornait,rontait mie mi se pare ca vine din partea din spate

cine stie din ce cauza se misca asa de greu pana in 3000-3500rpm? sa nu uitam ca masina mea are un pic peste 1200 kg, iar acest motor este pus si pe seria 5 care are in jur de 1500 kg, teoretic pe z4 ar trebui sa zbarnaie

astept parerile cunoscatorilor sau cei care se confrunta sau s-au confruntat cu aceasta problema.

VA MULTUMESC ANTICIPAT!

Link to comment
Share on other sites

filmuletu este facut dupa ce am schimbat rotile cu 225/40/18 fata si 255/35/18 spate, si roti mai mari=consum mai mare.

dar inainte cu roti egale fata si spate 225/45/17 si benzina de 98 sau 100 octani scoteam si 5.4 cu o viteza constanta de 90-100 km/h

avand in vedere consumul foarte mic, se poate ca sa nu fie vanosul de vina, sau poate ca da, de asta cer parerea specialistilor. in curand o sa repar vanosul orice ar fi, oricum acesta nu rezista mai mult de 80-90k km

recunosc cu mandrie ca imi bea si peste 17% la viteze de peste 170-180 km/h si in jur de 10-12 lt/100 km in oras, am uitat sa mentionez cutia de viteze in 5 trepte

Link to comment
Share on other sites

As paria pe garniturile vanosului pentru puterea scazuta sub 3500rpm. Iar litrul ala de ulei in 8000km este in parametrii, totusi la motorul asta verifica:

- sub admisie la garnitura carcasei filtrului de ulei daca sunt pete

- garnitura capacului de tacheti inspre vanos pe partea evacuarii

- garnitura baii de ulei

- putin probabil, un CCV defect

 

Ca o paranteza, am acelas motor pe Z3 dar cutie steptronica si in Bucuresti nu prea vrea sa scada sub 15% :frantics:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

As paria pe garniturile vanosului pentru puterea scazuta sub 3500rpm. Iar litrul ala de ulei in 8000km este in parametrii, totusi la motorul asta verifica:

- sub admisie la garnitura carcasei filtrului de ulei daca sunt pete

- garnitura capacului de tacheti inspre vanos pe partea evacuarii

- garnitura baii de ulei

- putin probabil, un CCV defect

 

sincer, cand am cumparat masina motorul era super mega jegos, si am vazut manjita de ulei "tavita" sau nu stiu cum sa ii zic, in spate deasupra pe la garnitura de chiulasa cred, dar nu am dat mare importanta ca am mai vazut la un prieten la un 320i din 2007 la fel si avea 120k km

eu am spalat si lustruit motorul (maine o sa bag cateva poze) iar pe la aceea tavita dupa 8 luni si in jur de 20 mii km nu se vede nimic, ciudat este ca am observat de cateva saptamani o pierdere pe laterala dreapta privind masina din fata, sub galeria de admisie, nu am putut sa vad chiar bine dar tind sa cred ca si aici vine de la garnitura de chiulasa

la capacul de la culbutori, la carcasa filtrului de ulei si la vanos in partea frontala nu pierde absolut deloc

imediat dupa ce am cumparat masina, am schimbat uleiul si vroiam sa ii fac o spalare la motor in interior cu tune up flush, am comandat acest aditiv marca bardahl pe care si scrie made in usa,washinton si cand am citit pe el ca topeste depuneri de cauciuc si altele printre care se numara si garnituri,semeringuri etc dar care nu sunt scrise pe ambalaj, am renuntat la el si il am si acum in garaj,

 

babanu, tu cati km ai cu a ta? cum se comporta la turatii mici? a fost reparat dual-vanosul si ai avut sau ai pierderi asemanatoare de ulei? ce ulei folosesti? eu 0w40 am pus prima data si acum am 5w40 ca au sarit uni mecanici pe mine ca ce caut eu cu ulei 0w40 intr-o masina cu 160k km, dar la urmatorul schimb cred ca revin si raman cu 0w40 dar inainte de asta o sa schimb garniturile de la vanos, cea de la chiulasa si daca tot uumblu acolo o sa schimb si tachetii care imi bat 2-3 secunde la pornire la rece iarna, dar dupa se aud chiar frumos,parca ii auzi cum lucreaza, nimic GRAV...cred, oricum la multe masini bat putin

MERCI BEAUCOUP!!!

Link to comment
Share on other sites

Ai luat cel mai slab motor pentru masina aia si acum te plangi ca nu trage..

 

Cand ai luat-o tragea mai bine sau tot asa?

 

 

nu ma plang si nu m-am plans ca nu trage, ci ca nu trage sub 3000 rpm, poate ca mi se pare mie sau e normal pentru un aspirat, masina precedenta pe care am condus-o 3 ani un seat leon fr 1.9 tdi de 150cp si era dus la 180 si in jur de 400 nm care erau disponibili cu mult sub 2000 rpm. in viteza a 3a daca era putin ud pe jos si o calcam brusc chiar si de la 1800 rpm era o bestie, patinau rotile

si acum ca am un benzinar aspirat iar cuplul pleaca de la turati mai mari (in cazul meu 220nm) de la 3500rpm si dupa aceasta turatie trage de rupe si cred ca de atat citit pe forumuri despre vanos-uri mi-a intrat in cap ca si al meu e dus, de asta cer o parere de la cunoscatori

Link to comment
Share on other sites

babanu, tu cati km ai cu a ta? cum se comporta la turatii mici? a fost reparat dual-vanosul si ai avut sau ai pierderi asemanatoare de ulei? ce ulei folosesti? eu 0w40 am pus prima data si acum am 5w40 ca au sarit uni mecanici pe mine ca ce caut eu cu ulei 0w40 intr-o masina cu 160k km, dar la urmatorul schimb cred ca revin si raman cu 0w40 dar inainte de asta o sa schimb garniturile de la vanos, cea de la chiulasa si daca tot uumblu acolo o sa schimb si tachetii care imi bat 2-3 secunde la pornire la rece iarna, dar dupa se aud chiar frumos,parca ii auzi cum lucreaza, nimic GRAV...cred, oricum la multe masini bat putin

MERCI BEAUCOUP!!!

 

Masina are doar 116.000 Km asa ca inca nu-mi face figuri motorul in afara ca trebuie sa-i schimb garnitura de la carcasa filtrului de ulei care costa 26 ron :)

Momentan imi pierde vre-un litru de ulei la 3.000Km asa ca o sa ma apuc de garnitura cat de curand. Manopera mi-o fac singur doar sa prind o zi mai calduroasa.

Ca marca de ulei eu nu am curaj sa-i bag altceva decat Motul si pana acum nu m-a dezamagit. Motul 5W40 X-clean este perfect pentru ca M54 este ULEV si trebuie sa-i pui ulei cu cenusa redusa. Cat despre 0W40 poate ar merita daca locuiesti la Intorsura Buzaului si mergi iarna la -28 de grade cu masina, altfel 5W40 este mai mult decat suficient pentru orice conditii de temperatura. De curiozitate ce ulei folosesti de spui ca-ti bat tachetii cateva secunde la rece? Al meu cu Motul nu face asta, incearca sa-i schimbi marca de ulei inainte sa te bagi la schimbat de tacheti. Oricum nici nu stiu daca merita investitii prea mari in 2.2, vanos+tacheti+garnitura de chiulasa cred ca te duce spre 900E, adica la fix cat pentru un swap la 3.0 :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

ulei folosesc BARDAHL technos 5w40 in prezent, inainte am avut castrol 0w40 pe care scria made in EU, un rahat care daca fortam putin motorul, cand il opream mi se aprindea martorul galben de la ulei, DE FIECARE DATA

cu acest bardahl sunt foarte multumit, dupa ce am bagat si la vechia masina seat leon si devenise extrem de silentios si nu mai scotea fum deloc, dar in bmw nu am vazut nici o o diferenta,ma gandeam ca nu o sa imi mai bata tachetii deoarece acest bardahl are in compoziitie micro-particule care se atrag pe orice suprafata feroasa, dar dezamagire, imi bat la fel

sincer nu imi permit intretinerea la un z4 3.0i, plus ca am luat acest model mai mult pentru cum arata, eram indragostit din copilarie, cand am vazut la promotor o prezentare a acestui model prin 2005-2006

locuiesc in italia unde impozitul se plateste la puterea motorului si anume 3 euro si ceva pe KW, si asigurarea in functie de capacitatea motorului. eu la acest 2.2 platesc 950 euro pe an, iar la un 3.0 cerd ca urca pe la 1500 euro pe an

nu imi convine sa platesc impozit la cei 125 kw si eu sa dispun de 100 un exemplu

sincer sunt dezamagit de cuplul si puterea acestui motor care o produce doar la turatii mari si nu o ai aproape niciodata la indemana in traficul de zi cu zi ca doar nu o ti tot timpul la peste 3500 rpm unde are vlaga dar asta e

in schimb e o masina a naiba de frumoasa care atrage privirile pe oriunde mergi in special vara decapotata

ceea ce mi se pare ciudat in comparatie cu vechiul seat tdi care era dus la 180 cp si cutie in 6 iar z4 pe care il am are doar 5, de exemplu pe autostrada dupa viteze de 140 km/h, seatu isi pierdea din demaraj concomitent cu marirea vitezii, iar bmw-u urca al naiba de repede de la 140 la 200 sau peste, si am observat ca la viteza mare are demaraj mai bun

 

offtopic:nu pot compara un tdi cu un benzinar aspirat, dar daca compar un seat leon 1.8T 180cp cu asta 2.2i 170cp, bmw-u ramane cu MULT in urma, nu sunt mandru de asta ca doar sunt fan inrait bmw, am mai avut un 318 tds in urma cu cativa ani, prima mea masina de care am fost foarte multumit, avea 90 de cai si zbura cu 200 km/h dar imi papa 15%

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma tu esti dezamagit de cuplul motorului la turatii joase...si asta doar pt ca faci comparatia cu un Diesel care are cuplul aproape dublu.

Probabil ca motorul de pe masina ta este in toate mintile lui :)

 

Eu cu 320i e36 ,ma duceam binisor in fata unui 2,5 tdi (150 cp ambele)la drum intins..dar cand venea vorba de urcat dealul sau carat bagaje parca nu mai era asa sprintena masina mea .

Link to comment
Share on other sites

Dar in Italia nu merge sa-ti pui 3.0 si sa lasi in acte 2.2? Si de ce spui ca nu-ti permiti un 3.0? Consuma doar 1 litru in plus si in rest sunt acelasi costuri.

Oricum, daca nu vrei sa-i schimbi motorul atunci ii poti face repede o resoftare si eventual o volanta cu masa simpla mai usoara. De asemenea ai putea sa-i schimbi raportul in diferential sa-i cresti cuplul bine de tot. Variante ar fi, trebuie doar sa vrei.

Revenind putin la vanos, am stat si am recitit ce ai scris mai sus si am constientizat un lucru... al meu trage linear fara scheme gen doar dupa 3500Rpm, deci clar motorul tau are o problema.

Edited by babanu
Link to comment
Share on other sites

cu siguranta sunt invatat cu diesel-uri vechiul seat nu chiar vecji, era din 2003, la orice turatie cand o calcam instantaneu simteai ca te lipeste in scaun repet, INSTANTANEU chiar si la 1600 rpm, iar benzinarele isi cam iau demarajul in timp si la turatii mai mari, nu e un dezastru, dar cred ca la mine la bmw dual vanosul e dus si nu mai deschide supapele suficient de mult cand calci aceleratia
Link to comment
Share on other sites

Pai bine, 2.2 asta e destul de lesinat si asa. Un 150cp pe tractiune fata iti face mari probleme chiar si cu motorul in stare perfecta de functionare.

Nimeni nu poate sti daca tu chiar ai o problema sau ti se pare, avand in vedere ca o data obisnuit cu un diesel, greu accepti un benzinar, si asta doar daca e ceva mai puternic.

Link to comment
Share on other sites

TDI`urile trag foarte tare la turatii joase totusi odata ce treci de 3000rpm moare ... chiar daca e sa le compari cu un bmw diesel tot o sa ti se para ca trage mai bine tdi`u cu toate ca lesina peste 3000rpm pe cand un bmw trece si de 4000rpm .

 

din asta rezulta ca un tdi pleaca tare de langa tine, dar se pierde pe drum spre ex in depasiri cam trebuie sa schimbi viteza la tdi .

 

trebuie sa inveti sa mergi cu masina aia, nu poti sa ai pretentii sa mergi cu ea sub 2000rpm si sa traga ca fostu tdi gandeste-te ca la asta cuplu maxim e undeva la 5000rpm pe cand la seat era la 2000rpm probabil si nici asa nu ajunge saracu la 400nm :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Vorbeam stoc, 150 cp diesel fwd, contra m54 asta, in primul rand cuplul si in al doilea rand pierderea la rwd din transmisie e semnificativ mai mare...

In al treilea rand dieselul ala va fi mai mereu in cuplu, ce daca schimbi treptele? Omul spune ca de 2.2 asta trage semnificativ mai tare pentru performante similare, ceea e extrem de nasol in traficul de zi cu zi.

 

Sent from my HTC One

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

o fi vanosu...si al meu este la fel... am motor de 2.5 si nu imi place cum merge la turatii mici.... o sai schimb garniturile si ce mai tre la vanos chiar daca aparent nu suna nimic..... o sa vezi apoi schimbare. am mers cu un motor ca si al meu mai cu putini km si mergea brici si la turatii joase.... are 250 nm deci aproximativ ca un diesel normal... ar trebui sa mearga... sunt kituri in state de vanos... schimbal si apoi zine parerea
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

revin cu o rezolvare in cazul meu, dar nu ma opresc aici, am demontat carcasa filtrului de aer si intre filtrul de aer si clapeta sunt 2 coturi, primul imediat dupa filtru e din plastic, al 2-lea e din cauciuc gros din care se ramifica un gat cam cat degetul gros de la mana care duce la valva egr, acel "gat" subtire la mine era fisurat si tragea aer fals, momentan l-am izolat cu banda pana o sa imi comand unul nou, nu imi vine sa cred ce diferenta e acum, simtitor se acelereaza mult mai repede de la 2000 la 3000 rpm chiar si dupa merge mult mai bine ca inainte

curand o sa fac o diagnoza la bmw sa imi controleze sondele, vanosul si restul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.